Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 19:56
alwaysgood
alwaysgood is offline
waarom is het verboden dat je scooter 70 of 80 km/h loopt. Zolang je niet harder dan 50 km/h rijd doe je toch niks fout. Auto's rijden toch ook minimaal 150 km/h terwijl je maximaal 120 km/h mag rijden. In de wet staat wel dat de cilinderinhoud niet meer dan 50 cc mag zijn, maar er staat niks in over een andere uitlaat. Weet iemand waarom auto's wel harder mogen lopen dan de toegestane maximum snelheid en scooters niet?
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 19:57
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Je hebt gelijk. Maar de politie zien scooters als een makkelijke prooi om de kas ff te spekken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
als je toch niet harder dan 50 rijd, waarom zou je hem dan willen opvoeren?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:59
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als je toch niet harder dan 50 rijd, waarom zou je hem dan willen opvoeren?
Om op je prive terrein zo hard te rijden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


Om op je prive terrein zo hard te rijden
kom, op serieus, ga je echt alleen op priveterrein zo hard?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:06
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:


kom, op serieus, ga je echt alleen op priveterrein zo hard?
bewijs het tegendeel maar? Het feit dat ik kan moorden zegt toch ook niet dat ik het doe? alleen op prive terrein
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


bewijs het tegendeel maar? Het feit dat ik kan moorden zegt toch ook niet dat ik het doe? alleen op prive terrein
geloof je toch niet
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:


Om op je prive terrein zo hard te rijden
geldt de wet dan niet op privé-terrein?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:09
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:


geloof je toch niet
nee nou en? De politie moet eerst maar eens met bewijs komen! Ze willen de scooter wel op de rijbaan maar ze mogen niet zo snel als de rest van het verkeer???
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


nee nou en? De politie moet eerst maar eens met bewijs komen! Ze willen de scooter wel op de rijbaan maar ze mogen niet zo snel als de rest van het verkeer???
scooter heeft iets minder bescherming dan bv een auto
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:11
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:


scooter heeft iets minder bescherming dan bv een auto
een moter ook
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:31
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
ja je mag zelfs maar 30 binnen de bebouwde kom. Lekker veilig als je met je 30 op de weg moet rijden terwijl al die autos langs je scheuren. 30 is gewoon een asociale langzame snelheid, als ik ff aanzet met fietsen kom ik zelfs tot die snelheid. Een max snelheid van 50 kan ik wel begrijpen, iedereen heeft dan nog goed controle op de scooter.

Een Snorfiets mag max 25 binnen de bebouwde kom, maar die hoeft geen helm en mag op de fietspad. Is die 5 km per uur extra dan zoveel verschil dat je een helm op moet en op de weg moet rijden???

En ja ik begrijp ook niet waarom de constructie snelheid van een auto wel hoger mag liggen dan de maximum snelheid en die van scooters niet.

ach ja ze moeten wat doen die motowoute, anders zitte ze ook maar de hele dag donuts te eten.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:41
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef:
Auto's rijden toch ook minimaal 150 km/h terwijl je maximaal 120 km/h mag rijden.
Ik denk omdat je in het buitenland wel zo hard mag
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:58
DoubleCheck
Avatar van DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Waarom ze niet opgevoerd mogen worden?
Omdat het anders levensgevaarlijk voor je is om met een scooter 80 ofzo te rijden. Een botsing met een scooter zijn heeft toch echt meer risico dan een botsing met een auto.
En omdat een opgevoerde scooter een kolere lawaai (kan) maakt.
__________________
Take it away and bring it back again, mister scientist
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:03
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


een moter ook
Das niewaar...voor een motor moet je een superversterkte helm dragen en een speciaal pak....aangezien scooterrijders al te belazerd zijn om überhaubt een helm op te doen...is et zeer gevaarlijk...

Ik vind 30 ook wel erg sloom op de rijweg, daar rij ik ook gewoon 40-50..geen hond die je daar een boete voor geeft...
Op et fietspad kan je vaak nieteens 30 rijden, omdat dr veel bochten zijn en/of slome oude wijven/ koters die levensgevaarlijk lopen te kloten op de fiets..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:04
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Das niewaar...voor een motor moet je een superversterkte helm dragen en een speciaal pak....aangezien scooterrijders al te belazerd zijn om überhaubt een helm op te doen...is et zeer gevaarlijk...

Ik vind 30 ook wel erg sloom op de rijweg, daar rij ik ook gewoon 40-50..geen hond die je daar een boete voor geeft...
Op et fietspad kan je vaak nieteens 30 rijden, omdat dr veel bochten zijn en/of slome oude wijven/ koters die levensgevaarlijk lopen te kloten op de fiets..
ik rij overal 80 het boeit me niets.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:15
Blubz0rz
Avatar van Blubz0rz
Blubz0rz is offline
Citaat:
snees schreef:

geldt de wet dan niet op privé-terrein?
De wet in het algemeen natuurlijk wel, verkeersregels niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Blubz0rz schreef:


De wet in het algemeen natuurlijk wel, verkeersregels niet.
bedoelde ik ook. bedankt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2002, 22:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ik rij overal 80 het boeit me niets.
foei!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:54
Verwijderd
Zowel auto's als scooters moeten zich aan de maximum snelheid houden. Als iemand 160 km/h over de snelweg rijdt wordt-ie ook geflitst en krijgt-ie een bon thuis.

De reden dat scooters niet opgevoerd mogen zijn, ook al rijd je er keurig 40 mee, is dat het anders niet te controleren is. Als jij een scooter hebt die 80km/u kan rijden, maar je rijdt er 40 mee, dan is er geen enkele garantie dat jij niet meteen 80 gaat planken zodra de politie de hoek om is. Daarom willen ze er gewoon voor zorgen dat je niet harder kúnt dan 40, en dat lijkt me een logische redenatie.

Het is net zoiets als een pistool op zak hebben: op zich is dat ook prima, maar je kúnt er strafbare feiten mee plegen. Dat heet pro-actief optreden, en ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat pro-actief optreden erg goed is om delicten te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:21
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ik rij overal 80 het boeit me niets.
....totdat hij keihard op zn bek ging zonder helm.

Verschil met een motor is ook nog, dat het een stuk moeilijker is om daar je rijbevoegdheid voor te halen.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:35
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
....totdat hij keihard op zn bek ging zonder helm.
Dat maakt me dus geen ruk uit. Als hij zichzelf verwondt is dat zijn zaak. Wat mij veel meer steekt, is het feit dat hij misschien met die snelheid een klein kind ofzo aan kan rijden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 07:59
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
nare man schreef:


Dat maakt me dus geen ruk uit. Als hij zichzelf verwondt is dat zijn zaak. Wat mij veel meer steekt, is het feit dat hij misschien met die snelheid een klein kind ofzo aan kan rijden.
mja dat hoort er idd ook bij.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 08:55
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Een motor en een scooter zijn, als vervoersmiddel zelf, in principe even gevaarlijk; ze zijn allebei 'open'. Op een motor echter moet je een echt beschermend pak dragen en een extra sterke helm, op een scooter mag je in je T-shirtje en, bij wijze van spreken, met een kartonnen zelfbouwhelm rondrijden.
Daarbij komt nog eens dat het motorrijbewijs pas vanaf je 18e te halen is, en bovendien een stuk moeilijker te halen is. Het scooterbewijs kan iedere idioot halen door 50 simpele vraagjes te beantwoorden. Als je dus je motorrijbewijs hebt gehaald weet je onderdehand wel wat verantwoordelijk rijden is, als je alleen je scooterpapiertje hebt gehaald heb je dat nooit geleerd zoals bij motorrijlessen, dus denk je dat het stoer is om op zo'n pestding 80 te gaan rijden, terwijl het eigenlijk oerstom is. Motorrijders weten dat het dom is veel te hard te rijden en hebben daarom geen (of niet per sé) iets nodig om dat tegen te houden, zoals scooterrijders dat over het algemeen wel doen.


En ga me nou niet naaien op de uitzonderingen, want die zijn er altijd...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 11:13
Verwijderd
En ik heb ook zo m'n vraagtekens of scooters er op gebouwd zijn om 80+ te rijden. Trekt dat chassis het wel? -- Ik geloof daar niet zoveel van, eigenlijk. Kan nooit goed zijn. En dus gevaarlijk.

Dat je op een Hayabusa of een R1 dik 300 kan trekken, ok, maar die zijn daarvoor gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
En ik heb ook zo m'n vraagtekens of scooters er op gebouwd zijn om 80+ te rijden. Trekt dat chassis het wel? -- Ik geloof daar niet zoveel van, eigenlijk. Kan nooit goed zijn. En dus gevaarlijk.

Dat je op een Hayabusa of een R1 dik 300 kan trekken, ok, maar die zijn daarvoor gemaakt.
niet zozeer de snelheid, de acceleratie is funest voor de chassis (op den duur de snelheid ook wel)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 21:44
Verwijderd
Jah, 't slaat idd nergens op. Maar het zal wel met de veiligheid te maken hebben, aangezien de meeste nog minderjarig zijn enzo.
En je mag maximaal een 50cc dan wel. Maar ze zien het toch niet als je hem uitboord.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 01:11
Verwijderd
omdat je er dan sneller mee kan moet je er denk ik ook een ander brevet voor hebben dan een scooter rijbewijs, misschien ligt het daar aan ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:59
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
blablablabalba en nog eens bla, iedereen praat wel als een goed heilig man nu. Maar ik weet zeker dat iedereen die wel eens brommer of scooter heeft gereden, vind dat 30 echt een ouwe lullen snelheid is. Wat een onzin.
Ik kan best begrijpen dat 70+ een gevaarlijke snelheid is. Maar scooterrijders worden gewoon te vaak genaaid door de politie. Zelfs als je een helm op hebt en je rijd een normale snelheid houden ze je nog aan, mag je op de rollerbank. Als je scooter max 60 gaat dan mag je al flink gaan dokken.
En naar verhouding zijn er toch meer auto ongelukken dan scooter ongelukken
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:17
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
En naar verhouding zijn er toch meer auto ongelukken dan scooter ongelukken
Goedzo

Er zijn ook meer auto's dan scooters...

Lul niet zo over 'oudelullen' snelheden.... wil je geen boete, hoef je je alleen maar aan de wet te houden.... terecht dat te hard rijden als 'spekmiddel' voor de kas gebruikt word... waar moet men tegenwoordig met al die bezuiningen anders het geld weghalen?

potje breken, potje betalen.... Zie het maar als een vrijwillige belasting-toeslag
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:48
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Goedzo

Er zijn ook meer auto's dan scooters...

Goedzo

Hij schrijft tog NAAR VERHOUDING???

niet dat het zo is...maar tog
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 16:53
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
bram_05 schreef:

Hij schrijft tog NAAR VERHOUDING???

niet dat het zo is...maar tog
Brave oplettende ziel, al was het niet het geval, dan vielen er bij scooterongelukken naar verhouding ook veel meer doden dan bij auto-ongelukken!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:56
@pie
@pie is offline
dat mag niet, en alleen maar om jou te pesten, gerustgesteld?

als een automobilist word gepakt met 150 km/h krijgt ie een bon, net als een scooterrijder met 80

redenen:
-een scooter IS onstabiel, het evenwicht is een kracht tegen de zwaartekracht in, en tenzij je een stuk diamant of een meteoriet bent zal de aarde het winnen als je erin crasht

-je bent een gevaar voor je omgeving, met 80 km/s sta je nooit op tijd stil bij een kruising op een fietspad waar veel bomen omheen staan (en dus onoverzichtelijk is)

als dit niet genoeg redenen zijn, wens ik je een prettige harde vaart tegen een boom zodat er weer een probleem is opgelost
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:32
BBEM
BBEM is offline
nederlandse agenten hebben gewoon eenmaal een tik om vooral scooters te straffen waarom ??Misschien omdat er vaak onverantwoordelijke figuren op die dingen rijden die geen inzicht hebben in de grenzen van hun eigen voertuig.
in de omringende landen mag je ook je scooter ook niet zo hard rijden maar daar word niet zo'n streng beleid gevoerd als in nederland.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:44
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
De meeste scooterrijders hebben volgens mij het flauwste benul van hoe zwaar zo'n scooter eigenlijk is, en wat voor gevolgen dat kan hebben als je even keihard uitwijkt op hoge snelheid.

Natuurlijk begrijp ik veel jongeren als ze zeggen dat 50 langzaam is. Want laten we eerlijk wezen, veel auto's rijden ook wel harder dan 50 waar dat mag.

Maar stel je geeft de wet vrij, en laat mensen gewoon vrij hun scooters opvoeren. Binnen no-time rijden al die dingen dan 80, en zie je pas echt de ellende ontstaan. Daar is toch geen houden aan?

Nu al gebeuren er veel te veel ongelukken waarbij een scooter betrokken is. Hoevaak knalt er niet een scooter op een auto, simpelweg omdat ie te hard reed?

Scooterrijders zijn -in de regel- onverantwoorde rijders. Nu kan je me hier best op pakken door te zeggen dat jij niet zo'n type bent, en altijd voorzichtig bent enz enz enz, maar er zijn momenten die niemand in kan schatten en waar het gewoon fout gaat.

Lekker zo laten die wet, dat is wel zo veilig, voor de scooterrijder zelf alsmede voor de medeweggebruiker.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:23
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
iedereen moet zelf weten of ze een scooter opvoeren of niet, maar als ze het opvoeren en ze worden gepakt moeten ze gewoon die boete betalen en niet zo kankeren op de politie

als een agent tegen mij zegt dat ik links af moet slaan en ik sla rechts af en ik krijg dan een boete dan betaal ik die gewoon
eerlijk is eerlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-08-2002, 04:14
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Minnitje schreef:


Ik denk omdat je in het buitenland wel zo hard mag
in italie mag je ook zo hard KUNNEN als je wil met je brommert
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:15
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Waarom ze niet opgevoerd mogen worden?
Omdat het anders levensgevaarlijk voor je is om met een scooter 80 ofzo te rijden. Een botsing met een scooter zijn heeft toch echt meer risico dan een botsing met een auto.
En omdat een opgevoerde scooter een kolere lawaai (kan) maakt.

maar door z'n gewicht en wendbaarheid kan je met de scooter toch veel makkelijker' n crash ontwijken als met de auto

en vergelijk 't es met 'n runner/typhoon 125? delfde frame, enkel meer cc's dus 'n motor, en dat is wel weer veilig?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:18
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Das niewaar...voor een motor moet je een superversterkte helm dragen en een speciaal pak....aangezien scooterrijders al te belazerd zijn om überhaubt een helm op te doen...is et zeer gevaarlijk...
noo way dat dat MOET

E3 goedgekeurde helm (ofwel dezelfde als die op de breommer mag) is de enige eis, korte broek + t-shirt MAG op de motor
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:19
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
....totdat hij keihard op zn bek ging zonder helm.
dat is dan z'n eigen risico

zolang die maar niet iemand anders meesleept 't ziekenhuis in heb ik der geen problemen mee....

helm is niet voor nix uitgevonden... en ik weet uit ervaring dat zo'n ding ECHT werkt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:21
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
En ik heb ook zo m'n vraagtekens of scooters er op gebouwd zijn om 80+ te rijden. Trekt dat chassis het wel? -- Ik geloof daar niet zoveel van, eigenlijk. Kan nooit goed zijn. En dus gevaarlijk.

Dat je op een Hayabusa of een R1 dik 300 kan trekken, ok, maar die zijn daarvoor gemaakt.
chassis trekt 't bij normaal rijgedrag subliem
[edit] als je zo heftig gaat tunen dat je frame 't niet meer trekt ben je proffessioneel bezig en wat doe je dan? 2 stabilisatie/verstevegingsstangen dertussen lassen oferigens zal de scoot eerder verneukt gaan rijden (opzij trekken / kutte wegligging krijgen door foute balhoofdshoek) als dat ie breekt/scheurt


rijd nu op 'n scoot met 20500 op 't klokje (KM) die heb sins de 4000 nooit meer met 50cc gereden, altijd 70, frame is kaarsrecht

maar je moet niet gaan wheelhie-en, stoppie-en, jumpen over drempels, etd. etc. want dan trekt ie idd. wel krom

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 04:39.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:23
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Jah, 't slaat idd nergens op. Maar het zal wel met de veiligheid te maken hebben, aangezien de meeste nog minderjarig zijn enzo.
En je mag maximaal een 50cc dan wel. Maar ze zien het toch niet als je hem uitboord.
uitboren....?

bedoel je honen? win je nix mee.... ga je door je spoelpoorten heen..... en bij twijfel meten ze je cylinderinhoud na
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:28
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
@pie schreef:
dat mag niet, en alleen maar om jou te pesten, gerustgesteld?

als een automobilist word gepakt met 150 km/h krijgt ie een bon, net als een scooterrijder met 80

redenen:
-een scooter IS onstabiel, het evenwicht is een kracht tegen de zwaartekracht in, en tenzij je een stuk diamant of een meteoriet bent zal de aarde het winnen als je erin crasht

-je bent een gevaar voor je omgeving, met 80 km/s sta je nooit op tijd stil bij een kruising op een fietspad waar veel bomen omheen staan (en dus onoverzichtelijk is)

als dit niet genoeg redenen zijn, wens ik je een prettige harde vaart tegen een boom zodat er weer een probleem is opgelost
1) als je 80 rijd okee, maar waarvoor in godsnaam bekeuren voor 80 kunnen omdat je nou eenmaal sneller gaat door 't tunen van je scoot?

ik tune me scoot op vermogen (hard optrekken) niet op topspeed.... toppie van 65 vinnik prima, zolang die der maar in 2 sec zit.... -> onmogelijk, op't punt dat ik 'n setup heb die zohard trekt legt de top al over de 120..... can't help it, maar 't is niet 't doem van 't tunen (bij mij)

2) is 'n motor wel stabiel dan?

3) dat heet vooruit kijken, als ik niet zie dat de weg vrij is boek ik 'm ook geen 70 meer maar laat ik me gas los, 'n redelijke remweg inachtnemend, tot ik ZIE dat er nix aankomt om vervolgens weer op te trekken naar 'n relaxt gangetje van 70 ofzo.... dit patroon veranderd ook in 'n andere situatie, legt geheel aan waar en waneer ik rijd

een vaart tegen 'n boom is overigens onmogelijk op de scooter, nou mag Mr. Know-it-all mij gaan uitleggen waarom
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:32
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Koen schreef:

, maar er zijn momenten die niemand in kan schatten en waar het gewoon fout gaat.

heey, goedzo, en dat zijn meestal de momenten dat 'n ANDERE weggebruiker in de fout gaat.... ofwel of je nou 50 of 80 gaat, je ken der zelf nix aan doen omdat je bijv. voorang had maar niet kreeg... en laten we eerlijk zijn, als je je doodschrikt leg je al in de auto voor je je rem in kan knijpen, ofwel met 50 was je der alsnog ingegaan....
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:35
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
iedereen moet zelf weten of ze een scooter opvoeren of niet, maar als ze het opvoeren en ze worden gepakt moeten ze gewoon die boete betalen en niet zo kankeren op de politie

als een agent tegen mij zegt dat ik links af moet slaan en ik sla rechts af en ik krijg dan een boete dan betaal ik die gewoon
eerlijk is eerlijk
mij pakken ze niet op te hard KUNNEN, als ik me niet op de rollenbank deruit lul (al 2x gelukt) dan maak ik 'n mooi bezwaarschrijftje voor de officcier van justitie waarin ik natuurkundig uitleg waarom je vermogen niet KAN omrekenen naar snelheid

want dat doen ze op de rollers, vermogen meten, stilstaand KAN je geen snelheid meten... en dat rekenen ze om in snelheid....

ik vind 't gewoon niet eerlijk...

maarja, genoeg stof tot discussie gepost, veel plezier dermee, misschien bemoei ik me later ook nog ff met dit topic
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 09:02
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Was het nou écht nodig om dat in 9 posts te doen? :?

Een motivatie van 'ik lul me er toch wel weer uit' komt trouwens niet echt positief over...

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:07
@pie
@pie is offline
Citaat:
Snaak schreef:


in italie mag je ook zo hard KUNNEN als je wil met je brommert
HEB JE DAAR OOK DE CIJFERS VAN DE DODELIJKE ONGELUKKEN GEZIEN???

ik ben benieuwd hoe jij je van 2 meter onder de grond en tussen 6 plankjes ergens 'uit gaat lullen'
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:03
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
@pie schreef:


HEB JE DAAR OOK DE CIJFERS VAN DE DODELIJKE ONGELUKKEN GEZIEN???

ik ben benieuwd hoe jij je van 2 meter onder de grond en tussen 6 plankjes ergens 'uit gaat lullen'
eigen risico....... maar geloof me, je KAN met 90 verantwoorder rijden als iemand anders met 45....

sorry dat 't in 9 posts moest, was vrolijk aan 't wouten, had niet echt in de gaten dat 't der zoveel werden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:34
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Als je een scooter of motor opvoerd dan pas je de snelheid wel aan maar de remcapacitiet is hierop niet voorzien. m.a.w. het is gewoon levensgevaarlijk zowel voor de bestuurder zelf als voor anderen in het verkeer.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:38
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Snaak schreef:


eigen risico.......
Tja... maar zeg dat maar tegen de mensen die snel moeten uitwijken omdat er weer zo'n koe op z'n scooter met 90 aan komt scheuren.... laten we maar zwijgen over de ongelukken die er door veroorzaakt worden....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Constructiesnelheid Scooters zou aangepast moeten worden
DG
51 24-05-2005 11:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 08:45
Psychologie De maatschappij.
Quiana
4 19-09-2003 15:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.