Oud 11-02-2007, 13:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Maak jij altijd een hele spannende voorkant voor een werkstuk met zelfgemaakte creaties? Of is het: titel, groot plaatje én naam, klaar? Hoe zien jouw voorkanten eruit? Vind je het belangrijk om een aparte/creatieve voorkant te hebben?

Doe je dit met paint/photoshop/word? Tell us!
Ik heb even inspiratie nodig voor een leuke voorkant voor een profielwerkstuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2007, 14:25
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik heb voor m'n PWS gewoon een zelfgemaakte foto van het experiment op de voorkant gedaan. Ik ga er niet iets fantastisch maken ofzo, dat paste toch niet bij het werkstuk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 14:48
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Een soort huisstijl die je heel het jaar door gebruikt met een vast stramientje voor verkleinde afbeeldingen van het work in progress. Indesign of QuarkXpress.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 14:48
Verwijderd
Hier heb ik ook eens een topic over geopend.

Op het HBO probeerde ik altijd iets origineels te maken, werd vaak een heel knip- en plakwerk, nu (universiteit) blijft het meestal bij iets in Word met alleen de titel van het verslag en dingen als naam, studentnummer, naam docent, vak en vakcode, enz.

Citaat:
Missy schreef op 11-02-2007 @ 14:50 :

Ik heb even inspiratie nodig voor een leuke voorkant voor een profielwerkstuk.
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:01
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2007 @ 15:48 :
Waar gaat je profielwerkstuk over?
Schoolkeuze van leerlingen. We onderzoeken waarom kinderen een bepaalde school kiezen. Normaal heb ik wel idee, maar nu helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 11-02-2007 @ 16:01 :
Schoolkeuze van leerlingen. We onderzoeken waarom kinderen een bepaalde school kiezen. Normaal heb ik wel idee, maar nu helemaal niet.
Lastig idd... Ik kom nu ook niet verder dan gewoon plaatjes van scholen...maar ik zal er even over nadenken, misschien dat ik op iets kom. (Interessant onderwerp btw, ben benieuwd naar jullie verslag. Mag ik het lezen als je er mee klaar bent?)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:05
Verwijderd
Ik denk dat mijn docenten me zouden uitlachen als ik met een creabea voorblad zou komen. En terecht ook
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 16:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2007 @ 16:05 :
Lastig idd... Ik kom nu ook niet verder dan gewoon plaatjes van scholen...maar ik zal er even over nadenken, misschien dat ik op iets kom. (Interessant onderwerp btw, ben benieuwd naar jullie verslag. Mag ik het lezen als je er mee klaar bent?)
Tuurlijk, moet je wel even helpen herinderen. Het gaat wel voornamelijk hier over de streek, de scholen hier in de buurt etc. Als je een idee heb, wil ik die graag horen.

Citaat:
moya. schreef op 11-02-2007 @ 16:05 :
Ik denk dat mijn docenten me zouden uitlachen als ik met een creabea voorblad zou komen. En terecht ook
Het hoeft niet een heel kunstwerk te worden, maar is wat anders dan plaatje, titel en naam.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:08
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik zoe gewoon naar een creatieve invulling die past bij de inhoud van het document.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:44
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn pws ging over vasten, dus beeldmateriaal en versiering leek me niet zo op zijn plaats.
, op een mooi rood velletje.
mijn lay-out is altijd strak en een tikkeltje saai; op de basisschool deed ik al niet aan wordart en plaatjes. maar ja, als de inhoud serieus genoeg is.

dit is een van de lelijkste voorkanten die ik van mezelf kon vinden, maar misschien zijn de kleine fotootjes zo een idee.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 11-02-2007 @ 17:19 :
Tuurlijk, moet je wel even helpen herinderen. Het gaat wel voornamelijk hier over de streek, de scholen hier in de buurt etc. Als je een idee heb, wil ik die graag horen.
Gaat het over basisscholen?

Misschien een soort van memory oid?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 19:09
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2007 @ 19:30 :
Gaat het over basisscholen?

Misschien een soort van memory oid?
Basisschoolkinderen (groep 8ers), die naar de hogere school gaan. Ja, ik zat ook te denken aan allemaal logo's en plaatjes van hoge scholen, cito etc in soorte vakjes te maken aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 20:28
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Verslagen voor school plain and simple; titel en naam etc.
Als het om een verslag/project gaat wat doorgegeven wordt aan een organisatie o.i.d. komt er vaak wel een passend voorkantje bij (PS/Indesign).

Mensen die Comic Sans of andere "fonts" gebruiken gaan bij de eerstvolgende revolutie tegen de muur.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 21:15
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Missy schreef op 11-02-2007 @ 14:50 :
Maak jij altijd een hele spannende voorkant voor een werkstuk met zelfgemaakte creaties? Of is het: titel, groot plaatje én naam, klaar? Hoe zien jouw voorkanten eruit? Vind je het belangrijk om een aparte/creatieve voorkant te hebben?

Doe je dit met paint/photoshop/word? Tell us!
Ik heb even inspiratie nodig voor een leuke voorkant voor een profielwerkstuk.
Het maakt uit waar het verslag over gaat en voor welk vak. Als het niet uit maakt doe ik nooit een plaatje op de voorkant alleen de informatie. Maar als het meer diepte in het verslag geeft doe ik wel mooite om het zo mooi mogelijk te maken. Het geeft dan ook verdoening.
__________________
Pang
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 22:26
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ons profielwerkstuk ging over feminisme. en ik had een tekening gemaakt met een glazen plafond waar een barst in zit.
nja die ingescand, en lijnen wat dikker gemaakt, schaduwen duidelijker.
mooi duidelijk lettertype erbij. kregen pluspuntjes voor de voorkant

misschien een tekening/photoshopsel van een richtingaanwijzer, met een twijfelend kind erbij/vraagteken. richtingaanwijzer in de vorm van een vraagteken, etc.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 07:59
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Leuk topic!

In de brugklas was het toch wel een sport om de meest fantastische voorkant te hebben, later werd het iets minder, maar meestal toch wel een plaatje (tenzij het heel serieus was)
Ons PWS ging over historische sterke vrouwen in de literatuur, voorop had het een collage van de vrouwen die we bespraken.

Nu op de universiteit ligt het er een beetje aan. Korte essays hebben meestal geen voorkant, of anders eentje met alleen tekst. Grote werkstukken wel en als ik er dan een mooi rustig plaatje bij weet te vinden doe ik dat er wel op (dat lukt niet altijd - ik studeer Literatuurwetenschap, en dan kom je al snel uit bij hoofden van schrijvers - hoe afgezaagd)

Mijn laatste grote werkstuk over literatuur na 9/11 had op de voorkant een zwartwitfoto uit Extremely Loud and Incredibly Close
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 13:39
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Wit blaadje met de titel, makers en klas van de makers erop.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 14:48
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Magican schreef op 12-02-2007 @ 14:39 :
Wit blaadje met de titel, makers en klas van de makers erop.
__________________
Pang
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2007, 19:18
patroesj
Avatar van patroesj
patroesj is offline
Op mijn huidige opleiding hoef ik geen kaften ofzo te maken, tenminste ik heb er nog geen hoeven amken. Maar op mijn vorige opleidingen probeerde ik wel vaak wat speciaals te maken. Op de middelbare school werd het erg gewaardeerd, zeker bij vakken als CKV. Later op de opleiding SPH werd het ook heel erg gewaardeerd, daar stond 'creabea' zijn hoog in het vaandel en viel een verslag op als het er andres uitzag. We hebben zelfs draaiboeken geheel in stijlen van thema gemaakt..
__________________
Duschh...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 19:45
Verwijderd
Citaat:
fulgrim schreef op 11-02-2007 @ 21:28 :
Mensen die Comic Sans of andere "fonts" gebruiken gaan bij de eerstvolgende revolutie tegen de muur.
Op de HAN presteren ze zelf je hele stageformulier in comic sans te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:00
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
Mentu schreef op 12-02-2007 @ 20:45 :
Op de HAN presteren ze zelf je hele stageformulier in comic sans te doen.
comic sans is van de duivel
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Pay Per View schreef op 12-02-2007 @ 21:00 :
comic sans is van de duivel
Ik kreeg op/van de HR ook hele readers en brieven in Comic Sans...echt vreselijk. Mensen die dat doen dalen ook meteen een heel stuk in mijn achting.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 09:11
iris1995
iris1995 is offline
Citaat:
ons profielwerkstuk ging over feminisme. en ik had een tekening gemaakt met een glazen plafond waar een barst in zit.
nja die ingescand, en lijnen wat dikker gemaakt, schaduwen duidelijker.
mooi duidelijk lettertype erbij. kregen pluspuntjes voor de voorkant

misschien een tekening/photoshopsel van een richtingaanwijzer, met een twijfelend kind erbij/vraagteken. richtingaanwijzer in de vorm van een vraagteken, etc.
Hee! Mijn profielwerkstuk gaat ook over het feminisme. Ik moet hem aankomende donderdag inleveren, maar heb nog geen mooie voorkant. Zou ik die van jou kunnen gebruiken, of heb je een ander goed idee? alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Hee! Mijn profielwerkstuk gaat ook over het feminisme. Ik moet hem aankomende donderdag inleveren, maar heb nog geen mooie voorkant. Zou ik die van jou kunnen gebruiken, of heb je een ander goed idee? alvast bedankt!
Nee, je kunt niet die van een ander gebruiken. Daarbij is dit topic 5 jaar oud.
Ik laat hem wel open, omdat mensen je misschien willen helpen of verder praten over dit onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 11:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hee! Mijn profielwerkstuk gaat ook over het feminisme. Ik moet hem aankomende donderdag inleveren, maar heb nog geen mooie voorkant. Zou ik die van jou kunnen gebruiken, of heb je een ander goed idee? alvast bedankt!
Want ik altijd doe bij een werkstuk, is foto's van dat onderwerp bij elkaar zoeken en dat net zo lang bij elkaar puzzelen dat het een rechthoe wordt. Die op de voorkant, met de titel, ondertitel, naam en klas en klaar Niet erg origineel, wel makkelijk en het ziet er best aardig uit als je een beetje kritisch bent met je foto's.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.