Oud 29-03-2013, 12:35
Verwijderd
En wanneer is iets een schilderij?
Neem aan als ik een rondje teken en met verf gaat verven dat het dan geen schilderij is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2013, 16:22
Verwijderd
Probeer eens google.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Probeer eens google.
Denk je dat ik dat nog niet gedaan heb.
Anders zou ik het hier niet vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:24
Verwijderd
Ik denk het niet nee. Hoe google jij dan? Als je zoekt op "betekenis verven" krijg als eerste hit een website die exact uitlegt wat verven precies is. Datzelfde kan je doen voor schilderen en dan is het niet lastig om te concluderen wat het exacte verschil is.

En op precies dezelfde manier kan je uitzoeken wanneer iets een schilderij is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het niet nee. Hoe google jij dan? Als je zoekt op "betekenis verven" krijg als eerste hit een website die exact uitlegt wat verven precies is. Datzelfde kan je doen voor schilderen en dan is het niet lastig om te concluderen wat het exacte verschil is.

En op precies dezelfde manier kan je uitzoeken wanneer iets een schilderij is.
Al gedaan 3 uur geleden

Als ik met potloot een gezicht maak en op maakt niet uit wat is het toch een schilderij, als ik een rondje teken en ik verf het neem ik aan dat het geen schilderij is maar een tekening.. why?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Al gedaan 3 uur geleden
Nee, dat heb je niet gedaan anders wist je dus het verschil. Maar dat maakt niet uit.
Citaat:
Als ik met potloot een gezicht maak en op maakt niet uit wat is het toch een schilderij
Nee, dan is het een tekening.
Citaat:
, als ik een rondje teken en ik verf het neem ik aan dat het geen schilderij is maar een tekening.. why?
Waarom je dat aanneemt? Geen idee. Maar het ging toch om het verschil tussen verven en schilderen?

Verven is verf aanbrengen op iets. Schilderen is meer een vorm van emotionele expressie; Je probeert iets moois te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 18:37
Verwijderd
En als je het gezicht dan verft ?
schilderij of tekening?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 18:53
Verwijderd
tekerij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 17:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit topic past beter op Art dus daar verplaats ik hem even heen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 18:02
Verwijderd
Wat wil je precies weten? Het verschil tussen verven en schilderen heeft Reverend al duidelijk gemaakt. Verven is verf aanbrengen, schilderen is iets creëren met verf. Al gebruiken ze het natuurlijk ook bij een muur schilderen, maar het lijkt me duidelijk dat je geen schilderij aan het maken bent dan (maar je kunt wel weer een muurschildering maken).
Of wil je weten wanneer iets kunst is?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 22:49
Verwijderd
Titel klopt niet met wat ik wil weten volgens mij, maar als iemand schilderij maakt en schets met een potloot dan is het toch gewoon een schilderij ?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 01:08
Skinbitten
Skinbitten is offline
De meeste schilders schetsen vaak en schilderen het dan over.

Ik zie verven als een muur verven. Of een auto overspuiten. Schilderen is mi iets overbrengen op een doek. Als jij een rondje schetst en dat dan inverft, en daar een betekenis aan hecht, dan is het schilderen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Titel klopt niet met wat ik wil weten volgens mij, maar als iemand schilderij maakt en schets met een potloot dan is het toch gewoon een schilderij ?
Die titel heb je toch zelf verzonnen.

En natuurlijk is het dan ook een schilderij, dat je een schets maakt waar alles moet komen, maar de inhoud schildert, is een vrij normale basis voor de meeste mensen.

Als je echt potlood of houtskool en verf gaat mengen, dan denk ik dat je sneller zal spreken van mixed media.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 15:55
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Als een aap met zijn voeten wat kwakjes verf op een doek gooit noemen mensen het ook een schilderij.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 15:30
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
En wat probeer je daarmee te zeggen?
__________________
alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwarte Piet
DAH
417 03-08-2016 23:01
Psychologie Mezelf in het diepe gooien
Verwijderd
32 20-03-2013 14:44
De Kantine Waar dacht jij laatst over na?
TopDrop
55 06-07-2008 21:35
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel)
DanielC
500 06-04-2007 11:15
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel.
Ieke
0 03-08-2005 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.