Oud 28-05-2002, 15:47
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Als ik naar je kijk
dan gaan mijn wangen gloeien
Wil ik je vangen met mijn armen
En heel de avond met je stoeien

Als ik aan je denk
Dan gaat mijn hart zo hard tekeer
En tovert de emotie een glimlach
op mijn gezicht, telkens weer

Als ik over je droom
zijn mijn gedachtes warm en roze
Voel ik me sterk en evenwichtig
nee, niet van dat broze

Als ik naar je kijk
Vervaagd de wereld om me heen
En daar waar juist de zon niet scheen
Is alles zonnegloren rijk

Als ik aan je denk
Zijn donkere dagen stil vervuld
Vol levenenergie
En voel ik de passie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2002, 16:33
prinsesje
prinsesje is offline
miauw
wat lief, herkenbaar
mooi geschreven, vind laatste strofe heel goed, de rest is wat minder diep dan jij ook wel kunt schrijven maar het is een heerlijk gedichtje en klinkt heeeeeeeeel gezond!
__________________
Remember the Tinman, who found he had what he thougt he lacked... remember the Tinman, go find your heart and take it back...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:41
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
prinsesje schreef:
miauw
wat lief, herkenbaar
mooi geschreven, vind laatste strofe heel goed, de rest is wat minder diep dan jij ook wel kunt schrijven maar het is een heerlijk gedichtje en klinkt heeeeeeeeel gezond!
joh, je wilt niet weten hoe gezond ik ben! leuk dat ik je hier weer eens zie
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:58
iamre18
iamre18 is offline
Ik vind er wel een mooie aparte wisseling in je gedicht zitten qua vorm. Je gebruikt eerst bij een viertal strophes een rijmschema en de laatste strophe geen rijm>>bewust voor gekozen?...verder een lief &happy gedichie...lekker simpel


xxxx
mariamne
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Gewoon een leuk vrolijk gedicht
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:01
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik vind er wel een mooie aparte wisseling in je gedicht zitten qua vorm. Je gebruikt eerst bij een viertal strophes een rijmschema en de laatste strophe geen rijm>>bewust voor gekozen?...verder een lief &happy gedichie...lekker simpel


xxxx
mariamne
ja, het was wel een bewuste keuze, vraag me niet waarom. soms vind ik gewoon dat ik er een ander rijmschema door heen moet gooien en dat doe ik regelmatig aan het einde.
thanksv oor je lieve commentaar.

xx
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 17:01
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Gewoon een leuk vrolijk gedicht
das helemaal waar. zo'n beetje als ik zeg maar.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:32
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Hmmm jammer dat het zo "simpel"geschreven is, op de een of andere manier ben ik dat niet van je gewend

Toch leuk gedaan, lieve en leuke inhoud, ook herken baar voor velen en een goed rijmschema en ritme...
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 18:46
Verwijderd
Heel vrolijk, en dat maakt het ook zo lief, terwijl het eigenlijk niet zo heel "speciaal" is, zegmaar
En ik ben heel blij om te horen dat het goed met je gaat. Ik heb niet zoveel, maar toch wel heel diep en persoonlijk met je gesproken, en ik werd echt vrolijk dat ik dit las! Heel goed van je meis!
En ik ben een beetje jaloers op je, want als ik vrolijk ben kan ik dus echt niet schrijven, maarja, ieder zijn vaardigheid, en dit is zeker de jouwe! Heel lief!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:27
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
hmm..

ik geloof dat ik er toch heel anders over denk dan de mensen die al gereageerd hebben.

Ik vind het gedicht niet mooi eigenlijk. Super rommelig en dat komt niet alleen door rijmschema's die afgewisseld worden. Komt vooral door de inhoud die regelmatig eigenlijk nergens op slaat.

zonnegloren rijk?
Het zonnegloren is wel iets dat ik snap.. je kan het niet op deze manier gebruiken. Ik vind dit niet onder dichterlijke vrijheid vallen, maar gewoon verkeerd nederlands.

Rijm is vaak ver gezocht.. echt het laatste regeltje van de strove is er bijgesleept en geforceerd.

>nee, niet van dat broze
wat voor zin is dat nou weer... duidelijk verzonnen voor het rijm.

>Als ik aan je denk
>Zijn donkere dagen stil vervuld
>Vol levenenergie

alle logica ontbreekt hier.

Inhoud is inderdaad wel lief, maar gebrekkig en kinderachtig waardoor ik het helemaal niets vind.

Sorry voor deze harde woorden. Kan er weinig anders van maken, mijn mening vormt een schril contrast met die van de anderen.
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:48
prinsesje
prinsesje is offline
Hij legt iig wel uit WAAROM (!)
das wel een pluspuntje dan
en ik snap ook wel dat ie zo denkt, maar ik lees het gedicht gewoon anders, waardoor mijn mening simpelweg anders is...
__________________
Remember the Tinman, who found he had what he thougt he lacked... remember the Tinman, go find your heart and take it back...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:21
plientje
Avatar van plientje
plientje is offline
zoals ik het uitspreek rijmt broze niet op roze.. en dat is wel een beetje irritant omdat je dan moet gaan nadenken welk woord je anders moet gaan uitspreken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:01
Verwijderd
Het klinkt wel lief, maar verder heb ik er niet echt iets mee. Het raakt me niet echt, zoals de meeste van jouw gedichten me juist wel raken. Het zijn gewoon een aantal losse woorden die een geheel zouden moeten vormen maar waar voor mij iedere vorm van ritme bij ontbreekt Nah, meestal spreken jouw gedichtjes me aan, maar deze niet echt..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:21
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
SounD schreef:
hmm..

ik geloof dat ik er toch heel anders over denk dan de mensen die al gereageerd hebben.

Ik vind het gedicht niet mooi eigenlijk. Super rommelig en dat komt niet alleen door rijmschema's die afgewisseld worden. Komt vooral door de inhoud die regelmatig eigenlijk nergens op slaat.

zonnegloren rijk?
Het zonnegloren is wel iets dat ik snap.. je kan het niet op deze manier gebruiken. Ik vind dit niet onder dichterlijke vrijheid vallen, maar gewoon verkeerd nederlands.

Rijm is vaak ver gezocht.. echt het laatste regeltje van de strove is er bijgesleept en geforceerd.

>nee, niet van dat broze
wat voor zin is dat nou weer... duidelijk verzonnen voor het rijm.

>Als ik aan je denk
>Zijn donkere dagen stil vervuld
>Vol levenenergie

alle logica ontbreekt hier.

Inhoud is inderdaad wel lief, maar gebrekkig en kinderachtig waardoor ik het helemaal niets vind.

Sorry voor deze harde woorden. Kan er weinig anders van maken, mijn mening vormt een schril contrast met die van de anderen.
Het geeft niet, je bent heel kritisch en dat waardeer ik ook. Dit is inderdaad geen topgedicht van mezelf, maar een gedicht over mijn verliefdheid en ik voel me ook heel rommelig op het moment, dus dat gevoel komt op de een of andere manier dus wel goed naar voren. Ik waardeer je mening hoor!
Bedankt, ik denk erover na.
groetjes Snow
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Kan mijn passie ineens weg zijn?
brd9422
11 14-06-2013 17:04
Liefde & Relatie Moeite met afname van passie in een relatie
Trinity
13 10-12-2006 12:46
Lifestyle WAT is je (Levens)PASSIE???
Spirit
70 20-02-2003 15:37
Verhalen & Gedichten passie & verlangen
dandybutthole
0 14-12-2002 02:09
Lifestyle [For old times sake] Wat is je passie?
Gwen.
57 14-11-2002 11:13
Liefde & Relatie De passie van liefde en seks
Sol-v
9 06-11-2002 19:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.