Oud 05-06-2012, 17:50
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
hallo ik heb hulp nodig

Ik heb van AKV st joost een thuisopdracht gekregen voor de selectie assesment van volgende week... Helaas kwam daarna een bericht dat ik voor volgend schooljaar niet kan worden aangenomen, omdat ik de goede vooropleiding niet heb en eerst een toelatingstest HBO moet doen... Maar aangezien ik volgend jaar wel graag alsnog wil proberen toegelaten te worden lijkt het me een goed idee om de thuisopdracht toch te maken.

Nu heb ik geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
De opdracht is namelijk kort gezegd dat ik iets persoonlijks moet repareren dat kapot is, en het proces moet uitbeelden in een boekje dat ik zelf maak.

Dat boekje gaat me wel lukken, maar ik heb geen idee wat ik zou kunnen repareren.. heb nl ook n iet echt iets dat kapot is.

kan iemand me voorzien van goede tips plz?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2012, 20:54
Verwijderd
OM eerlijk te zijn vind ik het een beetje vreemd dat je zelf helemaal niks kunt verzinnen. Juist als je de kunstacademie gaat doen gaat het toch om zelfstandig bedenken en creatief omgaan met opdrachten?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:36
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
nja ik had wel een paar ideen maar het lijkt mij dat deze al wel gezien zullen zijn op de academie... bijv met een fotolijstje enz. ik wil niet aankomen daar met iets dat gemakkelijk afgedaan lijkt en ik vraag ook niet om concrete ideen maar om tips hoe ik het aan kan pakken...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:50
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
ik heb al een idee
Ik hoop alleen dat het niet al te cliche is om met een klok aan te komen...
Er ligt hier nog een klok waarvan de wijzerplaat stuk is, maar dan zou ik dus het mechanisme en de wijzers kunnen gebruiken om een hele nieuwe klok te maken... lijkt me geweldig en ik ga er meteen aan beginnen... hoop dat het mechanisme nog werkt...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:54
Verwijderd
Maar awt is daar persoonlijk aan dan? Ik dacht meteen (maar misschien denk ik ook wel te moeilijk) aan dingen aan/uit je persoonlijkheid. Heel concreet kan ik het niet maken, maar als je vertrouwen in bepaalde mensen kapot is, moet dat ook 'gerepareerd' worden. Of als je moeilijke situaties ontwijkt, als je weinig tot geen discipline hebt, als je relatie met je vader heel moeizaam is, dat zijn persoonlijke dingen die ook gefixt kunnen worden. En concreter dan dat kan ik het niet maken Snap je wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 21:57
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik wilde opmerken dat je creativiteit kapot was, omdat je niets kon verzinnen! En ik zat dus in dezelfde richting te denken als Ingegerd.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 03:17
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
ja zat ik dus ook aan te denken wat ingegerd zei, maaar... het MOET een voorwerp zijn. dus ik zat te denken om wel inderdaad het verhaal uit te beelden in de gerepareerde/ nieuw geboren klok...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 03:44
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
zo stond het letterlijk in de opdracht... Stond nog meer maar dat is niet relevant voor deze topic...

Repareer iets persoonlijks, dat kapot is gegaan. Het gaat hier om een
voorwerp, dus niet bijvoorbeeld een gebroken hart of een relatie die
stuk is gegaan.

Documenteer in een zelfgemaakt boekje (formaatkeuze zelf te bepalen,
géén snelhechters, dummy’s of andere kant en klare bindwijzen!)
op eigenzinnige, persoonlijke en (ver)beeldende wijze de stappen die je
hebt genomen in het reparatieproces.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 11:38
Verwijderd
Maar wat is er dan persoonlijk aan een klok? Heb je geen knuffel/deken/foto's/kastjes whatever die je kunt maken of is dat te cliché?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 15:40
Lady_Zabyc
Avatar van Lady_Zabyc
Lady_Zabyc is offline
ik heb eigenlijk nog maar heel weinig... ben bijna alles kwijt... en de knuffel die ik sinds mijn geboorte al heb, die heeft mn zoon nu en die ziet er uit alsof hij nog geen jaar oud is... en omdat de wijzerplaat van de klok stuk is zat ik te denken om de klok op die manier persoonlijk te maken... je ideen zijn zeker niet cliche maar ik heb gwn bijna niks meer wat het moeilijk maakt.... zelf vond ik in zekere zin de klok ook cliche hoor mja.., gelukkig heb ik nog n heel jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Toelating kunstacademie 2013-2014
Annefleur28
0 09-10-2012 11:23
Studeren Toelating design academy
talkingworm
0 01-06-2011 12:40
ARTistiek toelatingsopdracht
Henkje
278 24-07-2005 14:21
ARTistiek tekening
Miss Fat Booty
47 02-04-2003 18:43
ARTistiek Toelatingsexamen/onderzoek
break of dawn
19 22-03-2003 14:29
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Grafische school Utrecht
Punkiegurl
1 08-09-2001 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.