Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 17:02
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Nouw,
Ik, zit in VWO6, moet je kiezen natuurlijk. Ik wilde eerst geschiedenis of Ruslandkunde gaan studeren en daarmee hopelijk op een Nederlandse ambassade terecht te komen.
Maar nu heb ik Internationale organisaties & betrekkingen gevonden. Perfect.
BEHALVE dat het is Groningen is en dat belachelijk ver weg is! En ik wil echt VEEL liever NIET op kamers. Bah. Kost alleen maar geld.
Maar, toen las in op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken de solicitatieprocedure voor beginnende beleidsmedewerkers. Stond daar opeens dat ze je mondeling gingen overhoren van je Engels (okay, dat mag) en FRANS! Bah! Frans! Ik heb helemaal geen frans!
Daar snap ik nou weer helemaal niks van! Frans! Waarom geen Duits? Nee, Frans!
Zo dit nou een HEEL belangrijk onderdeel zijn, want, zoja, dan kan ik het wel vergeten. Of wellicht niet?
Ik wil echt heel graag bij een ambassade werken en als ze dat Frans zo belangrijk vinden val ik sowieso al af en dan hoef ik dus ook geen IO/B te studeren.

*snikt* echt, ik heb GEEN idee wat ik moet doen, wat voor werk ik ooit zal doen als dit niet kan..
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 17:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Frans was in de achttiende eeuw de taal van de internationale diplomatieke wereld.

Natuurlijk is het dan weer Nederland dat die taal blijft eisen. Ook al is sinds 100 jaar Engels de normale diplomatieke taal.

Frans is onzin. Maar als het er staat, is het zo...

De Nederlandse overheid is getikt, leef ermee...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:17
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Garantie voor een ambassade-baan? Whaha, dat meen je toch niet echt? Alleen lid zijn van het Koninklijk Huis verzekert je denk ik wel op een ambassade terecht te kunnen komen, verder niets.

Het Ministerie van Buitenlandse zaken neemt jaarlijks iets van 30 mensen aan voor de post van beginnende diplomaat, en op die 30 plaatsen komen ongeveer 1600 mensen af, bereid je dus voor op veel concurrentie.

In de advertentie's van BuZa staat vaak dat het hebben gevolgd van een rechten- of economieopleiding een pré is. IO is op zich ook geen slechte basis, maar ik denk dat je eigenlijk beter bijvoorbeeld rechten én economie kunt studeren. Het theoretische diplomatieke gedoe leer je vanzelf op Clingendael.

En dan nog iets. Je wilt op een ambassade werken maar op kamers gaan wil je niet, en Groningen vind je te ver? Mocht je inderdaad ooit de door jou gewenste functie vervullen dan zul je over de hele wereld worden uitgezonden, weet je zeker dat dat, als je Groningen al ver vindt, is wat je zoekt?

Oh, ik wil je overigens niet ontmoedigen hoor, het lijkt mij ook heel leuk werk. Je moet alleen wel wat andere opties achter de hand houden.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:18
NN
NN is offline
Ik weet het dus niet zeker, maar ik dacht dat je bij IO niet verplicht bent Frans te doen, maar wel een vreemde taal naar keuze. Ook zit je na een IO-studie niet vast aan een ambassade, je kan ook de internationale politiek/organisaties/bedrijfsleven e.d. in.

Randstad-Groningen is trouwens maar zo'n 2,5 uur hoor, valt mee.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:20
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
NN schreef op 02-09-2003 @ 19:18:

Randstad-Groningen is trouwens maar zo'n 2,5 uur hoor, valt mee.
Dat moet je nog steeds op kamers. Het lijkt me niet aan te raden elke dag 5 uur te moeten reizen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 02-09-2003 @ 19:20:
Dat moet je nog steeds op kamers. Het lijkt me niet aan te raden elke dag 5 uur te moeten reizen.
Ik ken anders genoeg mensen die gedwongen zijn dat een jaar te doen omdat ze geen kamer kunnen krijgen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:29
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
autodropje schreef op 02-09-2003 @ 19:24:
Ik ken anders genoeg mensen die gedwongen zijn dat een jaar te doen omdat ze geen kamer kunnen krijgen.
En als je dan om 8:45 college hebt? Dan neem je de trein van 6:00 ofzo?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:37
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Het reizen voor een baan is natuurlijk wel iets anders hè. Over een paar jaar ben ik aan mijn vrienden toch kwijt, want die zijn dan getrouwd en hebben kinderen enzow.
En nu heb ik toch helemaal niets in Groningen? Dan heb je ergens een fatsoenlijke baan, een appartement en kan je je dus normaal bezig houden. Maar Groningen...

En tuurlijk weet ik dat het zwaar is en dat je veel concurrentie hebt, maar als ik aan de eisen zou voldoen, had ik het toch kunnen proberen?

Ik heb niet voor niets de vraag hier neergezet OF het een garantie was. Sjee.

En nouja, nu ga ik dan dus maar iig niet 'dit' studeren.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.