Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2003, 20:55
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Ik ben van plan dit jaar bij Albertus te gaan in Groningen. Vindicat lijkt me iets uit de hoogte maar het traditionele gezellige karakter van de vereniging spreekt mij zeer aan. Ik bedoel ik weet van mezelf dat ik niet zo'n pochende gast ben, dus ik neem aan dat dat ook wat zegt over het karakter van Albertus; alle lagen van de bevolking. Ik zie dat er ook 2 anderen overwegen om bij Albertus te gaan, tot de introductie .
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 05:46
Candystriped
Avatar van Candystriped
Candystriped is offline
Ik ga zelf vanaf september naar InHolland in Rotterdam, en ik twijfel over hun studentenvereniging Pisculentis.
An sich komt het allemaal wel erg leuk over, aan de andere kant blijft het een studentenvereniging.. Toevallig iemand hier die ervaring heeft met Pisculentis?
Overigens wel jammer dat er geen studievereniging is voor mijn opleiding.
__________________
"De rivier was niet van water, maar van sinaasappelsap. En hij zou niet hoeven leren wat hij eigenlijk niet snapt"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 08:24
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
jellerd schreef op 11-08-2003 @ 19:28:
Wat een gelul er zijn ook mensen die na een jaar zeggen, shit had ik dat nou maar niet gedaan.
Inderdaad, er zijn genoeg mensen die afhaken.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:23
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Citaat:
student UvT schreef op 30-07-2003 @ 10:45:
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij of er nog veel mensen lid gaan worden van een vereniging. Ik neem aan van wel aangezien je echt een mooie tijd kan beleven en veel intensiever geniet van je studententijd en ook daarna. Als mensen niet lid worden waarom dan niet. Ik ben zelf lid in tilburg maar daar worden niet veel mensen lid en dat is jammer want achteraf zeggen die mensen altijd had ik het toch maar gedaan.
Tot nu toe ben ik niet van plan lid te worden. Een goede vriendin van me begrijpt dit niet, en probeerde me aan te sporen wel lid te worden [we zitten niet in dezelfde stad]. Ik heb zelf zoiets van, ja ik kan later misschien altijd nog lid worden. Ik zie niet in wat een studentenvereniging mij kan bieden. Ja natuurlijk ontmoet je mensen, maar die ontmoet je tijdens je studie toch ook wel? Ik houd zelf helemaal niet van uitgaan + ik drink zelf geen alcohol, dus "goedkope" drank zou voor mij zeker geen reden zijn om lid te worden.

Mijn beeld van een studievereniging is dat er allerlei sporten, activiteiten en feesten georganiseerd worden (waar ik niet van houd..); is dit een verkeerd beeld?

Ik wilde wel van de studievereninging lid worden, omdat ik, zoals sommige mensen eerder gezegd hebben, dan korting krijg op boeken enzo.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 23:09
Sjaan
Sjaan is offline
Citaat:
xxDomingoxx schreef op 13-08-2003 @ 23:23:
Tot nu toe ben ik niet van plan lid te worden. Een goede vriendin van me begrijpt dit niet, en probeerde me aan te sporen wel lid te worden [we zitten niet in dezelfde stad]. Ik heb zelf zoiets van, ja ik kan later misschien altijd nog lid worden. Ik zie niet in wat een studentenvereniging mij kan bieden. Ja natuurlijk ontmoet je mensen, maar die ontmoet je tijdens je studie toch ook wel? Ik houd zelf helemaal niet van uitgaan + ik drink zelf geen alcohol, dus "goedkope" drank zou voor mij zeker geen reden zijn om lid te worden.

Mijn beeld van een studievereniging is dat er allerlei sporten, activiteiten en feesten georganiseerd worden (waar ik niet van houd..); is dit een verkeerd beeld?

Ik wilde wel van de studievereninging lid worden, omdat ik, zoals sommige mensen eerder gezegd hebben, dan korting krijg op boeken enzo.
Je moet het alleen doen als je er achter staat, en als je er ook zin in hebt! Anders wordt ut toch niets... Als jij geen uitgaans-type bent, maak je gewoon vrienden met mensen die dat ook niet zijn..! Dus alleen doen omdat je het echt wil, en niet omdat anderen vinden dat je het moet doen, of omdat veel mesne het doen.....!

KUS!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 16:53
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Nee.

- Ik heb werk, mijn flat, fotografie/badminton vereniging, mijn vriendje, school, uitgaan en thuis in het weekend. c.q: Geen tijd.
- Ik heb geen behoefte aan elitair gedoe. Want dat is het. Meerderejaarsvakken, ontgroeningen, en al die quatsch. Dit is allemaal nieuw voor mij en ik ben er tevreden mee, zonder.
- Ik ben individualistisch.
- Ik kan prima zonder.
- Ik wil mijn eigen weg vinden.
- In de societeit in Enschede kun je ook binnenstappen zonder lid te zijn en allerlei halfzachte verplichtingen aan te gaan.
- Ik hou niet van uitgaan zoals dat wel als ideaal word gezien in sv's.

Ik ben dus WEL lid van een gezelligheidsvereniging (fotografie), een sport (badminton) en studievereniging. Ik vind dat genoeg.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.

Laatst gewijzigd op 14-08-2003 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 00:10
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-08-2003 @ 17:53:
Nee.
- Ik heb geen behoefte aan elitair gedoe. Want dat is het. Meerderejaarsvakken, ontgroeningen, en al die quatsch.
Denk je dat dit bij alle studentenverenigingen zo is? Elitair gedoe, meerderejaarsvakken, enzovoort? Vrij makkelijk om ze allemaal over 1 kam te scheren.
Citaat:

- In de societeit in Enschede kun je ook binnenstappen zonder lid te zijn en allerlei halfzachte verplichtingen aan te gaan.
Dé sociëteit in Enschede? Er zijn er in ieder geval 4 van de grootste studentenverenigingen, dus ik ben benieuwd welke je bedoeld. Ik denk Aegee?


Verder vind ik dat mensen vaak al snel veel te negatief reageren bij alleen maar het horen van het woord ontgroening. Je hebt ze natuurlijk in zware en minder zware varianten, maar uiteindelijk dienen ze een goed doel. Je leert de vereniging kennen, de leden, de gebruiken en tradities, de mores enzovoort.
Als ik op mijn ontgroening terug kijk, vond ik hem niet eens heel erg vervelend en ben eigenlijk blij dat ik hem gehad heb, zodat ik nu tenminste alles weet over mijn vereniging.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 08:23
Dwarfie
Dwarfie is offline
Plato in Tilburg stelt echt niks voor. Ze hebben veel leden, maar 80% komt nooit opdagen. De feesten van Plato schijnen wel leuk te zijn, maar daar houdt het dan bij op.

Ik wilde zelf eerst nog wel bij Olof gaan, maar ik zie er nu toch maar van af. Ik begin in september aan m'n tweede jaar bedrijfseconomie en doordat ik een lichte achterstand heb moet ik vooral in het begin nog vakken inhalen. En daarnaast heb ik als tweede jaars eigenlijk geen zin meer om nog ontgroening te doen. Ik reis per dag bijna 5 uur, dus een kamer zal dan ook wel nodig zijn voor mij. Gevolg is dat ik dan ook bij een dispuut zal moeten en dat gaat gewoon erg veel tijd kosten, waar ik eigenlijk geen zin in heb.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 09:27
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Tóney schreef op 15-08-2003 @ 01:10:

Als ik op mijn ontgroening terug kijk, vond ik hem niet eens heel erg vervelend en ben eigenlijk blij dat ik hem gehad heb, zodat ik nu tenminste alles weet over mijn vereniging.
Alles??

Flikker toch op man.

Gisteravond heb jij mij duidelijk het tegendeel bewezen....
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 09:42
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Intensief genieten van mijn studentenleven houdt voor mij in te (kunnen) genieten van wat ik studeer en van het naar school gaan. Een studentenvereniging is misschien nuttig voor het snel maken van veel oppervlakkige vriendjes en voor het verkrijgen van lekkere, ruige seks, edoch is het waarlijk niet nuttig als men dat niet beoogt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:13
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Tóney schreef op 15-08-2003 @ 01:10:
Denk je dat dit bij alle studentenverenigingen zo is? Elitair gedoe, meerderejaarsvakken, enzovoort? Vrij makkelijk om ze allemaal over 1 kam te scheren.
Vrij makkelijk om te ontkennen dat het verschijnsel ontgroening bestaat.

Aegee, ja.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:58
madwoman
madwoman is offline
heb me net ingeschreven bij b.i.t.o.n (utrecht) kgeloof dat ze niet eens echt ontgroening hebben, alleen een introductie week zodat je commissies enzo leert kennen. nja tis verder allemaal heel vrij enzo. lekker doen waar je zin in hebt.


vraagje voor degenen die al lid zijn van een vereniging: zijn jullie al lid sinds je eerste studiejaar?
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 19:36
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik ben net terug van introductie Utrecht (met bijbehorende kennismaking met studentenverenigingen) en ben tot de conclusie gekomen dat het niks voor mij is. Je moet veel te veel doen met je nieuwe vrienden, gewoon veels te veel verplichtingen zodat je minder vrij bent. dan maar liever minder sociale contacten hoor

En het coor *kotst*
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 19:37
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Citaat:
madwoman schreef op 15-08-2003 @ 17:58:
heb me net ingeschreven bij b.i.t.o.n (utrecht) kgeloof dat ze niet eens echt ontgroening hebben, alleen een introductie week zodat je commissies enzo leert kennen. nja tis verder allemaal heel vrij enzo. lekker doen waar je zin in hebt.


vraagje voor degenen die al lid zijn van een vereniging: zijn jullie al lid sinds je eerste studiejaar?
dat was nog de enige die me een beetje leuk leek, maar toch niet leuk genoeg om lid te worden
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 01:43
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 15-08-2003 @ 14:13:
Vrij makkelijk om te ontkennen dat het verschijnsel ontgroening bestaat.

Aegee, ja.
Waar zie je mij het verschijnsel ontgroening ontkennen?
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:45
neeltje
neeltje is offline
Ik ga in nijmegen hbo niveau studeren. Kwil op zich wel bij een vereniging, maar carolus trekt mij ook niet echt. Mijn vriend zit bij Olof in Tilburg hij doet wel universiteit. Er zitten eigenlijk bijna geen mensen van HBO bij studentenvereniging, dus ik denk ook maar dat ik dat daarom niet ga doen.
__________________
I never forget a face but in your case I'll be glad to make an exception.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 21:02
Jones
Ik ga morgen beginnen aan m'n Owee in Delft.. en ben er ook nog niet uit of ik bij een vereniging ga..ga het in die Owee wel uitzoeken. Vriend van mij heeft zich vanaf het eerste moment aangemeld bij het corps..maar ik weet niet zeker of ik me daar wel ga thuis voelen..ben er dus ook nog niet uit..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:37
Alexander
Alexander is offline
Ja, ik word lid van een studentenvereniging in Leiden. Niet van een erg grote, overigens. Voordat ik vertel welke, wil ik toch bepaalde zaken zeggen over de studentenverenigingen.
Als de introductiedagen van afgelopen week iets geleerd hebben, is het wel dat ze in alle soorten en maten bestaan. Je hebt de grote (vijf in Leiden, namelijk Minerva, Augustinus, SSR, Catena en Quintus), die op zich al vrij veel verschillen, en nog een aantal kleine verenigingen. Om nog maar te zwijgen van sportverenigingen, waar ook veel gezelligheid is.
Al deze verenigngen hebben een eigen identiteit. Het is echt niet zo dat iedere vereniging uit ballen bestaat die alleen maar denken aan seks, drank en geld (om maar even het cliché te gebruiken ). De enige twee van de bovenstaande verenigingen die aan dit beeld voldoen, zijn Minerva en Quintus (Augustinus in wat mindere mate). Minerva is de enige die nog een verenigingsontgroening kent.
Kortom, het is allang niet meer dat je alles over één kam kunt scheren. Pluriformiteit is tegenwoordig het hoofdkenmerk, en dat is alleen maar goed. Nu praat ik uiteraard vooral over Leiden; hoe het met de andere steden zit, weet ik niet.
Overigens ben ik lid geworden van Prometheus, een culturele vereniging, en de studievereniging. De grote vijf gunde ik niet nog een extra lid
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 12:18
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
smartie! schreef op 15-08-2003 @ 20:36:

En het coor *kotst*
Ben ik volledig mee eens, maar je schrijft het als corps en spreekt het uit als koor. Tis maar dat je het weet.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:30
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
ik twijfel nog of ik lid word van cleopatra of niet.. ik ben bang dat ik het te druk ga krijgen aangezien ik ook nog in een orkest speel en van plan ben te gaan sporten. dus ik weet het nog niet zeker... misschien word ik wel lid in de kiezelweek
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:39
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Blisss schreef op 02-08-2003 @ 01:24:
Ik denk dat er wat dat betreft ook wel een groot verschil is tussen bijvoorbeeld Vindicat en Albertus.

Citaat:
Kozak schreef:
Ik bedoel ik weet van mezelf dat ik niet zo'n pochende gast ben, dus ik neem aan dat dat ook wat zegt over het karakter van Albertus; alle lagen van de bevolking.
Zo veel verschil is er echt niet, alleen is Vindicat wat meer dichtgetikt dan Albertus, meer geisoleerd. Voor de rest komt het veel op hetzelfde neer, bij albertus vind je niet heel andere types dan bij Vindicat, en alle lagen van de bevolking vind je er ook niet. Tenminste, dat is mijn indruk van alle keren dat ik bij beide ben geweest, en wat ik opmaak van vrienden die bij 1 van beide lid zijn.
__________________
Terug in NL!

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:40
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Alexander schreef op 17-08-2003 @ 11:37:
Minerva is de enige die nog een verenigingsontgroening kent.
Quintus ook
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:53
Nuck
Nuck is offline
Ik zou bij Albertus gaan, maar heb het afgezegd. Het lijkt me wel een hele leuke vereniging, maar ik heb er gewoon het eerste jaar geen tijd voor ivm sporten. Bovendien ben ik nu ziek, en kan ik niet mee op het intro-kamp. Wel jammer, want het lijkt me echt heel leuk .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:19
Sithan
Sithan is offline
Na een avondje langs ASC (de grootste vereniging van nederland) weet ik het zeker...

Ik ga never nooit bij zo'n corps heel misschien zoiets als Derm of zo waar de ontgroening niet 6 weken duurt en er ook normale mensen rondlopen...maar al die brallerige gladde figuren gatverdamme...ik wil niet de kans lopen dat ik ook zo word....
Ik heb het hier over amsterdam btw.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:57
Verwijderd
Ik heb een week bij een studentenvereniging gezeten, echter beviel mij dit totaal niet...

Ik hou er nietvan om verplicht 1 keer per week naar een kroeg te moeten. Om in de ontgroening gekleineerd te worden en vrienden maken kan ik ook zonder een studentenvereniging. Ik ben niet iemand die graag en veel uitgaat. Verder tjah het kan misschien heel leuk zijn, maar ik heb het als verschrikkelijk ervaren die ene week....

liefs, Hanne
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 17:43
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Ik heb me als introlid aangemeld bij Vidar, studentenroeivereniging in Tilburg. Woensdag t/m vrijdag heb ik mijn inauguratie, toevallig vandaag een lijstje met benodigdheden gekregen....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef op 25-08-2003 @ 18:43:
Ik heb me als introlid aangemeld bij Vidar, studentenroeivereniging in Tilburg. Woensdag t/m vrijdag heb ik mijn inauguratie, toevallig vandaag een lijstje met benodigdheden gekregen....
Wat ga je studeren? Was je ook bij de TIK afgelopen week?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:53
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik ben afgelopen nacht bij Olof geweest. Met veel mensen gepraat, allemaal best gezellig, maar ik ga geen lid worden.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:55
Basia
Basia is offline
Citaat:
Dwarfie schreef op 26-08-2003 @ 18:53:
Ik ben afgelopen nacht bij Olof geweest. Met veel mensen gepraat, allemaal best gezellig, maar ik ga geen lid worden.
ben jij ook zo'n bal dan ??
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:31
Verwijderd
Ik heb geen vereniging van mijn gading gevonden, dus ga ik niet. Als ik wel bij een vereniging zou gaan, zou ik er wel een zonder ontgroening nemen. Ik snap het principe eerst afzeiken/dan dikke vriendjes niet.
Maar goed, ik heb niet echt iets gevonden. Ik ga (uiteraard) wel bij de studievereniging. En mocht er wel nog wat langskomen, dat iemand me ergens op attendeert of zo, dan kan ik altijd nog kijken, vooralsnog heb ik er geen behoefte aan,
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:15
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Milk schreef op 26-08-2003 @ 20:31:
Ik snap het principe eerst afzeiken/dan dikke vriendjes niet.
Jij snapt het principe ontgroening niet.
Een ontgroening dient het doel je vereniging en de leden door en door te leren kennen. Ok, bij sommige verenigingen draven ze een beetje door en verliezen ze dat doel een beetje uit het oog, maar het dient dus zeker ergens voor.
In korte tijd leer je de geschiedenis, de tradities, de leden enz. kennen en ontstaan vaak (hechte) vriendschappen.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Tóney schreef op 26-08-2003 @ 23:15:
Jij snapt het principe ontgroening niet.
Een ontgroening dient het doel je vereniging en de leden door en door te leren kennen. Ok, bij sommige verenigingen draven ze een beetje door en verliezen ze dat doel een beetje uit het oog, maar het dient dus zeker ergens voor.
In korte tijd leer je de geschiedenis, de tradities, de leden enz. kennen en ontstaan vaak (hechte) vriendschappen.
Ik wil het misschien ook wel helemaal niet snappen. Tjeezus, dat laatste kan je ook wel op een normale manier leren en ik geloof niet in hechte vriendschappen in korte tijd. Ik vind het gewoon achterlijk dat je zoiets moet doorlopen omdat je dan erna 'erbij hoort'. Fine, dan mag ik het niet snappen, maar ik hou niet van dat (geheimzinnige) gedoe. Daar was ik al overheen toen ik 10 was of zo.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:05
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
lareno schreef op 26-08-2003 @ 17:44:
Wat ga je studeren? Was je ook bij de TIK afgelopen week?
Communicatie en Informatiewetenschappen.
Ik heb inderdaad ook meegedaan aan de TIK-week...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:30
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Tóney schreef op 26-08-2003 @ 23:15:
Jij snapt het principe ontgroening niet.
Een ontgroening dient het doel je vereniging en de leden door en door te leren kennen. Ok, bij sommige verenigingen draven ze een beetje door en verliezen ze dat doel een beetje uit het oog, maar het dient dus zeker ergens voor.
In korte tijd leer je de geschiedenis, de tradities, de leden enz. kennen en ontstaan vaak (hechte) vriendschappen.
En zolang ze dat in een vereniging maar blijven geloven zal het inderdaad zo blijven...
Het is prachtig dat ontgroeningen een doel dienen, maar dat doel is ook door andere middelen te bereiken...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 00:44
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Ik ben lid geworden van SSR Leiden
http://www.ssr-leiden.nl
Het is een hele relaxte vereniging. Moeilijk in een hokje te plaatsen, met een enorme diversiteit aan mensen.
zonder ontgroening by the way
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 09:02
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Tóney schreef op 26-08-2003 @ 23:15:
In korte tijd leer je de geschiedenis, de tradities, de leden enz. kennen en ontstaan vaak (hechte) vriendschappen.
Schei toch uit man. Ik krijg er de kriebels van, van die clubjes die goed vijftien jaar bestaan en dan beginnen te miepen over tradities.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 09:54
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 01-09-2003 @ 10:02:
Schei toch uit man. Ik krijg er de kriebels van, van die clubjes die goed vijftien jaar bestaan en dan beginnen te miepen over tradities.
Tradities kun je ook bedenken/van andere verenigingen nadoen. Zie Audentis.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben van plan dit jaar bij Albertus te gaan in Groningen. Vindicat lijkt me iets uit de hoogte maar het traditionele gezellige karakter van de vereniging spreekt mij zeer aan. Ik bedoel ik weet van mezelf dat ik niet zo'n pochende gast ben, dus ik neem aan dat dat ook wat zegt over het karakter van Albertus; alle lagen van de bevolking. Ik zie dat er ook 2 anderen overwegen om bij Albertus te gaan, tot de introductie
Als jij iets in vindicat had gezien dan had dat niet voor jou gesproken. Die gasten zijn tuig, en dan bedoel ik dat ook echt letterlijk en niet flauw.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 14:55
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Studentje schreef op 01-09-2003 @ 10:54:
Tradities kun je ook bedenken/van andere verenigingen nadoen. Zie Audentis.
Ik bedoel maar. Audentis, hoe je het vooral niet moet aanpakken.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 21:58
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
hebben jullie misschien de volkskrant vandaag gelezen (onderdeel forum, waar lezers zelfs stukken voor kunnen inzenden), er staat een vader van een 1e jaars student in die een ontgroening heeft meegemaakt. Die pa uitte zich over het feit dat een ontgroening mensonterend is. Ik ben het volledig met de beste man eens. Er kan bij een studentenvereniging nogal wat geluld worden over het 'doel' van een ontgroening, maar naar mijn mening heeft een ontgroening geen doel en zijn er, zoals in deze topic al eerder werd gesuggereerd, ook andere middelen om het effect van een ontgroening na te streven.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 00:03
Verwijderd
Ontgroening gebeurd op een nogal facistische wijze, allemaal potentiële kamp bewakers die het uitvoeren

Laten we het oo vooral niet hebben over het afdwingen van sexuele handelingen, wat ook nog weleens voorkomt

Mensen die ontgroeningen uitvoeren zijn niet helemaal lekker, want deze mensen hebben geen respect voor andere mensen, en ook geen normen en waarden en eergevoel.
De mensen die zich laten ontgroenen zijn ook niet lekker, want die hebben geen gevoel van eigenwaarde.

Volgens mij kan er ook een streke band worden gecreërt in een verbnding door samen een leuke tijd te hebben, ipv andere mensen als inferieure wezens te behandelen.

De enige goede vindicater is er een die in elkaar gemept is

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom mensen bij zulke verenigingen gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.