Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2004, 16:55
Verwijderd
Ha, zo te zien ben ik niet de enige die zwaar tabak heeft van die ontgroeningstopics.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2004, 17:50
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Esmée schreef op 16-10-2004 @ 17:43 :
Gast je praat alsof je er zelf tussen hebt gezeten
Waaruit concludeer je dat dat niet zo is...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:35
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Sithan schreef op 16-10-2004 @ 18:50 :
Waaruit concludeer je dat dat niet zo is...
Heb ik een verkeerde aanname gedaan?
Correct me if I'm wrong natuurlijk...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 20:14
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Esmée schreef op 16-10-2004 @ 20:35 :
Heb ik een verkeerde aanname gedaan?
Correct me if I'm wrong natuurlijk...
Is t zo vreemd om te walgen van ontgroeningen als je er een doorlopen hebt?

Ik koester het gevoel van eigenwaarde, wat ze je proberen te ontnemen...boven het gevoel iets te hebben overwonnen.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 02:01
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Gast serieus, ik heb ook ontgroening gelopen bij het Rotterdamsch Studenten Corps, nounou poehpoeh, wat voelde ik me vernederd. Man, het is een SPEL!! Het is allemaal niet serieus, je moet er doorheen kijken en je moet het als een uitdaging voor jezelf zien. Als je dit soort 'vernederingen' erg vind, dan kan je echt niet tegen een stootje. Dan vind ik JOU verwend. Ik kan natuurlijk alleen voor mijn eigen vereniging spreken, bij andere verenigingen gaat het er wellicht anders aan toe.

Tijdens zo'n ontgroening leer je zogenaamd heel veel, van normen en waarden, het hebben van eigenwaarde etc. tot dingen over de vereniging. Dat zouden dus 'voordelen' moeten zijn van een ontgroening. Nu geef ik eerlijk toe dat ik dat ook een beetje onzin vind. Je leert het wel, maar na twee weken ben je het weer vergeten. Ontgroening is gewoon een onderdeel van de traditie en de identiteit van een vereniging. Elk lid weet gewoon waar je het over hebt. Zelfs leden van die nu 75 zijn, hebben ongeveer dezelfde dingen meegemaakt. Tijdens de ontgroening zelf heb ik vaak kutte momenten gehad, maar je houdt er ook echt mooie herinneringen aan over. Ik heb nog steeds veel lol met jaargenoten, als we terugdenken aan die tijd. Ik weet zeker dat ik dit niet zou hebben na een 'kennismakingsweekend'. Eigenlijk zou het voor iedereen eens goed zijn om zo'n ontgroening te lopen, dan weet iedereen eens hoe ECHT hoe goed ie het wel niet heeft bij pappie en mammie thuis. Je komt dan voor een tijdje terecht in een heel andere wereld...

Zolang ontgroeningen goed georganiseerd en goed gecontroleerd verlopen is er helemaal NIKS aan de hand. En het klinkt misschien afgezaagd, maar als je het zelf hebt meegemaakt leer je het wel waarderen. Niet omdat het leuk is, maar het is gewoon een ervaring.
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 02:03
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Citaat:
Sithan schreef op 16-10-2004 @ 21:14 :
Is t zo vreemd om te walgen van ontgroeningen als je er een doorlopen hebt?

Ik koester het gevoel van eigenwaarde, wat ze je proberen te ontnemen...boven het gevoel iets te hebben overwonnen.
Trouwens ze proberen je gevoel van eigenwaarde niet te ontnemen, ze proberen het juist te versterken, volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Je moet voor jezelf opkomen, dan doorloop je die tijd ook veel makkelijker...
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:43
NN
NN is offline
Ik ben tegen ontgroeningen en studentenverenigingen die ontgroenen en mijn bezwaren zal ik niet weer voor de zoveelste keer oplepelen.

Voor één keer zal ik mijn vooroordelen eens achterwege laten en de vraag stellen aan alle leden van traditionele verenigingen: Waarom ben je lid geworden?

Graag een serieuze reactie met je ideeën over je vereniging, je ontgroening, etc..
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:01
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Ik ben bij het RSC gegaan om verschillende redenen. De eerste en belangrijkste is natuurlijk dat ik me daar het beste thuis voelde. Er zitten daar de leukste mensen (vind ik) Verder vind ik het ongemengde karakter echt stoer. Iedereen vind ongemengde verenigingen natuurlijk kut en ouderwets, maar met alleen maar jongens onder elkaar gedraagt iedereen zich heel anders dan als er meisjes bij zijn. Als er meisjes in de zaal zijn zie je dat iedereen toch met die meisjes bezig is. Nu kan je gewoon in je oude kloffie naar de societeit komen en daar de hele avond domme, dwaze dingen doen. Echt ALLES kan. Verder is elke donderdagavond gemengd en zijn er nog genoeg gemengde feesten, dus je komt echt wel genoeg met die meisjes in aanraking. Dat je op de gemengde avonden jasje dasje moet komen, vind ik ook niet echt een voordeel of een nadeel aan dit soort verenigingen. Het hoort er gewoon bij. Verder is het RSC een vereniging die ontzettend veel dingen organiseerd en die dingen ook echt groots aanpakt. Je krijgt er echt de kans om dingen te doen en te organiseren die ontzettend leerzaam en leuk zijn. Ik kan nog wel even doorgaan met het opnoemen van dingen, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit soort verenigingen kut vind..het is gewoon een kwestie van smaak
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:24
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 17-10-2004 @ 15:01 :
dus je komt echt wel genoeg met die meisjes in aanraking
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:11
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
omdat ik mij daar thuis voelde en zodoende heb ik die ontgroening er op de koop bij toe genomen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:27
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 17-10-2004 @ 03:01 :
Ik heb nog steeds veel lol met jaargenoten, als we terugdenken aan die tijd. Ik weet zeker dat ik dit niet zou hebben na een 'kennismakingsweekend'.
Daar ga ik dan toch even tegenin . Wij hebben ook dingen die echt bij ons weekend horen, bepaalde woorden, bepaalde liedjes etc. etc. In ons jaarlied komen ook echt dingen voor die echt uit het onze kennismakingstijd komen. En lol om dingen die gebeurd zijn, absoluut .

Ik heb mijn jaargenoten tenminste goed leren kennen, we mochten gewoon lekker met elkaar praten. En idem met de leiding. En tuurlijk is het een spel die ontgroening, maar mijn definitie van spellen is dat ze leuk zijn en je kan nu wel zo stoer zeggen allemaal maar je hebt die ontgroening zeker weten niet als leuk ervaren. Ik zie de meerwaarde van een ontgroening echt niet in, sterker nog ik zie de meerwaarde van geen ontgroening wel in.

Een ongemengde vereniging moet ik echt niet aan denken, alhoewel ik moet zeggen dat als ik s middags langs RSVS (vrouwencorps) kom het wel gezellig eruit ziet, al die roze fietsen .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:27
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 17-10-2004 @ 15:01 :
Ik ben bij het RSC gegaan om verschillende redenen. De eerste en belangrijkste is natuurlijk dat ik me daar het beste thuis voelde. Er zitten daar de leukste mensen (vind ik) Verder vind ik het ongemengde karakter echt stoer. Iedereen vind ongemengde verenigingen natuurlijk kut en ouderwets, maar met alleen maar jongens onder elkaar gedraagt iedereen zich heel anders dan als er meisjes bij zijn. Als er meisjes in de zaal zijn zie je dat iedereen toch met die meisjes bezig is. Nu kan je gewoon in je oude kloffie naar de societeit komen en daar de hele avond domme, dwaze dingen doen. Echt ALLES kan. Verder is elke donderdagavond gemengd en zijn er nog genoeg gemengde feesten, dus je komt echt wel genoeg met die meisjes in aanraking. Dat je op de gemengde avonden jasje dasje moet komen, vind ik ook niet echt een voordeel of een nadeel aan dit soort verenigingen. Het hoort er gewoon bij. Verder is het RSC een vereniging die ontzettend veel dingen organiseerd en die dingen ook echt groots aanpakt. Je krijgt er echt de kans om dingen te doen en te organiseren die ontzettend leerzaam en leuk zijn. Ik kan nog wel even doorgaan met het opnoemen van dingen, maar ik kan me best voorstellen dat sommige mensen dit soort verenigingen kut vind..het is gewoon een kwestie van smaak
Dat heb ik nou ook. Ik zit ook bij het ongemengde corps, van Utrecht [uvsv]. De sfeer is juist zo relaxt. Ik voel me er echt thuis, zo leuk, zo gezellig, precies mijn type meisjes lopen er rond. Je kunt je 'gewoon' gedragen. Geen concurrentie en geslet met jongens erbij. Je kunt lekker aandoen wat je wilt. [okee, er gelden natuurlijk, traditionele, regels bij corpera over kleding en schoenen, maar toch..] UVSV doet ook zoveel dingen met het buitenland [=andere corpera]. Zo gaan we donderdag naar rsc/rvsv. Laatst naar dsc voor een diner en feest. Juist de besloten avond op woensdag is super gezellig, daarna met zn allen naar de Woo, en dan kom je toch weer in aanmerking met de mannen van usc. Op donderdag mag je andere meisjes introduceren en op vrijdag jongens. Ik ga bij de sub usz [zeilen], samen met de kerels. Ongemengd is b'va.
En ja, mn vader was lid in Delft, mn opa lid in Wageningen, heb ook wat nichtjes en neven bij andere corpera zitten. [als ze lid waren geweest bij veritas ofzo, dan was ik alsnog lid van uvsv geworden hoor].
Een stukje over mn mening over ontgroening heb ik al beschreven.

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 17-10-2004 @ 03:01 :
Gast serieus, ik heb ook ontgroening gelopen bij het Rotterdamsch Studenten Corps, nounou poehpoeh, wat voelde ik me vernederd. Man, het is een SPEL!! Het is allemaal niet serieus, je moet er doorheen kijken en je moet het als een uitdaging voor jezelf zien. Als je dit soort 'vernederingen' erg vind, dan kan je echt niet tegen een stootje. Dan vind ik JOU verwend. Ik kan natuurlijk alleen voor mijn eigen vereniging spreken, bij andere verenigingen gaat het er wellicht anders aan toe.
Gast, je begrijpt er nog steeds geen reet van...

Het doet er helemaal niet toe of ik het erg vind of niet, of dat ik niet tegen een stootje kan. Het gaat erom dat ik walg van de manier waarop, of ik nou voor mezelf kan opkomen of niet.
Toevallig kan ik dat zelf gelukkig wel, maar als je om je heen kijkt kan niet iedereen dat. En op de manier waarop jij die personen afschildert, heb je voor mij al bewezen dat het nut van ontgroening ver te zoeken is, als je mensen op basis daarvan gaat beoordelen op persoonlijkheid. Ik zie nl exact hetzelfde terug in wat born2dance zei, "je moet tegen een stootje kunnen"...hou toch op met die nonsens, dat is alleen maar goedpraterij van een walgelijke vertoning van het "wij (de doorzetters) tegen zij (de falers)" principe wat je zo vaak terug vind bij een studentenvereniging. Jammer erg jammer, en ik vind het nog meer jammer dat ik blijkbaar een van de weinigen ben die dat na een ontgroening nog steeds vind.

En voor elke keer dat je het argument traditie gebruikt, moet je een schop onder je hol krijgen...er vinden teveel walgelijke gebeurtenissen plaats onder het mom traditie, dat het de zwakheid van de mens blootlegt.
Het beter voelen dan anderen.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:37
born2dance
born2dance is offline
Sithan, heb jij nou geprobeerd om ontgroening door te lopen of niet ?? Zo ja, waar dan ?? want zoals ik jou teksten lees, heb ik toch het gevoel dat je het redelijk begrepen hebt, in tegenstellig tot bijvoorbeeld sunrise1986.

En natuurlijk kun je ook een negatieve beeld van een ontgroening hebben als je t doorgelopen hebt. Maar dan ging er wel iets mis op een gegeven moment. Want elke ontgroening is zo bedoeld dat je 'liefde' ontwikkelt voor je toekomstige vereniging en voor je societeit. Ja, ander woord dan liefde kan ik nu eventjes niet verzinnen, maar ik beschouw het iig als liefde.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:40
NN
NN is offline
Citaat:
VAP schreef op 17-10-2004 @ 16:11 :
omdat ik mij daar thuis voelde en zodoende heb ik die ontgroening er op de koop bij toe genomen.
Waarom voelde je daar thuis? En waarom is dat zoveel waard om er een ontgroening voor op de koop toe te nemen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:31
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik geloof best dat een ontgroening bijdraagt aan een sterkere band tussen de leden. Het is echt iets wat je met zn allen hebt gedaan, en met zn allen hebt volgehouden. Mensen die ik ken die bij het corps zitten hier in Amsterdam zijn heel rationeel, zakelijk en enorm omhooggeschoten eikels. Ik heb niets tegen studentencorpora of ontgroeningen op zichzelf het zijn gewoon de soorten mensen die erbij gaan waar ik niet van houd. Ik heb nog nooit een normaal gesprek met een corpsbal kunnen voeren omdat ze altijd een attitude hebben van 'wij zijn beter dan jij, want wij zijn het corps'. Ik zit zelf bij een hele leuke vereniging waar we niet aan ontgroening doen. We hebben alleen een kennismakingsweekend en wat leuke feesten waar je naartoe kan als je daar zin in hebt. Ik denk dat mensen die van zichzelf leuk en sociaal zijn dat ook niet nodig hebben om een leuke groep mensen om zich heen te verzamelen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
born2dance schreef op 17-10-2004 @ 19:37 :
Sithan, heb jij nou geprobeerd om ontgroening door te lopen of niet ?? Zo ja, waar dan ??

Want elke ontgroening is zo bedoeld dat je 'liefde' ontwikkelt voor je toekomstige vereniging en voor je societeit. Ja, ander woord dan liefde kan ik nu eventjes niet verzinnen, maar ik beschouw het iig als liefde.
Het doet er niet toe waar...

Ik begrijp ook wel dat je een band voelt met de vereniging, daar wil ik ook niks op af dingen. Het gaat bij mij enkel om het geheel van ontgroenen. Ik vind dat gewoon geen gepaste methode naar mijn normen.

En in mijn redenatie moet liefde groeien, niet afgedwongen worden. En dat is waar verenigingen die aan ontgroeningen doen, het van moeten hebben.
Met de mensen waar je bij komt, ontstaat natuurlijk een goeie band...dat is volstrekt logisch...
Het gehele concept is echter dwangmatig geforceerd en negatief, ik blijf daar hoe dan ook van walgen.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:39
MB
Avatar van MB
MB is offline
Even voor de duidelijkheid: Ik heb nog nooit zoiets ondergaan want ik zit nog in 5HAVO

Ik denk zelf dat het hele gedoe rondom de ontgroening voortkomt uit angst, je hoort van iedereen verhalen dat het zo erg is e.d maar ik denk dat als je er uiteindelijk inzit dat het best meevalt.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat als je een ontgroeing of ietd dergelijks te erg vind en ermee ophoud dat je dan een lafaard bent. Ik vind zelfs dat dat heel dapper is, want er rust (denk ik) toch een vrij grote groepsdruk op je. Dus het getuigd van een zeer sterk karakter als je dan durft te zeggen dat je ermee stopt, terwijl je weet dat anderen dat mietig vinden. Ik vind je erg zwak als je iets doet wat je zelf echt veel te ver vind gaan, omdat je anders niet bij het clubje mag.

Bovendien vraag ik me af of ik bij een groep mensen wil horen die mij alleen accepteren als ik dingen doe die mij veel te ver gaan.

maar over het algemeen beschouw ik mezelf als iemand met niet zoveel grenzen en als iemand die wel tegen een stootje kan, en ben ik erg nieuwsgierig dus ik ga er zeker aan meedoen. En als het me te ver gaat, dan stop ik er gewoon mee. Ben ik dan triest, ben ik dan een loser? Ik vind van niet, ik kom tenminste voor mezelf op!

Maar ik kan dus niet oordelen of het echt zo erg is, maar ik las pas in de krant wel een stukje over dat het flink mis was gegaan. Ik kan het niet meer vinden, maar het ging ongeveer zo:

Een jongen moest voor zijn ontgroening ontharingsmiddel op zijn geslachtsdelen smeren, en dit een uur laten zitten. op de verpakking stond dat het maximaal 10 minuten mocht blijven zitten (blijkbaar hadden de ontgroeners dit niet gelezen ofzo, ofwel en dan hadden ze zieke geesten) Deze jongen is opgenomen in het ziekenhuis met brandwonden op zijn piemel en balzak en heeft een huidtransplantatie nodig...

Dit is natuurlijk een heel extreem voorbeeld, maar is om aan te geven dta het wel degelijk uit de hand kan lopen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 00:15
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 18-10-2004 @ 00:39 :
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat als je een ontgroeing of ietd dergelijks te erg vind en ermee ophoud dat je dan een lafaard bent. Ik vind zelfs dat dat heel dapper is, want er rust (denk ik) toch een vrij grote groepsdruk op je. Dus het getuigd van een zeer sterk karakter als je dan durft te zeggen dat je ermee stopt, terwijl je weet dat anderen dat mietig vinden. Ik vind je erg zwak als je iets doet wat je zelf echt veel te ver vind gaan, omdat je anders niet bij het clubje mag
Ik ben er helemaal met je eens. het is heel makkelijk om gewoon te blijven staan en niet weggaan, omdat idd de rest van de groep er ook mee bezig is. En je bent zeker geen lafaard als je weggaat, ik heb in bepaalde mate zelfs respect voor de mensen die weg zijn gegaan, puur omdat ze vantevoren bepaalde grenzen gesteld hebben en die grenzen overschreden zijn.

Maar het volgende soort mensen vind ik wel lafaards - die stiekem toch wel lid willen zijn, maar onwijs bang zijn voor de ontgroening en niet durven daar aan te beginnen. Vooral van dit soort mensen komen de meest walgelijke argumenten tegen de ontgroening, zoals ik wil mijn vrienden niet kopen en je kan toch wel op een andere manier vrienden maken. Van mijn studie ken ik heeeeeel veel dit soort mensen.

Mensen die niet bij een corps willen kan ik ook heel goed begrijpen. Er zijn talloos redenen waarom je niet bij een studentenvereniging zou willen, vooruit, maar loop dan alsjeblieft corps-verenigingen niet af te kraken. Je mag natuurlijk overal je mening over hebben maar denk eerst 10 keer goed na of die mening goed onderbouwd is en kom ietsje meer te weten over het fenomeen studentenvereniging.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:15
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
born2dance schreef op 18-10-2004 @ 01:15 :
Ik ben er helemaal met je eens. het is heel makkelijk om gewoon te blijven staan en niet weggaan, omdat idd de rest van de groep er ook mee bezig is. En je bent zeker geen lafaard als je weggaat, ik heb in bepaalde mate zelfs respect voor de mensen die weg zijn gegaan, puur omdat ze vantevoren bepaalde grenzen gesteld hebben en die grenzen overschreden zijn.
Citaat:
born2dance schreef op 12-10-2004 @ 16:43 :

En ja ik ben wel blij dat we een ontgroening hebben. Zo kunnen alle lafaards en mensen die de uitdaging niet durven aan te gaan meteen naar huis, en alleen mensen die ervoor willen gaan, die zich niet zomaar laten wijsmaken, die gemotiveerd zijn en iets willen bereiken in hun leven blijven over. En gelukkig maar, met dit soort mensen wil ik wel bij 1 vereniging zitten.

Srry voor een lang verhaal [/B]
je spreekt jezelf tegen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:40
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 20-10-2004 @ 17:15 :
je spreekt jezelf tegen
Neeeey

Ik verdeelde hier mensen in 4 groepen -->
1 - mensen die ontgroening hebben doorstaan
2 - mensen die bij een ontgroening zijn weggelopen
3 - mensen die graag bij een corps willen maar door de ontgroening zijn ze geen lid
4 - mensen die niet bij een corps willen = de rest

Eerst zei ik dat ik blij was dat we de ontgroening hebben. Daardoor kunnen mensen die in de 3e groep zitten geen lid worden ( ik zei in mijn post 'naar huis' en bedoelde het niet letterlijk, dus niet dat ze van het kamp naar huis vertrekken, maar dat ze zich niet inschrijven of inschrijven en niet komen opdagen). Zulke mensen zijn bang alleen voor het woord 'ontgroening' zonder dat ze weten wat het precies inhoudt.

Daarna zei ik dat ik respect heb voor mensen die in 2e groep zitten. Ze zijn zeker geen lafaards, maar zo'n ontgroening gaat voor hun gewoon te ver, dat kan, helemaal geen probleem mee, ze moeten het zelf weten. Maar ze hebben het iig geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 07:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
born2dance schreef op 20-10-2004 @ 21:40 :
Eerst zei ik dat ik blij was dat we de ontgroening hebben. Daardoor kunnen mensen die in de 3e groep zitten geen lid worden ( ik zei in mijn post 'naar huis' en bedoelde het niet letterlijk, dus niet dat ze van het kamp naar huis vertrekken, maar dat ze zich niet inschrijven of inschrijven en niet komen opdagen). Zulke mensen zijn bang alleen voor het woord 'ontgroening' zonder dat ze weten wat het precies inhoudt.
Ik heb het idee dat je nu gewoon even uit je nek loopt te lullen, want de voorgaande berichten waren duidelijk genoeg...

En anders slaat je redenatie nergens op, want met lafaards die naar huis gaan, suggereer je dat dit tijdens een ontgroening gebeurt, wat een volstrekt logische situatie is...
Ipv het vooraf al kwalificeren als lafaards, waar je het tot aan deze reactie nog niet 1 keer over hebt gehad...

Dus wees gewoon eerlijk en geef toe dat je jezelf tegensprak.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 16:47
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
als zo'n vereniging mij er alleen bij wil hebben als ik die stommigheid moet doorstaan, laat dan maar zitten.
t zijn geen vrienden. als je niet bij de club had gezeten, keken ze niet eens naar je.

ik heb dan niet veel vrienden, maar degenen die ik heb zijn wel echte vrienden!!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 22:58
Grenwiel
Avatar van Grenwiel
Grenwiel is offline
Wij (st Jansbrug) hadden een vrij softe ontgroening.

4 daagjes in een partytent kamperen, liedjes zingen, twee dagen daarvan werken op strand en duinen. Alleen de stormbaan (tijgeren door modder) was echt vervelend. Aan het eind van het kamp hebben we wel de KampKomissie over de bar geflikkerd.
Daarna 6 weekjes twee tot drie verplichte avonden in week.
Drie opdrachtjes doen, rest is gewoon gezellig biertje doen. Was allemaal prima uit te houden.
Wij waren een traditionele vereniging, maar we hebben niet zoveel met keihard ontgroenen. In Delft is het Corps en Virgiel iig een stuk erger.
__________________
okee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 23:06
Grenwiel
Avatar van Grenwiel
Grenwiel is offline
En sja, al die corpsverenigingen kunnen dan nog zo vreselijk zijn, ze trekken toch mensen, en de mensen die erbij zitten zijn over het algemeen vrij tevreden over hun vereniging. Niemand dwingt hun erbij te gaan en niemand dwingt hun bij hun vereniging weg te gaan.
Zelf heb ik niet zo veel met dat corporale gedoe, en daarom ben ik bij Sint Jansbrug lid geworden en niet bij het Corps.
Ik heb ook geen moment spijt gehad ofzo dat ik bij die vereniging ben gegaan, bij ons vielen er in de kennismakingsperiode ook maar 2 mensen af. Een voelde zich te oud en de ander wilde bij Virgeiel als t goed is (waarom is mij een raadsel maar ja).
__________________
okee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:28
Li
Avatar van Li
Li is offline
Een aantal vriendjes en vriendinnetjes van mij is lid van corpora door heel Nederland, wilde dit jaar ook lid worden, maar kon zowel de kmt als na-kmt niet lopen..
Tja als ik eerlijk ben mis je wel wat als je geen lid bent, althans zo ervaar ik dat zelf.. Tuurlijk, ik word regelmatig meegenomen naar Utrecht, Leiden en Rotterdam naar leuke feestjes als intro, maar het is toch anders dan wanneer je lid zou zijn

Voordeel van het corps voor mij is dat je hechte jaarclubs opbouwt (die je niet altijd bij andere verenigingen hebt), er mensen zitten waarmee ik goed kan opschieten en natuurlijk makkelijker een kamer te krijgen
Een ontgroening is maar een week op je studentenleven, en ja wat ik heb gehoord: het is kut, maar vergeet niet dat je er met 300 andere mensen zit. Het is maar een spel. Nothing personal

Volgend jaar ga ik een andere studie doen waarschijnlijk en word ik ook sowieso lid. En dat verhaal dat mensen die bij een vereniging gaan falers/losers/nerd zijn die zelf geen vrienden kunnen maken is natuurlijk het meest belachelijke argument.
De meesten van mijn vriendenkring die bij vereniging zitten, zijn super sociaal en hebben genoeg vrienden ernaast
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:29
Verwijderd
Bij het woord krijg ik spontaan kotsneigingen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:45
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
NN schreef op 29-10-2004 @ 15:37 :
Corpsleden zie je ook vaak genoeg kotsen.
Jij bent best kinderachtig
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:54
NN
NN is offline
Citaat:
Nuck schreef op 29-10-2004 @ 15:45 :
Jij bent best kinderachtig
Sorry, ik word af en toe wat flauw van deze discussies...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:14
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
Li schreef op 27-10-2004 @ 17:28 :
Voordeel van het corps voor mij is dat je hechte jaarclubs opbouwt (die je niet altijd bij andere verenigingen hebt), er mensen zitten waarmee ik goed kan opschieten en natuurlijk makkelijker een kamer te krijgen
Bij elke studentenvereniging heb je jaarclubs of disputen. [volgens mij]

Corporale verenigingen hebben inderdaad veel huizen in het centrum. Volgende maand woon ik ook in een ledenhuis.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:27
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
Angel schreef op 29-10-2004 @ 17:14 :
Bij elke studentenvereniging heb je jaarclubs of disputen. [volgens mij]

Corporale verenigingen hebben inderdaad veel huizen in het centrum. Volgende maand woon ik ook in een ledenhuis.
Ja maar ik bedoelde dat ze niet overal op zelfde manier tot stand komen, althans dat is wat ik heb gehoord
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:11
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Li schreef op 29-10-2004 @ 18:27 :
Ja maar ik bedoelde dat ze niet overal op zelfde manier tot stand komen, althans dat is wat ik heb gehoord
Dat klopt, bij de ene vereniging is het een horizontaal verband (=bijv jaarclubs) belangrijk bij weer een andere vereniging is de verticale structuur (= bijv disputen) belangrijker. Het hoeft daarnaast ook niet altijd zo te zijn dat een vereniging ze alle bij heeft.
En volgens mij zijn er trouwens wel enkele vereniging zonder een duidelijke structuur van jaarclubs/disputen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 22:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
tegen, kan soms behoorlijk uit de hand lopen
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 23:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jamie Oliver schreef op 17-10-2004 @ 03:01 :
...Ik heb nog steeds veel lol met jaargenoten, als we terugdenken aan die tijd...
... Eigenlijk zou het voor iedereen eens goed zijn om zo'n ontgroening te lopen, dan weet iedereen eens hoe ECHT hoe goed ie het wel niet heeft bij pappie en mammie thuis. Je komt dan voor een tijdje terecht in een heel andere wereld...

Zolang ontgroeningen goed georganiseerd en goed gecontroleerd verlopen is er helemaal NIKS aan de hand. En het klinkt misschien afgezaagd, maar als je het zelf hebt meegemaakt leer je het wel waarderen. Niet omdat het leuk is, maar het is gewoon een ervaring.
wat een onzin. Ik heb ook lol met jaargenoten, die hoeven niet eens bij een studentenvereniging gezeten te hebben. Ik heb namelijk een leven, en geen 'clubjes' nodig om gezelschap te vinden. ik heb overigens ook de grootste lol met mensen die ik nu eens niet van een studie ken - ja, dat kan, er zijn zelfs mensen die niet studeren, joh.

om te weten hoe goed je het bij pa&ma hebt, kun je ook gewoon een appartementje huren. en wat betreft die 'andere wereld' : dat hangt dus wel even van jezelf af. Als je geen oog meer hebt voor dingen naast je 'studenten-wereldje' ben je m.i. nogal een sneu, onbetrouwbaar figuur.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 23:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 23-10-2004 @ 17:47 :
als zo'n vereniging mij er alleen bij wil hebben als ik die stommigheid moet doorstaan, laat dan maar zitten.
t zijn geen vrienden. als je niet bij de club had gezeten, keken ze niet eens naar je.

ik heb dan niet veel vrienden, maar degenen die ik heb zijn wel echte vrienden!!
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 23:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
born2dance schreef op 12-10-2004 @ 16:43 :

En ja ik ben wel blij dat we een ontgroening hebben. Zo kunnen alle lafaards en mensen die de uitdaging niet durven aan te gaan meteen naar huis, en alleen mensen die ervoor willen gaan, die zich niet zomaar laten wijsmaken, die gemotiveerd zijn en iets willen bereiken in hun leven blijven over. En gelukkig maar, met dit soort mensen wil ik wel bij 1 vereniging zitten.

... dat zijn dus mensen die alles pikken van een ander, en daarom zitten ze in een clubje.
(dat kun je wel heel sjiek 'corps' gaan noemen, maar tis natuurlijk gewoon een clubje).
ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat deze mensen ooit ergens ver mee zullen komen, als je op die leeftijd nog clubjes en regeltjes en 'ontgroeningen' nodig hebt om ergens bij te horen : ik kan me dat soort dingen herrineren van de basisschool...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:09
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat deze mensen ooit ergens ver mee zullen komen, als je op die leeftijd nog clubjes en regeltjes en 'ontgroeningen' nodig hebt om ergens bij te horen : ik kan me dat soort dingen herrineren van de basisschool...
Tja, nou wil het feit dat leden van corpora het in de regel verder schoppen in het bedrijfsleven dan niet-leden.........

Verder is het een zielige discussie, laat mensen zelf weten wat ze doen. Het is een discussie die door niemand te "winnen" is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 07-11-2004 @ 17:09 :
Tja, nou wil het feit dat leden van corpora het in de regel verder schoppen in het bedrijfsleven dan niet-leden.........
Gelukkig zijn er veel meer plekken waar je aan de slag kunt gaan dan het bedrijfsleven.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 18:25
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2004 @ 17:50 :
Gelukkig zijn er veel meer plekken waar je aan de slag kunt gaan dan het bedrijfsleven.
Nou, binnen de ministers, staatsecretarissen, diplomaten en ambassadeurs of topambtenaren, zitten er ook bijzonder veel. Althans, wanneer we de baantjes met een beetje aanzien nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:07
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-10-2004 @ 19:50 :
Ik vind dat hele studentenverenigingen met al hun verplichtingen sowieso vrij sneu.
I Agree
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 07-11-2004 @ 19:25 :
Nou, binnen de ministers, staatsecretarissen, diplomaten en ambassadeurs of topambtenaren, zitten er ook bijzonder veel. Althans, wanneer we de baantjes met een beetje aanzien nemen.
Ik vraag me af of dat door hun corpslidmaatschap komt, want je weet dat bij traditionele verenigingen relatief weinig mensen zitten met een 'zachte' studie (filosofie, geschiedenis etc.) en meer met een wat 'nuttiger' studie (geneeskunde, rechten, bedrijfskunde etc.). Die laatste groep krijgt sowieso de betere baantjes, dus is het ook niet zo gek dat je in die regionen ook meer leden aantreft.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 11:35 :
Ik vraag me af of dat door hun corpslidmaatschap komt, want je weet dat bij traditionele verenigingen relatief weinig mensen zitten met een 'zachte' studie (filosofie, geschiedenis etc.) en meer met een wat 'nuttiger' studie (geneeskunde, rechten, bedrijfskunde etc.). Die laatste groep krijgt sowieso de betere baantjes, dus is het ook niet zo gek dat je in die regionen ook meer leden aantreft.
Ik ben het met deze verklaring wat meer eens dat met de 'ik zit bij het corps dus ik krijg een goede baan'-verklaring.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2004 @ 11:43 :
Ik ben het met deze verklaring wat meer eens dat met de 'ik zit bij het corps dus ik krijg een goede baan'-verklaring.
Het hangt natuurlijk ook van de positie af. Er zijn baantjes waarbij het meer gaat om je presentatie, je grote bek dan om je capaciteiten. Daar zal men er waarschijnlijk nogal op geilen dat je bij het corps hebt gezeten, helemaal als jouw sollicitatiecommissie ook nog eens uit corpsleden bestaat. Daarentegen zijn er ook veel banen waar echt alleen cijfers, niveau en vaardigheden tellen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:51
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Ben jij wel eens ontgroend???
ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord om lid te worden van een studenten vereniging, en zelfs al zou ik die horen, meestal drinken ze heiniken of amstel, mijn niet gezien
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 11:49 :
Het hangt natuurlijk ook van de positie af. Er zijn baantjes waarbij het meer gaat om je presentatie, je grote bek dan om je capaciteiten. Daar zal men er waarschijnlijk nogal op geilen dat je bij het corps hebt gezeten, helemaal als jouw sollicitatiecommissie ook nog eens uit corpsleden bestaat. Daarentegen zijn er ook veel banen waar echt alleen cijfers, niveau en vaardigheden tellen.
Van die banen waarbij je bij het corps moet hebben gezeten zijn volgens mij ook alleen maar leuk als je erbij hebt gezeten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2004 @ 11:59 :
Van die banen waarbij je bij het corps moet hebben gezeten zijn volgens mij ook alleen maar leuk als je erbij hebt gezeten.
Ik kan me niet voorstellen dat een lidmaatschap vereist zou zijn voor enige baan en als dat wel zo zou zijn zal die hele baan ook wel geen flikker voorstellen. Het enige dat je er later nog aan hebt is dat het een gespreksonderwerp oplevert, wanneer je als ouwe bal in de serviceclub hangt en bralt over vroeger.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 12:06 :
Ik kan me niet voorstellen dat een lidmaatschap vereist zou zijn voor enige baan en als dat wel zo zou zijn zal die hele baan ook wel geen flikker voorstellen.
Exactly my point.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:10
pleeboy
pleeboy is offline
kinderachtig
__________________
goede werken maakt je geen goed mens. een goed mens doet goede werken
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
pleeboy schreef op 11-11-2004 @ 13:10 :
kinderachtig
Wat precies, een studentenvereniging of de mensen die daar niet zo voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:33
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 11-11-2004 @ 11:51 :
ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord om lid te worden van een studenten vereniging, en zelfs al zou ik die horen, meestal drinken ze heiniken of amstel, mijn niet gezien
Mijn 'corps' wordt gesponsoord door Bavaria.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 11-11-2008 23:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 10:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 18:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 08:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 19:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.