Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 15:50
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 11:35 :
Ik vraag me af of dat door hun corpslidmaatschap komt, want je weet dat bij traditionele verenigingen relatief weinig mensen zitten met een 'zachte' studie (filosofie, geschiedenis etc.) en meer met een wat 'nuttiger' studie (geneeskunde, rechten, bedrijfskunde etc.). Die laatste groep krijgt sowieso de betere baantjes, dus is het ook niet zo gek dat je in die regionen ook meer leden aantreft.
Dat mensen met softe studies geen leuke baantjes krijgen, kun je niet zeggen. Denk maar aan die kneus die zeven jaar over een geschiedenisstudie deed en nu staatssecretaris is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 15:52
NN
NN is offline
Citaat:
Friedman schreef op 07-11-2004 @ 17:09 :
Tja, nou wil het feit dat leden van corpora het in de regel verder schoppen in het bedrijfsleven dan niet-leden.........
Het is niet waar, maar stel dat het waar zou zijn, dan word ik nog liever als autonoom student putjesschepper, dan een topbaan als corpslid.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:35
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 11-11-2004 @ 11:51 :
ik heb nog nooit een zinnig argument gehoord om lid te worden van een studenten vereniging, en zelfs al zou ik die horen, meestal drinken ze heiniken of amstel, mijn niet gezien
Maar wij hebben Dommelsch
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
NN schreef op 11-11-2004 @ 16:52 :
Het is niet waar, maar stel dat het waar zou zijn, dan word ik nog liever als autonoom student putjesschepper, dan een topbaan als corpslid.
sowieso kun je nooit nagaan óf het al het geval is dat corpsleden 'betere' banen krijgen, en al helemaal niet waar dat dan door komt : door de gemiddelde houding van een corpsbal of door het lidmaatschap wel. Mij lijkt het logischer om te denken dat het type persoon dat graag minister is, of pennelikker-op-niveau, ook het type is dat lid wordt van een corps.

daarnaast zijn de meeste bedrijven eigendom van mensen die helemaal geen hoger onderwijs hebben gevolgd. je komt door je studie hooguit in een bestuur terecht, en in sommige bedrijven is dit inderdaad de hoogste functie binnen een bedrijf, maar als een persoon die gewoon ooit gloeilampen, kleding of software is gaan maken een bedrijf heeft zegt dat weinig over zijn studieniveau.

ten slotte zijn er ook tal van mensen die helemaal geen trek hebben in een 9-tot-5 kantoorbaantje, ook niet als topambtenaar o.i.d. (goed, dat heeft weinig meer met ontgroeningen te maken).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(even kort mijn punt, tis een beetje een lang verhaal hierboven geworden vrees ik)

ik heb nu twintig man onder me, en heb daar nooit voor bij een corps gezeten (laat staan gestudeerd, fot that matter). oftewel, geen ontgroening.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 22:15
spemmey
spemmey is offline
Citaat:
Angel schreef op 17-10-2004 @ 16:27 :
Dat heb ik nou ook. Ik zit ook bij het ongemengde corps, van Utrecht [uvsv]. De sfeer is juist zo relaxt. Ik voel me er echt thuis, zo leuk, zo gezellig, precies mijn type meisjes lopen er rond. Je kunt je 'gewoon' gedragen. Geen concurrentie en geslet met jongens erbij. Je kunt lekker aandoen wat je wilt. [okee, er gelden natuurlijk, traditionele, regels bij corpera over kleding en schoenen, maar toch.. UVSV doet ook zoveel dingen met het buitenland [=andere corpera]. Zo gaan we donderdag naar rsc/rvsv. Laatst naar dsc voor een diner en feest. Juist de besloten avond op woensdag is super gezellig, daarna met zn allen naar de Woo, en dan kom je toch weer in aanmerking met de mannen van usc. Op donderdag mag je andere meisjes introduceren en op vrijdag jongens. Ik ga bij de sub usz [zeilen], samen met de kerels. Ongemengd is b'va.
En ja, mn vader was lid in Delft, mn opa lid in Wageningen, heb ook wat nichtjes en neven bij andere corpera zitten. [als ze lid waren geweest bij veritas ofzo, dan was ik alsnog lid van uvsv geworden hoor].
Een stukje over mn mening over ontgroening heb ik al beschreven.

hahahahaha

jaja....heel duidelijk
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 02:45
Kevin D.
Avatar van Kevin D.
Kevin D. is offline
Ben nog ongroend want vind ongroeningen stom.
Ik ga geen domme dingen doen om ergens bij te horen en het zal mij een bal jeuken dat ik dan 'groen' ben.
En ik zie er niet echt groen uit dus niemand die het weet dat ik nog groen ben
__________________
Ik post alleen onzin en parodie. Karikaturen, sarcasme, cynisme, simplistisch!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-11-2004 @ 16:50 :
Dat mensen met softe studies geen leuke baantjes krijgen, kun je niet zeggen. Denk maar aan die kneus die zeven jaar over een geschiedenisstudie deed en nu staatssecretaris is.
True, maar ik bedoelde eigenlijk alleen de situatie waarin mensen een baan krijgen in hun opleidingsgebied. Als je helemaal niet wordt beoordeeld op je studie maar alleen of je 'academisch werk- en denkniveau hebt' dan zal een eventueel corpslidmaatschap of een bestuursfunctie natuurlijk zwaarder wegen dan wanneer je inhoudelijk op je studieresultaten wordt beoordeeld en die het zwaarst wegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 11-11-2008 23:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 10:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 18:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 08:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 19:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.