Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 13:08
Grygera
Avatar van Grygera
Grygera is offline
Als opdracht voor mijn studie moet ik een werkstuk maken over minderheden. Deze minderheden moeten vertaald worden naar het voetbal. Je kan hierbij denken aan buitenlanders in het voetbal (amateur & profesioneel)

Vraag aan jullie is: Wat is de reden waarom er zoveel buitenlanders in het voetbal aanwezig zijn? (zonder enig racisme!)

Je kunt denken aan: Scouting, Integratie.. 'buitenlanders zijn beter dan Nederlandse voetbal'

Ik hoop snel van jullie te horen! Wat is jou mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 15:44
Supersuri
Supersuri is offline
Je moet een duidelijk verschil maken tussen amateur en professioneel voetbal.

Bij amateur voetbal zijn het vaak buitenlanders die hier wonen en werken net zo als nederlanders.

Bij profvoetballers zijn ze juist gehaald voor het voetbal. Daar kan je ook weer onderscheid maken tussen marokanen/turken en de overige, want marokanen en turken wonen hier vaak al en worden dan bij de gewone clubs gescout. Overige buitenlanders worden daar gescout en dat gebeurd steeds vaker omdat het reizen door de jaren heen makkelijker is geworden.

Die buitenlanders zijn vaak beter dan nederlanders of die clubs scouten niet goed bij nederlandse amateurclubs maar bij grote buitenlandse clubs omdat dat makkelijker is. Die voetballers hebben al een naam zeg maar.

Ik vind het wel leuk al die buitenlanders in het nederlands voetbal, ze hebben vaak wat meer temperament en dat maakt de sport levendiger.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:20
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Grygera schreef op 09-03-2005 @ 14:08 :
Als opdracht voor mijn studie moet ik een werkstuk maken over minderheden. Deze minderheden moeten vertaald worden naar het voetbal. Je kan hierbij denken aan buitenlanders in het voetbal (amateur & profesioneel)

Vraag aan jullie is: Wat is de reden waarom er zoveel buitenlanders in het voetbal aanwezig zijn? (zonder enig racisme!)

Je kunt denken aan: Scouting, Integratie.. 'buitenlanders zijn beter dan Nederlandse voetbal'

Ik hoop snel van jullie te horen! Wat is jou mening?
ze zijn goedkoop voor het voetbal dat ze spelen
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:23
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 09-03-2005 @ 17:20 :
ze zijn goedkoop voor het voetbal dat ze spelen
Hoho, enkel de EU-buitenlander zijn 'goedkoop'.

Die van buiten de EU moeten een basis salaris hebben van een half miljoen pleuro....(of guldens)

Pas na 3 jaar in nederland gespeelt te hebben, worden het 'voetbal-nederlanders'.

Spelers als Zlatan, Kezman, Romario, Ronaldo en Kalou zijn natuurlijk verrijkingen voor de voetbalsport!
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 09:43
Grygera
Avatar van Grygera
Grygera is offline
Wat is jullie mening over het feit dat Roda JC weinig aan de jeugdopleiding doet, maar wel buitenlanders inkoopt voor de eerste selectie en daarna met winst verkoopt? Is dit de slimheid van Nol Hendriks? (winst maken??) Zijn deze (winstmakende) spelers niet in Nederland te vinden?..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 10:25
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja dat is het beleid waar de club voor kiest, ik ben zelf wel erg voor een zo groot mogelijke aandacht voor de jeugdopleiding maar als daar niks door breekt dan is scouten (in het buitenland) een vrij logische optie. Dat Roda veel buitenlanders heeft zal dus ook aan de lichting van jeugd liggen, plus het feit dat Roda niet echt een club is waar het talent van Nederlandse bodem nou echt op zit te wachten (met alle respect), dit zijn waarschijnlijk alleen de top3 en dan nu (tijdelijk?) AZ.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:30
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Roda doet het gewoon erg goed. Die hebben aan spelers de afgelopen jaren vele malen meer verdient dan de top 3 clubs. Dankzij Hendriks, die altijd weer spelers als Kone weet te vinden is Roda ieder jaar weer aan het strijden om UEFA-cup plekken. Onder de Nederlanders lopen er niet dat soort spelers rond
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:53
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 10-03-2005 @ 11:25 :
Tja dat is het beleid waar de club voor kiest, ik ben zelf wel erg voor een zo groot mogelijke aandacht voor de jeugdopleiding maar als daar niks door breekt dan is scouten (in het buitenland) een vrij logische optie. Dat Roda veel buitenlanders heeft zal dus ook aan de lichting van jeugd liggen, plus het feit dat Roda niet echt een club is waar het talent van Nederlandse bodem nou echt op zit te wachten (met alle respect), dit zijn waarschijnlijk alleen de top3 en dan nu (tijdelijk?) AZ.
Als je voor eigen opleiding bent zou je msg kunnen denken aan de regel die vroeger was. Maximaal 3 buitenlanders in het team.

Hoe denken jullie over die regel die er toen was en dat hij is afgeschaft?

Ik vind het goed dat hij is afgeschaft zodat buitenlanders vrij kunnen voetballen hier.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:00
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik ben wel voor een regel van een min. aantal spelers uit eigen jeugd
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:42
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik word later Miljardair en dan word ik suikeroom van een voetbalclub.. Dan zet ik 100 miljoen weg voor mijn favoriete voetbalclub.. Maar in plaats van dat ik in 1x voor 3 spelers koop ter waarde van 100 miljoen aan spelers koop investeer ik 12 jaar lang een bedrag in de jeugdopleding. Startbedrag van 20 miljoen en dan elk jaar erna iets van 7 miljoen. (ik geef de overige 80 miljoen aan de club zodat ze er rente over kunnen ontvangen, maar zet in een clausule dat ze het niet uit kunnen geven)Ik denk dat zoiets uiteindelijk wel rendabel zou zijn. Afentoe een beetje talentvolle buitenlanders binnenhalen. (Zoals Buffel en Leonardo die voor hun 18e al naar Feyenoord kwamen).
Verder moet er natuurlijk 30% van het geld dat er word verdiend aan de transfers van een van "mijn" jeugdspelers terugvloeien in de jeugdopleiding.

Ik denk dat ik het "Master-plan" ga noemen

Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 17:54
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.