Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 14:44
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Ehm, ik weet niet echt waar te beginnen, maar ik had een gewone vriendinj, vriendschappelijk dus. Enne, het boterde al langere tijd niet meer echt, maar ik durfde het niet echt af te kappen, omdat ik altijd bang ben helemaal alleen te eindigen.

Maar ondertussen ergerde ik me dus ook al aan haar etc.
Op een gegeven moment heb ik op haar livejournal (dagboek op internet) om een beetje te treiteren een paar vragen gestelt. Toen werd een vriendin van haar (die er verder niks mee te maken had) me uit te schelden voor van alles en nog wat. En ze vroeg waarom ik eigenlijk nog bestond, waarom ik zo'n kutwijf was etc etc. Nou, mijn 'vriendin' deed niks om haar vriendin te stoppen en toen barste de bom eigenlijk.

Paar dagen lang heb ik lopen ruziën op livejournal, en ben uitgescholden en beledigt door al haar vriendinnen. Zij heeft me ook echt heel erg gekleineert en alles. Ze zei ook dat het allemaal mijn schuld was.

Het is misschien een beetje een onduidelijk verhaal, maar het komt er op neer dat ze met haar vriendinnen mij een paar dagen lang op internet heeft lopen uitschelden, kleineren etc.

Nou ben ik nogal een gevoelig persoon en kan ik hier absoluut niet tegen. Ik ben er ook een hele middag kapot van geweest nadat één van haar vriendinnen dit schreef :

Gek he, dat je niet meer in haar lijst staat. Ik vond je vanaf het begin al een narrow minded kutwijf. Die arrogante blik van je, walgelijk. En wat je allemaal zegt op je lj en in real life, het is gewoon om van te kotsen. Hier zijn 4 vragen voor jou:
1. Als je jezelf zo vet vindt, waarom val je dan niet af? Ik bedoel, ik vind je niet te vet, maar je zeurt er zo enorm over, dus doe er lekker wat aan!
2. Waarom snap je niet dat je niet aardig bent als je anderen afzeikt en constant aandacht vraagt en zeurt?
3. Waarom post je iets op eva's livejournal terwijl je 'niets meer met haar te maken wil hebben'?
4. Waarom besta jij?
-Rosa dus-


Nou, voor de duidelijkheid, ze heeft me ooit één keer gezien.
Misschien komt het voor jullie niet echt 'erg' over, maar dit komt bij mij keihard aan, zeker in de wetenschap dat mijn 'vriendin'hier volledig achterstaat en haar andere vrienden ook.

Nou goed, ik kan het gewoon allemaal heel moeilijk verwerken, omdat ik ook pfeiffer heb nu en aleen paar maanden in een depressie zit. Het is niet de beste timing, en mijn 'vriendin' weet hoe gevoelig ik ben. Ik heb geen idee hoe ik dit kan verwerken en het spookt 24/7 door m'n hoofd. Het is echt heel erg omdat ze eigenlijk maar 1 van de 2 vriendinnen is die ik echt heb (dat blijkt wel weer). En ik heb de rest van de vakantie niks gehoord van iemand.. Lig alleen maar wat op bed ivm pfeiffer..

Weet iemand een manier om hier wat beter overheen te komen.
Het knaagt echt aan me en ik twijfel vreselijk aan mezelf..

Sorry voor het lange verhaal..
bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2005, 14:58
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
komt me bekend voor.

3 jaar geleden hoorde ik via me zusje dat mijn beste vriendin ruzie met me zou hebben. Ik wist van niks en dacht dat het een grapje was tot ik haar na de vakantie weer op school zag. Ze had ondertussen haar hele vriendinnengroepje tegen me opgestookt, kreeg ook dreigbrieven van haar zusje in de bus, dat soort dingen. En dat allemaal omdat 1 kleine pietluttige reden.
Ze heeft me echt een half jaar lopen treiteren eigenlijk met haar vriendinnen en toen een half jaar genegeerd.
Uiteindelijk is ze na een jaar naar me toegekomen met de vraag of we weer normaal konden doen? Sindsdien zijn we eigenlijk lucht voor elkaar.

Waar ik altijd spijt van heb gehad is dat ik nooit naar haar toe ben gegaan zodra ik merkte dat ze boos op me was. Ik ben ook gevoelig en ik durfde niet zo goed. Maar hoe langer de ruzie duurde hoe erger het werdt. En toen was het voor mij zo moeilijk om nog naar haar toe te gaan om om uitleg te vragen dat ik het liever maar negeerde.

Mijn advies is dus dat je het met haar zelf moet gaan uitpraten, hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook is. Want anders blijft het nog veel langer aan je knagen.

Sterkte
__________________
--Ik ben me er eentje--
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
een vriendschap moet van 2 kanten komen, als jij niets hoort denken die andere mensen misschien ook dat ze maar niets van jou horen... door zo'n klein misverstand kun je je rot gaan voelen terwijl er dus eigenlijk niets aan de hand is. (even losse opmerking van die ruzievriendin)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:36
elledc
elledc is offline
Het komt vast hard aan wat ze jou zeggen, kan ik best geloven... maar zij zijn toch niet de enige in jouw leven?
Focus je op andere dingen, laat ze voor wat ze zijn. Door nog van jou te laten horen en je te bemoeien op hun life journaal maak je het alleen maar erger.
Probeer afstand te nemen en met andere dingen bezig te zijn.
Je kan niet vermijden dat iemand je een 'kutwijf' of whatever... vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:42
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-02-2005 @ 17:27 :
een vriendschap moet van 2 kanten komen, als jij niets hoort denken die andere mensen misschien ook dat ze maar niets van jou horen... door zo'n klein misverstand kun je je rot gaan voelen terwijl er dus eigenlijk niets aan de hand is. (even losse opmerking van die ruzievriendin)
Dat ^^

En

Waarom ga je in godsnaam op het internet zitten ruziën, dat is echt te triest voor woorden. ga er dan heen en begin erover, of bel haar op . Maar op het internet kun je zoiets toch niet doen, veel mensen zijn op het internet anders.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:18
computer
computer is offline
Sorry hoor maar ik zie het probleem niet zo.

Jij zegt dat je eigenlijk al van de vriendschap af wilde, maar je durfde niet. Nu zet zij de stap, en dan is het fout?

Je moet niet bang zijn om mensen kwijt te raken, dan was het gewoon uiteindelijk niet wat je zocht, of wat je wilde of wat jij van vrienden verwacht.

Je moet gewoon nieuwe mensen leren kennen zo maak je nieuwe vriendenw aar je dikke fun mee kunt hebben
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:24
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 19-02-2005 @ 17:42 :

Waarom ga je in godsnaam op het internet zitten ruziën, dat is echt te triest voor woorden. ga er dan heen en begin erover, of bel haar op . Maar op het internet kun je zoiets toch niet doen, veel mensen zijn op het internet anders.
ja idd, op internet durven mensen altijd veel meer nare dingen te zeggen!!
ik zal het allemaal niet al te serieus nemen.
En dat waarom besta jij (vraag4) moet je al helemaal vergeten, dat gaat gewoon helemaal nergens over.
Ik begrijp heel goed hoe dit op jou aankomt. Pesten online+ Pfeiffer+ depressie=kutgevoel..
Ik heb ook een tijd zo'n gevoel gehad (door andere reden mgoed ) ik raad je aan om je op dingen te storten die je echt leuk vind om te doen, zoals uitgaan naar een concert, op vakantie, gitaar spelen, etc etc..
Vaak leer je daardoor jezelf waarderen en leer je weer nieuwe mensen kennen die ook van die dingen houden. Dan sta je ver boven die andere meiden hoor. EN die 'vriendin'...
daar heb ik geen woorden voor
puberaal gedrag!
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:13
-(L)-
Om te beginnen; ik laat ook niet graag iemand vallen. Maar soms is dat gewoon nodig. Als vriendschap nog maar van 1 kant komt, of als het gewoon op de een of andere manier niet meer klikt. Wat heb je nu aan een 'vriendin' die je op deze manier behandelt?

Wat betreft dat treiteren op internet. Hier schiet je inderdaad niks mee op, zoals al eerder werd gezegd. Je kan haar eventueel opbellen en zeggen hoe kinderachtig dat ze bezig is, maar verder zou ik geen contact meer met haar zoeken, want met zoiets schiet je toch niks op.

Wat betreft die vragen, til daar niet te zwaar aan. Op internet kan iedereen zich anders voordoen, en het is zooo makkelijk om op internet te dreigen of zulke domme dingen neer te zetten. Trek je er niks van aan! Verder zou ik er ook niet op ingaan. Hoe meer je er op ingaat, hoe leuker ze 't vinden!

Dat je best gevoelig bent kan ik best begrijpen, maar probeer ook te begrijpen dat dat meisje van die vragen je gewoon de grond en probeert te boren. Ze is gewoon ingepalmd door die 'vriendin' van je en ze voelt zich nu geweldig omdat ze waarschijnlijk wel weet dat jij 't je aantrekt. 't Verbaast me trouwens wel dat ze haar naam er nog onder zet, maar goed, waarschijnlijk voelt ze zichzelf nu erg stoer.

Je zegt dat je maar 2 echt vriendinnen hebt. Probeer meer met anderen om te gaan, je vindt wel weer nieuwe vriendinnen. Ik kan me voorstellen dat dat momenteel moeilijk is omdat je Pfeiffer hebt, maar probeer een middenweg te vinden en nieuwe mensen te leren kennen.
Verder zou ik die 'vriendin' gewoon laten vallen. Ik heb laatst ook een goede 'vriendin' aan de kant geschoven omdat alles alleen maar van mijn kant uitkwam, en daar schiet je gewoon niks mee op. Zeker in jouw geval niet, als diegene ook nog zo tegen je doet. Je komt er heus wel weer bovenop, probeer afleiding te zoeken en zoek andere mensen die je wel normaal behandelen!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:49
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
computer schreef op 19-02-2005 @ 20:18 :
Sorry hoor maar ik zie het probleem niet zo.

Jij zegt dat je eigenlijk al van de vriendschap af wilde, maar je durfde niet. Nu zet zij de stap, en dan is het fout?
dat snap ik ook niet helemaal...
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 14:11
Verwijderd
Nieuwe 'vrienden' zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het gevoel krijgen dat je bent gedumpt door je beste vriendin
KirstenR
13 23-06-2009 09:56
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #143
Heksjuh
500 18-03-2009 08:29
Liefde & Relatie Vriendin met liefdesverdriet
Verwijderd
13 10-01-2006 15:53
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Een stukje uit mijn boekje
Bikinie-meisje
19 19-08-2003 20:47
Liefde & Relatie m'n beste vriendin lijkt uitgekeken op me
duifeltje
6 27-10-2002 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.