Oud 03-10-2007, 20:00
Verwijderd
echt superzielig...
Advertentie
Oud 03-10-2007, 20:06
Verwijderd
ja ;x

maar het voordeel is : het scheelt ze 270 euro p/p en kkvroeg opstaan
Oud 03-10-2007, 20:07
Verwijderd
tjah... dat is ook wel weer wat waard
Oud 03-10-2007, 20:08
Verwijderd
maar niet echt een argument dat ik kan gebruiken als ik ze afbel
Oud 03-10-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Pfft, Literatuurkunde (oid) is intellectueel voor mij een grotere uitdaging dan Wiskunde. Dus, zeur.
Nee, dat is niet waar.
Oud 03-10-2007, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft de voorkennis die je nodig hebt te maken met de intellectuele uitdaging die het biedt?
Nou, als je veel voorkennis nodig hebt, moet je een onderwerp grondiger bestuderen.
Oud 03-10-2007, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is niet waar.
Dat bepaal ik hoor.
Oud 03-10-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Dat bepaal ik hoor.
Nee, want jij hebt noch wiskunde, noch 'literatuurkunde' gestudeerd, en ik heb wel (deels) wiskunde gestudeerd.
Oud 03-10-2007, 20:23
Verwijderd
Jij hebt een literatuurstudie gedaan?

En ik heb wis 'geproefstudeerd', telt ook. ;')
Oud 03-10-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt een literatuurstudie gedaan?

En ik heb wis 'geproefstudeerd', telt ook. ;')
Nee ik heb geen literatuurstudie gedaan, maar ik voel aan mijn bètawater dat het wel heel makkelijk zal zijn.
Oud 03-10-2007, 20:25
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben om te merken dat het moeilijker en complexer is dan literatuurgerelateerde onderwerpen/studies. Dat kun je al merken op de middelbare school, voor wiskunde ben je sowieso meer tijd kwijt.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 03-10-2007, 20:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou, als je veel voorkennis nodig hebt, moet je een onderwerp grondiger bestuderen.
Als je die voorkennis al hebt maakt dat toch niet uit?
Trouwens, voor een goede tekstanalyse komt enige voorkennis ook wel van pas. Ik denk dat ik een betere thematische analyse van een willekeurige fictietekst kan maken dan jij.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Als je die voorkennis al hebt maakt dat toch niet uit?
Trouwens, voor een goede tekstanalyse komt enige voorkennis ook wel van pas. Ik denk dat ik een betere thematische analyse van een willekeurige fictietekst kan maken dan jij.
Ja, ongetwijfeld. Het verschil is dat als ik jou een natuurkundesom voorleg, je geen flauw idee hebt waar het over gaat, terwijl ik nog best een (gebrekkige) analyse kan maken van een fictietekst.
Oud 03-10-2007, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Nee ik heb geen literatuurstudie gedaan, maar ik voel aan mijn bètawater dat het wel heel makkelijk zal zijn.
mijn bètawater zegt juist dat wiskunde makkelijker is, daar is het mijn bètawater voor
Oud 03-10-2007, 20:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, ongetwijfeld. Het verschil is dat als ik jou een natuurkundesom voorleg, je geen flauw idee hebt waar het over gaat, terwijl ik nog best een (gebrekkige) analyse kan maken van een fictietekst.
Ja, maar dat komt omdat ik niet genoeg kennis van de natuurkunde heb, niet omdat ik intellectuele capaciteiten tekort kom. Het heeft meer te maken met de vakspecifieke taal die in de natuurkunde gehanteerd wordt dan met intellectuele uitdaging.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:30
Verwijderd


Is moeilijker dan:



Dat is duidelijk.
Oud 03-10-2007, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, ongetwijfeld. Het verschil is dat als ik jou een natuurkundesom voorleg, je geen flauw idee hebt waar het over gaat, terwijl ik nog best een (gebrekkige) analyse kan maken van een fictietekst.
Als ik je vraag drie stromingen te vergelijken en een betogende essay te schrijven, lukt je dat dan zo één twee drie?
Oud 03-10-2007, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat komt omdat ik niet genoeg kennis van de natuurkunde heb, niet omdat ik intellectuele capaciteiten tekort kom.
Ja, en dat komt dan weer doordat natuurkunde een grotere intellectuele uitdaging is.
Oud 03-10-2007, 20:31
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Is moeilijker dan:

[afbeelding]

Dat is duidelijk.
Oud 03-10-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Als ik je vraag drie stromingen te vergelijken en een betogende essay te schrijven, lukt je dat dan zo één twee drie?
Dat ligt eraan wat voor stromingen het zijn.
Oud 03-10-2007, 20:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
[afbeelding]

Is moeilijker dan:

[afbeelding]

Dat is duidelijk.
Voor mij wel, omdat Hermans dezelfde taal hanteert als ik, en er voor natuurkunde een eigen taal bestaat. Je moet eerst kennis nemen van die taal, maar dat heeft niet zoveel met intellectuele uitdaging te maken. Dat is net zoiets als zeggen dat een Chinese tekst meer intellectuele uitdaging biedt dan een Nederlandse omdat je eerst de taal moet leren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Voor mij wel, omdat Hermans dezelfde taal hanteert als ik, en er voor natuurkunde een eigen taal bestaat. Je moet eerst kennis nemen van die taal, maar dat heeft niet zoveel met intellectuele uitdaging te maken. Dat is net zoiets als zeggen dat een Chinese tekst meer intellectuele uitdaging biedt dan een Nederlandse omdat je eerst de taal moet leren.
Wiskunde is natuurlijk wel wat meer dan alleen een taal.
Oud 03-10-2007, 20:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wiskunde is natuurlijk wel wat meer dan alleen een taal.
Dat doet niets af aan mijn punt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Dat doet niets af aan mijn punt.
Jawel, want iedereen kan Chinees leren. Een select clubje kan wiskunde leren, want de meesten zijn te dom.
Oud 03-10-2007, 20:41
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Jawel, want iedereen kan Chinees leren. Een select clubje kan wiskunde leren, want de meesten zijn te dom.
Dan slaat dan weer nergens op. Wiskunde is ook toegangelijk zij het dat het veel inzet vergt waar veel mensen weer te lui voor zijn. Maar talen en wiskunde kennen beide gradaties qua moeilijkheid.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 03-10-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Dan slaat dan weer nergens op. Wiskunde is ook toegangelijk zij het dat het veel inzet vergt waar veel mensen weer te lui voor zijn. Maar talen en wiskunde kennen beide gradaties qua moeilijkheid.
Wiskunde vergt veel meer visualiseringsvermogen dan taal.
Oud 03-10-2007, 20:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel, want iedereen kan Chinees leren. Een select clubje kan wiskunde leren, want de meesten zijn te dom.
Volgens mij zijn de meeste mensen ook te dom of te lui om Chinees als tweede taal bij te leren, maar dat terzijde. Het op niveau leren van wiskunde is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, maar onder de mensen die het goed kunnen zijn er vast die een tekstanalyse als een veel grotere intellectuele uitdaging zien dan het oplossen van een wiskundig probleem.

Het feit dat een leek een wiskundig probleem niet kan oplossen kan er ook mee te maken hebben dat hij geen tijd gestoken heeft in het leren van wiskunde, terwijl hij er wel de intellectuele capaciteiten voor heeft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:43
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben om te merken dat het moeilijker en complexer is dan literatuurgerelateerde onderwerpen/studies. Dat kun je al merken op de middelbare school, voor wiskunde ben je sowieso meer tijd kwijt.
Voor wiskunde ben ik niet meer tijd kwijt dan voor Letterkunde
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 03-10-2007, 20:44
Verwijderd
ik vind wiskunde makkelijker, want leuker
Oud 03-10-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn de meeste mensen ook te dom of te lui om Chinees als tweede taal bij te leren, maar dat terzijde. Het op niveau leren van wiskunde is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, maar onder de mensen die het goed kunnen zijn er vast die een tekstanalyse als een veel grotere intellectuele uitdaging zien dan het oplossen van een wiskundig probleem.

Het feit dat een leek een wiskundig probleem niet kan oplossen kan er ook mee te maken hebben dat hij geen tijd gestoken heeft in het leren van wiskunde, terwijl hij er wel de intellectuele capaciteiten voor heeft.
Dat kan. Maar dan blijft het natuurlijk zo dat vooraf gezien, wiskunde een grotere intellectuele uitdaging biedt.
Oud 03-10-2007, 20:48
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
+ Ik denk dat het mij meer moeite zal kosten om een taal goed te leren dan om wiskunde te leren.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 03-10-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Voor wiskunde ben ik niet meer tijd kwijt dan voor Letterkunde
Los op:
Oud 03-10-2007, 20:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat kan. Maar dan blijft het natuurlijk zo dat vooraf gezien, wiskunde een grotere intellectuele uitdaging biedt.
Zo algemeen kun je dat niet stellen. Je bent meer tijd aan wiskunde kwijt als je begint, maar de een zal het heel gemakkelijk vinden en de ander heel moeilijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Zo algemeen kun je dat niet stellen. Je bent meer tijd aan wiskunde kwijt als je begint, maar de een zal het heel gemakkelijk vinden en de ander heel moeilijk.
Onzin, niemand van mijn studiegenoten vond het makkelijk, en daar zitten mensen bij die een nóg hoger IQ hebben dan ik.
Oud 03-10-2007, 21:03
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Los op:
Ja, dat heb ik nog niet geleerd hè. Maar de stelling is "Dat kun je al merken op de middelbare school, voor wiskunde ben je sowieso meer tijd kwijt." Nou heb ik tot nu toe nog niet veel tijd in wiskunde gestoken. Voor m'n havo examen voor het examen zelf een uurtje geleerd ofzo en verder behalve opletten in de les ook nooit veel gedaan. En toch een 9. Met niks doen haal ik voor Letterkunde geen voldoende.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 03-10-2007, 21:04
Verwijderd
Hoi, wat een saaierds zijn jullie zeg.
Oud 03-10-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat heb ik nog niet geleerd hè. Maar de stelling is "Dat kun je al merken op de middelbare school, voor wiskunde ben je sowieso meer tijd kwijt." Nou heb ik tot nu toe nog niet veel tijd in wiskunde gestoken. Voor m'n havo examen voor het examen zelf een uurtje geleerd ofzo en verder behalve opletten in de les ook nooit veel gedaan. En toch een 9. Met niks doen haal ik voor Letterkunde geen voldoende.
Oud 03-10-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Los op:
ქალრუით

vertaal
Oud 03-10-2007, 21:05
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
@ Meph, En in 4vwo stond ik een 8 voor wis- natuur- en scheikunde, terwijl ik voor talen onvoldoende stond.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 03-10-2007, 21:06
Verwijderd
Ik had een 6 voor wiskunde en een 7 voor natuurkunde. Voor Engels, Duits en Frans een 8.
Oud 03-10-2007, 21:07
Verwijderd
Citaat:
ქალრუით

vertaal
Iemand die weet wat een sinus, cosinus en integraal is, snapt wel wat er staat. Hij kan het alleen niet oplossen als hij het benodigde inzicht niet heeft.
Oud 03-10-2007, 21:09
Verwijderd
een 6 voor wiskunde?

dit is ook oplossen
Oud 03-10-2007, 21:11
Verwijderd
Je lost toch niks op als je het woord "aap" leest? Er staat gewoon aap.
Oud 03-10-2007, 21:12
Verwijderd
wel als je de taal niet kent

ontcijferen is ook een kunst
Oud 03-10-2007, 21:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nee, dan is het een kwestie van opzoeken.

Maar goed, het is natuurlijk ook niet de taak van taalwetenschappers enkel woorden te lezen en te begrijpen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 21:15
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Kut, ik moest vier keer opnieuw inloggen en toen pas zag ik dat ik nog 1 inlogpoging had. Waar slaat dat op?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 03-10-2007, 21:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Onzin, niemand van mijn studiegenoten vond het makkelijk, en daar zitten mensen bij die een nóg hoger IQ hebben dan ik.
Ja, je hebt in ieder vakgebied natuurlijk moeilijke en minder moeilijke kwesties.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, je hebt in ieder vakgebied natuurlijk moeilijke en minder moeilijke kwesties.
Klopt, maar er zijn bijv. genoeg rechtenstudenten (ook op dit forum), die rechten heel simpel vinden/vonden.
Oud 03-10-2007, 21:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Klopt, maar er zijn bijv. genoeg rechtenstudenten (ook op dit forum), die rechten heel simpel vinden/vonden.
Je hebt toch ook wel wiskundigen die de studie over het algemeen eenvoudig vinden?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-10-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Je hebt toch ook wel wiskundigen die de studie over het algemeen eenvoudig vinden?
Geen idee. Ik ken ze niet.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 02:20
De Kantine Wat saai zeg #212
Verwijderd
500 21-05-2008 20:19
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 19:48
De Kantine "Wat saai zeg." "Bron?" #174
Verwijderd
500 10-04-2008 18:23
De Kantine Voor de verandering: Wat saai zeg! #165
Missy
500 01-04-2008 12:43
De Kantine Lucky there's a family saai #164
Uice
502 31-03-2008 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.