Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2011, 11:32
teodosio
teodosio is offline
Ik heb in mijn verleden eerder een meisje gebeft dan toen nog nooit sex had gehad. Mijn neiuwe vriendin heeft helemaal geen sex gehad ooit met iemand anders dan mij. We deden het veilg altijd maar mijn vraag is:

Kan ik mijn vriendin die ik nu heb beffen zonder een soa op te lopen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 11:44
LW
Avatar van LW
LW is offline
Je kan een Herpes oplopen, en dan krijg je dus een koortslip. Maar door beffen kan je ook Aids, Syfilis en Gonnoroe oplopen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 12:08
Verwijderd
Als je bedoelt dat ze nog maagd was, en dus ook nog nooit door iemand anders gebeft heb je voor zover ik weet geen kans om een soa op te lopen (tenzij ze hiv heeft, maar die kans lijkt me vrij klein als ze nog nooit met iemand anders heeft gevrijd).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 16:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De enige soa die je elkaar kan geven, is idd herpes. Dus nooit beffen of pijpen met een koortslip! Als je koortsblaasjes op je geslachtsdelen krijgt is dat enorm pijnlijk. Andere soa's zijn niet waarschijnlijk als jij de eerste was van je vorige meisje en je huidige meisje je eerste is.
Er is natuurlijk niets op tegen om voor de zekerheid even een soa-test te laten doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 17:19
teodosio
teodosio is offline
Ik leg het wel even duidelijker uit:

Mijn ervaring: Mijn ex gebeft, en veilige seks met mijn huidige vriendin
ervaring van mijn ex: Niks
ervaring van mijn huidige vriendin: Veilige seks met mij

Nu wil ik dus mijn huidige vriendin beffen, maar kan ik dan een SOA oplopen of geven?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 17:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je nog nooit seks hebt gehad, heb je in principe geen SOA. Uitzonderingen daargelaten (met een koortslip beffen levert bijvoorbeeld wel een SOA op, verder loop je risico als je toevallig drugs gebruikt met niet-schone naalden oid, maar in principe niet, dus). Als je wel seks hebt (gehad) dan kun je dus een SOA van iemand anders krijgen. Als diegene toen een SOA had, tenminste - SOA staat ook niets voor niets voor 'Seksueel Overdraagbare Aandoening', maar goed.

Als jouw ex dus een SOA had, dan kan jij die nu ook hebben, en via jou kan je vriendin 'm weer oplopen. En jouw ex kan op háár beurt eigenlijk alleen een SOA hebben indien ze al seks heeft gehad. Dus als jouw ex maagd was óf alleen veilige seks had gehad, dan zal ze geen SOA hebben opgelopen, en jij niet via haar, en je vriendin niet via jou.

Als je het dus niet zeker weet van je ex, is het het verstandigst om veilig te vrijen alsnog een SOA-test te doen. Hoewel je het misschien/waarschijnlijk al gemerkt had, mocht je een SOA hebben, weet ik dat niet zeker. Volgens mij is chlamydia bijvoorbeeld een SOA die je niet snel opmerkt, en bovendien (daarom?) ook de meest voorkomende SOA. Al dacht ik dat het vooral bij vrouwen onopgemerkt was - maar ik weet het allemaal niet zo heel zeker en dan blijft veilig vrijen/testen de beste oplossing.

En verder heeft sexwoordenboek het ook nog over de beflap, als een soort bef-condoom.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 19:17
Picture This!
Picture This! is offline
Als het meisje in kwestie een lekkere vagina heeft, is beffen echt super lekker om te doen!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 19:54
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Citaat:
Als het meisje in kwestie een lekkere vagina heeft, is beffen echt super lekker om te doen!
bedankt voor deze onmisbare contributie.

OT: ook even zeker weten dat je geen koortslip hebt!! Merendeel van de besmette mensen krijgt geen symptomen maar zijn dan zo nu en dan wél besmettelijk voor zover ik dat weet. Even navragen aan andere forummers of de arts want dit weet ik niet zeker. Zorg overigens ook dat áls je een koortslip hebt dat die helemaal weg is - ingedroogde blaasjes kunnen ook nog steeds besmettelijk zijn, net als wanneer je dat eerste vervelende gevoel krijgt.

Verder zou ik me niet te veel zorgen maken aangezien jullie allebei weinig ervaring hebben.
__________________
"I never thought you could do it''
''Funny, I never thought I couldn't do it!''
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 22:32
teodosio
teodosio is offline
Citaat:
bedankt voor deze onmisbare contributie.

OT: ook even zeker weten dat je geen koortslip hebt!! Merendeel van de besmette mensen krijgt geen symptomen maar zijn dan zo nu en dan wél besmettelijk voor zover ik dat weet. Even navragen aan andere forummers of de arts want dit weet ik niet zeker. Zorg overigens ook dat áls je een koortslip hebt dat die helemaal weg is - ingedroogde blaasjes kunnen ook nog steeds besmettelijk zijn, net als wanneer je dat eerste vervelende gevoel krijgt.

Verder zou ik me niet te veel zorgen maken aangezien jullie allebei weinig ervaring hebben.
Ik weet niet of ik een koortslip heb. Wel had ik een tijdje geleden soortgelijke symptonen en kapotte lippen met geel pus. Het deed pijn en ding niet weg. Daarna ging ik weer naar de dokter en kreeg ik een rare zalf aangeboden, dit brandde even. Na 3dagen waren mijn lippen weer normaal. Volgensmij heb ik dus geen koortslip.

Koortslip is volgensmij superbesmettelijk, en mijn vriendin heeft het niet. Ik zoen wel met haar dus daarom denk ik ook niet dat het een koortslip is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 22:43
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Alleen als je zoent met een koortslip terwijl het actief is krijgt zij het ook. Als je dat vermijd / nog nooit gedaan hebt is het dus niet besmettelijk. Ook merk je het niet per direct dat je besmet bent. Indien je symptomen hebt (wat veel mensen dus níet hebben) kan je dat pas een aantal maanden later krijgen wanneer je weerstand lager is o.i.d. Wel even belangrijk dat als je niet weet wat het was je arts nog even vraagt aangezien je écht niet je vriendin zo iets wilt bezorgen!
__________________
"I never thought you could do it''
''Funny, I never thought I couldn't do it!''
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 07:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:

Koortslip is volgensmij superbesmettelijk, en mijn vriendin heeft het niet. Ik zoen wel met haar dus daarom denk ik ook niet dat het een koortslip is.
Dat het bij je vriendin niet tot uiting komt betekent niet dat ze het niet heeft. Mijn vriend heeft ook regelmatig een koortslip en wij zoenen dan gewoon door, maar ik heb nog nooit een blaasje ofzo gehad. Waarschijnlijk heb ik het virus wel opgelopen maar komt het alleen niet tot uiting.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:58
rachelslag
rachelslag is offline
beffen is super geil
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 00:50
DoubleG
Avatar van DoubleG
DoubleG is offline
Be antwoorden staan er al. Als je niet zeker bent: Beflapje! Anders doet een SOA test ook wonderen. Feit blijft, orale seks is mindergevoelig voor infecties en dergelijke als penetratie.
__________________
Nothing is true, everything is permitted.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit beffen
mystery_1001
2 14-05-2016 11:01
Seksualiteit Pijpen/Beffen.
Kev!
64 20-07-2009 13:54
Seksualiteit Anti-Beffen?
Verwijderd
53 08-12-2004 23:45
Seksualiteit meiden doet het ineens met meiden [beffen,zoenen etc] Een HYPE??
devilcat
70 29-10-2004 12:52
Seksualiteit Beffen/vingeren hoe vinden jullie dat om te doen jonte beffen of te vingeren?
Ruby_temp
32 26-09-2002 12:01
Seksualiteit niet beffen
no_nickname
28 09-06-2002 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.