Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 23:55
maar
Avatar van maar
maar is offline
Kan iemand mij helpen aan informatie over zomerstoomcursussen als die uberhaupt bestaan zoals ik het voor me zie.. Wat ik bedoel is cursussen die je in de zomer een aantal weken volgt en waar je door middel van hard werken eindexamen kunt doen in een bepaald vak, zodat je kunt beginnen aan de studie van jouw keuze, ook al had je niet het juiste profiel. Ik weet bijvoorbeeld dat er in Utrecht het James Boswell instituut zit, maar ik kan er toch niet echt wijs uit allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 07:09
Dwarfie
Dwarfie is offline
Bij dat instituut in Utrecht kan het dus. Sommige universiteiten bieden ook zelf zo'n stoomcursus aan. Soms heb je ook de mogelijkheid om een toets te maken, als je daar dan een voldoende voor haalt word je ook toegelaten. Je moet dan wel op eigen houtje gaan studeren. (Tenzij je er al zoveel van weet dat je het zonder extra studeren ook wel haalt).
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:21
ducky
ducky is offline
Ik heb een wiskunde B1,2 Zomercursus gedaan aan het James Boswell instituut. Het is niet zo dat je dan nog eindexamen doet in dat vak. Je maakt een tentamen dat door het instituut samengesteld is en als je dat haalt krijg je een certificaat. Dit is echter niet te vergelijken met je eindexamen, maar omdat veel universiteiten het James Boswell instituut erkennen, wordt je ook toegelaten met certificaten van het instituut.
Maar het ligt eraan hoeveel je mist. Ik heb gezien dat je intressen voor IO hebt, daar is wiskunde B1 en natuurkunde 1 verplicht. (Behalve als je C&M of E&M hebt gedaan, dan moet je ook wiskunde B2 en natuurkunde 2 hebben) Twee vakken bijspijkeren in de vakantie is niet mogelijk (voor zover ik weet, lessen vallen tegelijk enzo) maar B1 en B2 kan wel, die volgen na elkaar.
nou ja, het verhaal wordt hier steeds vager, maar als je meer wilt weten moet je maar wat specefiekere vragen stellen.
(je kan ook e-mailen)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 23:08
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
ducky schreef:
Ik heb een wiskunde B1,2 Zomercursus gedaan aan het James Boswell instituut. Het is niet zo dat je dan nog eindexamen doet in dat vak. Je maakt een tentamen dat door het instituut samengesteld is en als je dat haalt krijg je een certificaat. Dit is echter niet te vergelijken met je eindexamen, maar omdat veel universiteiten het James Boswell instituut erkennen, wordt je ook toegelaten met certificaten van het instituut.
Maar het ligt eraan hoeveel je mist. Ik heb gezien dat je intressen voor IO hebt, daar is wiskunde B1 en natuurkunde 1 verplicht. (Behalve als je C&M of E&M hebt gedaan, dan moet je ook wiskunde B2 en natuurkunde 2 hebben) Twee vakken bijspijkeren in de vakantie is niet mogelijk (voor zover ik weet, lessen vallen tegelijk enzo) maar B1 en B2 kan wel, die volgen na elkaar.
nou ja, het verhaal wordt hier steeds vager, maar als je meer wilt weten moet je maar wat specefiekere vragen stellen.
(je kan ook e-mailen)
Dankjewel, Dwarfie ook . Ik ben geinteresseerd in IO inderdaad, maar tevens in een tiental andere studies en bovenal geneeskunde. Probleem is dus dat ik in Amerika woon en dit jaar niet genoeg ruimte in mijn rooster had om bio er op het vereiste niveau bij te nemen. vorig jaar heb ik eveneens geen bio gehad.. Tot 4 gym. trouwens wel, maar daar weet ik echt weinig meer van, zal ik dus weinig aan hebben. Lijkt het je haalbaar om met zo goed als geen kennis dat tentamen te halen? En weet je ongeveer wanneer het is en hoeveel weken het duurt in de zomer?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 21:42
Verwijderd
Jaartje luzac, gezellig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.