Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 16:08
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Ik volg momenteel een studie aan de Kunstacademie en ik vroeg me af hoe jullie de toekomst zien voor deze studenten...
[Je krijgt geen talen, geen tentamens, geen economie etc etc.]

Stelling: Kunstacademie studenten-> is er een toekomst voor hen?


__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 17:24
Jammie
Jammie is offline
dat ligt er helemaal aan welke studie je volgt op de kunst acedemie ?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:50
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Jammie schreef:
dat ligt er helemaal aan welke studie je volgt op de kunst acedemie ?
Idd.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:15
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Idd.
Welke studenten, van welke opleiding maken weinig kans op een goede toekomst volgens jou...?

Maar over het algemeen gezien... hoe zie jij die studenten in de toekomst?
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:29
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ligt aan jezelf.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 01:49
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
als je klaar bent met je studie moet je zelf je werk maken en niet wachten op anderen. in mijn ogen moet je ook heel sterk een ondernemers gevoel hebben en dus ook een doel. hangt compleet van jezelf af dus. het kan iig wel laaang duren voordat het lukt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 02:43
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
aquafemme schreef:
Welke studenten, van welke opleiding maken weinig kans op een goede toekomst volgens jou...?

Maar over het algemeen gezien... hoe zie jij die studenten in de toekomst?
als jij snel op het geld af wilt, denk ik niet dat een opleiding aan de kunstacademie je daar snel aan zal helpen. Maar als je een gerichte .. richting doet op de KA.. kun je altijd voor jezelf dingen gaan doen/maken, en zo kun je na veel moeite best wat bereiken.

Ik weet uit ervaring dat leerlingen van beroepsopleidingen (bijv. nimeto, deltion, cibap) sneller aan een goede baan komen, dan mensen die van de kunstacademie komen.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:39
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
p-chez schreef:
als jij snel op het geld af wilt, denk ik niet dat een opleiding aan de kunstacademie je daar snel aan zal helpen. Maar als je een gerichte .. richting doet op de KA.. kun je altijd voor jezelf dingen gaan doen/maken, en zo kun je na veel moeite best wat bereiken.

Ik weet uit ervaring dat leerlingen van beroepsopleidingen (bijv. nimeto, deltion, cibap) sneller aan een goede baan komen, dan mensen die van de kunstacademie komen.
Jep.
Dat heeft er vooral mee van doen (naar mijn mening) dat creativiteit niet geleerd kan worden en bv een HEAO opleiding wel (simpel gezegd).
Je hoeft geen opleiding te hebben in de grafische branch om een baan te krijgen, het gaat om je kunnen etc etc
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:54
Goat
Goat is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Je hoeft geen opleiding te hebben in de grafische branch om een baan te krijgen, het gaat om je kunnen etc etc


dan kan jij nog wel eens heel bedrogen uitkomen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:59
Verwijderd
Maar een opleiding kan altijd nuttig zijn om je theoretische kennis uit te breiden en je talent te cultiveren, zodat je er maximaal van kan profiteren. Maar ik heb te weinig verstand van kunstacedemies om er iets spannends over te zeggen.

Ik doe zelf nu literatuurwetenschap, zo'n heerlijke zinloze studie waar niemand op zit te wachten. Nog altijd heb ik geen idee wat ik ga worden als ik later groot ben, dus voorlopig doe ik een studie die ik leuk vind. Als het goed is kom ik wel in de wereld van tekst terecht en dat vind ik wel ok. Voorlopig wil ik nog blijven studeren totdat de economische ressesie voorbij is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 14:06
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Een gozer in mijn klas (6-vwo) doet op zaterdag een kursus op de Rietveld-academie.. Gaat ie ook heen volgend jaar. Maar hij heeft ook interesse om er iets wetenschappelijks bij of na te studeren, in de zin van wiskunde enof filosofie. Dat lijkt me geweldig. Hij is goed, ik denk dat er een toekomst voor hem is. Oh ja! Iets tussen Andy Warhol, Salvador Dalí en Kurt Cobain.

Yo Jasper, lees je dit ?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:52
Hemisphere
Avatar van Hemisphere
Hemisphere is offline
Citaat:
Ik volg momenteel een studie aan de Kunstacademie en ik vroeg me af hoe jullie de toekomst zien voor deze studenten...
Ik doe kunstacademie en krijg marketing. Reuze handig natuurlijk. En het schijnt dat wanneer ik klaar ben ieder bedrijf mij wil hebben vanwege de brede basis die ik heb en kan uitvoeren. Dus volgens mijn school heb ik een toekomst. Volgens mijzelf ook, maar dat is meer omdat ik later mijn eigen bureau wil hebben. Ik weet zeker dat in de toekomst er nog meer vraag zal zijn naar webdesign enzv. Zeker naar het verbeteren ervan. Want kijk maar eens naar een willekeurige site van een bedrijf. Meestal een ramp. Zelfs de site van de bureau's zelf zien er niet uit. Dus er is hoop voor mij! Ik geloof in mezelf, want wanneer je dat niet meer kan, is het einde in zicht.

Denise
__________________
www.starsailoronline.tk
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:24
WackfordSqueers
Avatar van WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Is er toekomst voor de kunst?

Altijd een moeilijke vraag. Zeker is wel dat je de economie op dit moment tegen hebt. Kunst is en zal altijd blijven een luxe-goed. Als de economie slecht gaat zullen zulke 'luxe-zaken' als eerst wegvallen.
Verder is het noodzakelijk dat je uniek bent. Actrices genoeg, maar waarom moeten ze jou nemen? kunstenaren genoeg, maar wat is er zo bijzonder aan jouw werk?

Toch hebben de bovenstaande dingen niet heel veel invloed op artistici. Passie is veel blangrijker. Als je verslaafd bent aan je werk doet het er niet toe of er wel of geen toekomst is.

Sebastiaan
__________________
Knappe koppen die denken wijs te zijn, blijken al tevaak narren. Ik, die zeker weet dat het mij aan wijsheid ontbreekt, word vaak voor wijs versleten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.