Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 14:12
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Heeft iemand van jullie wel eens deelcertificaten in de exacte vakken bij het James Boswell Instituut gehaald? Hoe ging dat in zn werk?
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 16:51
ducky
ducky is offline
Ja, dat heb ik gedaan, inmiddels al weer bijna 2 jaar geleden.
Ik heb de certificaten voor wiskunde b1 en wiskunde b2 gehaald.
Hiervoor moest ik in de zomervakantie voor B1 gedurende 4,5 weken en voor B2 ongeveer 2,5 weken naar Utrecht om daar lessen te volgen. Bij wiskunde was het zo geregeld dat er 's morgens uitleg was, en daarna zelfstandig aan de sommen werken. Vaak was er dan nog een of twee keer op een dag uitleg. Behalve de docent waren er meestal ook 2 of 3 studentassistenten die vragen konden beantwoorden als je zelfstandig aan het werk was.
Het progranmma zat aardig vol, meestal ongeveer een hoofdstuk per dag! De sommen moesten zowel onder begeleiding daar als thuis (zonder hulp) gemaakt worden. Het niet maken van huiswerk was eigen verantwoordelijkheid, maar je kans op slagen verminderd natuurlijk.
Als je een dag niet kon, was dat eigen verantwoordelijkheid, maar werd het wel genoteerd, zodat je daar achteraf (als je zou zakken) op aangesproken kon worden. Een aantal keer liep ik voor, zodat ik ook besloten heb om een dag niet te komen, dat was zoals gezegt ook op eigen verantwoording.
In de cursus wordt meestal een proefexamen gemaakt, en het echte examen vind plaats in een grote zaal waar behalve andere deelnemers van de cursus ook alleen examenkandidaten aan deel kunnen nemen (maar hoe dat zit weet ik niet precies). Het examen werd gemaakt door de docent die we hadden gehad, en sloot goed aan op de lesstof. Van het examen kon, bij zakken, een herkansing gemaakt worden.
De behaalde certificaten zijn geen aanvulling op je eindexamen. Maar de meeste universiteiten vinden het wel goed als je een cursus bij het James Boswell Instituut met een voldoende afrondt(informeer vooraf bij de universiteit waar je gaat studeren!).

Mmm, een lang verhaal, ik hoop dat het duidelijk is, anders vraag je nog maar. En als je meer wilt weten, kun je dat natuurlijk ook nog vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:37
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Wat ik nog wou weten: hoe is het je in het algemeen bevallen? Was de begeleiding goed, haalde je het examen in 1 keer en vond je de cursus de tijd en geld waard? Iig al heel erg bedankt voor wat je hebt verteld
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:11
ducky
ducky is offline
het is mij heel goed bevallen eigenlijk. Als het zou moeten, zou ik het zo weer doen.
Het is wel zo dat je je vakantie opoffert, maar voor mij betekende dat dat ik meteen zou kunnen beginnen met studeren en dat was me wel wat waard.
Zoals ik al zei was er één wiskunde docent, die de uitleg gaf, en daarnaast liepen er nog 2 of 3 studentassistenten rond die de opgaven waar je zelf aan werkte konden uitleggen. Ik heb nooit lang hoeven wachten op de uitleg van een som.
Het examen is goed te doen, als je de stof bijhoudt en het geluk hebt dat je het allemaal wel redelijk snapt. Je moet er wel wat voor doen, maar dan is het ook wel te halen.
Mijn ouders hebben het betaald, dus dat was wel mooi voor mij Het kost wel wat ja, maar ik en mijn ouders ook wel natuurlijk vonden het zeker de moeite waard. Ik ben nu gaan studeren wat ik echt graag wilde gaan doen, maar niet kon met mijn profiel en dat is toch wel belangrijk denk ik.
Met de certificaten ben ik gewoon toegelaten bij de universiteit.

Maar dit is dus voor wiskunde, he! Andere cursussen, zoals natuurkunde zijn iets anders van opzet.

Mag ik vragen wat je wil gaan doen? Waarom je bij het James Boswell Instituut een cursus wil gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:18
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik wil dolgraag Geneeskunde studeren, ik wil al sinds ik een klein meisje was 'dokter worden'. Dat werd alleen maar aangewakkerd door Open Dagen op universiteiten, en doordat ik zelf wel eens naar het ziekenhuis moet. Ik heb veel over voor die studie: dat ik daarvoor een zomervakantie moet opofferen, daar kan ik totaal niet mee zitten. Ik woon redelijk ver van het Boswell af: het zal elke dag een flink eind reizen zijn, maar dat is niet anders. Op zich zou ik een dergelijke cursus ook bij een ROC hier in de buurt kunnen doen, maar het Boswell heeft een goede reputatie en veel universiteiten (zo ook de UU en de KUN, toch wel de universiteiten waar mijn voorkeur naar uitgaat) bevelen het Boswell aan.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:05
ducky
ducky is offline
Leuk!
Er waren trouwens toen ik de cursus deed ook een aantal die uit limburg kwamen, die campeerden in een caravan op een camping in de buurt...
Ik moest elke dag ongeveer 2 uur reizen (van deur tot deur dan) en terug weer 2 uur, maar dat vond ik wel goed te doen.
Ik denk dat wanneer je het echt graag wilt, en zo schrijf je het ook wel, dat het te doen moet zijn. Het is ook een stuk inzet natuurlijk!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:15
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Ik heb ook wiskunde b1 aan het boswell gedaan. Ook zeer goed bevallen. Als je in de vakantie een beetje rondkijkt, zijn er waarschijnlijk kamers vrij die je voor een maand of 2 maanden kan huren, omdat de meeste studenten die op kamers zitten op vakantie gaan, en dan komt hun kamer tijdelijk vrij. Scheelt je weer een hoop reis tijd. En meestal zijn ze dan niet eens zo duur.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 09:52
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Heeft iemand van jullie wel eens van het Luzac-college in oa. Zwolle gehoord? Daar schijn je in 2 jaar 5 & 6 VWO te kunnen doen. Wel erg duur, volgens mij...
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:20
ducky
ducky is offline
Daar heb ik ook van gehoord
Een vriendin van mij heeft het gedaan, in Utrecht.
Was wel zwaar geloof ik, maar het was wel te doen volgens haar, vooral veel stampen dacht ik...
maar daar kan ik verder niet zo heel veel over verellen, als ik haar eens zie, zal ik het nog eens vragen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
ellen16 schreef op 11-04-2004 @ 10:52 :
Heeft iemand van jullie wel eens van het Luzac-college in oa. Zwolle gehoord? Daar schijn je in 2 jaar 5 & 6 VWO te kunnen doen. Wel erg duur, volgens mij...
Op 't Luzac stort je jezelf 1 jaar lang op school. Je maakt lange dagen maar iedereen komt er voornamelijk met hetzelfde doel : je examen halen.

maar waarom zou je naar 't luzac gaan?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:31
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-04-2004 @ 12:40 :
Op 't Luzac stort je jezelf 1 jaar lang op school. Je maakt lange dagen maar iedereen komt er voornamelijk met hetzelfde doel : je examen halen.

maar waarom zou je naar 't luzac gaan?
Het Luzac begeleid je enorm goed, de kans op slagen is best groot. Het nadeel is dat het erg duur is en bovendien moet je vakken zoals Nederlands, Engels en Frans ook doen. Vandaar dat het misschien beter is om eerst de deelcertificaten te halen (ik moet er vier halen, wel erg veel, vandaar dat ik sowieso een jaarcursus ga doen) en vervolgens een jaar HBO erachteraan te plakken. Als dit allemaal goed zou gaan EN ik ingeloot zou worden ben ik 19 als ik aan de studie begin. Niet erg laat ofzo, het zelfde als een VWO-er die 1x is blijven zitten.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren EM profiel geneeskunde studeren
annesophie
13 23-11-2016 10:19
Studeren James Boswell instituut
Cesar
11 11-05-2010 11:26
Algemene schoolzaken vraag ov jaarkaart
pudding met vel
32 20-04-2004 13:46
Algemene schoolzaken Thuisstudie (LOI, NTI, NHA) aan te raden?
ellen16
3 22-08-2003 19:44
Algemene schoolzaken Scheikunde deficientie
ellen16
4 19-07-2003 18:22
Algemene schoolzaken Zomerstoomcursussen na het VWO
maar
4 13-12-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.