Oud 07-09-2004, 12:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 07-09-2004 @ 11:53 :
Uiteraard, maar onafhankelijkheidsstrijders kunnen over het algemeen toch meer sympathie incasseren dan een dierenactivist die geen genoegen neemt met een loopje, een praatje en een trein danwel bus naar huis.

Ok, dat is dan wel zo.

Citaat:
Terrorisme is sowieso een tamelijk vaag begrip. In deze tijden van The Jihad On Terrorism ben je al staatsgevaarlijk als je aanslagen kunt begrijpen.
Ja idd

Citaat:
Maar goed, om even een terug te komen op het fenomeen dierenactivisme, geweld en andere verwante zaken:

Het vreemde is dat het overgrote deel van de bevolking nog steeds in den handjes wrijft bij het denken aan de geallieerde acties zo'n 60 jaar terug. We herdenken het ieder jaar weer. Zowel de bevrijding als de doden.
Op dit moment is er wereldwijd op dierengebied min of meer hetzelfde gaande. Alleen, het gaat nu over enkele miljarden. Alleen al Nederland met z'n pakweg 500 miljoen slachtvee per jaar... Even voor de duidelijkheid: verdeeld over de bevolking betekend dit dat ook jij 31 dieren in je tuin dan wel balkon hebt zitten. Ieder z'n eigen kinderboederij.
Op het gebied van aantallen kan Adolf daar een puntje aan zuigen.
Ja zeker. Ik weet ook zeker dat we adolf ook niet moeten zien als 1 gek in de geschiedenis. Als men verder kijkt zie je dat adolf niet de eerste was en ook niet de laatste is geweest.
Zeker met de 'holocaust' op dieren lijkt het nog nooit zo enorm zijn geweest.

Hitler was maar een amateur kan je beter misschien zeggen. De mensheid (westerse/kapatalistische maatschappij) is de professional.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 20:28
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 06-09-2004 @ 13:50 :
Ik ben een anti-jager. En het gekke is, ik ben er mee opgegroeit. M'n pa jaagt, ben jaren lang meegeweest. Ik weet waar ik over praat, ik weet hoe de jacht in elkaar steekt.

Feit blijft dat jagers er geen fuck aan doen om natuurlijke predatoren de mogelijkheid te geven zich weer te settelen in Nederland. Nederland is totaal gecultiveerd en er is geen plaats voor grotere roofdieren.
Werk daar aan als je hart op de goede plaats zit. Maar nee, da's niet zo leuk. Dan kom je in aanraking met ondoordringbare politici en het grootkapitaal. EN, mocht er vooruitgang worden geboekt op dit gebied raken jagers hun favoriete spelletje kwijt. Want wat moet je dan he, als je je niet meer kunt verschuilen achter het quasi dierlievende argument van wildbeheer?

Plezierjacht, bloed & moord.
Aan welke natuurlijke predatoren zat jij te denken? En wat zij de gevolgen denk je? Zou het net zoweer worden als vroeger, toen hier nog geen mensen rond liepen? Gelukkig zeg je al dat NL totaal gecultiveerd is.


Citaat:
Jongen, zoek een nieuwe hobby. Postzegels verzamelen ofzo. Richt je van mij part op postzegels met fokking dieren erop. Is ook een soort van jacht
En als je pik echt niet genoeg steigert van een pincet en je perse wapentuig in je rode klauwen wilt hebben...schiet op duiven van klei.
Of misschien walvisvaarder.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:52
Anetj
Anetj is offline
hej ik vind j n0g steeds zielig.. heb j nix beters te d0en 0fz0? iets wat wel nut heeft. jagen is egt het st0mste wat j kan d0en... zulke dinge d0e j t0ch ni?? het is gw00n dierenm00rt h0e j het 00k bekYkt het blYft dierenm00rt. ik ga t0ch 00k ni zegge van dat er teveel mensen zYn in me d0rp dat ik er ffies 200 d00d ga sgieten want anders gaakt het ete z0 snel op? dat is gw00n presies hetzelfde. dag.
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:24
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Anetj schreef op 10-09-2004 @ 14:52 :
hej ik vind j n0g steeds zielig.. heb j nix beters te d0en 0fz0? iets wat wel nut heeft. jagen is egt het st0mste wat j kan d0en... zulke dinge d0e j t0ch ni?? het is gw00n dierenm00rt h0e j het 00k bekYkt het blYft dierenm00rt. ik ga t0ch 00k ni zegge van dat er teveel mensen zYn in me d0rp dat ik er ffies 200 d00d ga sgieten want anders gaakt het ete z0 snel op? dat is gw00n presies hetzelfde. dag.
Is er iets mis met je toetsenboord? Dankzij de vossenjacht kunnen de weidevogels hier teminste hun jongen groot brengen. Maar altijd leuk die vergelijkingen met mensen en wild. De groeten van een zielige dierenmoordernaar.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:13
Martin Chaos
Avatar van Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 10-09-2004 @ 15:24 :
Is er iets mis met je toetsenboord? Dankzij de vossenjacht kunnen de weidevogels hier teminste hun jongen groot brengen. Maar altijd leuk die vergelijkingen met mensen en wild. De groeten van een zielige dierenmoordernaar.
Ja, het is altijd erg leuk om te zien. Van die jonge lieve weidevogels die gezellig aan het rommelen zijn in de wei. Geen vos die een bedreiging vormt. En dan...dikke vette grasmaaier

Dat het met weidevogels niet zo goed gesteld is als jaren geleden heeft niet zoveel met vossen te maken maar met de mens die het habitat totaal verneukt. Vossen zijn cultuurvolgers en kunnen zich beter aanpassen. En dat is het gevaar van een ONevenwichtige wildstand -> het ene dier overheerst het andere. Afknallen is de weg van minste weerstand. En misschien lijkt het dan allemaal beter maar de wildstand blijft gewoon dood en dood ziek als er mensen aan te pas komen.

Ik hoef geen voorbeelden te geven van predatoren, de essentie van het verhaal is dat er beter werk, veel werk in de herstel van het evenwicht gestopt kan worden. Meer groengebieden die met rust worden gelaten, en, die verbonden zijn met elkaar door middel van stroken, wildviaducten etcetera etcetera. Alleen dan valt cultivering te combineren met natuur. Ik heb het dus NIET over natuurparken met hekken en dergelijke want dat werkt niet. En nee, uiteraard wordt het niet zo als vroeger, toen er geen mensen rondliepen maar er valt zeker veel te veranderen op een andere manier dan het simpelweg doorzeven van dieren met je luxe hagelgeweertje.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:27
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 11-09-2004 @ 13:13 :
Ja, het is altijd erg leuk om te zien. Van die jonge lieve weidevogels die gezellig aan het rommelen zijn in de wei. Geen vos die een bedreiging vormt. En dan...dikke vette grasmaaier

Dat het met weidevogels niet zo goed gesteld is als jaren geleden heeft niet zoveel met vossen te maken maar met de mens die het habitat totaal verneukt. Vossen zijn cultuurvolgers en kunnen zich beter aanpassen. En dat is het gevaar van een ONevenwichtige wildstand -> het ene dier overheerst het andere. Afknallen is de weg van minste weerstand. En misschien lijkt het dan allemaal beter maar de wildstand blijft gewoon dood en dood ziek als er mensen aan te pas komen.
Nou bij ons worden veel meer nesten verstoort door de vos dan de clycomaaier, dank zij de vogelwacht.

Citaat:
Ik hoef geen voorbeelden te geven van predatoren, de essentie van het verhaal is dat er beter werk, veel werk in de herstel van het evenwicht gestopt kan worden. Meer groengebieden die met rust worden gelaten, en, die verbonden zijn met elkaar door middel van stroken, wildviaducten etcetera etcetera. Alleen dan valt cultivering te combineren met natuur. Ik heb het dus NIET over natuurparken met hekken en dergelijke want dat werkt niet. En nee, uiteraard wordt het niet zo als vroeger, toen er geen mensen rondliepen maar er valt zeker veel te veranderen op een andere manier dan het simpelweg doorzeven van dieren met je luxe hagelgeweertje.

Er moeten om sommige wildparken wel hekken om (parken waar grofwild leeft.)
En de ecologische hoofdstructuur is leuk voor vlinder enz, maar niet over het wild waar ik het over heb, want die gaan ook wel gewoon door het weiland heen, sterker nog de meesten verblijven hun hele leven in een weiland.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:23
Martin Chaos
Avatar van Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 11-09-2004 @ 15:27 :
Nou bij ons worden veel meer nesten verstoort door de vos dan de clycomaaier, dank zij de vogelwacht.
Nou, bij ons niet

Citaat:
Er moeten om sommige wildparken wel hekken om (parken waar grofwild leeft.)
En de ecologische hoofdstructuur is leuk voor vlinder enz, maar niet over het wild waar ik het over heb, want die gaan ook wel gewoon door het weiland heen, sterker nog de meesten verblijven hun hele leven in een weiland. [/B]
Ja, en wat is er in godsnaam mis met wild in weilanden. Een boer kan wel janken om het feit dat er dieren zijn die hetzelfde voedsel eten als zij verbouwen maar dat kun je dieren niet kwalijk nemen. Ook een haas, duif of ree heeft recht op voedsel. Wat doe jij, sprokkel je je eten bij elkaar door de hele dag zo nu een takje af te knabbelen of ren je direct naar de fokking supermarkt omdat je "daar alles bij elkaar hebt"?
Boeren noemen het misschien wildschade, ik noem het liever bedrijfsrisico.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 21:13
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Martin Chaos schreef op 11-09-2004 @ 16:23 :
Nou, bij ons niet
En waar kom jij dan vandaan?




Citaat:
Ja, en wat is er in godsnaam mis met wild in weilanden. Een boer kan wel janken om het feit dat er dieren zijn die hetzelfde voedsel eten als zij verbouwen maar dat kun je dieren niet kwalijk nemen. Ook een haas, duif of ree heeft recht op voedsel. Wat doe jij, sprokkel je je eten bij elkaar door de hele dag zo nu een takje af te knabbelen of ren je direct naar de fokking supermarkt omdat je "daar alles bij elkaar hebt"?
Boeren noemen het misschien wildschade, ik noem het liever bedrijfsrisico.
Er is niks mis met het wild in de weilanden(en volgens mij zeg ik niet eens of daar iets mis mee was ). Maar volgens jou moeten de boeren machteloos staan toe kijken hoe de hazen al zijn boerenkool opvreet de houtduiven het graan. Helaas wordt die 'bedrijfrisico' niet vergoed door de faunafonds als je geen jagers bij je in het veld hebt gehad. Want het meeste geld van de faunafonds wordt betaalt door jagers en die gaan natuurlijk geen geld uitgeven aan wildschade dat zij hadden kunnen voorkomen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 01-06-2009 00:57
Muziek De "BPRC-10"
suvórov
136 21-11-2006 12:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dierproeven op criminelen
lindaxxxies
500 17-06-2004 19:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap vogelpest
lieselotte
18 23-05-2003 13:57
Levensbeschouwing & Filosofie veganisme
utopian me
66 15-08-2002 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.