Oud 30-01-2016, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Haha grappig, al die mensen die denken te weten dat stereotypering niet ten grondslag ligt aan discriminatie. :')
Je hebt vast een bron die dat keihard bewijst.
Advertentie
Oud 30-01-2016, 11:24
Quis.
Quis. is offline
De bewijslast ligt niet bij mij. Vraag maar aan de VN of zo, of ga een vak volgen over hoe discriminatie ontstaat.

Echt hoor, dat ge-''bron!!!1" zodra er ook maar iets is dat types als jou of Kazet niet bevalt of waar jullie niet zelf op gekomen zijn, doodvermoeiend en kinderachtig. Kan het net zo makkelijk omdraaien, geef mij maar eens bronnen dat het niet zo is, een hele lijst aub, betrouwbaar, geverifieerd, van verschillende auteurs, met 'keiharde' (whatever that may be) bewijzen, etc etc.
Oud 30-01-2016, 11:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waar baseer je het precies op dat ik altijd om bronnen vraag?
Oud 30-01-2016, 11:58
Quis.
Quis. is offline
Waar zie jij het woord altijd staan?
Oud 30-01-2016, 12:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
In mijn post en jouw reactie daarop.
Oud 30-01-2016, 13:03
Verwijderd
Citaat:
De bewijslast ligt niet bij mij. Vraag maar aan de VN of zo, of ga een vak volgen over hoe discriminatie ontstaat.

Echt hoor, dat ge-''bron!!!1" zodra er ook maar iets is dat types als jou of Kazet niet bevalt of waar jullie niet zelf op gekomen zijn, doodvermoeiend en kinderachtig. Kan het net zo makkelijk omdraaien, geef mij maar eens bronnen dat het niet zo is, een hele lijst aub, betrouwbaar, geverifieerd, van verschillende auteurs, met 'keiharde' (whatever that may be) bewijzen, etc etc.
Jurist in hart en nieren dus Feiten don't matter fuck shit bra.
Oud 30-01-2016, 13:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat kunnen ze zo ook wel.

Toevoeging voor de duidelijkheid: ik wil hiermee dus suggereren dat jongens eveneens de roze objecten kunnen gebruiken en meisjes de blauwe.
Natuurlijk kan dat. Maar er is sociale druk om je zoon iets blauws te geven en je dochter iets rozes. Die verdeling is door kledingfabrikanten zo rond de jaren '40 bedacht, met als doel om ervoor te zorgen dat ouders meer spullen 'moeten' kopen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-01-2016, 13:54
Verwijderd
Ik zie gelukkig ook veel kinderkleding die niet zo stereotyperend is! Maar laatst bij H&M wilde ik iets voor mijn neefje uitzoeken, hij houdt niet van blauw en groen, hij wil roze... Maar alle roze dingen zijn met poesjes of hartjes, en de jongenskleding is gewoon een zee van blauw met hier en daar wat groen... Echt treurig!

Ook wilde hij graag een stickerboekje hebben, hij wilde het roze stickerboek, maar daar stond dus geen jongetje in, alleen maar plaatjes van meisjes. Het blauwe stickerboek ging over sporten; geen enkel meisje te bekennen! En dat vond hij ook heel stom... Uiteindelijk koos hij voor het roze prinsesjes-boekje, dus hij trekt zich er gelukkig weinig van aan.
Oud 30-01-2016, 14:35
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Mensen die tegen blauw vs roze zijn, zijn die ook tegen bijv. alleen vrouwen die jurken dragen, of veel vaker strings, of dat vrouwen geen snor/baard laten staan, of dat mannen geen naaldhakken dragen enz?

Waar ligt de grens?
__________________
Forumnist.
Oud 30-01-2016, 14:37
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Los van 'iedereen mag doen wat ie zelf wil'.
__________________
Forumnist.
Oud 30-01-2016, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Mensen die tegen blauw vs roze zijn, zijn die ook tegen bijv. alleen vrouwen die jurken dragen, of veel vaker strings, of dat vrouwen geen snor/baard laten staan, of dat mannen geen naaldhakken dragen enz?

Waar ligt de grens?
Ik heb er zelf verder niet zo'n mening over, geloof ik... Maar ik zie dus wel dat mijn neefje moeite heeft met vinden wat bij hem past.

Mijn dochters doen uit zichzelf typische meisjes dingen - met poppen spelen, ze echt verzorgen - maar ook typische jongensdingen - met auto's racen, ze vinden gereedschap erg leuk etc. Ik bied ze allebei aan, geef ze niet alleen barbies of juist per se genderneutraal speelgoed.
Ik doe zelf ook typische vrouwen-dingen, zoals thuisblijfmoeder zijn en m'n benen scheren. Ik snap dat dat mede door culturele invloeden komt, maar dat maakt me niet uit.
Oud 30-01-2016, 15:00
df
Avatar van df
df is offline
Ik heb een roze tandenborstel.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 30-01-2016, 15:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mensen die tegen blauw vs roze zijn, zijn die ook tegen bijv. alleen vrouwen die jurken dragen, of veel vaker strings, of dat vrouwen geen snor/baard laten staan, of dat mannen geen naaldhakken dragen enz?
Ik ben alleen tegen het agressief pushen van bestaande normen en tegen het bewust creëren van nieuwe normen om agressief te pushen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-01-2016, 16:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Fizzle ik ben je echt zat, de tering zeg.
Dat is echt zo hard jouw probleem
Oud 30-01-2016, 16:54
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
In mijn post en jouw reactie daarop.
gvd


Citaat:
Mensen die tegen blauw vs roze zijn, zijn die ook tegen bijv. alleen vrouwen die jurken dragen, of veel vaker strings, of dat vrouwen geen snor/baard laten staan, of dat mannen geen naaldhakken dragen enz?

Waar ligt de grens?
Citaat:
Ik ben alleen tegen het agressief pushen van bestaande normen en tegen het bewust creëren van nieuwe normen om agressief te pushen.
Dit inderdaad.
Ik ben ervoor dat mannen die naaldhakken willen dragen daar net als vrouwen niet hun reputatie maar alleen hun enkels mee verzieken. En dat vrouwen met een snor net zoveel kans hebben op een baan als mannen zonder snor. En dat het allemaal gewoon niet zoveel uitmaakt. En ik snap echt niet dat dat vervelend is voor sommige mensen.
Oud 30-01-2016, 18:20
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik heb een roze tandenborstel.
Dat is niet de bedoeling!
Oud 30-01-2016, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet de bedoeling!
df is sowieso vrij roze
Oud 30-01-2016, 18:22
Verwijderd
Of was het nou rosé
Oud 30-01-2016, 18:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
df is sowieso vrij roze
En ik voel me wel eens "een beetje blue". Oh oh oh wat moet er toch van ons terecht komen.
Oud 30-01-2016, 18:43
Verwijderd
Citaat:
En ik voel me wel eens "een beetje blue". Oh oh oh wat moet er toch van ons terecht komen.
Ik denk dat jij een jongetje en ik een meisje ben.
Oud 30-01-2016, 18:54
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik heb een roze tandenborstel.
Ik ook. Ik pak meestal gewoon de voorste, ongeacht de kleur. Wat bij tandenborstels soms wel een probleem is, is het vinden van een zachte. Vaak hangt er bijna alleen maar medium.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 30-01-2016, 20:46
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Jurist in hart en nieren dus Feiten don't matter fuck shit bra.
Die doen er juist wel toe en daarom wacht ik nog steeds op jouw feiten. Waarom zou ik jouw huiswerk moeten doen?

En me proberen te beledigen gaat echt niet lukken hoor, zeker niet op dit vlak. Geeft alleen maar aan hoe treurig het met je is gesteld dat je het nodig vindt het nu ook nog eens op de man (oh noes, moet ik zeggen op de vrouw?!) te spelen. Zoveelste drogreden.

Ik verwacht trouwens heus geen normaal antwoord meer hoor, laat staan een normale discussie, dus voor je je weer kwaad maakt: let op je bloeddruk.
Oud 30-01-2016, 20:56
Quis.
Quis. is offline
Fitematrulle naamzoek. Kijken in de ziel: op de drempel was echt een grandioos programma inderdaad, thanks voor de tip.
Oud 30-01-2016, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Die doen er juist wel toe en daarom wacht ik nog steeds op jouw feiten. Waarom zou ik jouw huiswerk moeten doen?
De bewijslast ligt niet bij mij, ik heb het nooit over feiten gehad maar over mijn gevoel en dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden omdat je mensen met de attitude die hier tentoongesteld wordt alleen maar tegen je in het harnas werkt. Dus niet zo huilen.

Citaat:
En me proberen te beledigen gaat echt niet lukken hoor, zeker niet op dit vlak. Geeft alleen maar aan hoe treurig het met je is gesteld dat je het nodig vindt het nu ook nog eens op de man (oh noes, moet ik zeggen op de vrouw?!) te spelen. Zoveelste drogreden.
Wát Heb je je pilletjes gehad vandaag? De tering

Citaat:
Ik verwacht trouwens heus geen normaal antwoord meer hoor, laat staan een normale discussie, dus voor je je weer kwaad maakt: let op je bloeddruk.
Hoe kom je erbij dat ik kwaad ben?
Oud 30-01-2016, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. Ik pak meestal gewoon de voorste, ongeacht de kleur. Wat bij tandenborstels soms wel een probleem is, is het vinden van een zachte. Vaak hangt er bijna alleen maar medium.
Conclusie; Vrouwen en mietjes zijn gevoelig voor marketing en echte mannen niet.
Oud 30-01-2016, 22:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb een elektrische tandenborstel van een echt merk.
Oud 30-01-2016, 22:03
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
De bewijslast ligt niet bij mij, ik heb het nooit over feiten gehad maar over mijn gevoel en dat er niet zo moeilijk gedaan moet worden omdat je mensen met de attitude die hier tentoongesteld wordt alleen maar tegen je in het harnas werkt. Dus niet zo huilen.


Wát Heb je je pilletjes gehad vandaag? De tering


Hoe kom je erbij dat ik kwaad ben?

Heh deadlock, hoe kan je nou vragen of ze haar pilletjes heeft ingenomen, de dingen die ze schrijft bevat nog geen vijf procent van de grofheid die in jouw teksten ligt?
Oud 30-01-2016, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Heh deadlock, hoe kan je nou vragen of ze haar pilletjes heeft ingenomen, de dingen die ze schrijft bevat nog geen vijf procent van de grofheid die in jouw teksten ligt?
Ah dus het gaat om de vorm en niet om de inhoud! Bedankt!
Oud 30-01-2016, 22:27
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ah dus het gaat om de vorm en niet om de inhoud! Bedankt!
Inhoudelijk valt er vrij weinig te zeggen over wat je schrijft, omdat het allemaal rauwe emotie is. Je lijkt geobsedeerd door alles wat je op politieke correctheid vindt lijken. Iemand vertelt geïrriteerd te zijn door een bepaalde keuze van een bedrijf en je komt met een stortvloed aan hete tranen. Je sterkste argument is 'South Park vindt je stom.' Wat voor reactie verwacht je daarop te zien?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-01-2016, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Inhoudelijk valt er vrij weinig te zeggen over wat je schrijft, omdat het allemaal rauwe emotie is. Je lijkt geobsedeerd door alles wat je op politieke correctheid vindt lijken. Iemand vertelt geïrriteerd te zijn door een bepaalde keuze van een bedrijf en je komt met een stortvloed aan hete tranen. Je sterkste argument is 'South Park vindt je stom.' Wat voor reactie verwacht je daarop te zien?
Omdat niemand met loze symboliek ooit iets heeft veranderd zijn het hete tranen? Nee hoor, ik vermaak me hier kostelijk mee. Je kan denken dat dat niet zo is en dat ik me er werkelijk druk om maak, prima
Oud 30-01-2016, 22:32
Verwijderd
Er is ook nog niemand op énig moment (ik incluis) met iets anders dan gevoelsargumenten of anecdotes gekomen, behalve dan misschien wat historische feiten zoals jij met de door de grote bedrijven gepushte kleuren voor de geslachten. Ik voel me niet geroepen om daar mee te beginnen, ik ben het hele gezeik namelijk niet begonnen.
Oud 30-01-2016, 22:39
Quis.
Quis. is offline
Zoals ik al zei: google VN.
Oud 30-01-2016, 22:45
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Verder houd ik erg van roze hoor, voor de halve wereld ook over mij valt, maar doe eens effe een opgewonden standje minder.
Ik had het ook alleen maar over gevoel, maar mijn gevoel telt niet, discriminatie~!!!!1
Oh nee wait, ik ben een jurist en heb dus geen gevoel, poeh, dat scheelt!
Oud 30-01-2016, 22:48
Quis.
Quis. is offline
Kijkt er hier iemand Wie is de mol?
Oud 30-01-2016, 22:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Omdat niemand met loze symboliek ooit iets heeft veranderd zijn het hete tranen?
Och; Miekje schreef een tamelijk luchtige post over een klacht die ze had ingediend, een anekdote, niets aan het handje. Jij schrijft daarop:

Citaat:
Jawel. Je hebt een bak met zwavelzuur in je kut en daarom ga je klagen. Pc principal.

Ga godverdomme gewoon naar een Andere winkel. Serieus. Misschien waren ze wel gewoon uitverkocht of misschien wil hema wel gewoon aan lekker reformatorisch zijn. Net zoiets als klagen over dingen die op tv zijn. Kijk dan gewoon niet.
Dat komt tamelijk obsessief over. Alsof je met een rode kop op je toetsenbord zit te raggen. Ik wil best geloven dat je bovenstaand baggerbakje geschreven hebt met de superieure glimlach die je hoopt dat men zich bij je voorstelt, maar de post op zich is gewoon gekrijs.

Citaat:
Er is ook nog niemand op énig moment (ik incluis) met iets anders dan gevoelsargumenten of anecdotes gekomen, behalve dan misschien wat historische feiten zoals jij met de door de grote bedrijven gepushte kleuren voor de geslachten. Ik voel me niet geroepen om daar mee te beginnen, ik ben het hele gezeik namelijk niet begonnen.
Jawel; Miekjes eerste post over dit onderwerp komt vrij zorgeloos en positief over. Jij hebt er blijkbaar een probleem mee hoe ze haar vrije tijd invult, en gaat daarover zeiken.

Verder snap ik al te goed dat je je niet geroepen voelt met rationele argumenten te komen, en ik zou je ook afraden dat te proberen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-01-2016, 23:05
Verwijderd
Lol, internet.
Oud 30-01-2016, 23:08
Verwijderd
"Komt zorgeloos en positief over" :')
Oud 30-01-2016, 23:18
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
"Komt zorgeloos en positief over" :')
Krijg je een andere indruk? Ze vertelt dat ze een klacht heeft ingediend en vraagt of mensen trots zijn. Niet boos, niet verdrietig, niet zeikerig, gewoon een kleine anekdote en een vraag. Daarop volgt een lading huilwoede waar de honden geen brood van lusten.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 30-01-2016, 23:29
Verwijderd
Oh jah, nee, vanuit jouw perspectief heb je vast gelijk
Oud 30-01-2016, 23:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb een roze tandenborstel.
Wereldverbeteraar!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 30-01-2016, 23:42
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh jah, nee, vanuit jouw perspectief heb je vast gelijk
Als je werkelijk vindt dat Miekjes anekdote zeikeriger en emotioneler is dan jouw reactie daarop, hoop ik dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Ik begrijp nog steeds niet waarom je het je zo aantrekt waar andere mensen hun vrije tijd aan besteden. Als iemand aan jouw adres komt klagen kan ik me een dergelijke reactie enigszins voorstellen, maar waarom leidt de mededeling dat iemand bij een bedrijf ergens over geklaagd heeft tot zo veel agressie? Dat mysterie is de enige reden dat ik me überhaupt hierin gemengd heb.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 31-01-2016, 00:03
Verwijderd
Ik vind het hoogst amusant dat mensen zich daar druk om maken, zeg je nou dat ik dat niet mag vinden of leg ik je dan evenveel woorden in de mond als je zojuist bij mij hebt gedaan?
Oud 31-01-2016, 00:19
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind het hoogst amusant dat mensen zich daar druk om maken, zeg je nou dat ik dat niet mag vinden of leg ik je dan evenveel woorden in de mond als je zojuist bij mij hebt gedaan?
Je mag vinden wat je wil, ik vraag me alleen af waarom je er zo kwaad van lijkt te worden. Als je schrijft:
Citaat:
Ga godverdomme gewoon naar een Andere winkel. Serieus.
komt dat op mij niet over alsof je het hoogst amusant vindt. Ik wil je best geloven, maar dan uit je je amusement op een vreemde manier.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 31-01-2016, 00:24
Verwijderd
Ik had er overduidelijk XD achter moeten zetten. Met de kennis van nu...
Oud 31-01-2016, 00:37
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik had er overduidelijk XD achter moeten zetten. Met de kennis van nu...
Heb je kennis opgedaan?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 31-01-2016, 01:18
Verwijderd
Een dag geen kennis opgedaan is de vergetelheid.
Oud 31-01-2016, 11:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb trouwens een hele positieve reactie gekregen op mijn mail! De medewerker schreef dat ze steeds meer op het voorkomen van genderonderscheid d.m.v. kleuren letten en dat ze voor de nieuwe collectie zoveel mogelijk onderscheid proberen te vermijden En dat ze vaker dit soort klachten krijgen. Ik ben wel tevreden
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 31-01-2016, 11:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Go HEMA!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 31-01-2016, 11:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb trouwens een hele positieve reactie gekregen op mijn mail! De medewerker schreef dat ze steeds meer op het voorkomen van genderonderscheid d.m.v. kleuren letten en dat ze voor de nieuwe collectie zoveel mogelijk onderscheid proberen te vermijden En dat ze vaker dit soort klachten krijgen. Ik ben wel tevreden
Zo zie je maar.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 31-01-2016, 11:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
En niet eens het advies om naar een andere winkel te gaan!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.