Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2018, 22:23
Ashjuhhhh
Avatar van Ashjuhhhh
Ashjuhhhh is offline
Hai

Ik geef even een kleine intro, want daarnet had ik alles getypt en ging weg

Ik heb een jeugdgamevriend(in) sinds 2012/13 en heb na een lange tijd weer contact (vanaf 2017). Laten we haar T noemen. Ik heb T dus uitgenodigd om bij mijn vriendengroep te komen, omdat ze niet zo veel vrienden had door pesterijen enzo.
Nou dat ging goed. We spraken af met vrienden, één keer zonder. Daardoor voelde ik eigenlijk meer dan vriendschap. Ik heb het verteld met veel moeite, maar helaas. Ze wilde echt goeie vrienden blijven want ik was T haar ''best friend''. Daar begin ik nu aan te twijfelen.

Naja sinds dien is onze vriendschap voor mij veranderd. T is heel erg speels met een vriend van me, de heletijd vriemelen aan elkaar en stoeien veel. Ik heb al gezegd dat ik het heel kinderachtig vind en dat zorgde voor een nare sfeer in de groep... en ik zou me te volwassenen gedragen. Ze zijn ondertussen ook al 2x met elkaar gaan slapen. Ik voel me er heel erg kut bij, soort van vervangen van Best Friend naar A Good Friend. Ik word daar jaloers van. En ben er best wel verdrietig om.

Morgen gaan ze weer afspreken, vanavond slaapt T weer bij die vriend. Ik werd jaloers. Ik heb een smoes bedacht om niet mee te gaan om mezelf te ''beschermen''.

Ik denk heel veel aan anderen, maar nu ga ik aan mezelf denken.
Ik wil eigenlijk de vriendschap vervagen in de hoop dat ik nog een goed humeur krijg voordat mn nieuwe studie begint. Ik raak dan wel mn allerbeste vrienden kwijt maar ik weet geen andere weg op het moment. En ik ben echt een heel lief persoon... ik wil niemand een slecht gevoel geven van ''Het is mijn schuld''. Dat heeft T al eens vaker... MAAR ik denk dat dit niet gebeurd was als ik haar niet had gevraagd...deels mijn schuld dus.

De vraag is; is dit een goeie keuze of heeft iemand nog suggesties hoe ik dit moet aanpakken. Het liefst behoud ik alle vrienden, want ik heb dan niet meer zo veel vrienden over... ben er wel van overtuigd dat ik nieuwe vrienden zal maken op het HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2018, 22:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Neem een beetje afstand en wen aan het idee, dat hoeft niet direct het einde van je vriendschap te betekenen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 23:27
Ashjuhhhh
Avatar van Ashjuhhhh
Ashjuhhhh is offline
Op welke manier moet ik afstand nemen?
Dus hoe??
Met citaat reageren
Oud 25-08-2018, 23:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Klinkt alsof ze die vriend van jou leuk is gaan vinden en dat soort gevoelens niet voor jou heeft.
Als jij daar niet mee om kunt gaan moet je afstand nemen.

Grote kans dat het in je omgeving nog wel een keer gebeurt dat een vriend of vriendin iemand leuk gaat vinden en daar logischerwijs meer mee om gaat dan voorheen. Dat zijn toch echt dingen die bij het leven horen en waar je vooral zelf heel druk er gaat zijn als je er voor weg blijft lopen en weer nieuwe mensen zoekt die wel de tijd in de vriendschappen steken die jij verwacht. En dat houdt ook op een gegeven moment op.

Dus eigenlijk zou ik je het advies willen geven om er simpelweg mee te dealen dat die twee vrienden van jou elkaar leuk lijken te gaan vinden en dat je maar moet aanklikken hoe dat loopt. Kan je het handelen, dan heb je misschien een leuke tijd met die vrienden. Kan je het niet handelen, ben je twee vrienden kwijt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2018, 00:17
Ashjuhhhh
Avatar van Ashjuhhhh
Ashjuhhhh is offline
Citaat:
Klinkt alsof ze die vriend van jou leuk is gaan vinden en dat soort gevoelens niet voor jou heeft.
Als jij daar niet mee om kunt gaan moet je afstand nemen.

Grote kans dat het in je omgeving nog wel een keer gebeurt dat een vriend of vriendin iemand leuk gaat vinden en daar logischerwijs meer mee om gaat dan voorheen. Dat zijn toch echt dingen die bij het leven horen en waar je vooral zelf heel druk er gaat zijn als je er voor weg blijft lopen en weer nieuwe mensen zoekt die wel de tijd in de vriendschappen steken die jij verwacht. En dat houdt ook op een gegeven moment op.

Dus eigenlijk zou ik je het advies willen geven om er simpelweg mee te dealen dat die twee vrienden van jou elkaar leuk lijken te gaan vinden en dat je maar moet aanklikken hoe dat loopt. Kan je het handelen, dan heb je misschien een leuke tijd met die vrienden. Kan je het niet handelen, ben je twee vrienden kwijt.
Ik heb ze beide gevraagd of ze iets voelden; “gewoon vrienden” zei dat meisje
Een andere vriendin vroeg het; “neee gewoon vrienden” zei die vriend en die meid was behoorlijk stil.... 0.0

Dus misschien heb je wel gelijk ja... f*ck.
Naja als dit vaker voor gaat kunnen komen, zal het dan handig zijn om iets van hulp te gaan zoeken? Ik vind het moeilijk om over die afwijzing te komen en dat andere ook nog eens.

En ja dealen... dat gaat nog wat worden hahah. Bedankt voor je message )
Met citaat reageren
Oud 27-08-2018, 10:08
Protected22
Protected22 is offline
Uit je verhaal lijkt het dat ze jou meer als vriend ziet, en die vriend van jou echt leuk vind.
Natuurlijk kunnen ze wel makkelijk zeggen dat ze niks voor elkaar voelen. Maar die ontkenningsfase is er altijd wel

Je kan natuurlijk niet iemand soort van "forceren" om je leuk te vinden. Maak je niet te druk er om, er zijn genoeg andere meiden waar je misschien een relatie mee kan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verward
18piet18
2 08-01-2011 23:59
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #42
WolterB
500 05-09-2006 18:16
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten geheime liefde
joosje
10 29-06-2003 18:02
ARTistiek Harry Potter verhaaltje door juliette!
juliettebinoche
10 23-10-2001 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.