Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2005, 09:03
MMariska
MMariska is offline
Ik heb een vraagje, heb heel veel moedervlekken en loop o.a. daarom ook bij een dermatoloog.
Nu groei ik opeens weer heel erg en is een moedervlek op m'n borst heel erg gaan bloeden (zat dus allemaal bloed in mn bh )
Kan dit door groei komen dat ie gewoon niet meerekt en daarom "scheurt" of moet ik nu echt even contact op nemen met de dermatoloog?
Vind het ook zo stom om te bellen als het eigenlijk niet erg is...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:05
Verwijderd
de huid bij een moedervlek is net zo rekbaar als de rest van je huid... en moedervlekken die spontaan gaan bloeden, zijn niet te vertrouwen. Ik denk dat 't dus wel een goed idee is dat je je dermatoloog belt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:35
Mara
Mara is offline
Bellen! Moedervlekken zijn nare dingen, kan zoveel mee verkeerd gaan. Ze horen niet spontaan te gaan bloeden, dus pak die telefoon!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
nooit van gehoord, bij mijn weten hoort zoiets echt niet. met groeien rekt iets niet zomaar uit, en scheurt iets dus ook niet. hoe erg bloedt het eigenlijk? je kunt wel beter naar de dermatoloog gaan, daar heb je zo'n iemand voor, en beter voor niets als te laat.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien schuurde de moedervlek steeds langs je bh? Maar inderdaad, moedervlekken zijn best eng, dus dokter bellen!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
bij mij is dat ook wel eens gebeurt, gewoon aan de zijkant, ik kon hem er zo aftrekken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:21
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-08-2005 @ 17:15 :
bij mij is dat ook wel eens gebeurt, gewoon aan de zijkant, ik kon hem er zo aftrekken...
bloed?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:31
flupkeflup
flupkeflup is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-08-2005 @ 17:15 :
bij mij is dat ook wel eens gebeurt, gewoon aan de zijkant, ik kon hem er zo aftrekken...
Dat klinkt eng! Met moedervlekken moet je inderdaad erg voorzichtig zijn, niet zomaar haren eruit trekken, eraan krabben etc.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 18:32
MMariska
MMariska is offline
Hij's gewoon vlak en zit er al sinds mn geboorte, dus schuren kan t niet aan liggen denk ik
en een afspraak bij de dermatoloog kost me sowieso 90 euro (stomme studentenverzekering) maar ik bel morgen wel even dan als t echt zo erg kan zijn
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:31
Prof. Dr. Uil
Avatar van Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
MMariska schreef op 09-08-2005 @ 19:32 :
Hij's gewoon vlak en zit er al sinds mn geboorte, dus schuren kan t niet aan liggen denk ik
en een afspraak bij de dermatoloog kost me sowieso 90 euro (stomme studentenverzekering) maar ik bel morgen wel even dan als t echt zo erg kan zijn
Als die moedervlek er al vanaf je geboorte zit en niet extreem gegroeid is zal het niet zo'n probleem zijn. Het KAN (hoeft dus niet!) een voorbode zijn van een kwaadaardige tumor. De redenen/oorzaken ga ik nu niet uitleggen. Ik zou dus wel even om een consult vragen bij je dermatoloog of huisarts.
__________________
*blaat*
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-08-2005 @ 17:21 :
bloed?
ja, langs de randjes...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 11:19
computergekkie
computergekkie is offline
Ik had ook een hele dikke moedervlek op mijn rug. Die heb ik al vanaf mijn geboorte, maar ik ben daar een jaar geleden mee naar de dokter gegaan.
Die heeft hem weggesneden. Toen ging het naar het lab, kwamen we er achter dat hij voor 90% kwaadaardig was. Dus ik had nog geluk dat hij niet helemaal kwaadaardig was.

Dus ik zou gewoon snel gaan bellen. Een afspraak maken om hem weg te laten snijden (doet geen zeer).
__________________
Morrowind + Half-Life + Star Wars = Cool
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 15:40
MMariska
MMariska is offline
M'n dermatoloog is op vakantie, dus andere er naar laten kijken.
Het zag er niet ernstig uit en het gebeurde wel vaker bij vrouwen in de groei zei ie.
Als t over 1,5 maand er anders uit ziet moet ik weer terugkomen.
En ik laat liever niet in mn borsten snijden, dus mooi laten zitten dan maar

(Heb overigens al meer dan 10 moedervlekken weglaten halen, dus weet ondertussen wel dat t niet zeer doet, maar van m'n borsten moeten ze afblijven )
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik heb ze ook op mijn borsten laten wegsnijden. Is echt prachtig genezen. Ik laat ze niet hechten, maar dichtbranden. Het gaatje vult zich dan op met littekenweefsel. Duurt we wat langer voor het wondje dicht is, je moet wel netjes zijn op je wondje. Steeds ontsmetten, pleister. Het is eerst roze, maar wordt dan wit.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:23
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb een moedervlek onder mijn oksel, en ik kom er soms weleens langs met een scheermesje per ongeluk, en gaat dan ook erg bloeden.. Kan dit kwaad?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 18-08-2005 @ 13:23 :
Ik heb een moedervlek onder mijn oksel, en ik kom er soms weleens langs met een scheermesje per ongeluk, en gaat dan ook erg bloeden.. Kan dit kwaad?
Je kan het beter laten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 14:00
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-08-2005 @ 13:53 :
Je kan het beter laten.
Mjah maar ik doe t dus ook niet met opzet.. Maar ik bedoel meer moet ik ermee langs de dokter dan of kan het met een pleister erop gewoon geen kwaad verder?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:12
Angmar
Angmar is offline
ben ik de enigste die opmerkt dat die jongen een bh draagt?
__________________
Roses are red, violets are blue, most poems rhym, but this one doesnt...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 19:31
SCS
Avatar van SCS
SCS is offline
Citaat:
Angmar schreef op 19-08-2005 @ 16:12 :
ben ik de enigste die opmerkt dat die jongen een bh draagt?
Het profiel hoeft niet altijd te kloppen
__________________
"Throughout my life my imagination has been far more important than my knowledge" Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 19:36
Inges
Avatar van Inges
Inges is offline
Hoe gaat het wegsnijden van een moedervlek dan? Wordt dat verdoofd?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 09:10
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Inges schreef op 19-08-2005 @ 20:36 :
Hoe gaat het wegsnijden van een moedervlek dan? Wordt dat verdoofd?
Jah je krijgt 1 of meerdere prikjes zodat het verdoofd is en afhankelijk van de vorm, grootte e.d. bepalen ze hoe ze t doen.
Meestal gewoon met een soort van mesje en dan "branden" ze het dicht, dat ruikt een beetje raar en kietelt, vind ik.
Of ze hechten het (meestal onderhuids)
Heb er zelf 3 laten weghalen bij een chirurg dat zijn echt vreselijk lelijke littekens geworden.
De anderen heb ik weglaten halen bij de dermatoloog en die zijn echt supermooi genezen
Je hoeft er dus niet bang voor te zijn ofzo, het is maar een kleine ingreep
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:21
*4
*4 is offline
Wat is een moedervlek eigenlijk? (ja ik weet heus wel hoe ze eruit zien )
Ik had laatst heel erg jeuk aan mn elleboog en heb toen per ongelijk een moedervlekje open gekrabt, is dat erg?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:22
*4
*4 is offline
oja, en kan je er over heen scheren, bv op je benen, of moet je er omheen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 14:22 :
oja, en kan je er over heen scheren, bv op je benen, of moet je er omheen?
Er omheen, ik zou er nooit overheen scheren omdat dan het gevaar bestaat dat je er dan een stukje uit meeneemt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*4 schreef op 21-08-2005 @ 14:21 :
Wat is een moedervlek eigenlijk? (ja ik weet heus wel hoe ze eruit zien )
Ik had laatst heel erg jeuk aan mn elleboog en heb toen per ongelijk een moedervlekje open gekrabt, is dat erg?
Een moedervlek is een ophoping van pigment in je huid. Als je het per ongeluk openkrabt hoeft het niet erg te zijn maar houd wel in de gaten of er dan niets veranderd aan je moedervlek. Als een moedervlek verandert van kleur, vorm, dikte of gaat jeuken, pijn gaat doen of gaat groeien moet je even langs de huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Heb jij littekens?
Cherry Springs
162 22-05-2012 18:40
Seksualiteit Dingen die je NIET moet zeggen tijdens de sex deel II
Verwijderd
77 22-04-2003 01:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.