Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 10:56
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
United 93:

"Amerika, 11 september 2001. Vier vliegtuigen worden gekaapt door terroristen. Drie van hen bereiken hun doel: ze boren zich in de WTC torens en het Pentagon en richten een ravage aan. Dankzij een aantal moedige passagiers zijn de kapers van het vierde vliegtuig minder succesvol. Alles is rustig wanneer vlucht 93 na drie kwartier vertraging eindelijk opstijgt in Newark. Eenmaal in de lucht wacht de passagiers en de crew een onaangename verrassing. Er zijn kapers aan boord die hardhandig de controle overnemen. Een paar passagiers slagen erin familieleden aan de lijn te krijgen. Ze horen wat er gebeurd is met de andere vliegtuigen. En dan staan de angstige en vertwijfelde passagiers voor een zware keuze: afwachten of ingrijpen?"

Is deze film al uit in Nederland? En zo ja, wat vonden jullie ervan?

Ik vond hem echt aangrijpend, mijn hart ging sneller slaan heel de film en er zijn echt een paar beelden die je naar de keel grijpen. Vreselijke film eigenlijk. De beelden zijn realistisch gefilmd, geen technische hoogstandjes, de acteurs zijn onbekend en de muziek bouwt de spanning mooier op, maar niet overdreven. Zeker een aanrader en heel pakkend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2006, 10:57
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Wil hem wel zien
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:59
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Ik heb 'm gezien en hij was erg goed.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 12:05
Nebula
Nebula is offline
Mijn moeder kent iemand wiens dochter op dat vliegtuig zat ... (op de vlucht vóórdat hij crashte )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:18
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
DanielC schreef op 18-07-2006 @ 11:59 :
Ik heb 'm gezien en hij was erg goed.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:12
Verwijderd
Ik vond het een erg goede film, ik vond het best spannend omdat je niet wist wat er nou precies ging gebeuren en er de hele tijd in de film een spanning hing.

Liep bij jullie de zaal ook helemaal stil leeg of begon iedereen meteen met praten? Bij ons was iedereen helemaal stil en een tikkeltje verbijsterd, misschien komt het door het abrupte einde

Aanrader
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:38
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-07-2006 @ 17:12 :
Ik vond het een erg goede film, ik vond het best spannend omdat je niet wist wat er nou precies ging gebeuren en er de hele tijd in de film een spanning hing.

Liep bij jullie de zaal ook helemaal stil leeg of begon iedereen meteen met praten? Bij ons was iedereen helemaal stil en een tikkeltje verbijsterd, misschien komt het door het abrupte einde

Aanrader
Ik vond het net spannend omdat je wel wist wat er ging gebeuren. Je wist dat ze de kapers gingen overmeesteren en dat ze het niet gingen halen.

Bij ons was het ook stil, al zat er wel een groepje leutig te praten, wat getuigt van geen respect en geen empathie en zeer grote oppervlakkigheid
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:51
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-07-2006 @ 17:12 :


Liep bij jullie de zaal ook helemaal stil leeg of begon iedereen meteen met praten? Bij ons was iedereen helemaal stil en een tikkeltje verbijsterd, misschien komt het door het abrupte einde

Aanrader
ik had niet echt door dat er nog een stukje tekst kwam, het licht ging ook al aan. beetje verwarrend.

wel een indrukwekkende film, en alhoewel je natuurlijk al weet hoe het afloopt is hij op geen enkel moment voorspelbaar. hget moment dat het wtcgebouw geraakt wordt wist ook nu weer, of misschien zelfs meer dan anders, indruk op me te maken. ik had geen kippenvelgevoel, of hartkloppingen, maar het was wel heavy shit. ik vond het vooral 'mooi' om te zien hoe de reactie van de kapers op de passagiers was toen ze de kapers te lijf gingen. en het mixen van de gebeden had een sterke uitwerking. een hele goede film, precies de juiste sfeer, prachtyige muziek. alleen jammer dat de zaal heel leeg was, deze film verdient veel kijkers.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 16:37
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Ik denk dat ik hem wel wil zien, als het maar geen amerika dit amerika dat film is
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 16:57
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Regisseur Paul Greengrass(UK) is een echte left-winger. Wees daar dus maar niet zo bang voor. U93 gaat in de eerste plaats over slachtoffers, niet over Amerikanen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:11
manahatta
manahatta is offline
bah.. ik heb in NY gewoond en daar heb ik hem ook gezien, werd er echt misselijk van. Ik raad hem niet aan omdat ik eigenlijk de zin niet zie van het kijken naar zo een film (ik voelde me een beetje een ramptoerist toen ik hem zag).
En het is nog maar zo kort geleden gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 21-07-2006 @ 17:37 :
Ik denk dat ik hem wel wil zien, als het maar geen amerika dit amerika dat film is
wees maar niet bang, dat was het gelukkig absoluut niet
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 22:54
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb hem vanavond gezien, ik kom net uit de bios.
Best een heftige film, oké dat had ik ook wel een beetje verwacht, maar hij was spannender dan ik van tevoren dacht. Je kent het verhaal, ook een deel van het verhaal achter het verhaal, aangezien ik veel NGC documentaires erover gezien heb, bijvoorbeeld die telefoontjes vanuit de vliegtuigen. Die kwamen nu ook weer terug, best realistisch dus.
Ik vond het wel mooi dat ze nu alles vanuit de verkeerstorens lieten zien, hoe dat daar gegaan moet zijn. En niemand die weet welke bevelen er gegeven moeten worden en de president die niet te bereiken is. Lijkt me best realistisch, gezien de drukte daar en in het luchtruim.

Ik vond het al met al een goede film of documentaire en ook best realistisch. We zullen natuurlijk nooit weten hoe het in dat bewuste vliegtuig is gegaan, maar er moet wel iets danigs gebeurd zijn, anders had het zijn doel wel bereikt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Verwijderd
500 11-02-2013 11:28
Films, TV & Radio Oscars!
DanielC
54 05-03-2007 12:06
Films, TV & Radio Top 5 van 2006
Verwijderd
20 17-12-2006 21:39
Films, TV & Radio Welchen Film haben Sie zuletzt gesehen, und wie fandest du es? II
DanielC
500 06-11-2006 12:23
Films, TV & Radio Wolke fuulm.....Nah. Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je?
Dinalfos
499 08-08-2006 08:44
Films, TV & Radio [movie] Flight 93
MissCzechMeOut
7 10-01-2006 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.