Oud 24-12-2011, 12:32
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik heb regelmatig last van slaapverlamming.. soms een hele tijd niet, soms 5x per nacht.. een behoorlijk beangstigende ervaring..
ik hoor dan een zware pieptoon en geruis in m'n oren, krijg en enorm drukkend gevoel op het bovenlichaam , alsof ik in m'n bed 'geduwd' wordt, ik kan amper ademen, kan niets bewegen, zelfs m'n ogen niet, je kunt ook niet om hulp roepen of vragen, je krijgt dan een heel erg extreem gevoel van angst... ik krijg ook enorme druk op m'n hoofd en ben ervan overtuigd dat er iets 'ergs' gebeurd is of gaat gebeuren. Dit houdt een minuutje aan (langer alsjet mij vraagt, maar naar t schijnt duurt dit maar seconden) en plots kan ik weer m'n ogen bewegen, daarna m'n vingers en tenen, endan weer alles. dan haal ik eens diep adem en probeer ik verder te slapen.. niet echt een ontspannen nachtrust alsjet mij vraagt.
blijkbaar is er daar een wetenschappelijke en paranormale uitleg voor, maar van heel dat paranormale gebeuren, daar geloof ik persoonlijk niet echt in.
het is je onderbewustzijn dat 'wakker' is , maar je lichaam niet. Tijdens de REM slaap (als we dromen) is ons lichaam helemaal verlamd. Alleen nog de oogspieren en het hart zijn actief. De spieren zijn zo ontspannen dat ze niet meer kunnen reageren op wat er zich in onze geest afspeelt.
blijkbaar als je je stress controleert, voldoende beweegt en een regelmatige nachtrust aangaat, gaat dit over of verminderd dit.. m'n moeder heeft er ook last van.
dus mijn vraag, zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben gehad of zijn er mensen die door trucjes die ervaring achterwege kunnen laten?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 14:01
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Helaas, ik weet alleen hoe ik het moet oproepen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 16:27
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Citaat:
Helaas, ik weet alleen hoe ik het moet oproepen.
echt? hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 21:50
priepie
priepie is offline
Ja no offence maar lijkt me aan de ene kant wel fijn om te weten hoe dat gaat zodat als het een keer ongewild gebeurd je niet in totale paniek raakt
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 17:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
echt? hoe dan?
Stil liggen en je lichaam in slaap laten vallen en je hoofd erbij houden. Dan kom je vanzelf bij de slaapverlamming en bij de hallucinaties (geluiden, beelden, druk of juist niet op plaatsen). Als je weet dat het erbij hoort kun je proberen rustig te blijven en dan ben je zo in dromenland. Het lijkt me dus ook dat als je er bang voor bent, je hoofd erbij blijft en je lichaam in slaap valt waardoor je het vaker hebt dan als je er niet bang voor bent.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 20:53
priepie
priepie is offline
Oke maar hoe laat je je lichaam slapen en blijf je zelf wakker
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 21:05
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
ja dat wou ik net gaan vragen XD.
is het dan iets wat je in je eigen blijft herhalen als gedachten ? dus dezelfde methode eigenlijk als zelf een bepaalde droom opwekken of toch weer iets anders dan dat ?
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:04
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Het is niet echt zo leuk.. ik voel persoonlijk niet dat ik adem
je vraagt je zo echt af van 'ben ik nu aan het ademen ofniet??' en oke ja heb ondertussen al geleerd dat je rustig houden en gewoon verder slapen helpt..
priepie, heb geen idee van wat je bedoeld
als je in paniek geraakt, gewoon weer gaan slapen.. want eigenlijk slaapt alles behalve je onderbewust zijn.
wel irriterend als je het een stuk of 5x per nacht hebt soms..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:33
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Hallo, wat er bij je gebeurd is het begin van uittreden, je lichaam slaapt maar je geest niet. Je bent dus nog wakker met je gedachten maar je kan je niet bewegen. Veel mensen trainen met uittreden, je begint in een slaapverlamming dus je zorgt dan dat je lichaam slaapt maar je geest niet, dan wippen ze zichzelf als het ware uit hun lichaam en kunnen ze zichzelf zien liggen, ze zijn dan wel met een onzichtbare draad aan hun lichaam verbonden, dus als je van iets schrikt bijvoorbeeld of je lichaam terug in wilt dan vlieg je letterlijk je lichaam weer in en word je met een schok wakker (Je lichaam ook dus).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:37
TeDaz
TeDaz is offline
Wel gaaf eigenlijk, Als je het kan oproepen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 19:20
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Hallo, wat er bij je gebeurd is het begin van uittreden, je lichaam slaapt maar je geest niet. Je bent dus nog wakker met je gedachten maar je kan je niet bewegen. Veel mensen trainen met uittreden, je begint in een slaapverlamming dus je zorgt dan dat je lichaam slaapt maar je geest niet, dan wippen ze zichzelf als het ware uit hun lichaam en kunnen ze zichzelf zien liggen, ze zijn dan wel met een onzichtbare draad aan hun lichaam verbonden, dus als je van iets schrikt bijvoorbeeld of je lichaam terug in wilt dan vlieg je letterlijk je lichaam weer in en word je met een schok wakker (Je lichaam ook dus).
met een schok wakker worden en mezelf zien liggen in die trend heb ik zelf nog niet meegemaakt...
naart schijnt heeft het wel een verband met stress.. omdat je geestelijk enorm actief bent en onrustig slaapt maar je lichaam ziet van stress af.. zo zei de dokter me het toch teminste.
lijkt me toch niet zo leuk om het expres te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 22:23
someone2
someone2 is offline
ik had dit ook (ik werd wakker maar kon geen adem halen of bewegen het was echt eng ik voelde ook druk op mijn lichaam) maar het ging weer over ik dacht dat het niks was en ging een paar minuten later weer slapen.

ik maak het niet vaak mee. het is meerdere keren gebeurd en ik zelf weet niet hoe ik dit kon oproepen
soms en max 1keer per nacht

Laatst gewijzigd op 29-12-2011 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 15:30
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
kben dus niet de enige! ja tis raar, maar ik kan mezelf nu al kalmhoude en zeggen van ohja tis gwn me lichaam die nog aan het 'maffen' is .. en eigenlijk adem je wel, dat moet je in je achterhoofd houden. op dat moment is je lichaam dom , zo lijkt het minder eng
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 19:54
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Oke maar hoe laat je je lichaam slapen en blijf je zelf wakker
Door stil te liggen dus en je gedachten erbij te houden. Maakt niet echt uit waar je aan denkt, als je maar bij je volle bewustzijn blijft.

En ik gebruik het niet om uit te treden maar om lucide te dromen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 21:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja no offence maar lijkt me aan de ene kant wel fijn om te weten hoe dat gaat zodat als het een keer ongewild gebeurd je niet in totale paniek raakt
Na een paar keer ben je het wel gewend, maar het blijft irritant.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 05:16
Verwijderd
Citaat:
Door stil te liggen dus en je gedachten erbij te houden. Maakt niet echt uit waar je aan denkt, als je maar bij je volle bewustzijn blijft.

En ik gebruik het niet om uit te treden maar om lucide te dromen.
Je hebt t over 2 verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 10:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Je hebt t over 2 verschillende dingen.
Hoezo dat? Volgens mij heb ik het alleen over slaapverlamming hoor? En dat dat is een mooi opstapje naar lucide dromen is. Waar heb ik het dan nog meer over?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 11:11
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:
En ik gebruik het niet om uit te treden maar om lucide te dromen.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Hoezo dat? Volgens mij heb ik het alleen over slaapverlamming hoor? En dat dat is een mooi opstapje naar lucide dromen is. Waar heb ik het dan nog meer over?
Slaapverlamming is volledig bewustzijn en die blokkade die in de OP wordt beschreven. Het heeft helemaal niets te maken met lucide dromen, aangezien zowel je lichaam als bewustzijn volledig anders zijn. Het is eerder elkaars tegenovergestelde dan dat het in elkaar over kan gaan. Wellicht heb jij in je dromen tussenfases gehad waardoor je kon kiezen voor lucide dromen (hoewel dat al onder lucide valt, dus dat is nogal krom), maar is dat nooit in dezelfde ronde geweest als echte slaapverlamming.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 10:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Slaapverlamming is volledig bewustzijn en die blokkade die in de OP wordt beschreven. Het heeft helemaal niets te maken met lucide dromen, aangezien zowel je lichaam als bewustzijn volledig anders zijn. Het is eerder elkaars tegenovergestelde dan dat het in elkaar over kan gaan. Wellicht heb jij in je dromen tussenfases gehad waardoor je kon kiezen voor lucide dromen (hoewel dat al onder lucide valt, dus dat is nogal krom), maar is dat nooit in dezelfde ronde geweest als echte slaapverlamming.
Jawel, om lucide te dromen is het juist heel makkelijk om te beginnen vanuit slaapverlamming. Hoezo is het elkaars tegenovergestelde? Je lichaam valt in slaap en je kunt dus niks meer, en de hallucinaties beginnen. Dan kun je ervoor kiezen in slaap te vallen of dat niet te doen mits je niet in paniek raakt. Ik zie niet in hoe dat het tegenovergestelde is van wat er in OP staat.

Het is juist een veelgebruikte en succesvolle techniek voor lucide dromen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 00:32
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hallucineren ben ik nog niet tegengekomen.; wel ben ik er een paar keer ECHT van overtuigd geweest dat iemand dat ik kende de kamer was binnengekomen, gewoon om hallo te zeggen. (lijkt me onwaarschijnlijk aangezien m'n deur op slot is snachts) wel grappig als je eenmaal goed wakker komt.
wat is lucide dromen?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Slaapverlamming
Verwijderd
53 16-07-2016 11:32
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming.
SunnySonja
9 04-09-2010 23:38
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming
Lethe
26 19-08-2007 11:07
Lichaam & Gezondheid slaapverlamming
moon
17 07-12-2006 13:41
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming
Kid Morbid
3 27-02-2006 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.