Oud 31-08-2016, 10:25
kitokspasaulis
kitokspasaulis is offline
Hallo,

Ik zit nu op het mbo en van jongs af aan spreek ik al zeer vloeiend Engels, ik spreek het namelijk (bijna) elke dag. Op het vmbo kreeg ik vwo materiaal aangeboden en hoefde ik de lessen niet te volgen, en bij een ander Engels docent werd mij gevraagd om mijn aandacht te storten op een ander vak.

Ik weet van havisten en vwo'ers dat het mogelijk is om een ander vak te volgen, zelfs zonder de aanwezigheid van een docent in dat vak. Nu weet ik dat Russisch aangeboden wordt als vak op het vo en zou het in mijn geval handig zijn om daar mijn aandacht op te storten gezien mijn Oost-Europese achtergrond. Zou dit mogelijk zijn of loop ik dan tegen problemen op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2016, 10:47
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is wettelijk gezien mogelijk dat je in plaats van lessen Engels lessen in ander vak volgt, maar je moet op mbo-niveau 4 wel altijd examen doen in Engels. Dus dan zou je de examens Engels doen zonder lessen.

Bovendien is je school niet verplicht hieraan mee te werken. Met andere woorden: de enige mogelijkheid om erachter te komen is te gaan praten op je school.


(Doe je mbo-niveau 1, 2 of 3 dan zou je school ook nog kunnen besluiten dat je geen examen in Engels hoeft te doen. Maar ook dan geldt: je hebt er niet per se recht op, je school beslist.)

Laatst gewijzigd op 31-08-2016 om 10:52.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 10:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zie inmiddels in een andere post van je dat je mbo-niveau 3 doet, dus dan geldt mijn laatste opmerking
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde....
Angelzz
13 12-03-2009 13:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ministerie OCW: vernieuwing tweede fase
$@nd€r $@l@m@nd€r
17 09-07-2003 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.