Oud 09-12-2014, 17:44
Bobby1994
Bobby1994 is offline
Hallo

Ik ben erg gefascineerd door de manier hoe programma's in elkaar zit en apps. Ik zou ook zelf een programma of en app willen maken, maar ik kan helemaal niet programmeren. Hoe moet ik beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2014, 18:07
Verwijderd
Koop een boek van informatica
Met citaat reageren
Oud 09-12-2014, 20:26
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Nee, dat is niet meer van deze tijd. Download dan een ebook.

Op twit.tv hebben ze een leuke video show voor beginners, waar ze je de programeer- en scripttalen C# en python leren.
(en ook nog een beetje binair)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2014, 00:56
Exus
Avatar van Exus
Exus is offline
Google 't!

Groetjes,

Duncan Elfrink
__________________
Prettige kerstdagen, en een gelukkig nieuwjaar!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2014, 01:16
Verwijderd
http://www.3dbuzz.com/training
Met citaat reageren
Oud 29-12-2014, 14:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
verdiep je in de geschiedenis van wat talen, de grote verschillen en de overeenkomsten, basisprincipes, object georiënteerd programmeren, access control, hoe het geheugen beheert wordt; en als je dat nog steeds interessant vindt en begrijpt dan kan je makkelijk een programmeertaal vinden waar je mee aan de slag wil en kan.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-12-2014, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is niet meer van deze tijd. Download dan een ebook.

Op twit.tv hebben ze een leuke video show voor beginners, waar ze je de programeer- en scripttalen C# en python leren.
(en ook nog een beetje binair)
101010111010101?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 15:49
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
101010111010101?
01101110001100000011000001100010
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 16:56
Verwijderd
Ah dan is het duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2014, 20:39
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Als je apps wilt maken, begin dan met Android. Hier is een tutorial die je kan gebruiken: https://www.youtube.com/playlist?lis...aW-ExWRRJHqTB9
Het leert je de basics over hoe Android werkt, en het programmeren zelf. Als je eenmaal vragen hebt over programmeer problemen, kan je ze altijd vragen op www.stackoverflow.com
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2014, 12:39
Verwijderd
Hoho, begin is wat gemakkelijker. Met HTML bijvoorbeeld, daar begon ik ook mee. O, en als je niets wil betalen voor hosting + domein kun je een .tk-domein nemen en 000webhost of Hostinger gebruiken. Snel daarna zul je CSS een beetje onder de knie krijgen en daarna kun je PHP gaan leren. Begin daar maar eerst mee. ;-)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2014, 17:40
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Hoho, begin is wat gemakkelijker. Met HTML bijvoorbeeld, daar begon ik ook mee. O, en als je niets wil betalen voor hosting + domein kun je een .tk-domein nemen en 000webhost of Hostinger gebruiken. Snel daarna zul je CSS een beetje onder de knie krijgen en daarna kun je PHP gaan leren. Begin daar maar eerst mee. ;-)
Het probleem is alleen dat je niets hebt aan HTML + CSS bij het schrijven van Apps. De keuze om daar mee te beginnen is dan ook helemaal niet erg. Het gaat er echt om welke richting je op wilt. In dit geval programma's / apps.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 21:56
yahoogle
yahoogle is offline
W3schools
codecacademy
Met citaat reageren
Oud 13-02-2015, 19:35
marn20
marn20 is offline
Je kunt ook eerst beginnen met een klein iets, dat je op een knop moet drukken er bijv. deze tekst komt te staan;
hello world.
Ik doe zelf een beetje met Xcode en arduino, tussen haakjes; wat voor computer heb je
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 10:39
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Je hebt tegenwoordig diverse websites die op een makkelijke en toegankelijke manier jou een programmeertaal kunnen leren. Alleen moet jezelf wel afvragen: Wat wil je ermee gaan doen? Tegenwoordig kun je met een programmeertaal al veel dingen doen namelijk.

Om maar een voorbeeld te noemen: Met talen zoals Java, Python en PHP kan je een standalone applicatie bouwen maar ook een web oplossing.

Om de keuze wat makkelijker te maken zou ik jou aan willen raden om te kijken naar Python. Het is een redelijk makkelijke taal om te leren en je kan al heel snel iets bouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2015, 21:50
EzE'
Avatar van EzE'
EzE' is offline
http://www.codecademy.com/
Met citaat reageren
Oud 27-03-2015, 23:33
Verwijderd
https://codebabes.com
Met citaat reageren
Oud 01-04-2015, 19:25
jas78
jas78 is offline
Op je computer WAMP installeren (of LAMP, als je linux gebruikt) en lekker gaan stoeien met PHP en MySQL. Kun je leuk je eigen website bouwen met Wordpress en deze helemaal naar wens aanpassen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2015, 13:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
zelf een hele stack configureren (en als je ambitieus bent zelf delen bouwen) is sowieso een erg goede exercitie
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-07-2015, 22:00
clyzev1
clyzev1 is offline
Citaat:
Hallo

Ik ben erg gefascineerd door de manier hoe programma's in elkaar zit en apps. Ik zou ook zelf een programma of en app willen maken, maar ik kan helemaal niet programmeren. Hoe moet ik beginnen?
Hi,

Dat is inderdaad allemaal fascinerend, het kan dus een hele uitdaging zijn als je de beste wilt worden.

Je wilt een programma of app bouwen zijn je? Mag ik even zeggen dat deze woorden hetzelfde betekenen?

programma = 4) samenhangende instructies die ervoor zorgen dat een computer op een bepaalde manier werkt computers
Voorbeeld: `tekstverwerkingsprogramma` volgens een woordenboek.

app = app staat voor applicatie, 1) computerprogramma dat direct kan worden gebruikt computers
Voorbeeld: `Een voorbeeld van een applicatie is een tekstverwerker.`
Synoniem: app


Als je dus wilt beginnen met het maken van programma's moet je eerst een doel stellen. Je kan jezelf vragen stellen opdat deze je helpen met het maken van een doel.

Wat wil ik programmeren is bijvoorbeeld een vraag?

Je kan bijvoorbeeld beginnen met het programmeren van websites of zelfs een app voor de mobiele telefoon..

De meeste beginnen daarmee, en zo leer je en kan je steeds beter worden en wie weet programma's schrijven voor veel meer apparaten dan het internet of een mobiele telefoon.

Als je met het programmeren van websites wilt beginnen moet je de programmeertalen HTML leren en CSS leren. Als je deze hebt geleerd kan je zelfs de programmeertaal Javascript leren.

Er is dus niet 1 programmeertaal. Er zijn er misschien honderden die er worden gebruikt.
Elke programmeertaal is ergens goed in.

Met HTML kan je bijvoorbeeld heel goed websites bouwen, maar met HTML kan je bijvoorbeeld niet of heel slecht een programma bouwen voor een vliegtuig ofzo.

Dus elke programmeertaal is ergens voor gemaakt. En heel veel programmeertalen werken samen met andere programmeertalen. Dus meestal leer je 1,2 of zelfs 3 programmeertalen tegelijkertijd.

Zoek op wat HTML is, en wat CSS is, en wat JAVASCRIPT is. Want als je zelf gaat zoeken naar de vragen die je hebt zal je veel meer leren dan dat als iemand je het antwoord geeft. Als je er niet uit komt kan je altijd natuurlijk om hulp vragen.

Als je al goed bent in het bouwen van websites kan je zelfs beginnen met het maken van mobile apps, dit is natuurlijk ietjes complexer.

Voor mobile apps heb je bijvoorbeeld andere programmeertalen nodig zoals JAVA, SWIFT etc.

Begin dus makkelijk zodat je niet overdonderd wordt door al die nieuwe programmeertalen en woordjes.

Als je vragen hebt kan je die altijd vragen aan een expert of mij gewoon berichten.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Leer HTML, CSS, JAVASCRIPT, dan leer je de basis van programmeren heel snel.
Dit kan door boeken te kopen of downloaden, of op youtube te kijken naar tutorials.

Als je engels goed is kan je altijd vragen op google stellen, deze zijn meestal ook door andere beginners gesteld.

Als je engels gaat leren zal je daar dus veel aan hebben zodat je over de hele wereld met mensen kan praten over programmeren.

Maar tegen die tijd wanneer je HTML, CSS, en JAVASCRIPT hebt geleerd heb je vast heel veel vragen die je hebt ook bij google kunnen vinden en ben je al een programmeur geworden.

Als je programmeren heel leuk vindt kan je altijd naast je hobby een opleiding volgen.

Laatst gewijzigd op 14-07-2015 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2015, 15:02
Codes
Codes is offline
Ik weet dat het een beetje een late reactie is op het bericht hierboven maar, HTML/CSS zijn geen programmeertalen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 10:48
Verwijderd
Ook een late reactie maar www.udemy.com werkt ook heel goed. Ff googlen voor kortingscodes
Met citaat reageren
Oud 30-09-2015, 10:12
chiliconcode
chiliconcode is offline
Kom voor mij werken, dan leer ik je webapplicaties bouwen met ColdFusion, wat a) heel leuk is en b) je heel goed mee kan verdienen. Moet je wel al behoorlijk snel met de computer zijn. Begin 's met een mooie gratis wordpress website maken ergens.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 00:21
Jonkootje
Avatar van Jonkootje
Jonkootje is offline
Begin met het kiezen van een programeer taal die je wil leren... zoek een how to op om de software die je nodig hebt te downloaden, ga gewoon zitten en zoek stap voor stap op wat je wil doen.

Geen volledige tutorials van 1 uur... leer je geen hol van
Met citaat reageren
Oud 19-04-2016, 19:46
NietVoorJouw
NietVoorJouw is offline
Citaat:
Je kunt ook eerst beginnen met een klein iets, dat je op een knop moet drukken er bijv. deze tekst komt te staan;
hello world.
Ik doe zelf een beetje met Xcode en arduino, tussen haakjes; wat voor computer heb je
Dat is Lua,
Iets zoals dit

print("Hello World!")
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2016, 22:50
Sphaxy
Sphaxy is offline
Citaat:
voor €40,- per uur wil ik het je wel leren. Je moet een maand vooruit betalen en we gaan uit van iedere werkdag 1 uur, dus 40x4x4 = €640,- per maand.
Koopje :/
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 17:39
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Team Treehouse geeft ook cursussen programmeren voor diverse niveau's. Kost wel...uhm...23? euro per maand
Met citaat reageren
Oud 13-05-2016, 09:30
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Kom voor mij werken, dan leer ik je webapplicaties bouwen met ColdFusion, wat a) heel leuk is en b) je heel goed mee kan verdienen. Moet je wel al behoorlijk snel met de computer zijn. Begin 's met een mooie gratis wordpress website maken ergens.
Wat heeft een pisspoor CMS nou te maken met programmeren? Om maar te zwijgen over het ongemak wanneer je de hosting moet uitbesteden (in de zin van beperking van vrijheid t.a.v. configuratie) en de kennis van LAMP die je daarbij nodig hebt, vroeg of laat. Ik geef het je te doen om als leek een CMS fatsoenlijk dicht te timmeren.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-05-2016, 20:41
Verwijderd
Ikzelf studeer applicatieontwikkeling, een niveau 4 mbo opleiding. Er bestaat meer op het gebied van programmeren/coderen, zo kun je behalve programma's/apps ook websites maken

Websites maken kan op 2 manieren:

1. Je kunt helemaal vanaf scratch je eigen website met je eigen code maken.
2. Je kunt gebruik maken van een CMS (content management system) zoals bijv WordPress.

Wil je vanaf scratch beginnen? Dan staat er veel uitleg op internet. Google eens op HTML, CSS en Javascript.

http://www.w3schools.com heeft goeie tutorials!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2016, 02:41
PiettePeter
PiettePeter is offline
De autistische spasmen die ik krijg als mensen een scriptingtaal een programmeertaal noemen.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 16-05-2016, 04:16
Fool_
Fool_ is offline
Citaat:
De autistische spasmen die ik krijg als mensen een scriptingtaal een programmeertaal noemen.
Nou meneer, leg eens uit, wat is het verschil precies?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2016, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Nou meneer, leg eens uit, wat is het verschil precies?
Is er niet. Een scripttaal is een programmeertaal, een programmeertaal is echter geen scripttaal.

En ik krijg fucking kanker van mensen die vinden dat je maar gelijk in assembler moet gaan coden, daar zijn scripttalen juist veel bruikbaarder voor. Behalve dat is de grens tegenwoordig vaag. Tevens is iets als sed juist fan-fucking-tastisch om goed met regular expressions om te leren gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2016, 18:11
poo123
poo123 is offline
Hey ik ben programmeur.
Kennis:
Goed:
HTML
CSS
PHP
VB.NET
GML (Niet zo bekend maar ik kan het)

Redelijk
Java
Javascript (nee is niet hetzelfde)
C++
C# (Nee is ook niet hetzelfde)
Python
Ruby

Ervaring met:
Windows
Windows Server 2008
Ubuntu en nog wat andere distro's zoals Elementary OS en Linux Mint
Kali Linux (is ook een distro maar het is handig om deze apart te noemen)
Ubuntu Server 12 tot en met 16. 16 is de nieuwste.

Proof van HTML, CSS en PHP: jkz35.xyz (ben er druk mee bezig, maar het schiet op)

Voor vragen, stuur mij maar een PM. Ik help altijd wel!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 14:01
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hallo

Ik ben erg gefascineerd door de manier hoe programma's in elkaar zit en apps. Ik zou ook zelf een programma of en app willen maken, maar ik kan helemaal niet programmeren. Hoe moet ik beginnen?
als ik jou was zou ik beginnen met een boek dat de basis goed uitlegd.
Google naar een boekenlijst voor beginnende programmeurs en je vindt er genoeg.
Hopelijk vind je iets goeds!

\-\
Maar uiteindelijk moet je ook zelf geïnteresseerd blijven en motivatie erin houden.
Kortom, het probleem met programmeren is vaak niet het leren (dit is overigens erg simpel met een goed boek en een iets boven gemiddeld brein) maar het volhouden.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 14:04
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Is er niet. Een scripttaal is een programmeertaal, een programmeertaal is echter geen scripttaal.

En ik krijg fucking kanker van mensen die vinden dat je maar gelijk in assembler moet gaan coden, daar zijn scripttalen juist veel bruikbaarder voor. Behalve dat is de grens tegenwoordig vaag. Tevens is iets als sed juist fan-fucking-tastisch om goed met regular expressions om te leren gaan.
precies!!
Assembly zou je alleen nodig hebben voor compilers(als die dan al niet in C geschreven kunnen worden), kernels(c of c++ voldoet hier ook, dus waarom fucking assembly even?) en drivers.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 14:09
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Nou meneer, leg eens uit, wat is het verschil precies?
het enige verschil tussen scripting- en programmeertalen is dat de een geïnterpreteerd word en de ander gecompileerd.
Interpretatie maakt alles slow as fuck.
Kortom, in feite is scripting wel een programmeertaal aangezien je er op eenzelfde manier programmas mee maakt, die dan wel anders uitgevoerd worden (op een extra laag).
-
Dat is waarom je beter C voor encryptie kunt gebruiken dan Python, dat is ook waarom er een aardig aantal native-libs hooks zijn in python die het dus tien keer zo snel afhandelen.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2016, 14:16
PiettePeter
PiettePeter is offline
NOOOOOO!!!
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 16:24
Fool_
Fool_ is offline
Dus als ik PHP in HHVM stop is het geëvolueerd naar een programmeertaal?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 16:26
Verwijderd
Citaat:
het enige verschil tussen scripting- en programmeertalen is dat de een geïnterpreteerd word en de ander gecompileerd.
Vertel eens wat Java is?

Citaat:
Interpretatie maakt alles slow as fuck.
Bullshit. Er zijn interpreters die near-native snelheid kunnen halen.

Citaat:
Kortom, in feite is scripting wel een programmeertaal aangezien je er op eenzelfde manier programmas mee maakt, die dan wel anders uitgevoerd worden (op een extra laag).
-
Dat is waarom je beter C voor encryptie kunt gebruiken dan Python, dat is ook waarom er een aardig aantal native-libs hooks zijn in python die het dus tien keer zo snel afhandelen.
C beter voor encryptie? Gast waar héb je het over? Heb je ooit geprogrammeerd?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 16:19
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Vertel eens wat Java is?
Wat denk je zelf als er een JavaCompiler is?
Java is een programmeertaal die via JIT-compilatie in een VM wordt gedraaid zodat het desbetreffende programma 'cross-platform' compatible is.
Java is wel een exceptie in wat mijn punt was, Java is niet snel omdat het in een vm draait maar talen die gecompileerd worden zijn over het algemeen gewoon sneller dan scriptingtalen. Natuurlijk komen er verbeteringen, ik heb dan ook niet gezegd dat het nooit zo zal zijn dat scriptingtalen nooit snel zullen worden. Het probleem ligt hem bij de interpreter.

Citaat:
Bullshit. Er zijn interpreters die near-native snelheid kunnen halen.
Zoals ik zelf al gezegd heb in mijn vorige comment, thanks for repeating..
Maar dat gebeurd dan meestal, bijna altijd, nog wel met hooks die in een andere taal zijn geschreven omdat dit gewoon sneller werkt..
En ja, misschien zijn er wel wat goede appels tussen het rotte fruit, maar dat betekend niet dat het over het algemeen goed fruit is, want zoals je al zegt "er zijn" maar er zijn ook een boel die dat niet zijn.

Citaat:
C beter voor encryptie? Gast waar héb je het over? Heb je ooit geprogrammeerd?
C zou het wel sneller afhandelen dan Python, en dat was precies het voorbeeld dat ik wou voorhalen.
Maar er zit dan ook een verschil bij hoe groot de taak van het programma is, voor kleinere dingen is scripting geweldig, maar voor dingen als compressie en encryptie bij bijvoorbeeld winrar zou het een hel zijn.
Daarnaast heb je controle over het gebruik van memory, voor grotere programmas is dit een must.
Al helemaal als je interpreter bagger is met memory management, en die garbage collecter maakt het ook nog eens slomer.

Zeg eens deadlock,
hoe denk jij dat Word met al zijn features zou werken als het volledig in Python geschreven was?
-
Final words/ideas:
Een belangrijk verschil tussen hardcore programmeertalen en scriptingtalen zou zijn dat de een meer low-level access krijgt dan de ander. Daardoor maakt het mogelijk dat je je programma optimaliseert door je eigen code aan te passen in plaats van een volledige interpreter te moeten gaan optimaliseren.
Java is hier wederom een exceptie omdat deze in een vm moet worden gedraaid.
In andere woorden, een script veranderd de executie van een programma en een programma veranderd de 1en en 0en.
Of meer symbolisch, de auto kan sneller gaan rijden door aanpassingen aan zichzelf, maar als de auto de weg zou kunnen aanpassen kan het ervoor zorgen dat het met dezelfde specs betere tijden haalt.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 21-06-2016 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Wat denk je zelf als er een JavaCompiler is? (Ookal wordt het dan wel in een vm gedraait)
Principles
There were five primary goals in the creation of the Java language:[16]
It must be "simple, object-oriented, and familiar".
It must be "robust and secure".
It must be "architecture-neutral and portable".
It must execute with "high performance".
It must be "interpreted, threaded, and dynamic".

Daarna verschenen er VM's die JiT de code vertaalden naar machinecode op het specifieke platform, maar het is een interpreted language.

Citaat:
Het draait wel op een extra laag en Java is dus wel een exceptie in wat mijn punt was, Java is niet snel maar gecompileerde talen zijn over het algemeen gewoon sneller dan scriptingtalen. Natuurlijk komen er verbeteringen, ik heb dan ook niet gezegd dat het nooit zo zal zijn dat scriptingtalen nooit snel zullen worden.
Nee, je snapt het gewoon niet. Is niet erg maar doe niet alsof je een autoriteit bent op het gebied van programmeren.

Citaat:
C zou het wel sneller afhandelen dan Python, en dat was precies het voorbeeld dat ik wou voorhalen.
Dat het sneller is maakt het niet per definitie beter. Als je dat serieus niet snapt dan heb je echt niets te zoeken in de buurt van source code. Met mijn opmerking wilde ik trouwens niet impliceren dat Python beter is, ik denk alleen dat er talen zijn waarin het minder complex kan en dus veiliger. Veiligheid is veel belangrijker dan performance voor de consument, de computers zijn zo razendsnel tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 16:35
Verwijderd
Maar je hebt natuurlijk geen flauw idee wat bytecode is. https://en.wikipedia.org/wiki/Bytecode
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 16:52
PiettePeter
PiettePeter is offline
Ik had mn comment al opnieuw geschreven.
Iedereen maakt weleens foutjes met zijn argumenten.
Al helemaal als hij alleen een klein gedeelte weet, en dat is ook zo..
Ik weet niet alles, maar het ging dan ook alleen om snelheid en waardoor een taal als C daardoor beter zou zijn als dat je utlieme doel is, ookal heb ik het niet zo geformuleerd.

Dan heb je met een low-level taal als C ook iets meer controle over wat er gebeurd wat juist meer veiligheid kan bieden (als je het dus goed doet, daarom nog geen aanrader voor veiligheid), maar ook juist door makkelijk te maken fouten (omdat je juist over meer zelf controle moet uitvoeren) een veiligheidsprobleem is.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 21-06-2016 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 17:24
Verwijderd
Met C heb je tegenwoordig niet zoveel controle meer, de kernel en de microcode in de processor accepteren niet alles meer.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 17:26
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Met C heb je tegenwoordig niet zoveel controle meer, de kernel en de microcode in de processor accepteren niet alles meer.
true, maar in ieder geval iets meer dan een scriptingtaal boven op een interpreter.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 17:28
Verwijderd
Citaat:
true, maar in ieder geval iets meer dan een scriptingtaal boven op een interpreter.
Nee. Dat is gewoon niet hoe het werkt. Echt niet. Gewoon totaal niet. Hou gewoon je mond erover want je begrijpt echt niet wat deze concepten betekenen. Wegwezen met je misinformatie.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 19:23
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Nee. Dat is gewoon niet hoe het werkt. Echt niet. Gewoon totaal niet. Hou gewoon je mond erover want je begrijpt echt niet wat deze concepten betekenen. Wegwezen met je misinformatie.
Waarom kom jij dan niet eens met de "juiste" informatie?
Dan doe je tenminste nog eens iets nuttigs..
Je kan wel de hele tijd zeggen dat mensen het fout hebben, maar kom dan alsjeblieft met een paar goede bronnen om wel de juiste informatie te krijgen..
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom kom jij dan niet eens met de "juiste" informatie?
Omdat je niet wil luisteren, je gaat er de hele tijd over in discussie en dat doe je niet alleen hier maar in alle topics. Dan heeft het geen zin.

Citaat:
Dan doe je tenminste nog eens iets nuttigs..
Hoe oud ben je?

Citaat:
Je kan wel de hele tijd zeggen dat mensen het fout hebben, maar kom dan alsjeblieft met een paar goede bronnen om wel de juiste informatie te krijgen..
Ik vráág aan je hoe het zit met Java, er zijn meerdere mensen die zeggen dat je het fout hebt en dan ga je niet zelf denken; Hmm, zou er misschien toch iets niet goed kunnen zitten? Nee joh, die idioten verdienen hun geld er niet mee, ze bazelen maar wat. Ja schoonheidsprijs naar Peter hoor!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 19:31
Verwijderd
Het stukje tekst wat ik hier postte over Java komt trouwens rechtstreeks van Wikipedia. Echt fucking moeilijk inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2016, 20:11
PiettePeter
PiettePeter is offline
@Deadlock

Alles wat ik nog wou zeggen is dat je misschien eens mensen kan uitleggen hoe het dan wel zit als je het dan zelf wel zo goed weet, dan help je een beetje. Maar ofc wil jij dat niet, waarom zou jij je tijd verdoen?
Sorry, ik ga voortaan wel googelen...
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Programmeren en programmeren
Pervect
2 11-07-2016 06:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Programmeren ti84
thieske
11 12-01-2013 10:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Leren programmeren
Anika
18 20-01-2008 16:06
Software & Hardware java programmeren - temperatuur converter
ecobest
1 30-08-2007 04:36
Software & Hardware programmeren in GR
icecool
3 29-11-2006 20:33
Software & Hardware Beginnen met programmeren voor Windows
Verwijderd
73 08-03-2003 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.