Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2007, 20:40
Monco
Monco is offline
De Universiteit Leiden biedt de major/minor Recht & Economie en Recht & Bedrijfswetenschappen aan.
De combinatie lijkt aantrekkelijk. Echter, het is natuurlijk wel zo dat een deel van je rechtsgeleerdheid deel wordt ingeleverd ten koste van de minor. Er zijn overlappende dingen, maar een deel dat een normale rechtenstudent volgt, volg je niet. Mis je hierdoor geen essentiele kennis, terwijl je slechts "oppervlakkige" kennis ervoor terugkrijgt.

Kan iemand mij vertellen inhoeverre je belangrijke stof mist, en wat je ervoor terugkrijgt? Wat voor soort economie krijg je? Ik heb gehoord dat er rekening wordt gehouden met mensen die geen economie hebben gehad op het VWO. Ik heb wel economie 1,2 gehad, dus ik vraag me af inhoeverre de stof nieuw is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2007, 21:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De minor ruimte is de ruimte die je anders opvult met keuzevakken. Dus het lijkt mij dat je geen essentiele dingen mist. Je orienteert je alleen anders. Je kunt overigens die keuzevakken ook gewoon naast je minor economie doen. Extra studiepunten halen dus (en daardoor kun je ook een honoursprogramma aantekening krijgen, mits je 30 extra punten haalt en nog wat eisen). Dan doe je misschien een jaar langer over je studie, maar dat lijkt me het wel waard.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 17:58
Verwijderd
Een deel van rechtsgeleerdheid inleveren? Dat betekent voor wat betreft Leiden dat je nog maar 10% overhoudt, want de studie heeft aldaar ongeveer een kwart van het niveau dat het elders heeft (aan de 'goede' universiteiten).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 16:42
Dzjun
Dzjun is offline
Ik doe recht en bedrijfswetenschappen in Leiden!!

Het is NIET zo dat je een deel van je rechten inlevert!!!! Normaal heb je keuzevakken bij je studie, nu wordt de keuzevaktijd opgevuld met vakken uit bedrijfswetenschappen. Je doet dus een HELE studie rechten (die in leiden echt wel goed is hoor) met een stukje bedrijfswetenschappen. Al met al erg interessant! (en je kunt er alsnog keuzevakken bij doen, ik volg nu een extra vak (naast bedrijfswetenschappen) en dat is echt goed te doen..)
Je krijgt wel dingen uit Economie 1,2 maar ook veel nieuwe dingen. Voor het vak legal accounting moet je o.a. vanalles weten over strategie, management, jaarrekeningen enz. enz.

Als je nog iets wilt weten pm me maar of vraag het hier!!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 17:08
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2007 @ 18:58 :
Een deel van rechtsgeleerdheid inleveren? Dat betekent voor wat betreft Leiden dat je nog maar 10% overhoudt, want de studie heeft aldaar ongeveer een kwart van het niveau dat het elders heeft (aan de 'goede' universiteiten).
gelul want er was laatst weer gecontroleerd en ze waren nu boven niveau
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 08:36
Dzjun
Dzjun is offline
inderdaad, dat klopt helemaal! Het is nu zelfs een van de beste rechtenfaculteiten...
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 20:58
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ik heb sowieso geen vertrouwen in dat soort "testen" op de univ's of hogescholen......


maar ik vind het maar verdacht dat een paar jaar later ze ineens wel "fakking goed zijn" en drie/vier jaar geleden waren ze het slechts....... dan moet de univ of ineens de zaken goed aangepakt hebben, of de test klopt niet....
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:01
Li
Avatar van Li
Li is offline
Volgens mij is het wel handig als je dan een bovengemiddeld interesse hebt in ondernemingsrecht, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:20
Dzjun
Dzjun is offline
ja klopt, maar ook heel interessant als je advocaat wil worden. Stel je client is een bedrijf, dan is het wel handig om te weten hoe dat bedrijf werkt en in elkaar zit..
En bijv. als je later je eigen bedrijf (of (advocaten)kantoor) wil opstarten!!
Echt, je leert er enorm veel van!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:25
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Dzjun schreef op 10-04-2007 @ 22:20 :
ja klopt, maar ook heel interessant als je advocaat wil worden. Stel je client is een bedrijf, dan is het wel handig om te weten hoe dat bedrijf werkt en in elkaar zit..
En bijv. als je later je eigen bedrijf (of (advocaten)kantoor) wil opstarten!!
Echt, je leert er enorm veel van!
Naar mijn weten mag je geen toga-beroep uitoefenen na deze studie.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 07:20
Dzjun
Dzjun is offline
in principe niet nee, omdat je (volgens mij zijn het er 2) vakken mist. Maar als je die er nog naast doet (als soort van keuzevak) dan kun je prima een togaberoep uitoefenen (dat wil ik dus ook doen, zo hou je alle mogelijkheden open)!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:37
Li
Avatar van Li
Li is offline
Volgens mij mag je er wel gewoon advocaat mee worden maar alleen op bepaalde gebieden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.