Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 09:21
Jades
Jades is offline
Ja zoals bij IBA in Rotterdam, het zijn nog maar 5 hogescholen en universiteiten die deze 100% selectie aan de poort ingevoerd hebben voor een enkele studie. Zal in de komende jaren wel blijven toenemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2005, 12:13
NN
NN is offline
Citaat:
Jades schreef op 09-06-2005 @ 10:21 :
Ja zoals bij IBA in Rotterdam, het zijn nog maar 5 hogescholen en universiteiten die deze 100% selectie aan de poort ingevoerd hebben voor een enkele studie. Zal in de komende jaren wel blijven toenemen.
Dat denk ik niet. Selectie aan de poort is momenteel een proefproject waarmee Mark Rutte wat mag spelen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 12:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Rutte

Ik ben trouwens benieuwd of-ie zelf door zo'n selectie zou komen in de tijd dat hij net ging studeren
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 12:16
NN
NN is offline
Citaat:
Kathleen schreef op 09-06-2005 @ 00:07 :

Oh, jee. Wat bedoel je hier precies mee? Klinkt nl. alsof ik bang moet worden
Leiden is heel erg van de blokkades en dwingende studieadviezen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2005 @ 00:23 :
Ja, die numerus fixus blijft een zorgenkindje naar mijn idee. Want als je gewoon via het 'first come, first serve'-principe selecteert, dan zegt dat dus niets over de kwaliteit van de studenten - hooguit over het enthousiasme van ze, hoe graag ze rechten willen studeren. Want degenen die zich op het laatste moment nog eens inschrijven vissen dan achter het net, terwijl degenen die zich meteen na het examen al inschrijven wel beet hebben.

En op basis van cijfers van het examen? Ik weet niet of dat wel een goed idee is, dat wil zeggen, ik denk niet dat dat een afspiegeling is van iemands capaciteiten om een bepaalde studie te kunnen doen. Bovendien kan iemand pas na een jaartje studeren echt plezier erin krijgen, terwijl hij wellicht in eerste instantie wat aarzelend was. Problematisch.
Och, gemiddeld zeggen punten op school wel iets, maar dat is niet zo zeer omdat die punten werkelijk enige betekenis hebben, maar eerder doordat mensen die op de middelbare school hoge punten halen vaak ook op het WO goede inzet tonen. Zelf had ik een 6 voor wiskunde en een 7 voor natuurkunde (terwijl de meesten achten en negens hebben), maar ik doe het nu wel een stuk beter dan de gemiddelde TN-student van mijn generatie.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 13:01
Li
Avatar van Li
Li is offline
Ik vind MC tentamens ook belachelijk, mede omdat ik vaak precies weet waar ze heen willen, maar er alleen maar vage antwoorden tussenstaan. Kiezen wordt dus lastig
Verder krijg je bijvoorbeeld aantal MC vragen over hoe Meneer Cliteur (docent) tegen bepaalde dingen aankijkt die hij even snel in een hoorcollege heeft genoemd, niet echt relevant dus. Sommige docenten kicken blijkbaar een beetje op zichzelf

Maar laat je niet afschrikken door mijn verhaal
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 13:59
NN
NN is offline
Citaat:
Li schreef op 09-06-2005 @ 14:01 :
Ik vind MC tentamens ook belachelijk, mede omdat ik vaak precies weet waar ze heen willen, maar er alleen maar vage antwoorden tussenstaan. Kiezen wordt dus lastig
Verder krijg je bijvoorbeeld aantal MC vragen over hoe Meneer Cliteur (docent) tegen bepaalde dingen aankijkt die hij even snel in een hoorcollege heeft genoemd, niet echt relevant dus. Sommige docenten kicken blijkbaar een beetje op zichzelf

Maar laat je niet afschrikken door mijn verhaal
Dat Paul Cliteur zich zelf interessant vindt is toch geen nieuws meer.

Hij geeft inleiding ('Encyclopedie') in Leiden, toch? Hoe doet hij dat?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 14:00
NN
NN is offline
Citaat:
El Kim schreef op 09-06-2005 @ 13:15 :
Rutte

Ik ben trouwens benieuwd of-ie zelf door zo'n selectie zou komen in de tijd dat hij net ging studeren
Hij zou in ieder geval niet 8 jaar over studie kunnen doen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-06-2005 @ 13:46 :
Och, gemiddeld zeggen punten op school wel iets, maar dat is niet zo zeer omdat die punten werkelijk enige betekenis hebben, maar eerder doordat mensen die op de middelbare school hoge punten halen vaak ook op het WO goede inzet tonen. Zelf had ik een 6 voor wiskunde en een 7 voor natuurkunde (terwijl de meesten achten en negens hebben), maar ik doe het nu wel een stuk beter dan de gemiddelde TN-student van mijn generatie.
Uhu. Dat ken ik. Mijn broer is ook een bierzuipende lambal die maar heel matige cijfers had op zijn gymnasium, maar hij zat in zijn propedeusejaar TN maar één zeven onder cum laude (voor zover dat kan bij een propedeuse dan ).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:47
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
NN schreef op 09-06-2005 @ 14:59 :
Dat Paul Cliteur zich zelf interessant vindt is toch geen nieuws meer.

Hij geeft inleiding ('Encyclopedie') in Leiden, toch? Hoe doet hij dat?
Ach, ik had nog nooit van die Cliteur gehoord voordat ik in Leiden kwam

Die colleges van hem waren best leuk moet ik zeggen, omdat hij voor veel interactie tussen de docent en studenten zorgde. Er viel dus altijd wel wat te lachen en hij stelde echt de meeste debiele vragen aan mensen of legde echt hele kromme redeneringen voor die gewoon niet onderuit waren te halen.
Het blijft natuurlijk wel belachelijk dat je bij een MC tentamen vragen krijgt over de mening van Cliteur over ambtenaren of zoiets onbenulligs
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 08:48
xxmizzjessicaxx
xxmizzjessicaxx is offline
ik ga na de vakans verder met havo(ga naar 3 havo).
na muh havo examen wil ik spw 3 gaan doen(3jaar)
en daarna pabo(4 jaar)


xx mij
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 08:49
Verwijderd
Waarom dan niet meteen pabo?

(En waarom mbo niveau 3 en niet niveau 4? Als je dan per se spw wilt doen, dan zou ik niveau 4 doen, dan kun je daarna de pabo verkort doen... (Maar als je uiteindelijk toch pabo wilt gaan doen, dan lijkt het me logischer om het meteen na de havo te gaan doen.))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Presentatie vervolgopleiding Toerisme en Recreatie
ForeverAwkward
1 22-05-2012 20:57
Algemene schoolzaken Vervolgopleiding
Miekje*
10 15-07-2010 18:17
Studeren Vervolgopleiding HBO
Verwijderd
16 22-08-2007 17:18
Algemene schoolzaken vervolgopleiding en waarom juist die?
CoveredEyes
19 22-06-2003 15:48
Algemene schoolzaken welke vervolgopleiding ?
I'm Kitty !
11 19-02-2002 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.