Oud 08-09-2016, 00:14
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Nou ben een 19 jarige jongen, die vrij onzeker is en in behandeling er voor. Mijn probleem is meer, het niet hebben van een langdurige relatie. Ik heb namelijk al een tijdje geen langdurige relatie gehad, om verschillende redenen. Ongeveer 2 jaar geleden ging het uit na een langdurige relatie. In de tussen tijd korte relaties gehad maar verschillende type meisjes.

Ben ik wel over mijn ex heen?

De langdurige relatie kende echter vele ruzies en problemen. Ik moest teveel rekening houden met haar en werd me uit eindelijk te veel. De kort durende relaties waren meisjes die ik eerst wel leuk vond maar om verschillende redenen ging het uit.

Zou dit een mogelijke vorm van bindingsangst zijn? Of is dit meer de verwerking van wat er is gebeurd?

Recentelijk begon ik iemand leuk te vinden, maar een ander ging mij al voor. In de tussen tijd opzoek naar bekendere wegen om een relatie met iemand te nemen. Ook wel studenten van mijn oude school en nieuwkomers op mijn huidige school.

Is het wel waard om bekende te benaderen op een manier dat meer is dan vriendschap?

Ik vind het gewoon lastig meisjes te benaderen en mij kwetsbaar op te stellen door te zeggen dat ik ze leuk vind. Dat komt mede door de angst om afgewezen te worden. Maar ook omdat ik merk dat ik meer behoefte heb aan stabiliteit. Ik hecht mij niet graag aan dingen die maar kort duren.

Weet iemand een subtiele manier om te weten te komen wat een meisje voor jou voelt?

Daarnaast heb ik nu wel erg de behoefte om liefde te krijgen en ontvangen. Gewoon de fysieke aanwezigheid van een meisje. Dat was ik namelijk gewend van de langdurige relatie vooral. Daar ben ik gewoon eerlijk in en heb het kenbaar gemaakt aan mijn vrienden.

Is het raar dat ik de fysieke aanwezigheid van een meisje mis? Weten jullie misschien manieren om die leegte op te vullen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2016, 00:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Bedoel je met 'fysieke aanwezigheid' seks?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2016, 13:17
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Fysieke aanwezigheid bedoel ik het in de buurt hebben van een meisje. Ook wel dat ik een praatje mee kan maken, knuffelen, kussen haar hand vasthouden etc. Daarnaast heb ik ook de behoefte om seks te hebben. Niet dat ik persé een meisje ontmoet en er gelijk mee het bed in duiken. Maar ik zou wel graag weer seksueel en intiem contact met iemand willen hebben zo snel dat zij het ook toe laat.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2016, 18:58
Martijnftw
Martijnftw is offline
JustIn,
Dit is volgens mij bindingsangst, misschien niet hele erge vorm.

Maar ik denk dat je teveel overdenkt en om jezelf te beschermen kies je altijd voor stabiliteit.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2016, 22:51
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Daar zit ik dus ook aan te denken. Misschien iets om bespreekbaar te maken met mijn psycholoog of het bindingsangst is. Ik kies namelijk wat voor mij het veiligste weg is, omdat ik mogelijk risico's te vermijden. Alleen daardoor vind ik het wel lastig een relatie te beginnen met iemand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie einde of niet van mijn relatie :(
v1nA
11 03-06-2015 17:22
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie slechte relatie tussen ouders en schoonouders
Balpen
33 15-01-2012 10:36
Liefde & Relatie Twijfels in lange relatie
kita
29 13-10-2009 14:56
Levensbeschouwing & Filosofie Relatie en geloof
Martyr
90 02-06-2005 15:55
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.