Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 18:14
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Er word hier veel slechts gezegd over de buitenlanders. Maar wat niet veel mensen weten dat ze gewoon nodig zijn. Dan heb ik het niet over de asielzoekers. Maar over de buitenlanders die hier komen werken. En dan tel ik de gastarbeiders geeneens mee. Leraren uit suriname ja die hebben wij op schoolof andere voormalig nederlandse kolonieen. Me vader is dierenarts en daar is hij de enige nederlandse dierenarts in ze team(rvv) Ze komen uit irak italie overal vandaan. Ook met de vergrijzing op komst zijn de buitenlanders nodig. Dat mensen dat niet zien kank niet begrijpen. Mensen die zeggen geen buitenlanders meer hebben echt oogkleppen op. Bij asielzoekers kank me het nog wel enigzins voorstellen. En willen mensen deze topic eens een keer niet verneuken
Advertentie
Oud 23-01-2002, 18:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik zeg niet geen buitenlanders meer, ik zeg alleen geen criminele (echt criminele,zoals verkrachters) buitenlanders meer.
Oud 23-01-2002, 20:23
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik zeg niet geen buitenlanders meer, ik zeg alleen geen criminele (echt criminele,zoals verkrachters) buitenlanders meer.
Je kan ook wel voorspellen of een buitenlander die hier komt wonen, over een maand of wat gaat stelen etc. Slaat dus nergens op.

Oh, je wou ze terug sturen naar eigen land?

Ten eerste: Meestal is het de 2e generatie mensen die crimineel zijn, die kan je niet terug sturen.

Ten Tweede: Er zijn ook Nederlandse verkrachters enz. Wat doe je daar mee? Opsluiten ja. Maar de gevangenissen zitten vol. Alleen echte criminelen worden nog opgesloten. En hele buurten waar gangs lopen enzo, kan je dus al helemaal niet oppakken (Ook omdat ze minderjarig zijn)

Ik weet het, er is een heel groot probleem gaande.

Misschien iemand met een goede oplossing?
Buitenlanders tegen houden die hier willen wonen en alle papieren hebben kan niet. Migranten mogen hier gewoon wonen.

Als we het over asielzoekers hebben is het een ander verhaal, maar daar hebben we het nu niet over.


-Raptor
Oud 23-01-2002, 20:26
Verwijderd
Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van de allochtone bevolking? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt.
Oud 23-01-2002, 20:27
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van de allochtone bevolking? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt.

Oud 23-01-2002, 20:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van de allochtone bevolking? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt.
Mij ook. Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van bejaarden? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 23-01-2002, 20:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Mij ook. Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van bejaarden? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt...

Zullen we een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van baby's? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt...
Oud 23-01-2002, 20:52
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Je kan ook wel voorspellen of een buitenlander die hier komt wonen, over een maand of wat gaat stelen etc. Slaat dus nergens op.

Oh, je wou ze terug sturen naar eigen land?

Ten eerste: Meestal is het de 2e generatie mensen die crimineel zijn, die kan je niet terug sturen.

Ten Tweede: Er zijn ook Nederlandse verkrachters enz. Wat doe je daar mee? Opsluiten ja. Maar de gevangenissen zitten vol. Alleen echte criminelen worden nog opgesloten. En hele buurten waar gangs lopen enzo, kan je dus al helemaal niet oppakken (Ook omdat ze minderjarig zijn)

Ik weet het, er is een heel groot probleem gaande.

Misschien iemand met een goede oplossing?
Buitenlanders tegen houden die hier willen wonen en alle papieren hebben kan niet. Migranten mogen hier gewoon wonen.

Als we het over asielzoekers hebben is het een ander verhaal, maar daar hebben we het nu niet over.


-Raptor
<<<Buitenlanders tegen houden die hier willen wonen en alle papieren hebben kan niet. >>> volgens Pim wel


voor de rest ben ik t er mee eens, t klopt ook!
Oud 23-01-2002, 20:55
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Lol , maar die van baby's en bejaarden blijf je houden. Daar doe je weinig aan.
Oud 23-01-2002, 20:56
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zullen we eens een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van de allochtone bevolking? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt.

Zullen we dat dan doen voor de migranten die hier voor werk komen. En niet de kansloze arme asielzoekertjes
Oud 23-01-2002, 21:02
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Zullen we dat dan doen voor de migranten die hier voor werk komen. En niet de kansloze arme asielzoekertjes
Maar veel van die migranten (of in ieder geval die kinderen) verplaatsen het geld meestal alleen maar. (Wat er bij de één af gaat komt er bij hen weer bij).


Oud 23-01-2002, 21:05
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Maar veel van die migranten (of in ieder geval die kinderen) verplaatsen het geld meestal alleen maar. (Wat er bij de één af gaat komt er bij hen weer bij).


Als ze maar werken toch Maakt nou uit wat ze ermee doen

Oud 23-01-2002, 21:53
Gitty
Gitty is offline
sorry maar volgens mij gaat de topic toch weer nergens over.
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen dat het altijd die buitenlanders zijn.
maar dat krijg je. Als een nederlander iemand verkracht staat er: "een inwoner van blablastad (verzin maar wat) is aangehouden op verdenking van het verkrachten van ........ bla bla bla"
maar doet een buitenlander dat dan staat er "een inwoner van blablastad, van turkse (ik noem nou gewoon maar wat) afkomst is aangehouden op verdenking van bla bla bla..."

bij die nederlander staat er toch ook niet bij dat hij van nederlandse afkomst is.

Nog een voorbeeld: Als er in de krant staat dat er een pompstation is overvallen hoor ik altijd "Oooh zal wel weer een buitenlander zijn"

ik kan mij hier echt kwaad om maken, en dan niet aan komen met in 80% van de cellen zitten "zwarten" want dat boeit me niet, ik weet zeker als je alle criminelen pakt (van klein tot groot) dat 70% NEDERLANDS is en 30% van buitenlandse afkomst
__________________
Talitha
Oud 23-01-2002, 23:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Gitty schreef:
sorry maar volgens mij gaat de topic toch weer nergens over.
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen dat het altijd die buitenlanders zijn.
maar dat krijg je. Als een nederlander iemand verkracht staat er: "een inwoner van blablastad (verzin maar wat) is aangehouden op verdenking van het verkrachten van ........ bla bla bla"
maar doet een buitenlander dat dan staat er "een inwoner van blablastad, van turkse (ik noem nou gewoon maar wat) afkomst is aangehouden op verdenking van bla bla bla..."

bij die nederlander staat er toch ook niet bij dat hij van nederlandse afkomst is.

Nog een voorbeeld: Als er in de krant staat dat er een pompstation is overvallen hoor ik altijd "Oooh zal wel weer een buitenlander zijn"

ik kan mij hier echt kwaad om maken, en dan niet aan komen met in 80% van de cellen zitten "zwarten" want dat boeit me niet, ik weet zeker als je alle criminelen pakt (van klein tot groot) dat 70% NEDERLANDS is en 30% van buitenlandse afkomst
daar zeg je me wat...
Oud 24-01-2002, 06:33
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Gitty schreef:
sorry maar volgens mij gaat de topic toch weer nergens over.
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen dat het altijd die buitenlanders zijn.
maar dat krijg je. Als een nederlander iemand verkracht staat er: "een inwoner van blablastad (verzin maar wat) is aangehouden op verdenking van het verkrachten van ........ bla bla bla"
maar doet een buitenlander dat dan staat er "een inwoner van blablastad, van turkse (ik noem nou gewoon maar wat) afkomst is aangehouden op verdenking van bla bla bla..."

bij die nederlander staat er toch ook niet bij dat hij van nederlandse afkomst is.

Nog een voorbeeld: Als er in de krant staat dat er een pompstation is overvallen hoor ik altijd "Oooh zal wel weer een buitenlander zijn"

ik kan mij hier echt kwaad om maken, en dan niet aan komen met in 80% van de cellen zitten "zwarten" want dat boeit me niet, ik weet zeker als je alle criminelen pakt (van klein tot groot) dat 70% NEDERLANDS is en 30% van buitenlandse afkomst

Het ergste is nog dat ze alleen NEGATIEF nieuws zo neerzetten, als het positief is krijg je allochtoonse afkomst niet te horen.

Netzoals dat meisje dat die conducteurs had geholpen, dat was een allochtoonse!
__________________
Hoi
Oud 24-01-2002, 07:17
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
RegaIk schreef:

Netzoals dat meisje dat die conducteurs had geholpen, dat was een allochtoonse!
En die daders?
Oud 24-01-2002, 07:22
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:


voor de rest ben ik t er mee eens,

En dat van mij.

Oud 24-01-2002, 07:51
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Gitty schreef:
sorry maar volgens mij gaat de topic toch weer nergens over.
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen dat het altijd die buitenlanders zijn.
maar dat krijg je. Als een nederlander iemand verkracht staat er: "een inwoner van blablastad (verzin maar wat) is aangehouden op verdenking van het verkrachten van ........ bla bla bla"
maar doet een buitenlander dat dan staat er "een inwoner van blablastad, van turkse (ik noem nou gewoon maar wat) afkomst is aangehouden op verdenking van bla bla bla..."

bij die nederlander staat er toch ook niet bij dat hij van nederlandse afkomst is.

Nog een voorbeeld: Als er in de krant staat dat er een pompstation is overvallen hoor ik altijd "Oooh zal wel weer een buitenlander zijn"

ik kan mij hier echt kwaad om maken, en dan niet aan komen met in 80% van de cellen zitten "zwarten" want dat boeit me niet, ik weet zeker als je alle criminelen pakt (van klein tot groot) dat 70% NEDERLANDS is en 30% van buitenlandse afkomst
Als ze alle criminelen pakken zijn heb zeker meer nederlanders omdat er veel meer nederlanders in nederland zijn. Als 50% van de bevolking nederlands is en 50% buitenlands en je pakt alle criminelen. Klopt dat 70% NEDERLANDS en 30% van buitenlandse afkomst echt niet meer. Ik heb echt niks tegen buitenlanders. Maar ik vind dat ze zich aan de nederlandsesamenleving moeten aanpassen. Zo vind ik dat alle buitenlanders die hier vast wonen verplicht een cursus nederlands moeten volgen. Als ik in bijv. Turkije ga wonen zal ik ook de taal moeten leren. En tuurlijk klopt dat "alle buirenlanders stelen" niet maar we moeten wel reeël blijven.
__________________
You lost...
Ads door Google
Oud 24-01-2002, 09:06
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Er word hier veel slechts gezegd over de buitenlanders. Maar wat niet veel mensen weten dat ze gewoon nodig zijn. Dan heb ik het niet over de asielzoekers. Maar over de buitenlanders die hier komen werken. En dan tel ik de gastarbeiders geeneens mee. Leraren uit suriname ja die hebben wij op schoolof andere voormalig nederlandse kolonieen. Me vader is dierenarts en daar is hij de enige nederlandse dierenarts in ze team(rvv) Ze komen uit irak italie overal vandaan. Ook met de vergrijzing op komst zijn de buitenlanders nodig. Dat mensen dat niet zien kank niet begrijpen. Mensen die zeggen geen buitenlanders meer hebben echt oogkleppen op. Bij asielzoekers kank me het nog wel enigzins voorstellen. En willen mensen deze topic eens een keer niet verneuken
Ze werken wel, dat is ook goed, maar velen sturen hun verdiende geld bijvoorbeeld naar familie die nog in bijvoorbeeld suriname woont en dat is weer wel nadelig voor de economie

Al vind ik dit persoonlijk wel een aardige vorm van ontwikkelingshulp
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 24-01-2002, 09:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Mensen moeten niet steeds denken dat asielzoekers zielig zijn. Een klein gedeelte is dat wel maar het grootste gedeelte komt hier als economische vluchteling. Ik kan dat wel begrijpen, maar terecht is het niet.

Ook zijn de asielzoekers vaak de rijkste mensen in hun land, ze betalen soms 20.000 dollar om naar Nederland te komen terwijl het loon in veel 3e wereldlanden maar 500 dollar per jaar is. Het is dus alleen de elite die kan vluchten.
__________________
plop
Oud 24-01-2002, 10:00
PrackaH
PrackaH is offline
Ben het niet met je eens. Als er geen allochtonen waren in nl, dan was de economie niet minder geweest. Okee, dat geld niet voor de leraren...maar de rest wel volgens mij.
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Oud 24-01-2002, 10:07
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
we hebben wel een tekort in de gezondheidszorg en omdat jullie luie blanken dat werk weigeren te doen halen we onze artsen & verplegers uit Suriname enzo..

vinnik wel goe
Oud 24-01-2002, 10:36
Verwijderd
Ik denk dat ze geen substantiële bijdrage hebben geleverd aan de economie. Misschien vroeger, toen de eerste-generatie allochtonen het vuile werk opknapten waar wij onze neuzen voor ophaalden. Dat heeft de economie misschien wel van een recessie'tje gered, hoewel je dat natuurlijk nooit zeker kunt weten, net zoals je niet zeker kunt weten wat er zou zijn gebeurd als we in de jaren '60 de allochtonen níet hier hadden laten werken. Dat is allemaal speculatie.

Het grootste gedeelte van de allochtonen consumeert nou niet bepaald veel. Toegegeven, er zijn er wel veel die dure mobiele telefoons kopen bij de Belcompany, maar dat is maar betrekkelijk...zoals autodropje zegt: er is een grote kapitaalstroom naar het buitenland. Dus het is wel heel mooi en aardig om te zeggen dat we zónder de allochtonen minder af waren geweest (in economisch opzicht) maar ik weet het zo net nog niet.
Oud 24-01-2002, 10:57
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Net zoals dat meisje dat die conducteurs had geholpen, dat was een allochtoonse!
Dat vermeldde de Sp!ts idd niet nee, dat wist ik ook niet...

__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 24-01-2002, 12:40
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
we hebben wel een tekort in de gezondheidszorg en omdat jullie luie blanken dat werk weigeren te doen halen we onze artsen & verplegers uit Suriname enzo..

vinnik wel goe

luie blanken wilk niet zeggen. Ze willen gewoon dat soort werk niet doen wat ik me nog wel kan voorstellen

Advertentie
Oud 24-01-2002, 15:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Mensen moeten niet steeds denken dat asielzoekers zielig zijn. Een klein gedeelte is dat wel maar het grootste gedeelte komt hier als economische vluchteling. Ik kan dat wel begrijpen, maar terecht is het niet.

Ook zijn de asielzoekers vaak de rijkste mensen in hun land, ze betalen soms 20.000 dollar om naar Nederland te komen terwijl het loon in veel 3e wereldlanden maar 500 dollar per jaar is. Het is dus alleen de elite die kan vluchten.

1e deel: mee eens
2e deel: vaak wel ja, MAAR de rijksten van zulk soort landen komt meestal ophetzelfde neer als hier op straat rondzwerven, en die 20 000 dollar, die betalen ze dus een fiks aantal jaren terug, nadat ze hier een baan hebben.

Oud 24-01-2002, 19:58
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
(..) Ook met de vergrijzing op komst zijn de buitenlanders nodig. Dat mensen dat niet zien kank niet begrijpen. Mensen die zeggen geen buitenlanders meer hebben echt oogkleppen op. Bij asielzoekers kank me het nog wel enigzins voorstellen.
Ergens op de site van de VVD heb ik gelezen dat we nu slechts 55% van ons arbeidspotentieel gebruiken, en dat we daarom geen extra arbeidsmigranten nodig hebben, ook niet met de vergrijzing die komen gaat.

Asielzoekers zijn in mijn ogen juist mensen die wel recht hebben om hier te mogen wonen. Als de situatie in hun land het onmogelijk maakt voor hen om daar nog veilig te zijn, dan komen ze maar hierheen.
__________________
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!! | Ik haat je niet, ik voel me gewoon beter als je niet in de buurt bent!!
Oud 24-01-2002, 22:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Zullen we een boekhoudkundig overzicht maken van de baten en lasten van baby's? Zal mij benieuwen of dat voordelig uitvalt...
My point exactly.

Citaat:
Vincent Vega schreef:
Mensen moeten niet steeds denken dat asielzoekers zielig zijn. Een klein gedeelte is dat wel maar het grootste gedeelte komt hier als economische vluchteling. Ik kan dat wel begrijpen, maar terecht is het niet.
En waarom niet eigenlijk?

Citaat:
Ook zijn de asielzoekers vaak de rijkste mensen in hun land, ze betalen soms 20.000 dollar om naar Nederland te komen terwijl het loon in veel 3e wereldlanden maar 500 dollar per jaar is. Het is dus alleen de elite die kan vluchten.
Dáár zeg je nu iets zinnigs.

Citaat:
Silent Enigma schreef:
omdat jullie luie blanken dat werk weigeren te doen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 24-01-2002, 22:14
broed
broed is offline
ja maar ik denk dat er niet echt veel verschil is hoor
als er nou 16 mil nederlanders zijn
of 16 mil nederlanders/buitenlanders...

als er geen buitenlanders waren was nederland ook wel door gegroeit met nederlanders naar dit aantal waarschijnlijk...
Oud 24-01-2002, 22:51
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
zijn hier al een aantal topics over.

Schlotzchen
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie P.O. Ak.. paar sites???
Undine
8 08-03-2006 00:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe werd nederland multicultureel
Stella_Belli
19 11-06-2005 22:25
VWO Aardrijkskunde
Gadje
500 26-05-2005 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Spanje laat duizenden illegalen toe.
Verwijderd
65 08-02-2005 22:03
Lifestyle White power, steelo indo, fubu niggah wear and so on.
Verwijderd
105 18-05-2004 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.