Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 07:54
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Voor diegenen die al bezig zijn of hun rijbewijs al hebben:

Waar heb je je keuze voor de rijschool op gebaseerd?

Voor diegenen die ook nog in Zeeland wonen:

Bij wie heb je gelesd en wat vond je er van? (zoveel mogelijk info)

Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 08:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb bij de rijschool gelest waar bijna al mijn vrienden en vriendinnen ook gelest hebben; zij waren er tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 08:45
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Grote of kleine rijschool?
Hoeveel heeft het je in totaal gekost?
Ben je de eerste keer geslaagd?
Hoe lang heb je er over gedaan?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
merijn schreef op 16-01-2004 @ 09:45:
Grote of kleine rijschool? Vrij grote rijschool, ze hebben iets van 12 rij-instructeurs.
Hoeveel heeft het je in totaal gekost? Ehm, even denken... Ik denk dat het iets van 1700 euro is geworden... 34 euro per uur, en dan nog ttt en examen erbij... Zoiets zal het zijn, denk ik.
Ben je de eerste keer geslaagd? Ja
Hoe lang heb je er over gedaan? 7 maanden, gemiddeld iedere week anderhalf uur gelest
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:00
MauiMagic
Avatar van MauiMagic
MauiMagic is offline
Citaat:
merijn schreef op 16-01-2004 @ 08:54:
Voor diegenen die ook nog in Zeeland wonen:

Bij wie heb je gelesd en wat vond je er van? (zoveel mogelijk info)

Merijn
Elke zomer als ik voor 3 maanden weer bij me familie in zeeland ben zie ik heel vaak Lesauto's van Wolf en die andere ( kweet nie meer de naam zo witte golf meestal met grote blauwe letters aande zijkant ) Volgens kennissen schijnen deze 2 rijscholen wel Oke te zijn. Ik merk het van de zomer ook wel ("als" ik daar aan rijlessen begin)
__________________
Tja
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:07
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou ja mijn buurjongen leste bij een rijschool en hij en zijn ouders raadden me aan daar ook te gaan. De rijschool stond bekend dat vele mensen die daar lesten meteen de eerste keer slaagden. Ik slaagde ook de eerste keer. Ik reed bij Autorijschool Ron Janssen in Maastricht. Instructeur was een coole vent. Heb wel veel lessen gehad, de eerste lessen zijn leuk omdat je steeds iets nieuws leert, daarna wordt het wat vervelender. Veel lessen zijn niet echt leuk, maar tis beter als je veel lessen hebt gehad en in een keer slaagt dan dat je er minder hebt gehad en een paar keer zakt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:48
Wawl
Wawl is offline
Slagingspercentage en kosten.

De befaamde prijs/kwaliteit-verhouding, dus.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:49
madwoman
madwoman is offline
Voor diegenen die al bezig zijn of hun rijbewijs al hebben:

Waar heb je je keuze voor de rijschool op gebaseerd?
Reacties van vrienden/klasgenootjes.
Voor diegenen die ook nog in Zeeland wonen:

Bij wie heb je gelesd en wat vond je er van? (zoveel mogelijk info)
woonde toen nog in zeeuws-vlaanderen, dus heb jij eigenlijk niks aan. maar bij Sanderse. Was leuk. Kleine rijschool. Geloof 3 instructeurs. Het slaginspercentage is heel hoog, gemidd. aantal lessen iets boven landelijk gemidd. Ben de tweede keer geslaagd.eerste keer stomme fout was eigen schuld.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-01-2004 @ 12:48:
Slagingspercentage en kosten.

De befaamde prijs/kwaliteit-verhouding, dus.
Kijk hier bijvoorbeeld eens.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Op internet de slaginspercentages vergeleken. Van de hoogste percentages de prijzen vergeleken, het aantal lessen dat je gemiddeld nodig hebt en gewoon de algemene indruk.
Zo kwam ik bij een rijschool waar ik nog nooit van had gehoord, maar waar inmiddels al 4 anderen uit m'n klas ook bij lessen
(ik heb nou 17 lessen gehad)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:56
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 16-01-2004 @ 13:50:
Kijk hier bijvoorbeeld eens.
He, dat is een zeer handige site. Toch moet je die percentages wel relativeren, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Misschien kan jij wel veel beter rijden dan het gemiddelde of misschien wel veel slechter. Zulke dingen kan je natuurlijk niet zien aan die percentages, maar het geeft wel een zeer aardig beeld van de kwaliteit van een rijschool.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:05
Ivo
Ivo is offline
Ik ben ook afgegaan op ervaringen van anderen, ik les nu bij een vrij grote rijschool en dat bevalt met prima. Ik heb een rijtest gedaan en aan de hand daarvan een pakket genomen, met veiligheidstraining, 40 uur rijles, tussentijdse toets en rijexamen bij elkaar. Dit kostte me €2079,-. Vandaag de tussentijdse toets gehad, en dat ging prima. Bijzondere verrichtingen afgesloten
Over 2 weekies rijexamen
Toevallig heb ik GRATIS 10 uur als testpersoon in hun (toen nieuwe) rijsimulater. dus dat was wel mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:41
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik heb vanmorgen nog even de hele omgeving afgebeld (de rijscholen dus ) en alle info opgeschreven die ze me gaven. Uiteindelijk heb ik gekozen voor rijschool Reinhoud in Kloetinge. Ik had nog nooit van deze rijschool gehoord, maar de eerste indruk beviel me wel.

Het is een vrij kleine rijschool en ze hebben maar één instructeur. Dit vind ik wel belangrijk, omdat het dan persoonlijker is dan bij zo een heel groot bedrijf.

Verder had die man al 25 jaar ervaring opgedaan bij een grote rijschool.

Ook was het één van de goedkoopste, namelijk 34 euro per uur. (60 minuten)

Paketten heeft deze rijschool niet, maar je kan wel zo veel lessen als je zelf wilt. Ik ga dus ongeveer vier keer per week, om dat ik erg veel tijd over heb.

Het slagingspercentage van deze rijschool is ook erg hoog. Van de laatste 13 die hebben afgereden zijn er 12 de eerste keer geslaagd.

Eindelijk heb ik dus mijn keuze gemaakt!! Dankjulliewel allemaal voor de tips en ik laat het wel weten als ik geslaagd ben. Donderdag heb ik mijn eerste rijles.

Merijn
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 14:45
Studentje
Studentje is offline
^Nadeel van één instructeur is natuurlijk wel, dat als die beste man ziek is, jij geen les hebt.

Ik heb van de drie grootste rijscholen bij ons degene met het hoogste slagingspercentage genomen. Wat het in totaal gekost heeft, weet ik niet meer.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:27
Verwijderd
Kijk niet alleen naar slagingspercentages. Je ziet namelijk niet hoeveel lessen iemand heeft voordat ze het aanvragen (ook een groot verschil) bij de ene rijschool kan je al op met 25 lessen en heb je 50% om te slagen en bij de andere met 40 lessen 55% kans (voorbeeld) en dat is dus ook het geval bij mij rijschool, die hebben meer dan 6 lessen bovenop het landelijk gemiddelde nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-01-2004 @ 19:27:
Kijk niet alleen naar slagingspercentages. Je ziet namelijk niet hoeveel lessen iemand heeft voordat ze het aanvragen (ook een groot verschil) bij de ene rijschool kan je al op met 25 lessen en heb je 50% om te slagen en bij de andere met 40 lessen 55% kans (voorbeeld) en dat is dus ook het geval bij mij rijschool, die hebben meer dan 6 lessen bovenop het landelijk gemiddelde nodig.
dat is idd ook belangrijk, maar het zegt ook wat als een rijschool je met 25 lessen al laat afrijden. Ik bedoel, ik vind het juist goed als ze je pas laten afrijden als je d'r écht klaar voor bent en niet een 'misschien'.
Het kost dan misschien wel extra lessen, maar een keer examen doen en zakken kost ook 180 euro. Dat zijn toch ook zo'n 4,5 lessen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 09:57
Verwijderd
Mijne is vrij duur (EUR60 / 90 min) maar een hoog slagingspercentage (81-85%!!!). Overigens waren de anderen in de buurt net zo duur... Ik zit nu op les 6 en gemiddeld doet men er na 25 lessen examen

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:29
PV
PV is offline
Waar heb je je keuze voor de rijschool op gebaseerd?
Mijn moeder had verhalen gehoord dat deze rijschool goed was, ik vond 't allemaal wel best, had in het begin niet eens zin in rijlessen

Voor diegenen die ook nog in Zeeland wonen:
Bij wie heb je gelesd en wat vond je er van? (zoveel mogelijk info)

Bij Sanderse in Philippine, net als madwoman dus..
heb straks mijn 23e les (= 31e uur, sommige lessen waren 1.5 uur).

Succes verder in Kloetinge (Philippine is dan ook wat ver denk ik )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2004, 17:46
Verwijderd
Waar heb je je keuze voor de rijschool op gebaseerd?
* M'n vriend en een vriend van hem hadden bij deze rijschool gelest en waren er erg tevreden over
* Goed slagingspercentage
* Geen zin om allerlei andere rijscholen te bellen
* Ik vond het wel leuk om in een knalrode New Beetle te lessen

Grote of kleine rijschool?
Klein, hij bestaat uit 1 instructeur.

Hoeveel heeft het je in totaal gekost?
Uhmmm... Geen flauw idee, m'n ouders betaalden. Maar ik heb 28 lessen a €35 gehad + 2x theorie-examen a €28 + 1x praktijkexamen a €190 (+ €28,60 voor het rijbewijs zelf, bij het gemeentehuis), dus reken maar uit...

Ben je de eerste keer geslaagd?
Jep!

Hoe lang heb je er over gedaan?
4,5 maand

Laatst gewijzigd op 18-01-2004 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 00:09
BBEM
BBEM is offline
ik zocht op rijscholen die met opels reden
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:33
stier
stier is offline
Ik heb rijexamen gedaan op 23-8-2001. Ik had een kleine rijschool met één auto (VW Golf 1.9 SDI), waarin twee instructeurs les gaven, namelijk een vader en haar dochter. Ik zat bij zijn dochter van dertig jaar, dus dat wa sheel gezellig. Ik had die rijschool via een kennis van me van wie de vader een slijterij heeft. Ik ben met twintig lessen in één ker geslaagd in 6 weken tijd. het heeft f2.200, dus 1.000,- euro gekost, best wel goedkoop dus. Ik kan je alleen aanraden wel een rijschool te nemen met auto´s met iets sterkere motoren, die golf die ik had was echt niet vooruit te branden, iets wat vervelend is bij het invoegen op de snelweg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 10:01
fcuk
Avatar van fcuk
fcuk is offline
Uhm ik wou 2 maanden curcus en da was er maar 1 in Helmond toen. Dus mijn keuze was snel gemaakt.
Was een grote rijschool.. Kosten
2 keer examen, tussentijdsetoets, 1 dag op een oefen terrein (hier krijg je uitleg en beetje rond rijden) en 26 lessen (2 á 4 uur in de week) rond de 1500 euro (als ik het goed heb)

Edit: was in 1 keer geslaagd
__________________
Your little spirit is lost without a home ♥
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:13
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Gisteren heb ik mijn eerste rijles gehad en het ging supergoed! Het klikte heel goed met de instructeur en hij heeft een heel goed gevoel voor humor waardoor ik een heel stuk ontspande want ik was heel erg zenuwachtig.

Gisteren heb ik dus gelijk twee uur achter elkaar gedaan en dat kan ik iedereen aanraden. Het lijkt misschien wat lang voor de eerste keer, maar een uurtje is echt zo voorbij.

Vandaag heb ik weer twee uur les. Een uurtje vanmiddag en een uurtje vanavond. Die van vanmiddag was eigenlijk niet gepland, maar er viel iemand uit dus ik mocht nog een uur als ik wilde

Heb er echt heel erg veel zin in en ben blij met deze keuze.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:30
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Woohoo!!! Net weer rijles gehad en het ging echt super!! Ik ben zelfs voor de eerste keer op de snelweg geweest! Heb het idee dat het wel heel erg snel gaat, maar het gaat wel heel goed. Ben nog maar bij mijn derde les.... Hoe snel ging het bij jullie allemaal?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:33
PV
PV is offline
ik ben aan les 24 toe en heb nog geen snelweg gezien, dus..

maar er zijn verschillende 'methoden' geloof ik.. de ene instructeur leert je eerst helemaal hoe je de auto moet besturen, met schakelen en alles erbij, en de ander laat je in het begin alleen maar sturen en/of gas geven en rijdt meteen de snelweg op o.i.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 08:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn eerste rijles heb ik alleen maar op een industrieterrein gereden, de tweede in een buitengebied en vanaf de derde gewoon in de bebouwde kom en daarbuiten enzo. Pas na een les of 20, 25 ben ik op de snelweg geweest. Ik vond dat niet erg; ik leerde iedere les vanalles bij, en de snelweg was voor mij voor de eerste keer toch vrij eng...
Ik moest van mijn rijinstructeur ook vanaf de eerste les zelf spiegelen, gas geven en koppelen, en vanaf de tweede les heb ik ook zelf geschakeld en geremd.
Een vriendin van mij zat haar eerste rijles op de snelweg en reed meteen overal heen, maar doe hoefde de eerste zoveel lessen niet zelf te schakelen en ook niet te spiegelen.
Dan lijkt me de aanpak van mijn instructeur toch fijner... Ik heb namelijk graag precies in de gaten waar ik mee bezig ben, en dat kan niet als de instructeur zelf vanalles doet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 08:31
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik heb vanaf les 1 zelf gespiegeld, geschakeld, gas gegeven, geremd en echt alles zelf gedaan. Vanmorgen weer gereden (les 4) en nu ook de hellingproef al uitgevoerd en achteruit gereden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 18:26
Kukelekwak
Kukelekwak is offline
Ik heb in de zomervakantie bij de ANWB gereden. Twee weken full-time les, en toen had ik mn rijbewijs op zak Kosten: ongeveer 1700 euro.

Ik had geen zin om er maanden mee bezig te zijn, en de ANWB heeft zn naam mee dacht ik.... Dus de keuze was niet erg moeilijk
__________________
Ik hou van mij
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
merijn schreef op 23-01-2004 @ 21:30:
Woohoo!!! Net weer rijles gehad en het ging echt super!! Ik ben zelfs voor de eerste keer op de snelweg geweest! Heb het idee dat het wel heel erg snel gaat, maar het gaat wel heel goed. Ben nog maar bij mijn derde les.... Hoe snel ging het bij jullie allemaal?
ik ging met m'n 9e les de snelweg op.
hellingproef de 3e les ofzo
achteruit rijden 4e of 5e les
goed leren kijken 5e les
speciale verrichtingen als straatje keren en halve draai tussen de 8e en 15e les
speciale verrichtingen als file parkeren en vakparkeren tussen de 15e en 18e les

misschien iets om mee te vergelijken, maar ik moet wel zeggen dat ik d'r zo'n 7 lessen over heb gedaan om alleen al het gas geven en schakelen onder de knie te krijgen; liet telkens de koppeling te snel opkomen en dan sloeg m'n motor weer af.
en ben ook niet zo'n geweldige rijder, dus bij mij gaat alles iets langzamer als bij anderen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-01-2004 @ 20:17:
misschien iets om mee te vergelijken, maar ik moet wel zeggen dat ik d'r zo'n 7 lessen over heb gedaan om alleen al het gas geven en schakelen onder de knie te krijgen; liet telkens de koppeling te snel opkomen en dan sloeg m'n motor weer af.
Dat had ik ook... De eerste 10 uur dat ik gereden heb, kreeg ik het koppelen echt niet voor elkaar. De auto sloeg minstens 5x per les af, soms wel 20x. Toen ik het koppelen eenmaal vrij redelijk door had, ging het ook ineens vrij aardig bij mij...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:30
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Zit Wolff ook in Goes, dan zeker Wolf kiezen!

offtopic: rijlessen zijn toch wel erg duur... pfff!
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 26-01-2004 @ 21:03:
Dat had ik ook... De eerste 10 uur dat ik gereden heb, kreeg ik het koppelen echt niet voor elkaar. De auto sloeg minstens 5x per les af, soms wel 20x. Toen ik het koppelen eenmaal vrij redelijk door had, ging het ook ineens vrij aardig bij mij...
ja precies. Alleen gaat het bij mij nog steeds niet vloeiend. Soms wel; dan wel het een hele les goed gaan, maar soms dan gaat het ook een hele les fout (vorige week 3x afgeslagen: 18e les! )
Terwijl vandaag weer heel goed ging met m'n 19e en 20ste les. Het is dus heel verschillend bij mij.
Echt stom, want het hoort toch een soort automatisme te worden...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 06:13
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
merijn schreef op 16-01-2004 @ 08:54:
Voor diegenen die al bezig zijn of hun rijbewijs al hebben:

Waar heb je je keuze voor de rijschool op gebaseerd?

Op resultaten van het CBR, de snelheid waarmee ik er terecht kon, ervaringen van n vriendin van mij.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:22
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Goed, ik heb vandaag pas mijn eerste 'les' gehad (intake-test), maar de meeste vragen weet ik wel te beantwoorden.

Grote of kleine rijschool? Grote rijschool.
Hoeveel heeft het je in totaal gekost? €2050,- excl. intake.
Ben je de eerste keer geslaagd? Dat weet ik dus nog niet, maar het is met een garantie, dus voor mij maakt het niks uit.
Hoe lang heb je er over gedaan? Ik krijg negen dagen rijonderricht (of whatsoever) en daarbij nog onbeperkt lessen, mocht dat nodig zijn.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer alleen een Motor rijbewijs halen
ricky09_
11 04-11-2015 11:22
Verkeer & Vervoer punten rijbewijs ?
SilverBlue
25 08-01-2007 10:59
Verkeer & Vervoer Rijbewijs halen en brommer kopen?
Verwijderd
5 08-03-2006 17:28
Werk, Geld & Recht Je rijbewijs halen als je in het buitenland woont
Daantje_0705
15 09-02-2005 17:07
De Kantine Rijbewijs halen in Spanje
Stefanie
31 03-01-2004 16:04
Liefde & Relatie hij heeft 't rijbewijs gehaald....:S
friesin
11 18-08-2002 21:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.