Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 07:17
fib
Avatar van fib
fib is offline
Sinds het uit is met mijn vriendje, heb ik veel problemen met slapen.

Het in-slapen lukt wel. Het probleem is dat ik niet door slaap. Na een paar uur ben ik klaar wakker.

Hij heeft het uitgemaakt, ik ben hier helemaal kapot van. Ik ben erg emosioneel, door korte nachtrusten wordt dit alleen maar erger.

Nu zit ik op kamers, mijn huisarts woont 4 uur reizen verder op. Denken jullie dat ik telefonisch slaaptabletten kan regelen?

Is het zowizo verstandig om aan slaaptabletten te beginnen. Misschien raak je er aan verslaafd.

fibje
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 08:12
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Volgens mij niet verstandig om eraan te beginnen.

Maak 's avonds een lange wandeling, laat je gedachten uitwaaien en probeer dan te slapen.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:03
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 02-01-2007 @ 08:17 :
...
Nu zit ik op kamers, mijn huisarts woont 4 uur reizen verder op. Denken jullie dat ik telefonisch slaaptabletten kan regelen?

Is het zowizo verstandig om aan slaaptabletten te beginnen. Misschien raak je er aan verslaafd.

fibje
Zoek een huisarts in de buurt. Ik zou het slecht vinden als je telefonisch slaaptabletten krijgt!
Die pillen werken verslavend (gewenning), dus als het niet echt nodig is zou ik er niet aan beginnen. Probeer anders eens valeriaan of melatonine oid.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Of wacht gewoon even af, het is pas nét uit met je vriend, lijkt me nogal rigoreus om meteen al naar slaappillen te grijpen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou eerst andere dingen proberen.
Als eerste: heb je een vast ritme? Eet op vaste tijden en ga op tijd naar bed. Ga geen tv meer kijken of computeren vlak voor het slapen gaan, maar laat je dag rustig aflopen. Een truc hiervoor is om steeds wat meer licht uit te doen. Je geeft je lichaam dan het sein dat het donker wordt, wat de slaap stimuleert.

Verder heb je nog dingen als melatonine wat je eerst nog kan proberen. Pas als dat allemaal niet werkt, dan zou ik naar de huisarts gaan en kijken of hij slaaptabletten als oplossing aandraagt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:07
amor
Avatar van amor
amor is offline
Ik zal idd niet zo snel al om slaaptabletten vragen. Kun je niet eerst bijvoorbeeld valeriaan tabletten proberen? Deze zijn tenminste niet zo slecht en je komt er makkelijker vanaf als de slaaptabletten
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 19:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Kijk anders bij de drogisterij naar Melatonine.. Het is afhankelijk van je huisarts of je telefonisch slaaptabletten kunt krijgen of niet.
Huisartsen zijn tegenwoordig niet meer zo scheutig met het voorschrijven van benzodiazepines omdat zoals al gemeld er een heel aantal mensen verslaafd aan is. Nu kan er weinig gebeuren als je ze een week of twee slikt..

Wil je overigens slaapmedicatie omdat je door je slaapgebrek niet meer goed kunt nadenken/ verwerken e.d. of vind je het alleen vervelend dat je 's nachts piekert?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 20:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb wel telefonisch slaaptabletten gekregen ooit.
Mijn moeder moest wel aan de telefoon komen, ook al was ik boven de 18.
Was trouwens wel een wat andere (ernstigere) situatie.
Ik zou niet zo snel aan slaaptabletten denken inderdaad, kijk het even aan, of probeer iets homeopatisch.

En bovendien, een paar weken wat slechter slapen kom je ook wel weer overheen. En mocht het langer worden dan dat, val je vanzelf eerder in slaap omdat je lichaam uitgeput raakt door dat slaapgebrek.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 21:29
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je kunt bij de apotheek Melatonine halen. Dit is een lichaamseigen stof die je slaap-waakritme reguleert. Misschien is dit door stress verstoord, en is het even nodig het zelf aan te vullen.

Daarnaast kun je misschien proberen voor het slapen gaan nog even een rondje te gaan joggen. Blijf in ieder geval niet eerst op de bank hangen of wakker op bed liggen, want dit is funest voor je slaap. Dus als je wakker wordt ga dan even uit bed. Liggend wordt je moeilijk weer moe.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het Gaere fototopique, episode IV
cha0s
477 22-05-2017 23:09
Psychologie heb je wel is kalmeringspillen genomen? en hoe was dat?
devilcat
20 26-03-2003 19:08
Lichaam & Gezondheid moelijk om in te slapen
C'est moi
22 20-02-2003 12:53
Psychologie Slapen
Verwijderd
14 06-09-2002 21:37
Drugs & Alcohol welk medicijn kan je gebruken als drugs?
NaSgIrL
8 15-05-2002 16:52
Psychologie Waarom zou je als mens jezelf van kant maken?
Rhinus
20 16-02-2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.