Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2007, 15:37
Verwijderd
Ik heb al een aantal maanden elke dag last van pijnlijke ogen. Eerst dacht ik dat het aan mijn bril lag, omdat ik een paar keer dat ik 'm niet op had, er geen last van had. Maar nu heb ik het ook als ik mijn bril niet op heb.
Ik heb er de hele dag last van, en het werkt me ontzettend tegen, als ik op kijk doet het nog meer zeer, mensen aankijken en televisie kijken ed is erg vervelend.
Het is een soort brandend gevoel, alsof ze heel droog zijn en moe.
Als ik genoeg slaap heb ik er ook last van, en ik heb ook geprobeerd vaker met mijn ogen te knipperen (ja zo verzin je nog eens wat) maar dat helpt ook niet. Water drinken doe ik ook genoeg.

Is het een idee om hiermee naar de huisarts (of een opticien ?) te gaan ? En hebben jullie misschien ideeen waar het mee te maken zou kunnen hebben ?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook een tijd gehad, ongeveer een maand geleden. Ik dacht toen dat het kwam doordat de lucht droog was in de ruimte waar ik was (het was in die tijd dat je net de kachel weer aanzet binnen enzo). Ik heb die tijd geen oog make-up gedragen, mijn ogen zoveel mogelijk dicht gehouden, niet teveel inspannende dingen gedaan (lezen, computeren, tv kijken, zeker niet te lang achter elkaar) en idd gezorgd dat ik genoeg sliep. Het is toen weer over gegaan. Toch ga ik mijn ogen eens op laten meten want ik heb ook het idee dat ik minder goed zie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:40
Kyoki
Kyoki is offline
Mm, misschien te hoge oogdruk ofzo, dan moet je inderdaad richting oogarts/opticien. Zijn druppels voor. Oogarts lijkt me beter plan, trouwens, maar volgens mij had je daar meteen weer een halfjaar wachttijd voor ofzo?

*weet verder weinig van ogen af*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je naar de oogarts wil moet je toch eerst langs de huisarts voor een verwijsbrief, als het de eerste keer is dat je er heen gaat
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:21
amor
Avatar van amor
amor is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-01-2007 @ 16:51 :
Als je naar de oogarts wil moet je toch eerst langs de huisarts voor een verwijsbrief, als het de eerste keer is dat je er heen gaat
Ja die heb je dan inderdaad wel nodig anders kun je geen afspraak maken. Als de huisarts denkt dat het dringend is hoef je geen half jaar te wachten hoor. Ik had een keer heel ergl last van vlekken voor mn oog en de huisarts was bang dat het meer was dan gewoon ´spinnen´en toen moest ik gelijk door naar de oogarts. Zit je veel achter de computer of de tv? Daar krijg ik namelijk vaak branderige ogen van..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 19:21
Verwijderd
Dank voor de reacties.
Een oogarts .. hm, daar had ik nog niet aan gedacht. Wel ingewikkeld dat dat via de huisarts moet.
Ik heb besloten het nog even aan te zien.
Oh en veel achter de computer en tv zit ik niet, dus dat kan het ook niet zijn ..
Jammer dat niemand echt een idee heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou kunnen proberen of het helpt om bakjes met water neer te zetten in de buurt van de verwarming of van die bakjes die je eraan kan hangen. Een natte doek over de verwarming hangen kan ook, dan wordt de lucht wat vochtiger en dan heb je soms minder last van droge ogen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:21
Verwijderd
Dank je wel voor de tip. Ik zal het proberen. In mijn kamer heb ik wel radiatoren, maar bij mijn ouders hebben we heteluchtverwarming dus dan is dat wat moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan zou je nog kunnen proberen om een bak water ergens neer te zetten ofzo

Succes, hopelijk werkt het
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:03
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb dat ook echt al eeuwen, geen idee waar het precies door komt ook. Soms helpt het even om oogcreme te smeren. Misschien kun je dat proberen.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid pijnlijk oog
Patataap
3 17-12-2012 21:13
Lichaam & Gezondheid Rood oog, pijn, witte plekjes op oog
Verwijderd
8 10-09-2011 09:15
Verhalen & Gedichten *Een Pijnlijk bestaan* Met nieuw deel!
Schrijfstertje
19 03-06-2004 15:58
Lichaam & Gezondheid pijnlijk oog en slijm erin
kandyrat
5 11-05-2004 23:20
Verhalen & Gedichten Nieuw verhaal: Een Pijnlijk Bestaan
Schrijfstertje
37 07-05-2004 22:05
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.