Oud 22-02-2005, 14:03
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-02-2005 @ 23:08 :
weet je wat zielig is????

jouw manier van typen, en het daaruitblijkende gebrek aan opletten tijdens de Nederlandse les.............

En bio industrie stoppen??
Tip 1 : zorg dat ander vlees goedkoper wordt
sukkel
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Advertentie
Oud 22-02-2005, 15:58
japyo
japyo is offline
we zouden insekten kunnen gaan kweken zoals sprinkhanen

teneerste neemt dat veel minder ruimte in (goedkoop)
weinig voer nodig (goedkoop)
het is nog lekker ook.
het is eiwitrijk
Oud 22-02-2005, 16:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
japyo schreef op 22-02-2005 @ 15:58 :
we zouden insekten kunnen gaan kweken zoals sprinkhanen

teneerste neemt dat veel minder ruimte in (goedkoop)
weinig voer nodig (goedkoop)
het is nog lekker ook.
het is eiwitrijk
En deel van ons natuurlijke dieet, in tegenstelling tot koeien, varkens etc.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 22-02-2005, 22:43
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Het gaat toch weer niet zo'n eindeloze welles/nietes-discussie worden .

Maarja. Ik vind heel veel mensen maar slap. "ooohh, wat is het zielig voor die diertjes" "oooh, wat mishandelen die boeren hun beestjes" "ooh, nee, moet je kijken, die kippetjes hebben geen snavel meer" .

Als iedereen nou gewoon ophoudt met dat gezeur, wordt veganist, ga vegetarisch.

De meeste mensen zitten wel te zeuren dat biologisch vlees zo duur is maar de meeste vleesvervangers zijn nog goedkoper als bio-industrievlees dus ik snap het probleem niet.

En dat we alleseters zijn kan best zo zijn hoor, maar betekent niet dat we alleseters moeten blijven! Als vegetarisch zo slecht voor je is, zouden heel veel mensen al lang het hoekie om zijn. Nou mooi niet dus.
Ik denk zelfs dat het hart-en-vaat-ziekte probleem zal afnemen als meer mensen geen vlees eten.

Maarja, wie ben ik om dit te beweren.....
__________________
*aangenaam......*
Oud 22-02-2005, 23:58
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 22-02-2005 @ 22:43 :
Het gaat toch weer niet zo'n eindeloze welles/nietes-discussie worden .

Maarja. Ik vind heel veel mensen maar slap. "ooohh, wat is het zielig voor die diertjes" "oooh, wat mishandelen die boeren hun beestjes" "ooh, nee, moet je kijken, die kippetjes hebben geen snavel meer" .

Als iedereen nou gewoon ophoudt met dat gezeur, wordt veganist, ga vegetarisch.

De meeste mensen zitten wel te zeuren dat biologisch vlees zo duur is maar de meeste vleesvervangers zijn nog goedkoper als bio-industrievlees dus ik snap het probleem niet.

En dat we alleseters zijn kan best zo zijn hoor, maar betekent niet dat we alleseters moeten blijven! Als vegetarisch zo slecht voor je is, zouden heel veel mensen al lang het hoekie om zijn. Nou mooi niet dus.
Ik denk zelfs dat het hart-en-vaat-ziekte probleem zal afnemen als meer mensen geen vlees eten.

Maarja, wie ben ik om dit te beweren.....
Oud 23-02-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 21-02-2005 @ 23:26 :
Trumpetlover, wat ben je toch vervelend als het over vegetarisme gaat. :/
correctie: ik heb alle respect voor vegetariers, zolang ze maar niet als kruisvaarders/jehova's op domme wijze mij proberen te overtuigen. Voor de rest ben ik in het algemeen vrij vervelend.

@anetj: een zeer goed onderbouwd argument: alle respect voor jou....
Oud 23-02-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Lottiej schreef op 21-02-2005 @ 21:34 :
Whjahhhahaha dat heeft denk ik oowk niej veel shin...
Ik ben door de bio-industrie vegatarisch geworden!! haha zouden meer mensen moeten doewn..

XXX lottiej

PS: andere ideen om de bio-industrie te stoppen zijn altijd welkom
ben je uberhaupt wel eens op een boerderij geweest
Oud 23-02-2005, 10:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-02-2005 @ 00:21 :
correctie: ik heb alle respect voor vegetariers, zolang ze maar niet als kruisvaarders/jehova's op domme wijze mij proberen te overtuigen. Voor de rest ben ik in het algemeen vrij vervelend.
In de praktijk zijn het meer vleeseters die vegetariers en veganisten terug willen bekeren dan dat veggies vleeseters lopen te bekeren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 10:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 23-02-2005 @ 06:46 :
ben je uberhaupt wel eens op een boerderij geweest
Moet dat dan? Als je de beelden ziet heb je genoeg gezien.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 10:02 :
In de praktijk zijn het meer vleeseters die vegetariers en veganisten terug willen bekeren dan dat veggies vleeseters lopen te bekeren.
tja, dat zijn jouw woorden.....

en ja, voor een echt objectief beeld, zou je wel eens naar een boerderij moeten gaan, ipv maar wat te lopen zwammen, want alleen de beelden van het animal liberation front zijn niet zaligmakend, of de waarheid alleen.
Oud 23-02-2005, 13:08
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 10:03 :
Moet dat dan? Als je de beelden ziet heb je genoeg gezien.
Televisiebeelden zijn vrijwel altijd subjectief.

Dus nee, dan heb je niet genoeg gezien.
Oud 23-02-2005, 13:16
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
ahw, ain't that cute
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Oud 23-02-2005, 14:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-02-2005 @ 10:23 :
tja, dat zijn jouw woorden.....

en ja, voor een echt objectief beeld, zou je wel eens naar een boerderij moeten gaan, ipv maar wat te lopen zwammen, want alleen de beelden van het animal liberation front zijn niet zaligmakend, of de waarheid alleen.
Geloof me maar dat de beelden op tv goed hetgeen weergeven. En ja ik ben wel op boerderijen geweest. Ik woon ten midden van boerderijen.

Overigens geeft het tv beeld vaak te weinig weer. Veel mag niet gefilmd worden van de boeren enzo. Undercover beelden geven goed weer wat er gebeurd.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 14:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 13:08 :
Televisiebeelden zijn vrijwel altijd subjectief.

Dus nee, dan heb je niet genoeg gezien.
Aangezien de publieke omroepen het laten zien betekent juist ten voordele van de industrie dat het subjectief is. Wanneer laten ze nou eens echte beelden zien? Alleen soms bij het journaal maar bij alle andere programma's zie je de zaligmakende boerderijdierenplaatjes.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-02-2005 @ 00:21 :
correctie: ik heb alle respect voor vegetariers, zolang ze maar niet als kruisvaarders/jehova's op domme wijze mij proberen te overtuigen. Voor de rest ben ik in het algemeen vrij vervelend.
(...)
Je hebt zelf ook wel wat weg van een kruisvaarder, met alle respect.
Oud 23-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 23-02-2005 @ 14:53 :
Je hebt zelf ook wel wat weg van een kruisvaarder, met alle respect.
Hij heeft zelf nooit de woorden in de mond genomen 'Stap gewoon over'. Dat hij geen subtiele uitdrukkingen gebruikt, maakt 'm nog geen vlees-eet-kruisvaarder. Maar is dit de discussie? Nee.


Maar iig, zoals al eerder genoemd ga ik pas stoppen met vlees eten als er een verbod komt op de bio-industrie en de 'verantwoord' vlees-prijzen omlaag gaan. Het liefst stap ik hier op mn Gelder, neem ik de speer onder mn arm en ga ik zelf mn hertje halen, gaat alleen zo moeilijk met een zeer klein aantal aan herten en een jachtverbod. Hebben we ook allemaal zelf gedaan.
Oud 23-02-2005, 16:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-02-2005 @ 00:21 :
correctie: ik heb alle respect voor vegetariers, zolang ze maar niet als kruisvaarders/jehova's op domme wijze mij proberen te overtuigen. Voor de rest ben ik in het algemeen vrij vervelend.
Ik heb respect voor alle vleeseters, zolangs ze maar niet als kruisvaarders/jehova's op domme wijze mij proberen to overtuigen dat ik vlees moet eten of dat vegetariers doen alsof mensen die vlees eten "slecht" zijn.


Vooroordelen...pfff. Hoeveel vegetariers ken je? en hoeveel daarvan proberen je als jehova te overtuigen? Het is gewoon een keuze hoor, negen van de tien hangen het ook niet aan de grote klok ofzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 23-02-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 23-02-2005 @ 16:47 :
Hij heeft zelf nooit de woorden in de mond genomen 'Stap gewoon over'. Dat hij geen subtiele uitdrukkingen gebruikt, maakt 'm nog geen vlees-eet-kruisvaarder.
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Oud 23-02-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 23-02-2005 @ 18:56 :
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Dat zie je verkeerd, als je de bal kaatst, kaats dan de goeie bal. Geen uitleg.
Einde discussie, mijn antwoord op het ontopic deel heb je.
Oud 23-02-2005, 19:34
Verwijderd
Je hebt kennelijk de andere discussies hier over vegetarisme niet gevolgd en hebt geen flauw idee waar het over gaat.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 19:37.
Oud 23-02-2005, 19:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 23-02-2005 @ 16:47 :
[B]Hij heeft zelf nooit de woorden in de mond genomen 'Stap gewoon over'. Dat hij geen subtiele uitdrukkingen gebruikt, maakt 'm nog geen vlees-eet-kruisvaarder. Maar is dit de discussie? Nee.

Als er een discussie is zijn alle partijen bezig als een jehova. Immers is het doel van een discussie om een ander te overtuigen. Anders ga je niet meedoen met een discussie.

Je kan wel mensen hebben die erg opdringerig zijn en bijvoorbeeld de voet tussen de deur steken of je achter na lopen. Dat is opdringerig.
Je mening uiten over je gedrag door te zeggen 'vlees is moord' is niet echt opdringerig. Men zegt alleen een mening, welke geen betekenis heeft tot het aandringen van een keuze.

Echter bij vleeseters heb ik gemerkt dat er een aantal groepen zijn.
- de mensen die zich gaan verantwoorden en zeggen dat ze niet zoveel vlees eten en scharreleieren nemen enzo. Net alsof ze zich schamen

- de mensen die best benieuwd zijn of gewoon wat erover vragen.

- de mensen die gaan zeggen dat het onzin is en je stukken vlees gaan voorhouden oid. En de hele tijd gaan roepen dat je gewoon vlees moet gaan eten e.d.

De laatste groep start ook vaak een discussie met een vegetarier of veganist en komt dan op het laatste ermee dat de vegetarier of veganist aan het opdringen is, terwijl de vleeseter de discussie gestart is danwel aangegaan. Niet de schuld van de vegetarier of veganist.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 23-02-2005 @ 19:34 :
Je hebt kennelijk de andere discussies hier over vegetarisme niet gevolgd en hebt geen flauw idee waar het over gaat.
Wel, en dat was mn antwoord erop.




Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 19:39 :
Als er een discussie is zijn alle partijen bezig als een jehova. Immers is het doel van een discussie om een ander te overtuigen. Anders ga je niet meedoen met een discussie.
Neen. Een discussie kan ook als doel hebben meer informatie te winnen voor jezelf, en 'gewoon' omdat het een fijne discussiewaarde heeft.
Citaat:
Je kan wel mensen hebben die erg opdringerig zijn en bijvoorbeeld de voet tussen de deur steken of je achter na lopen. Dat is opdringerig.
Klopt.
Citaat:
Je mening uiten over je gedrag door te zeggen 'vlees is moord' is niet echt opdringerig.
Citaat:
Men zegt alleen een mening, welke geen betekenis heeft tot het aandringen van een keuze.
Ik vind het wel degelijk opdringerig, maar dat ben ik persoonlijk, weet niet hoe de kwestie ligt bij menig ander vleeseter. 'Vlees is moord' defineerd mij dan bwvs als moordenaar.
Citaat:
Echter bij vleeseters heb ik gemerkt dat er een aantal groepen zijn.
- de mensen die zich gaan verantwoorden en zeggen dat ze niet zoveel vlees eten en scharreleieren nemen enzo. Net alsof ze zich schamen
- de mensen die best benieuwd zijn of gewoon wat erover vragen.
- de mensen die gaan zeggen dat het onzin is en je stukken vlees gaan voorhouden oid. En de hele tijd gaan roepen dat je gewoon vlees moet gaan eten e.d.
Klopt.
Citaat:
De laatste groep start ook vaak een discussie met een vegetarier of veganist en komt dan op het laatste ermee dat de vegetarier of veganist aan het opdringen is, terwijl de vleeseter de discussie gestart is danwel aangegaan. Niet de schuld van de vegetarier of veganist.
Het starten van een gezonde discussie is opdringen?
Dat is nieuw *noteert*.

(het zal best dat er een hoop mensen die een dergelijke discussie aansnijden ook niets anders doelen dan opdringen, provoceren of irriteren, maar het hoeft niet per definitie zo te zijn. Het kan evengoed dat ook een vega in een dergelijke discussie opdringerig overkomt, allemaal kwestie van situatie, niet bij rade al )


Z'n kutopmerkingen zijn we gewend, die van mij en een kwart van de rest van de bevolking ook, maar dat betekent niet dat er bewust geprovoceerd wordt.
Oud 23-02-2005, 21:48
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 14:45 :
Aangezien de publieke omroepen het laten zien betekent juist ten voordele van de industrie dat het subjectief is. Wanneer laten ze nou eens echte beelden zien? Alleen soms bij het journaal maar bij alle andere programma's zie je de zaligmakende boerderijdierenplaatjes.
De beelden van het Animal Liberation Front zijn net zo subjectief als die van het NOS journaal.

Maar zonder twijfel zijn het "echte" beelden. M.a.w. er zullen ongetwijfeld boerderijen zijn waar de dieren slecht behandeld worden, maar die zullen ver in de minderheid zijn.
Oud 23-02-2005, 21:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 23-02-2005 @ 20:29 :
[B]Neen. Een discussie kan ook als doel hebben meer informatie te winnen voor jezelf, en 'gewoon' omdat het een fijne discussiewaarde heeft.
Nee, want dat heet informatie inwinnen. Een discussie betekent dat beide partijen elkaar informatie geven (argumenteren) om een doel te bereiken. Het doel dus om een compromis te sluiten of om de ander helemaal te overtuigen of overhalen.


Citaat:
[B]Ik vind het wel degelijk opdringerig, maar dat ben ik persoonlijk, weet niet hoe de kwestie ligt bij menig ander vleeseter. 'Vlees is moord' defineerd mij dan bwvs als moordenaar.
Je kan je beledigd voelen. Maar als iets opgedrongen word is dat geen beledigen, dan is het 'je gaat je anders gedragen, anders...'.

Citaat:
Het starten van een gezonde discussie is opdringen?
Dat is nieuw *noteert*.

Het starten van een discussie en achteraf voelen alsof de andere iets opdringt is je eigen schuld dat je dat gevoel hebt. Je start immers zelf de discussie of je gaat erop in. Je kan ook uit een discussie komen met een gevoel van meer toenadering van de andere partij en respect naar de manier van discussieren.

Citaat:
(het zal best dat er een hoop mensen die een dergelijke discussie aansnijden ook niets anders doelen dan opdringen, provoceren of irriteren, maar het hoeft niet per definitie zo te zijn. Het kan evengoed dat ook een vega in een dergelijke discussie opdringerig overkomt, allemaal kwestie van situatie, niet bij rade al )
Ok, er zullen er zeker een aantal zijn die erg opdringerig zijn. Ik vind dat je gewoon niet moet spreken over opdringerige vega's, omdat je het moet hebben over opdringerige mensen. Immers zijn er zowel opdringerige vega's als vleeseters. Qua verhouding zal het niet verschillen denk ik zo.

Citaat:
Z'n kutopmerkingen zijn we gewend, die van mij en een kwart van de rest van de bevolking ook, maar dat betekent niet dat er bewust geprovoceerd wordt.
Daar kan sprake van zijn dat de ene partij het doet om te provoceren. Echter moet je daar maar meteen van uitgaan? Of moet je uitgaan van het goede van de ander?
Als je van het slechte uitgaat, dan ga je ook slecht doen en dan was de andere misschien goedgestemt en gaat daarna ook slecht doen. Terwijl als je goed doet je ook goed ontmoet
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 23-02-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 21:53 :
Nee, want dat heet informatie inwinnen. Een discussie betekent dat beide partijen elkaar informatie geven (argumenteren) om een doel te bereiken. Het doel dus om een compromis te sluiten of om de ander helemaal te overtuigen of overhalen.
Woordenboek.
Citaat:
Je kan je beledigd voelen. Maar als iets opgedrongen wordTTTTT is dat geen beledigen, dan is het 'je gaat je anders gedragen, anders...'.
De zeurende 'ik heb toch wel gelijk dus doe het maar' vorm van ~ wel ja.
Citaat:
Het starten van een discussie en achteraf voelen alsof de andere iets opdringt is je eigen schuld dat je dat gevoel hebt. Je start immers zelf de discussie of je gaat erop in. Je kan ook uit een discussie komen met een gevoel van meer toenadering van de andere partij en respect naar de manier van discussieren.
Als ik een discussie begin, is het niet mijn verantwoordelijkheid als iemand gedurende die discussie opdringerig gaat doen, en ik heb daarbij dus alle recht eventueel naderhand te zeggen 'Nou, je kwam best opdringerig uit de hoek'. Het is niet dat je erom vraagt ofzo.
Citaat:
Ok, er zullen er zeker een aantal zijn die erg opdringerig zijn. Ik vind dat je gewoon niet moet spreken over opdringerige vega's, omdat je het moet hebben over opdringerige mensen. Immers zijn er zowel opdringerige vega's als vleeseters. Qua verhouding zal het niet verschillen denk ik zo.
Dat zei ik ook.

Citaat:
Daar kan sprake van zijn dat de ene partij het doet om te provoceren. Echter moet je daar maar meteen van uitgaan? Of moet je uitgaan van het goede van de ander? Als je van het slechte uitgaat, dan ga je ook slecht doen en dan was de andere misschien goedgestemt en gaat daarna ook slecht doen. Terwijl als je goed doet je ook goed ontmoet
we zien vanzelf wel wat hij zegt.





End. Adieu.
Oud 23-02-2005, 22:19
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-02-2005 @ 12:05 :
Ik ben juist voor de bio-industrie.

Nu is het vlees lekker goedkoop.
Juist.
Overigens heb ik wel respect voor mensen die geen vlees eten, moeten ze zelf weten. En nee, ik vind het niet zielig voor die beesten, komop zeg het zijn beesten. Dieren slachten elkaar in de natuur ook op brute wijze af
Oud 24-02-2005, 06:29
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 23-02-2005 @ 14:45 :
Aangezien de publieke omroepen het laten zien betekent juist ten voordele van de industrie dat het subjectief is. Wanneer laten ze nou eens echte beelden zien? Alleen soms bij het journaal maar bij alle andere programma's zie je de zaligmakende boerderijdierenplaatjes.
'wanneer laten ze nou eens echte beelden zien'

alsof het op elke boerderij vreselijk aan toe gaat, waar koeien gewoon in de sloot gedumpt worden en kippen maar tussen het gier gegooit worden oid

en ik heb nou nog nooit 'zaligmakende boerderijdierenplaatjes' gezien, want ze zijn meestal negatief
Oud 24-02-2005, 06:31
Verwijderd
blijkbaar weet iedereen hoe het op een boerderij het er aan toe gaat, 'ben je er uberhaupt wel eens geweest?' 'nee natuurlijk niet! ik kijk alleen maar naar de TV!'
Oud 24-02-2005, 10:52
TechXP
TechXP is offline
[QUOTE]Sovreze schreef op 23-02-2005 @ 22:07 :
[B]Woordenboek.[/quote[]
Welke van de vele?

Citaat:
[B]De zeurende 'ik heb toch wel gelijk dus doe het maar' vorm van ~ wel ja.
Iedereen met een mening heeft een 'ik heb gelijk'. Hoe kan je anders achter je mening staan?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 11:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-02-2005 @ 06:29 :
'wanneer laten ze nou eens echte beelden zien'

alsof het op elke boerderij vreselijk aan toe gaat, waar koeien gewoon in de sloot gedumpt worden en kippen maar tussen het gier gegooit worden oid


Nee, nu schets je zelf een raar beeld ervan zoals ik het zou zien. Nee het gaat om de dierenmishandelingpraktijken op boerderijen en de drang naar goedkoper bezig zijn ten koste van dierenwelzijn. Dat is dus dat koeien vaker op stal staan en speciaal voer krijgen e.d. Maar daarnaast ook uierbranden, onverdoofde castraties, snavels kappen (met hete tang e.d.), overvoeden (kippen die door hun poten zakken, zogenoemde plofkippen), gooien en smijten met dieren(speels omgaan met dieren), etc.

Citaat:
en ik heb nou nog nooit 'zaligmakende boerderijdierenplaatjes' gezien, want ze zijn meestal negatief
Zaligmakende boerderijdierenplaatjes zijn de beelden gelevert door de industrie zelf. Ze zetten dan een scene van hoe men denkt dat het eraan toegaat (het ideaal beeld van de boerderij) en maken daar beelden van. Deze plaatjes zie je op tv of zie je ook veel terug in de boeken op scholen en in brochures van de industrie, terwijl feit is dat het beeld niet representatief is voor de industrie. Koeien staan niet meer zo vaak in de wei en vleeskoeien al helemaal niet. Scharrelende kippen in de de vrije buitenlucht is niet zoals het is. Het is nog steeds kooikippen (legbatterij) en scharrelkippen wat niet zo diervriendelijk is. En kan jij je herinneren dat de varkens buiten liepen? Nee, en ik denk dat niemand dat echt kan herinneren. Productievarkens zitten binnen. Terwijl in die zaligmakende plaatjes je gewoon varkens in de buitenlucht ziet. Zo kan ik me nog zulke plaatjes herinneren die ik op school in boeken zag. Nou zo ziet het er in het echt dus niet uit, terwijl men je dat wel wil laten geloven. De bioindustrie heeft al diverse keren schoolmateriaal en folders moeten herzien omdat de rechter/commissie die over deze zaken ging het eens was met organisaties die er beklag over deden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 11:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-02-2005 @ 06:31 :
blijkbaar weet iedereen hoe het op een boerderij het er aan toe gaat, 'ben je er uberhaupt wel eens geweest?' 'nee natuurlijk niet! ik kijk alleen maar naar de TV!'
De tv laat iets zien, maar nog niet alles. Maar vaker in bepaalde programma's een vertekend beeld. Het beste materiaal vind je op internet als je het beste beeld wilt zien of je kan naar een boerderij.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 10:52 :
Iedereen met een mening heeft een 'ik heb gelijk'. Hoe kan je anders achter je mening staan?
een mening staat niet gelijk aan een vaststaand feit.
Oud 24-02-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 24-02-2005 @ 06:31 :
blijkbaar weet iedereen hoe het op een boerderij het er aan toe gaat, 'ben je er uberhaupt wel eens geweest?' 'nee natuurlijk niet! ik kijk alleen maar naar de TV!'
Ik ben regelmatig op een varkenshouderij geweest. Daar was ik er getuige van dat die dieren in veel te kleine hokjes zaten en onverdoofd gecastreerd en gecoupeerd werden.

Bovendien heb ik 2 weken op de slachthal van een slachthuis gewerkt. Die dieren komen daar aan de lopende band voorbij zetten, opgehangen aan hun achterpoten. Ze zijn weliswaar niet meer in leven en ik weet niet in hoeverre ze pijn hebben gehad toen ze werden gedood, maar het stond mij erg tegen dat die dieren niet meer als dier, maar als product werden behandeld.
Oud 24-02-2005, 12:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 24-02-2005 @ 11:40 :
een mening staat niet gelijk aan een vaststaand feit.
Nee duh.... maar zo gaat men wel in de discussie. Een mening beschouw je als de echte mening anders sta je niet achter je mening.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 11:02 :
Nee, nu schets je zelf een raar beeld ervan zoals ik het zou zien. Nee het gaat om de dierenmishandelingpraktijken op boerderijen en de drang naar goedkoper bezig zijn ten koste van dierenwelzijn. Dat is dus dat koeien vaker op stal staan en speciaal voer krijgen e.d. Maar daarnaast ook uierbranden, onverdoofde castraties, snavels kappen (met hete tang e.d.), overvoeden (kippen die door hun poten zakken, zogenoemde plofkippen), gooien en smijten met dieren(speels omgaan met dieren), etc.


Zaligmakende boerderijdierenplaatjes zijn de beelden gelevert door de industrie zelf. Ze zetten dan een scene van hoe men denkt dat het eraan toegaat (het ideaal beeld van de boerderij) en maken daar beelden van. Deze plaatjes zie je op tv of zie je ook veel terug in de boeken op scholen en in brochures van de industrie, terwijl feit is dat het beeld niet representatief is voor de industrie. Koeien staan niet meer zo vaak in de wei en vleeskoeien al helemaal niet. Scharrelende kippen in de de vrije buitenlucht is niet zoals het is. Het is nog steeds kooikippen (legbatterij) en scharrelkippen wat niet zo diervriendelijk is. En kan jij je herinneren dat de varkens buiten liepen? Nee, en ik denk dat niemand dat echt kan herinneren. Productievarkens zitten binnen. Terwijl in die zaligmakende plaatjes je gewoon varkens in de buitenlucht ziet. Zo kan ik me nog zulke plaatjes herinneren die ik op school in boeken zag. Nou zo ziet het er in het echt dus niet uit, terwijl men je dat wel wil laten geloven. De bioindustrie heeft al diverse keren schoolmateriaal en folders moeten herzien omdat de rechter/commissie die over deze zaken ging het eens was met organisaties die er beklag over deden.
toevallig kan ik me wel herinneren dat de varkens buiten liepen, waar? hier thuis

maar goed, dat terzijde

niet alle bio-industrie is slecht, de koeien worden nu eenmaal vaker binnen gehouden, ik kan het niet ontkennen. Boeren en veeartsen klagen er ook over. Maar een boer kan niet anders, een boer begon zijn boerderij wel met de dieren buiten, zo niet, dan zijn vader wel.

En over onverdoofde biggencastraties etc, ik weet dat het gebeurt, mijn vader deed het vroeger ook. Gelukkig zijn er boeren die zich daar wel tegen verzetten en mag het dus niet meer (nou ja, ik weet niet wanneer het in gaat...)

Ik vind het ook vreselijk wat met kippen gebeurt, met varkens, met koeien
maar het is gewoon niet overal zo, niet op elke boerderij gaat het er zo aan toe. Als je daarvoor vegetarier wordt, mij best, maar scheer niet alles over een kam en ga niet af op wat stomme tv beelden.
Ga dan liever in Belgie kijken, daar zijn ze nog een tikkeltje extremer
Oud 24-02-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:52 :
Ik ben regelmatig op een varkenshouderij geweest. Daar was ik er getuige van dat die dieren in veel te kleine hokjes zaten en onverdoofd gecastreerd en gecoupeerd werden.

Bovendien heb ik 2 weken op de slachthal van een slachthuis gewerkt. Die dieren komen daar aan de lopende band voorbij zetten, opgehangen aan hun achterpoten. Ze zijn weliswaar niet meer in leven en ik weet niet in hoeverre ze pijn hebben gehad toen ze werden gedood, maar het stond mij erg tegen dat die dieren niet meer als dier, maar als product werden behandeld.
ja, ze worden behandeld als product. Waarom? snel, goedkoop etc etc
waarom dat? omdat de consument dat eet en goedkoop voedsel wil.

Ik kan niet ontkennen dat varkens nog steeds in veel te kleine hokjes zitten, maar een boer wordt nou ook niet bepaald gesteund om diervriendelijkere manieren te zoeken voor het onderkomen.
Oud 24-02-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 12:34 :
Nee duh.... maar zo gaat men wel in de discussie. Een mening beschouw je als de echte mening anders sta je niet achter je mening.
we gaan best wel offtopic nu, maar ik wil je nog een voorbeeldje voorleggen.

Ik ben lichtelijk rascistisch omdat ik dus oa 'vind' dat een hoop mensen zich beuwst niet aan de regels houden, sociaal én wettelijk, dat is nu eenmaal zo en daar valt weing aan te veranderen. Geen zin erover te discussieren.
Dat is dus bwvs een mening van mij, maar ik weet dat het niet dé manier is. Met andere woorden; ik denk niet dat mijn mening 'de echte mening' is. Dus blijf ik terugkomen op het feit dat je een mening kunt hebben geheel lostaand van harde feiten.

Maar zoals ik al eerder zei; doei.
Oud 24-02-2005, 14:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-02-2005 @ 14:24 :
toevallig kan ik me wel herinneren dat de varkens buiten liepen, waar? hier thuis

maar goed, dat terzijde

niet alle bio-industrie is slecht, de koeien worden nu eenmaal vaker binnen gehouden, ik kan het niet ontkennen. Boeren en veeartsen klagen er ook over. Maar een boer kan niet anders, een boer begon zijn boerderij wel met de dieren buiten, zo niet, dan zijn vader wel.

En over onverdoofde biggencastraties etc, ik weet dat het gebeurt, mijn vader deed het vroeger ook. Gelukkig zijn er boeren die zich daar wel tegen verzetten en mag het dus niet meer (nou ja, ik weet niet wanneer het in gaat...)

Ik vind het ook vreselijk wat met kippen gebeurt, met varkens, met koeien
maar het is gewoon niet overal zo, niet op elke boerderij gaat het er zo aan toe. Als je daarvoor vegetarier wordt, mij best, maar scheer niet alles over een kam en ga niet af op wat stomme tv beelden.
Ga dan liever in Belgie kijken, daar zijn ze nog een tikkeltje extremer
Nou voor mij is de bioindustrie slecht. Het zijn nou eenmaal feiten over hoe ze met dieren omgaan. Het ministerie van Landbouw ontkent het ook niet en de boeren ook niet. Dat een boer iets beter met een dier omgaat betekent niet dat hij minder slecht is.

Voor mij moet de bioindustrie weg. Beter kan men op biologisch gaan. Hoewel dat ook nu nog gelinkt is met bioindustrie.

Bioindustrie is slecht met dieren. En is erg vervuilend (lucht, milieu en watervervuilend). Ook een broeinest voor schandalen en voor ziekten. En niettemin een enorme voedselverspillende bedrijfsvoering.

Daarnaast is de bioindustrie verantwoordelijk voor houtkap in brazilie, argentinie en 3e wereldlanden waar ze soja e.d. maken voor het veevoedsel. En of de boeren daar wel geod betaald worden? Dacht het niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 16:33
Verwijderd
we kunnen in Nederland best op biologisch over gaan

en dan zijn wij de enigste
en wordt alle rotzooi uit het buitenland geimporteerd, zodat de Nederlanders alsnog aan het goedkope vlees kunnen, dieren die al helemaal vreselijk behandeld zijn
Oud 24-02-2005, 16:42
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 14:53 :
Nou voor mij is de bioindustrie slecht. Het zijn nou eenmaal feiten over hoe ze met dieren omgaan. Het ministerie van Landbouw ontkent het ook niet en de boeren ook niet. Dat een boer iets beter met een dier omgaat betekent niet dat hij minder slecht is.

Voor mij moet de bioindustrie weg. Beter kan men op biologisch gaan. Hoewel dat ook nu nog gelinkt is met bioindustrie.

Bioindustrie is slecht met dieren. En is erg vervuilend (lucht, milieu en watervervuilend). Ook een broeinest voor schandalen en voor ziekten. En niettemin een enorme voedselverspillende bedrijfsvoering.

Daarnaast is de bioindustrie verantwoordelijk voor houtkap in brazilie, argentinie en 3e wereldlanden waar ze soja e.d. maken voor het veevoedsel. En of de boeren daar wel geod betaald worden? Dacht het niet.
"Biologisch" heeft één zeer groot nadeel.
Het is nadelig voor de economie en dus de welvaart.
Maar zo diep denken Animal Liberation Front mensen en Green Peace hippies niet na.

Trouwens, de landbouw/veehouderij is (in mijn ogen) al een twijfelachtige sector, een waarvan ze van mij de subsidies wel mogen stoppen. Het is amper levensvatbaar in Nederland.
Biologische landbouw/veehouderij zou nóg duurder zijn dan de bioindustrie.
Oud 24-02-2005, 17:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 16:42 :
"Biologisch" heeft één zeer groot nadeel.
Het is nadelig voor de economie en dus de welvaart.
Maar zo diep denken Animal Liberation Front mensen en Green Peace hippies niet na.

Trouwens, de landbouw/veehouderij is (in mijn ogen) al een twijfelachtige sector, een waarvan ze van mij de subsidies wel mogen stoppen. Het is amper levensvatbaar in Nederland.
Biologische landbouw/veehouderij zou nóg duurder zijn dan de bioindustrie.
Kan je misschien daarover met bewijzen of redenering komen? Waarom is het nadelig voor de economie?

Als men de biologische sector meer steunt. Deze geven overigens veel realistischere prijzen dan de bioindustrieprijzen. Die zijn kunstmatig laag. Als men subsidies zou stoppen dan zou het niet eens bestaan. Onrendabel.

Overigens is biologische melk per liter maar 4 a 5 cent duurder. Dat het in de winkel duurder is komt meer doordat het maar kleinschalig word ingekocht. Hetzelfde voor de andere artikelen. Het is een kwestie van overstappen en dan zal het ongeveer even duur zijn.

Daarnaast word wel verwacht dat men een stapje terug doet. 4 tot 5 keer de aanbevolen hoeveelheid vlees opeten is niet goed voor voor de gezondheid. Vind je het gek dat kanker veel voorkomt.
Daarnaast is melk al sowieso niet goed, dus dat moet ook zeker minder. Melk goed voor je botten? In Nederland als melkconsumptieland (enorm veel drinkt nederland) heeft veel botontkalking. 1 op de 4 vrouwen krijgt er last van en 1 op 12 mannen. Reden genoeg om dat al te minderen of niet te gebruiken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 19:14
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 17:14 :
Kan je misschien daarover met bewijzen of redenering komen? Waarom is het nadelig voor de economie?
Ik zal mij beperken tot de veehouderij:

Ik weet niet hoeveel koeien een boer nodig heeft om rendabel te zijn en ook weet ik niet hoeveel ruimte een koe minimaal volgens de wet nodig heeft. Alle cijfers zijn dus verzonnen.

Stel je voor dat Boer Hannes 100 koeien heeft. Hij heeft deze koeien in een mooie stal van 100 vierkante meter. Zijn koeien eten voedsel waarin allerlei nodige vitaminen, mineralen en andere stoffen tegen bepaalde ziektes zitten.

Maar Boer Hannes is het gezeik van het Animal Liberation Front en Greenpeace zat, en besluit om op "biologisch" over te gaan.

Nu hebben zijn koeien 1 vierkante KILOmeter extra nodig en voedsel waar niet mee "gerommeld" is. Ook zal Boer Hannes waarschijnlijk meer mankracht moeten inhuren omdat het arbeidsintensiever is geworden.
Deze investeringen worden doorberekend in de prijzen van zijn melk/vlees en worden dus duurder voor de consument.
Aangezien de gemiddelde consument geen ruk geeft om biologisch, zullen ze het vlees kopen uit het buitenland waar het wél goedkoop geproduceerd kan worden.

Wat zal er gebeuren? De opbrengsten wegen niet meer op tegen de kosten en de agrarische sector zal (gedeeltelijk) instorten.
Wat hooguit zal kunnen worden gestopt door A) meer subsidies, maar dat geld moet ergens vandaan komen en dat geld is er op het moment niet, dus zal de belastingbetaler het moeten ophoesten, waardoor de koopkracht achteruit gaat. B) Monopolievorming van de boerenbedrijven in Nederland. Alleen de rijke, succesvolle ondernemingen zullen overleven en een soort van monopolie vormen, dit is echter zeer onwaarschijnlijk.

Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 17:14 :
Als men de biologische sector meer steunt. Deze geven overigens veel realistischere prijzen dan de bioindustrieprijzen. Die zijn kunstmatig laag. Als men subsidies zou stoppen dan zou het niet eens bestaan. Onrendabel.
Je slaat de spijker op z'n kop. Zolang er geen steun van de massa is voor de biologische sector, zal het nooit werken. En waarom is er vrij weinig steun? Omdat bioindustrie goedkoper produceert en dus aantrekkelijker is voor de consument.

Overigens is de biologische sector zonder subsidies nog minder rendabel dan de bioindustrie, maar dat heb ik al uitgelegd.

Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 17:14 :
Overigens is biologische melk per liter maar 4 a 5 cent duurder. Dat het in de winkel duurder is komt meer doordat het maar kleinschalig word ingekocht. Hetzelfde voor de andere artikelen. Het is een kwestie van overstappen en dan zal het ongeveer even duur zijn.
Zie mijn vorige punt over "steun van het volk".

Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 17:14 :
Daarnaast word wel verwacht dat men een stapje terug doet. 4 tot 5 keer de aanbevolen hoeveelheid vlees opeten is niet goed voor voor de gezondheid. Vind je het gek dat kanker veel voorkomt.
Daarnaast is melk al sowieso niet goed, dus dat moet ook zeker minder. Melk goed voor je botten? In Nederland als melkconsumptieland (enorm veel drinkt nederland) heeft veel botontkalking. 1 op de 4 vrouwen krijgt er last van en 1 op 12 mannen. Reden genoeg om dat al te minderen of niet te gebruiken.
Is er ook maar één enkele bron die dit ondersteunt?
Oud 24-02-2005, 20:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 19:14 :
Is er ook maar één enkele bron die dit ondersteunt?
Het is een kwestie van conclusies trekken. De melkindustrie is al vanaf de jaren 20 ofzo bezig dat melk goed is voor de botten.

Op zuivelonline.nl kan je vinden dat 1 op de 4 vrouwen het krijgt en 1 op de 12 mannen. Hun zeggen het zelf. Echter doen ze net alsof je daarom juist weer melk moet drinken.
Dat nederland de meeste melk (of een van de grootste melkconsumptielanden is) dan is wel geloof bekend (staat geloof ook op zuivelonline.nl). Of moet ik de bron er bij halen?
Als melk al 80 jaar als goed voor de botten word aangeprezen en men zegt dat het botontkalking tegen gaat, waarom is er na 80 jaar nog zo een hoog percentage botontkalking?
Overigens krijgen de meeste wel er last van op hogere leeftijd.

Eventueel heb ik nog wat vermeldingen/bronnen over dat melk voor de botten slecht is of dat wetenschappers het steeds meer in twijfel trekken enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 24-02-2005, 20:06
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-02-2005 @ 20:05 :
Het is een kwestie van conclusies trekken. De melkindustrie is al vanaf de jaren 20 ofzo bezig dat melk goed is voor de botten.

Op zuivelonline.nl kan je vinden dat 1 op de 4 vrouwen het krijgt en 1 op de 12 mannen. Hun zeggen het zelf. Echter doen ze net alsof je daarom juist weer melk moet drinken.
Dat nederland de meeste melk (of een van de grootste melkconsumptielanden is) dan is wel geloof bekend (staat geloof ook op zuivelonline.nl). Of moet ik de bron er bij halen?

Eventueel heb ik nog wat vermeldingen/bronnen over dat melk voor de botten slecht is of dat wetenschappers het steeds meer in twijfel trekken enzo.
Ik zou die graag willen zien.
Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen melk drinken stimuleren terwijl het ongezond is. Dat past niet in de knuffelbeer politiek van Nederland.

Overigens ben ik benieuwd hoe je op mijn redenatie gaat antwoorden.
Oud 24-02-2005, 21:40
@deniseXXL
Avatar van @deniseXXL
@deniseXXL is offline
ja, kvind het ok hartstikke zielig. die mense zijn gewoon heel errug wreed! dat wilje tog nie? tis gewoon ziek...

kus, denise.
__________________
XTREME
Oud 24-02-2005, 21:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:40 :
ja, kvind het ok hartstikke zielig. die mense zijn gewoon heel errug wreed! dat wilje tog nie? tis gewoon ziek...

kus, denise.
En nu nog onderbouwing.
Oud 24-02-2005, 22:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 20:06 :
Ik zou die graag willen zien.
Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen melk drinken stimuleren terwijl het ongezond is. Dat past niet in de knuffelbeer politiek van Nederland.


http://www.zuivelonline.nl/pages/doe...52&doelgroep=7
Daar staat over de aantal mensen met botontkalking.

Hier staat hoe we melk opgedrongen kregen:
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.htm
Zie onder melk, klachten erbij

http://www.soya.be/forumnl/viewtopic.php?t=53
http://www.soya.be/forumnl/viewforum.php?f=12

Hier staat wat over melkconsumptie in nederland en wat klachten van mensen en wat berichten wat men verzameld heeft over melk.

Hier nog wat:
http://www.fitness-net.nl/corporate/...l&&couple_id=3
http://www.niburu.nl/index.php?showa...articleID=5229
http://www.vitakruid.nl/informatie_b...php?klachtid=2

http://www.pcrm.org/health/prevmed/index.html (onder: Osteoporosis)


Citaat:
Overigens ben ik benieuwd hoe je op mijn redenatie gaat antwoorden.
Over de biologische industrie bedoel je? Zal zo even daarvoor tijd nemen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 22:05.
Oud 24-02-2005, 22:21
Verwijderd
Als reactie op RanC: In een markteconomie is het uiteraard de consument die op lange termijn indirect bepaalt wat er geproduceerd wordt, dus als de consument liever biologische producten wil, zullen er meer biologische producten worden aangeboden. Op dit moment heeft de biologische sector al een marktaandeel van ongeveer 2,5%, dat is bereikt in ongeveer één decennium, dat is dus een vrij groot aandeel. Een maatschappij die grotendeels biologisch vlees consumeert is dus niet ondenkbaar.
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 21:56 :
En nu nog onderbouwing.
Waarom zou ze haar gevoel onderbouwen? Ze zou haar post hooguit kunnen nuanceren door haar uitspraak dat ze het 'ziek' vindt weg te laten.
Oud 24-02-2005, 22:25
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-02-2005 @ 22:21 :
Als reactie op RanC: In een markteconomie is het uiteraard de consument die op lange termijn indirect bepaalt wat er geproduceerd wordt, dus als de consument liever biologische producten wil, zullen er meer biologische producten worden aangeboden. Op dit moment heeft de biologische sector al een marktaandeel van ongeveer 2,5%, dat is bereikt in ongeveer één decennium, dat is dus een vrij groot aandeel. Een maatschappij die grotendeels biologisch vlees consumeert is dus niet ondenkbaar.
Ik zeg ook nergens dat het ondenkbaar is, ik ben ook niet tegen de biologische landbouw/veehouderij, laat ik dat voorop stellen. Ik ben alleen wel zo ingesteld dat ik het goedkoopste vlees koop, en vooralsnog komt dat vlees uit de bio-industrie.

Citaat:
perseus schreef op 24-02-2005 @ 22:21 :
Waarom zou ze haar gevoel onderbouwen? Ze zou haar post hooguit kunnen nuanceren door haar uitspraak dat ze het 'ziek' vindt weg te laten.
Ik ben allergisch voor posts die niks tot weinig toevoegen en ook nog eens een ZEER belabberd niveau hebben. Hoewel ik mij ervan probeer te weerhouden mensen daarop te beoordelen.

@TechXP:
Hoewel ik de objectiviteit van sommige bronnen betwijfel, moet ik toegeven dat er misschien een kern van waarheid inzit.
Oud 24-02-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 22:25 :
Ik zeg ook nergens dat het ondenkbaar is, ik ben ook niet tegen de biologische landbouw/veehouderij, laat ik dat voorop stellen. Ik ben alleen wel zo ingesteld dat ik het goedkoopste vlees koop, en vooralsnog komt dat vlees uit de bio-industrie.
Ah, okay.
Citaat:

Ik ben allergisch voor posts die niks tot weinig toevoegen en ook nog eens een ZEER belabberd niveau hebben. Hoewel ik mij ervan probeer te weerhouden mensen daarop te beoordelen.
1. Hoe houd je dat dan vol op N&A?
2. Kun je het mij ook leren? ^_^
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.