Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 19:53
Verwijderd
Ik moet in de nacht van de 27ste (dus na 2e kerstdag) mijn broer vanaf schiphol ophalen met de auto. De 2e kerstdag werk ik de hele dag en ben dan pas erg laat 's avonds klaar met werken en zal daarna bijna direct naar schiphol rijden.

Nu is mijn vraag, heeft iemand tips om helder en wakker te blijven dan? (red bull en dat soort dingen zijn geen optie aangezien ik dat echt niet lust).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Pieperd, ik werk ook 's nachts en slaap dan ook praktisch niet. Dan kom ik pas om 6 uur thuis. En dan rijd ik vaak ook nog 1,5 uur naar huis. Prima te doen.

En redbull werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:20
PV
PV is offline
zet een muziekje op en zing mee
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:20
Verwijderd
suiker, dextro snoep, chocolade melk en druiven werkt bij mij adhd verwekkend
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 20:29
Anika
Sterke koffie werkt goed, en een muziekje opzetten en constant meezingen. Als je voelt dat je toch een beetje weg gaat zakken ff stoppen bij een tankstation, wat drinken en een rondje lopen buiten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-12-2006 @ 21:01 :
Pieperd, ik werk ook 's nachts en slaap dan ook praktisch niet. Dan kom ik pas om 6 uur thuis. En dan rijd ik vaak ook nog 1,5 uur naar huis. Prima te doen.

En redbull werkt goed.
sorry dat ik er misschien niet tegen kan. Ik heb dan al de hele dag heen en weer gerend, weinig tot geen pauze gehad en 's morgens al druk met andere dingen. Ik heb mijn slaap normaal gesproken dubbel en dwars nodig
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:16
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 08-12-2006 @ 21:20 :
suiker, dextro snoep, chocolade melk en druiven werkt bij mij adhd verwekkend
Dextro kan ik nog proberen, vroeger hielp het totaal niks,maar bedankt

Citaat:
PV schreef op 08-12-2006 @ 21:20 :
zet een muziekje op en zing mee
die is wel goed bedankt

Citaat:
Anika schreef op 08-12-2006 @ 21:29 :
Sterke koffie werkt goed, en een muziekje opzetten en constant meezingen. Als je voelt dat je toch een beetje weg gaat zakken ff stoppen bij een tankstation, wat drinken en een rondje lopen buiten ofzo.
dank je voor de ideeën
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:22
Verwijderd
Vermoeide bestuurders veroorzaken meer auto-ongelukken dan dronken bestuurders. Succes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2006 @ 22:22 :
Vermoeide bestuurders veroorzaken meer auto-ongelukken dan dronken bestuurders. Succes
Daarom wil ik wakker en alert zijn en vraag ik om tips
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 22:19
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 08-12-2006 @ 22:26 :
Daarom wil ik wakker en alert zijn en vraag ik om tips
Kun je niet even een half uurtje slapen tussendoor? Dan ben je al veel fitter.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:32
Verwijderd
Idd, zorgen dat het afwisselend blijft, dus om het half uur maximaal even uitstappen, frisse lucht inademen, als het kan even koffie halen of juist iets kouds drinken, of iets eten.

En het is inderdaad gevaarlijk om vermoeid te rijden. Is er echt niet iemand anders die kan? Want ik vind het niet erg verantwoord om je op pad te sturen als jij duidelijk veel te moe bent van je dag.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:44
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Een stevige lijn coke doet wonderen, maar dat zal je maar niks vinden neem ik aan. Probeer Bawls energiedrankje te bemachtigen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:50
Verwijderd
Stuur iemand anders of laat je broer wachten, vermoeid rijden is zo waar nog erger dan dronken rijden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 06:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien kun je hem met de trein ophalen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 08:22
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-12-2006 @ 21:01 :
Pieperd, ik werk ook 's nachts en slaap dan ook praktisch niet. Dan kom ik pas om 6 uur thuis. En dan rijd ik vaak ook nog 1,5 uur naar huis. Prima te doen.

En redbull werkt goed.
Doe eens niet zo lelijk.

Ik kan uberhaupt na 22 uur niet meer veilig rijden, maakt niet uit hoe druk mijn dag is. Sommige mensen hebben gewoon andere leefritmes dan jij

Als ik zelf moe word in de auto zet ik altijd meezing muziek aan, het raampje open (frisse lucht) of als dat niet kan juist de blower hard aan in mijn gezicht. Red bull lust je niet, wel koffie/thee/cola? Iets waar veel suiker in zit (mars/dextroenergy) levert ook energie op, maar voor een korte tijd en dat moet je steeds bijvullen anders word je er juist weer moe van.
Een tip is inderdaad om toch even te slapen, of iemand anders vragen om je broer op te halen. (Ik zeg ook altijd van te voren dat ik 's nachts niet kan rijden, want dan gebeuren er ongelukken )
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 11:41
Verwijderd
Ja, mijn tip is dus eigenlijk: doe het niet . Vraag of er echt niet iemand anders kan.

Als je dan toch gaat idd zorgen dat het koud is in de auto, dat er actieve muziek aan staat, sterke koffie kan helpen als je dat wel lust, en vlak van te voren actief zijn (dus even tien minuutjes gaan hardlopen of dansen etc.). Zorg ook dat je genoeg drinkt tijdens het rijden, en dan water of fris. Zoute koekjes kunnen je ook wat wakkerder houden.
Je bent 's avonds laat klaar met werken, betekent dat ook dat je 's ochtends laat begint? Het helpt in elk geval als je de dag goed uitgeslapen begint.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 12:31
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
indd de tips die hier al staan.

raam open voor frisse lucht.
kei hard je muziek aan, en mee zingen (zorgen actief te blijven.)
Zoet & zoutige snacks werken heel even goed wanneer je duf bent, je krijgt dan echt zo'n opkikker.

En wanneer het echt niet gaat, auto aan de kant vd weg zetten en zonder jas aan 4 rondjes om je auto rennen, daarna ben je wel weer wakker
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 12:32
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
laat je broer terug rijden, hij kan in het vliegtuig slapen. neem een nat koud washandje mee voor je gezicht als je moe wordt en de rest is wel gezegd.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 13:02
Verwijderd
Oh, van die Red Energy snoepjes van Vicks kan je ook proberen Die eet ik zo af en toe 's ochtends wel eens, en dan merk ik echt verschil. Maar als ik er 3 vrij snel achter elkaar eet (binnen een uur ofzo) dan word ik te actief
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 13:06
koelieboelie
koelieboelie is offline
kom op je bent nog jong, je kunt jezelf toch wel wakker houden.

en die ongelukken door vermoeidheid worden voor het grootste deel veroorzaakt door automobilisten met een leeftijd van 60+.

Als je er nu al problemen mee hebt, wil ik niet over 50 jaar bij jou in de auto zitten als je moe bent

nou ja goed, dit zeg ik dus omdat je niet zo gauw in slaap zal vallen, vooral als je de muziek superhard aanzet, nou dan hoef je je niet bang te maken dat je in slaap valt hoor !
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 13:10
Verwijderd
Je reactievermogen neemt ook af wanneer je vermoeid bent, er is niet alleen het gevaar dat je in slaap kan vallen, maar ook dat je gewoon te laat reageert.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat hou je best vol, je hebt de nacht ervoor toch gewoon genoeg geslapen?

Een heel sterk perpermuntje helpt ook alsje wat suffig wordt. En het raampje open.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:26
fib
Avatar van fib
fib is offline
een eind gaan hardlopen
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-12-2006 @ 09:22 :
Doe eens niet zo lelijk.

Ik kan uberhaupt na 22 uur niet meer veilig rijden, maakt niet uit hoe druk mijn dag is. Sommige mensen hebben gewoon andere leefritmes dan jij
Ik denk niet dat mijn leefritme zoveel verschilt als die van haar Ik doe dit zo'n 2 keer per maand, verder slaap ik meestal keurig op tijd.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:44
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Je kunt redbull ook mengen met cola, dan vind ik het wel te drinken. Dat kun je ook nog proberen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:59
Verwijderd
Als ik echt gaar/moe ben, eet ik altijd rozijnen met pinda's. Ik krijg daar energie van. En sowieso, hartige hapjes doen het bij mij beter dan iets zoets. Van die dikke salamiworst en dan in plakjes. Tussendoor stoppen bij een tankstation en inderdaad rondjes lopen, frisse lucht doet goed. Succes.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 15:11
Verwijderd
pep, sos, en dat soort dingen moeten je wel wakker houden
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 15:37
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
kolanoot
caffeine
guarana
stackers

verkrijgbaar bij smartshops en nog legaal ook.
werkt goed.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-12-2006 @ 15:31 :
Ik denk niet dat mijn leefritme zoveel verschilt als die van haar Ik doe dit zo'n 2 keer per maand, verder slaap ik meestal keurig op tijd.
Maar dat sluit niet uit dat anderen anders reageren op dit soort dingen dan jij. Ik en een vriend van me kunnen hetzelfde leefritme hebben, maar ik ben veel sneller stuk dan die vriend en heb ook veel meer slaap nodig. Tja, elk lichaam en elk persoon reageert weer anders.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 09-12-2006 @ 14:06 :
kom op je bent nog jong, je kunt jezelf toch wel wakker houden.

en die ongelukken door vermoeidheid worden voor het grootste deel veroorzaakt door automobilisten met een leeftijd van 60+.

Als je er nu al problemen mee hebt, wil ik niet over 50 jaar bij jou in de auto zitten als je moe bent

nou ja goed, dit zeg ik dus omdat je niet zo gauw in slaap zal vallen, vooral als je de muziek superhard aanzet, nou dan hoef je je niet bang te maken dat je in slaap valt hoor !
Natuurlijk val je niet meteen in slaap, maar je reactievermogen neemt gewoon enorm af als je moe bent. Mijn oom is op ongeveer mijn leeftijd nu ook om het leven gekomen omdat hij heel eventjes een tegenligger niet opmerkte...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 21:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ervaring is dat als je bezig blijft dat je best wakker kan worden. Ik weet alleen niet hoe slaapverwekkend autorijden op dat tijdstip op jouw traject is. Ik weet niet of je wel koffie lust? Anders zou je dat wel kunnen drinken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 09-12-2006 @ 16:11 :
pep, sos, en dat soort dingen moeten je wel wakker houden
wou het niet zeggen, maar idd..
maar dit is gezondheid, dus zal t wel niet een goeie post zijn hiero, meer wat voor d&a..

kan je niet iemand anders meenemen om je gezelschap en wakker te houden?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 07:32
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Met name lange rechte stukken maken het er niet echt beter op...Maar in ieder geval, zodra je merkt dat je wat wegzakt even stoppen (bij een tankstation koffie halen ofzo...of doe even je ogen dicht (nadat je je foon als wekker hebt gezet ofzo)). Ik denk dat broerlief liever wat langer wacht dan zn zusje van een vangrail/boom af mag schrapen...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 18:08
Verwijderd
Ik heb ooit eens gelezen dat appels je wakker houden .
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:39
Verwijderd
bedankt voor alle tips. Ik zal ze zeker gebruiken en de vriendin van mn broer gaat gezellig mee (alleen zij heeft helaas geen rijbewijs). Dus ik denk dat het wel gaat lukken. Voordat ik vertrek probeer ik een uurtje te slapen en desnoods rijd ik gelijk na mn werk daarheen, dan is het hooguit 11 uur dat ik vertrek en dan ben ik tegen 1 uur op schiphol, dat moet nog haalbaar zijn en moeten we misschien alleen wat langer wachten tot hij geland is). Verder van mn broer geeist dat hij niet drinkt en zorgt dat hij in staat is om te rijden.

Drugsdingen ga ik niet uitproberen om wakker te blijven, dat vind ik niet verantwoord.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als iemand met je meereist en tegen je blijft praten blijf je denk ik ook wel sneller wakker. Zorg ook dat het niet te warm in de auto wordt, dan doezel je ook sneller in.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:04
Verwijderd
Mijn moeder vroeg vroeger idd weleens aan ons of we tegen haar konden blijven praten. Zelf zet ik vaak juist radio 1 ofzo aan met veel gepraat, ipv muziekjes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:01
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 08-12-2006 @ 22:13 :
sorry dat ik er misschien niet tegen kan. Ik heb dan al de hele dag heen en weer gerend, weinig tot geen pauze gehad en 's morgens al druk met andere dingen. Ik heb mijn slaap normaal gesproken dubbel en dwars nodig
Geen sorry zeggen!
Niet iedereen heeft het uithoudingsvermogen van een idioot...

Je wordt gewoon moe als je de hele dag gewerkt hebt, zeker als dat tot laat is. Dat de een daar beter tegen kan dan de ander, nou fijn voor diegene!

Zelf ben ik nooit moe achter het stuur, om de een of andere reden weet ik dat ik dan niet kan gaan slapen!
Meestal neem ik een zakje snoep mee, flesje drinken, paar leuke cd's (muziek waarmee je mee kunt zingen, niet te langzaam) en ik ga er zeker even uit onderweg!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sjek schreef op 09-12-2006 @ 16:11 :
pep, sos, en dat soort dingen moeten je wel wakker houden
Juh, wakker blijf je er wel bij, ermee rijden is helaas strafbaar ;x
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:43
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-12-2006 @ 23:25 :
Als iemand met je meereist en tegen je blijft praten blijf je denk ik ook wel sneller wakker. Zorg ook dat het niet te warm in de auto wordt, dan doezel je ook sneller in.
Dat is heel gevaarlijk inderdaad. Daar word je echt slaperig van...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een geniale tip heb ik niet, wat ik doe aan het eind van mijn nachtdienst is wat eten (2 volkoren crackers met kaas + mok koffie). In de auto doe ik het raam open, rook ik de nodige sigaretten en luister ik naar een praatprogramma op de radio om wakker te blijven Daarnaast bidden dat het goedkomt
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:01
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Jeetje je bent toch geen ouwe tang van 80. Ik zet altijd het raampje open in de auto als ik in slaap dreig te vallen. En ook de muziek hard en mee zingen idd
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:41
Verwijderd
Als je in slaap dreigt te vallen dan ben je echt al veel te moe Het gaat er niet om dat je per ongeluk in slaap valt achter het stuur (hoewel dat natuurlijk best kan) maar dat je gewoon ontzettend traag kan reageren. Levensgevaarlijk.

Maar als er iemand naast je zit die je aan de praat houdt, en je drinkt koffie onderweg, dan lukt het vast wel om niet zo slaperig te worden
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 15:15
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
dingen als red bull, koffie, druivensuiker, enz enz zouden allemaal werken maar persoonlijk merk ik daar weinig tot niets van.

Wat bij mij het beste werkt is blijf ACTIEF. Zodra je jezelf rust geeft gaat je lichaam over in de slaapstand en word je moe. Om dan weer fit te worden zonder te slapen is heel moeilijk. Blijf dus actief...

Verder zou ik inderdaad ook aanraden om af en toe iets te eten en even een stukje te lopen of dergelijk om je lichaam weer even te activeren.
__________________
Will Your Smile Be True?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:09
Verwijderd
zoals anderen al zeggen: muziek op en meezingen en de verwarming niet aan. Zodra je het warm krijgt ga je namelijk in slaap vallen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:16
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
yerba maté ?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:17
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 12-12-2006 @ 19:09 :
zoals anderen al zeggen: muziek op en meezingen en de verwarming niet aan. Zodra je het warm krijgt ga je namelijk in slaap vallen.
vreemd als ik ril van de kou ga ik juist sneller slapen omdat ik t koud heb, omdat me lichaam het niet trekt dan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:38
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Muziekje en meezingen helpt in ieder geval niet...
Tegen jezelf praten ook niet...
(zelf al ondervonden) Maar 'k zou niet weten wat dan wel werkt...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:09
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Overdag alvast wat proberen te slapen, dan ben je langer wakker savonds en snachts
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 22:13
Vip3r
Vip3r is offline
Efedrine, oftewel: stackers

Werkt als een trein
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Lang wakker blijven
fractal-illusio
27 08-08-2013 19:48
De Kantine Wie is er ook eens in bad in slaap gevallen???
dnalor
40 05-04-2011 15:33
De Kantine Wat vind je stom/vervelend/ambetant/weerzinwekkend?
Verwijderd
500 15-08-2009 19:42
De Kantine Saai in alle varianten! 294
Missy
500 28-07-2008 21:50
Eten & Drinken Wakker blijven
Ferrywoman
16 11-04-2007 10:26
Lichaam & Gezondheid Als ik een nacht niet geslapen heb....
badtothebone
7 02-11-2001 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.