Oud 24-10-2007, 17:20
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Zou je organen willen ontvangen? Geef je bloed? En als je donor bent, mogen ze dan alles van je hebben of alleen sommige dingen?


TS begint: Ik ben vanmiddag naar de bloedbank gegeven en heb mijn eerste halve liter afgestaan. Verder mogen ze van mij alles hebben als ik er niet meer ben. En als ik ziek ben, dan zou ik graag de organen van iemand anders ontvangen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2007, 17:22
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Nee.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:27
Verwijderd
Ja, ik ben donor van alles wat ze maar willen zodra ik dood ben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:30
Verwijderd
Zodra ik overlijd mogen ze alles hebben
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:30
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
ik ben donor van alles waarvoor ik niet in een ziekenhuis hoef te sterven
tsja.. tegen de tijd dat het zo ver is dat ik organen moet ontvangen ga ik natuurlijk geen nee zeggen..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:32
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja ik ben donor, maar niet van alles. Ik heb geloof ik mijn hoornvliezen uitgesloten omdat ik dat zo'n naar idee vond. Voor de rest mogen ze alles hebben om er iemand beter mee te maken.

Ik geef geen bloed, maar ik wil het misschien wel gaan doen. Hoe ben jij er zo bijgekomen en heb je wat informatie over hoe en wat?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:35
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik geef geen bloed, maar ik wil het misschien wel gaan doen. Hoe ben jij er zo bijgekomen en heb je wat informatie over hoe en wat?
Ik ben met mn moeder mee gegaan, en toen heb ik me ingeschreven en vandaag mocht ik zelf een echte halve liter geven.
http://www.sanquin.nl/Sanquin-nl/sqn...oed-Geven.html
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:38
Verwijderd
Ja, ik ben orgaandonor, ze mogen alles hebben, en ik zou zelf ook organen willen ontvangen als ik die nodig had. Ik ben geen bloeddonor, ik wil het wel maar het komt er steeds niet van.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:39
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, ik ben donor van alles wat ze maar willen zodra ik dood ben.
idem
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb niks ingevuld, maar ik vind het allemaal prima hoor.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, ik ben orgaandonor. Geen orgaandonor zijn valt niet te rechtvaardigen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:00
Verwijderd
Ik ben bloeddonor en in de praktijk ook orgaandonor. Heb op mijn codicil vooralsnog 'nabestaanden beslissen' ingevuld, zodat zij kunnen bepalen of ze bijvoorbeeld wel of niet hoornvlies of huid willen doneren. De rest mag er gewoon uit
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:09
Verwijderd
Huid halen ze alleen van plaatsen waar je het niet kan zien, dus bv. niet van je gezicht of handen, dus als je opgebaard ligt, ziet niemand dat er iets ontbreekt aan je huid. Zelfde geldt voor ogen; dat zullen nabestaanden niet zien als ze je komen bekijken. (Wat zeg ik dat toch raar )
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:11
Verwijderd
het is echt heel kwalijk, maar ik heb al drie keer al die formulieren aangevraagd en ze nog steeds niet ingevuld... *schaam*
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:15
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Nee.Blij trouwens dat dit op DK staat anders kwamen een paar mensen hier zeuren over dat geen donor zijn gelijk is aan moord

Goh dan kun je als donor zijnde maar zo snel mogelijk het hoekje omgaan want dan red je nog levens
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:18
Verwijderd


nou, op zich vraag ik me wel af hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verantwoorden om geen organen te geven maar ze wel te willen ontvangen...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:


nou, op zich vraag ik me wel af hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verantwoorden om geen organen te geven maar ze wel te willen ontvangen...
Ja, dat vind ik ook wel apart. Maar ze moeten het zelf maar weten hoor
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben donor van alles wat ze maar willen zodra ik dood ben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2007, 18:23
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ik ga ervanuit dat ik ze niet nodig heb(Insja'allah).Maar stel dat je donor bent en je word oud (levensverwachting is hier immers hoog) wat hebben andere mensen dan daaraan?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ervanuit dat ik ze niet nodig heb(Insja'allah).Maar stel dat je donor bent en je word oud (levensverwachting is hier immers hoog) wat hebben andere mensen dan daaraan?
ja
stel dat ik nooit ziek word, dan heb ik ook geen verzekering nodig
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:26
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
ja
stel dat ik nooit ziek word, dan heb ik ook geen verzekering nodig
Kansrekening.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Kansrekening.
brand dan
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:29
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
brand dan
Wat?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Wat?
de kans op brand en een brandverzekering?

[edit] ik besef net dat het misschien net leek of ik tegen jou zei: brand dan maar lekker in hel ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
[edit] ik besef net dat het misschien net leek of ik tegen jou zei: brand dan maar lekker in hel ofzo
ja, ik dacht ook al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2007, 18:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:


nou, op zich vraag ik me wel af hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verantwoorden om geen organen te geven maar ze wel te willen ontvangen...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:41
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
de kans op brand en een brandverzekering?

[edit] ik besef net dat het misschien net leek of ik tegen jou zei: brand dan maar lekker in hel ofzo
De kans daarop zal wel iets hoger liggen dan de kans dat een van je organen plotseling faalt en je een acuut nieuw orgaan nodig hebt.Maar stel dat ik ooit nieuw orgaan nodig heb en dat aanneem dan is het idd fair dat ik me daarna als donor laat registreren.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:45
Verwijderd
En als iedereen zo zou denken...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
De kans daarop zal wel iets hoger liggen dan de kans dat een van je organen plotseling faalt en je een acuut nieuw orgaan nodig hebt.Maar stel dat ik ooit nieuw orgaan nodig heb en dat aanneem dan is het idd fair dat ik me daarna als donor laat registreren.
maar dan mag je toch niet meer geven?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Huid halen ze alleen van plaatsen waar je het niet kan zien, dus bv. niet van je gezicht of handen, dus als je opgebaard ligt, ziet niemand dat er iets ontbreekt aan je huid. Zelfde geldt voor ogen; dat zullen nabestaanden niet zien als ze je komen bekijken. (Wat zeg ik dat toch raar )
Weet ik, en sowieso ben ik dan toch dood, dus mij maakt het niet uit. Maar mijn ouders (en evt. partner ooit) mogen dat toch beslissen, voor het geval zij dat wel vervelend vinden. Ze weten toch wel dat ik in principe alles wel wil doneren.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:48
Verwijderd
De kans dat een orgaan plotseling zomaar aan het falen slaat is inderdaad niet zo groot, want meestal ontstaat orgaanfalen geleidelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:50
Verwijderd
als je niks hebt ingevuld, beslissen dan nog steeds je ouders eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:50
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
maar dan mag je toch niet meer geven?
O?Ik weet de donorvereiste niet maar ik ga ervanuit dat als de rest van je lichaam in prima staat is je wel gewoon mag geven.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
O?Ik weet de donorvereiste niet maar ik ga ervanuit dat als de rest van je lichaam in prima staat is je wel gewoon mag geven.
ik dacht van niet, omdat je dan allerlei medicijnen moet slikken tegen afstoting enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
als je niks hebt ingevuld, beslissen dan nog steeds je ouders eigenlijk?
Ja, of je officiële partner (=partner die als zodanig geregistreerd staat of waarmee je een bepaalde tijd samenwoont)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, of je officiële partner (=partner die als zodanig geregistreerd staat of waarmee je een bepaalde tijd samenwoont)
oowww... dan maakt het weinig uit of ik wel of niet iets invul, dan halen ze me gewoon helemaal leeg als ik dood ben
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2007, 18:55
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
ik dacht van niet, omdat je dan allerlei medicijnen moet slikken tegen afstoting enzo.
Daar is toch een bepaalde termijn aan verbonden
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
oowww... dan maakt het weinig uit of ik wel of niet iets invul, dan halen ze me gewoon helemaal leeg als ik dood ben
Het komt wel voor dat ouders op zo'n moment de arts die vraagt of ze je organen mogen wegwuiven omdat ze geen zin hebben om daarover na te denken, of dat ze zo overstuur zijn dat de arts het überhaupt maar niet vraagt, dus wat dat betreft is het wel handig als je ze dan heel goed duidelijk maakt dat je het écht wil zodat ze antwoord kunnen geven zonder erover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:09
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Citaat:
Maar stel dat ik ooit nieuw orgaan nodig heb en dat aanneem dan is het idd fair dat ik me daarna als donor laat registreren.
Waarom dan wel ineens?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:16
Verwijderd
Ja, ik sta geregistreerd als orgaandonor (als het goed is) en ik ben bloeddonor, binnenkort de tiende keer. Mensen die geen organen willen afstaan zijn inferieur.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:19
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ja, ik sta geregistreerd als orgaandonor (als het goed is) en ik ben bloeddonor, binnenkort de tiende keer. Mensen die geen organen willen afstaan zijn inferieur.


@Trass omdat je die verplichting dan gewoon hebt
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:20
Verwijderd
Ik maak geen grap. Geen organen willen afstaan vind ik onbegrijpelijk en misselijkmakend. Ouders van mensen die geen organen willen afstaan hebben ernstiger gefaald dan ouders van junks en criminelen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:26
PV
PV is offline
Ja, ze mogen alle organen hebben en daarnaast ben ik plasmadonor.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:29
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Je overdrijft gruwelijk en verder zie ik de gruwelijkheid er niet echt van in.Hoe groot is de kans dat ik gezond overlijdt met bruikbare organen.Wel de levensverwachting is hoog.

Ik had trouwens gelezen dat er geen donortekort is maar dat nabestaanden vaak het afstaan van organen van de donor tegenhouden. Moeten ze dat de nabestaande ook niet voorleggen eh.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om orgaandonor te zijn. En als het kan ook bloeddonor.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Je overdrijft gruwelijk en verder zie ik de gruwelijkheid er niet echt van in.Hoe groot is de kans dat ik gezond overlijdt met bruikbare organen.Wel de levensverwachting is hoog.
Daar gaat het toch helemaal niet om. Waar het om gaat is dat je andere mensen (misschien met een 'kleine kans', maar dat doet er niet toe) geluk of zelfs hun leven ontzegt, terwijl je er zelf helemaal niets aan hebt. Dat is gewoon puur, donker en duister slecht.
Citaat:
Ik had trouwens gelezen dat er geen donortekort is maar dat nabestaanden vaak het afstaan van organen van de donor tegenhouden. Moeten ze dat de nabestaande ook niet voorleggen eh.
Dan heb je slecht gelezen. Maar je hebt verder wel een punt, orgaandonatie zou natuurlijk gewoon verplicht moeten zijn, want er is geen enkel zinnig argument te bedenken om geen orgaandonor te willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:43
Sneakerz
Sneakerz is offline
Ja ik ben donor.
__________________
I gotz sum sneakerz.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Het komt wel voor dat ouders op zo'n moment de arts die vraagt of ze je organen mogen wegwuiven omdat ze geen zin hebben om daarover na te denken, of dat ze zo overstuur zijn dat de arts het überhaupt maar niet vraagt, dus wat dat betreft is het wel handig als je ze dan heel goed duidelijk maakt dat je het écht wil zodat ze antwoord kunnen geven zonder erover na te denken.
mijn ouders zijn allebei arts en mijn vriend is agent, dus ik hoop dat ze op zo'n moment wel rationeel kunnen blijven. maar zij hebben me ook zelf aangemoedigd om donor te zijn. ik mocht alleen niet mijn lichaam beschikbaar stellen

Citaat:
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om orgaandonor te zijn. En als het kan ook bloeddonor.
ik ben bang voor naalden om eerlijk te zijn...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
De kans dat een orgaan plotseling zomaar aan het falen slaat is inderdaad niet zo groot, want meestal ontstaat orgaanfalen geleidelijk.
Bij sommige ziekten niet.

Verder vind ik eigenlijk ook dat iedereen die zich niet opgeeft als orgaandonor ook geen organen hoeft te ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:55
Verwijderd
Ik weet het nog niet van mijn organen en bloeddonor wilde ik wel maar dat kon een aantal maanden niet. ALs je bepaalde landen hebt bezocht is dat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Ben jij al donor?
Miekje*
54 18-10-2015 10:30
Lichaam & Gezondheid Enquête: Donor zijn
Goudviss
58 12-06-2012 11:24
Algemene schoolzaken Enquete: zou jij donor willen zijn?
floor&annemarth
45 18-07-2010 13:56
De Kantine als je dood bent
Verwijderd
31 28-03-2008 18:14
Lichaam & Gezondheid verplicht afstaan organen, is er wat voor te zeggen?
Co
45 29-11-2004 12:22
Levensbeschouwing & Filosofie Donors moeten voorrang krijgen bij transplantatie
merijn
31 22-02-2004 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.