Oud 01-03-2008, 13:53
Verwijderd
Persbericht
februari 2008

Zaterdag 1 maart 2008 voor 6e keer:
Nationale Complimentendag!

Op zaterdag 1 maart 2008 is het voor de 6e keer Nationale Complimentendag in Nederland. Dé dag waarvan het succes (i.t.t. bijvoorbeeld Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- of Vaderdag) eens niet gekocht kan en mag worden. Op 1 maart gaat het namelijk om bewust stilstaan bij wat iemand in jouw omgeving (vaak) goed doet en hem/haar daar eens persoonlijk en oprecht (extra) voor te waarderen. Bijvoorbeeld via een persoonlijk compliment op de Nationale Complimentensite.

“Het lijkt soms iets beter te gaan, maar erg scheutig zijn we kennelijk nog niet met het uitdelen van complimenten in Nederland” aldus initiatiefnemer Hans Poortvliet. “Zo blijft gebrek aan waardering nog steeds de nummer één reden waarom werknemers hun baan opzeggen, klanten bedrijven verlaten en vrijwilligers stoppen met het zo belangrijke vrijwilligerswerk. Vreemd natuurlijk als je bedenkt dat het uiten van waardering feitelijk niets hoeft te kosten. Daarnaast is het effect van een oprecht compliment ook vaak nog eens veel groter dan welk duur kado ook. Daar hebben we voorbeelden van te over”

Vrijwilligers extra aandacht in 2008
Aangezien de Nationale Complimentendag dit jaar op een zaterdag valt (de dag waarop de meeste vrijwilligers actief zijn) stellen de initiatiefnemers voor juist ook dit jaar deze bijzondere groep mensen eens extra in het zonnetje te zetten. Veel maatschappelijke organisaties en sportbonden zijn hierover inmiddels door hen benaderd en geïnformeerd. Een aantal hiervan heeft op voorhand al aangegeven hier inderdaad ‘werk’ van te gaan maken.

Persoonlijk compliment? Kleine moeite!
De onlangs vernieuwde website <website> maakt het een ieder die op of rond 1 maart iets persoonlijks voor een ander wil doen steeds makkelijker. Zo kan men er bijvoorbeeld een gepersonaliseerde ‘Nationale Complimentendag 2008 Award’ voor iemand creëren en deze direct uitprinten. Nieuw dit jaar is, naast tips over complimenteren, ook de mogelijkheid een compliment voor iemand te plaatsen op de ‘Nationale Complimentensite’. Uiteraard allemaal gratis want een mooi en persoonlijk compliment hoeft, aldus de initiatiefnemers, niets te kosten!

Poortvliet “Uiteraard vragen we natuurlijk ook dit jaar iedere Nederlander weer om bewust minimaal drie personen uit zijn/haar omgeving een welgemeend compliment te doen toekomen. Als we ons daar aan houden, wordt het voor velen weer een bijzondere dag!”


Hierbij: Wat zit je haar leuk
-------------------

Geef jij vaak complimenten? Meen je ze ook altijd? Geef je subtiele complimenten of juist niet? Zeg je dan altijd: dankjewel? Geloof je ze ook? Wat voor complimenten geef je dan?

Vertel!

Laatst gewijzigd op 01-03-2008 om 15:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2008, 13:55
Verwijderd
Dankjewel!

Compliment terug: je bent vast ook in staat topics te maken die niet gesloten worden vanwege reclame.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 13:57
Verwijderd
Kazet, ik complimenteer je met je gezonde volle bos haar.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 13:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Stefanie, een complimentje voor dat je soms best schattig bent.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:55
Verwijderd
nggggngng
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Haha, complimentjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 15:47
Verwijderd
een complimentje omdat je geen complimentje geeft
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 15:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Misschien is hier nog best een leuk topic van te maken. Ik zal de beginpost even aanpassen, dan graag weer ontopic reageren.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:36
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Missy, wat leuk dat je zo je best doet om van een dergelijk topic nog een leuk topic te maken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:48
Verwijderd
Wat ben jij ontzettend goed in



ihi wacht openbaar topic



Wat heb je mooie ogen!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:50
Verwijderd
Ik vind het nogal apart dat hier een speciale dag voor uitgeroepen moet worden, dan moet men zich toch eens afvragen waarom ze een speciale dag nodig hebben om hun waardering te laten blijken voor iemand.

Ik wil mijn blijk van waardering wel aan iemand laten weten, maar dan liever als ik het echt meen, en niet omdat het complimentendag is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:52
Verwijderd
Pihip
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

Maar goed. ot: Hoi Lisa, wat heb je een mooie trui aan
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 17:58
Verwijderd
Maarten, wat heb je een leuk forum!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:00
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:01
Verwijderd
Oh
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic.
Maar Missy, het is toch complimentendag? Dan mòeten we natuurlijk wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 18:13
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb de openingspost niet gelezen. Ik was gestopt bij 'nationale complimentendag'.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2008, 18:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Popjes, het was de bedoeling dat je de vragen beantwoord. Niet dat we complimentjes gaan maken. Uiteraard mag dat ook, maar dat was niet de instantie van dit topic.
Jawel hoor. Jouw verandering van de openingspost doet niet af aan de oorspronkelijke bedoeling van het topic.

Maar om ook even de vragen te beantwoorden:

Ja, ja, beiden, ja, ja, over van alles.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 21:01
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik maak er wel een lijste van

Geef jij vaak complimenten?
Ja ik geef vaak complimenten bij mensen waar ik van hou. Ik voel me daar ook goed bij.

Meen je ze ook altijd?
Ja dat meen ik altijd anders zeg ik helemaal niks

Geef je subtiele complimenten of juist niet?
Subtiel? Nee subtiel en ik dat gaat niet samen bij mij. Ik gooi als het ware echt een steen in de ruit bij alles of ik zeg helemaal niks. Het is bij mij of erop of eronder

Hoe je reageer jij bij het krijgen van een compliment?
Als ik zelf een compliment krijgt geef ik een glimlach en zeg ik dankjewel maar meestal geloof ik het niet. Dan denk ik van jaah zou bijzonder is het nou ook weer niet. Als ik me een keer minder lekker in me vel voel dan voelt een compliment natuurlijk wel goed.

Ik vind zelf dat mensen meer complimenten moeten kunnen geven op andere zoals vreemden.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 21:01
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.
Helemaal met je eens mijn complimenten
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 02:48
Verwijderd
Citaat:
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.
amen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 10:46
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Sterretje je bent sexy
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 12:02
jongen1986
Avatar van jongen1986
jongen1986 is offline
PixelDansje, je bent leuk
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 12:04
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ivo, het is dat je geen vriendinnetje hebt
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2008, 14:30
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Complimenten maak je omdat je het meent. Niet omdat het complimentendag is. Net als valentijnsdag. Je doet lief omdat je van iemand houdt, niet omdat een een of andere pauper idioot het nodig vindt er een nationale dag van te maken.

Maar goed. ot: Hoi Lisa, wat heb je een mooie trui aan
QFT.

Maar ik geef wel complimenten als mensen wat hebben gedaan en ik denk 'Hé, dat is leuk.' Als ik iets eigenlijk niet leuk vind zeg ik ook niks. Ik weet eigenlijk niet of ik subtiele complimenten geef, ik sta er nooit zo bij stil.
Als ik een complimentje krijg zeg ik wel dankjewel of iets in die richting. Ik geloof ze niet altijd, hangt er vanaf wie ze geeft. Als iemand die van iedereen vindt dat diegene mooi kan zingen en dat ook tegen mij zegt, hecht ik er geen waarde aan. Als het iemand is die verder weinig contact met mij heeft maar wel naar me toe komt om te zeggen dat ik mooi kan zingen ofzo, dan geloof ik wel dat diegene dat echt vindt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 17:37
Verwijderd
Ik geef niet snel complimenten en zo wel dan alleen bij mensen die ik wat beter ken, en dan nog ben ik er niet uitbundig mee want dan ben ik bang dat mensen dat juist stom zullen vinden en bladiebla [/onzekerheid]. Als ik een compliment geef meen ik het wel, tenzij het iemand betreft die naar complimentjes vist want dan doe ik het gewoon om van het gezeur af te zijn. Vroeger wist ik niet goed wat ik moest doen als ik een compliment kreeg dus ik deed er gewoon niks mee en reageerde er niet op. Tegenwoordig zeg ik gewoon met een lach dankjewel, en dat voelt een stuk beter, maar echt geloven lukt bij de meeste mensen niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 17:38
Verwijderd
Ik geef zo weinig complimenten, dat wanneer ik er toch één geef, mensen denken dat ik niet serieus ben.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 21:34
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik vind je bijna net zo leuk als dat je je zelf vindt.
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 01:25
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
TL;DR

Wat een uiterst enigjes topic heb jij gemaakt!
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 01:43
Verwijderd
Wat een coole naam.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:15
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik weet nu nog steeds dat ik jw trui mooi vond toen ik je zag en ik weet niet eens watik vanochtend aan had..
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:22
Verwijderd
Ik weet echt niet meer wat voor trui ik aanhad En ik vind je haar mooi, ik durf het mijne nooit te verven
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 23:23
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik durfde het ook noooit, maar als ik jouw haar had zou ik het ook niet verven! het is al mooi!
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle in het kader van nationale complimentendag! complimentenlifestyle
Verwijderd
21 02-03-2006 00:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Akkoord over begroting Europese Unie
Twanos
60 26-12-2005 02:22
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 16:41
Liefde & Relatie zoveel jaar bijelkaar zijn, vieren?
moenbase
21 20-08-2002 13:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mary Robinson
DruidessI
3 25-03-2002 06:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.