Oud 02-12-2012, 19:43
annie5
annie5 is offline
Hey jongens help!

Ik moet binnenkort voor een deel van mijn mondeling engels in 6v drie boeken gelezen hebben die met elkaar te vergelijken zijn aan de hand van een steeds in alledrie terugkomend thema. Nu heb ik als eerste boek Extremely loud & incredibly close van J S Foer gelezen, als tweede raadde mijn lerares Atonement van Ian McEwan aan, maar ik heb nog een derde boek nodig. Het liefst natuurlijk niet ál te dik, ik ben niet zo'n lezer en vind dat ik bij deze twee al aardig wat heb verwerkt binnen een paar weken haha. We hebben immers ook altijd nog die Nederlandse pillen te lezen... :/

Maar goed, mijn vraag is dus of iemand nog een leuk, niet al te dik Engels boek weet op 6 vwo niveau dat past bij het thema van 'een zoektocht naar iets / een te ontrafelen geheim'?

Alvast bedankt he! ;d
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2012, 04:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
elke clive custler... maar moet het literatuur zijn want dan mag het niet?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 08:27
annie5
annie5 is offline
Clive custler?? Ik ben vast dom haha, wat is dat? zal zo effe googlen
Maar ja inderdaad als je op de middelbare iets leest moet het natuurlijk al gauw literatuur zijn....

Laatst gewijzigd op 03-12-2012 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:34
Verwijderd
Je zou kunnen vragen of je One flew over the cuckoo's nest mag lezen. Het is niet per sé een zoektocht naar iets, maar met een beetje lullen kun je in elk boek wel het thema zoektocht terugvinden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:37
annie5
annie5 is offline
Inderdaad, drie random boeken kiezen en zelf een thema fabriceren is ook altijd nog een optie, maar waarom beveel je dan 'per se' one flew aan? mijn docente is in ieder geval wel te spreken over dat boek haha.. Hoe accenterig zij dat cuckoo's altijd uitspreekt ;p
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:38
Verwijderd
Ik beveel niets per se aan. Maar ik heb het boek gelezen toen ik in de derde zat en het was een prima boek om te lezen. Best wel makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:39
annie5
annie5 is offline
Ok! dan dankjewel, ik zal kijken of die nog ergens in de mediatheek ligt te verwaarlozen, zie wel effe...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Inderdaad, drie random boeken kiezen en zelf een thema fabriceren is ook altijd nog een optie, maar waarom beveel je dan 'per se' one flew aan? mijn docente is in ieder geval wel te spreken over dat boek haha.. Hoe accenterig zij dat cuckoo's altijd uitspreekt ;p
Omdat elke engels docent in de geschiedenis van de wereld een orgasme krijgt van "one flew..."

het is een baggerboek nontheless en als je nog minder van lezen wilt gaan houden dan zou ik die doen.

Maar ik lees eigenlijk sinds eind middelbare school alleen nog maar engels Novels en kan je dus niet met literatuur helpen, dus in dat geval is one flew zo gek nog niet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 11:45
annie5
annie5 is offline
Jullie reageren toch allemaal wel zo aaaaardig, heb ik het gevoel tenminste...

Naja, wel niet wel niet wel niet lezen dan??? Ik zal je maar niet tegen gaan spreken, maar ik snap niet zo waarom jij jezelf tegenspreekt arPos...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 14:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
spreek ik mijzelf tegen?

Misschien was ik niet duidelijk ik zeg dus; "ik vind one flew over the cuckoo's nest geen goed boek", ik heb het dus wel ooit gelezen (er waren geen andere boeken meer aan boord die ik niet al 2 keer had gelezen), maar... ik weet dat elke engels docent er verzot op is en het als hét voorbeeld van goede engelse literatuur ziet dus daarom zou het voor school een goede mogelijkheid kunnen zijn.

Zeker als je al niet van lezen houdt zoals jij is hoe goed je het boek zelf vind misschien niet zo belangrijk, ik hou echter enorm van lezen en lees dus liever iets 3 keer zo dik waar ik gemakkelijk doorheen kom dan iets wat me niet aanstaat en waarbij ik elk halfuur de neiging heb het boek uit het raam te gooien.

Duidelijker zo hoop ik?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 14:37
annie5
annie5 is offline
Je zei dat 'in dat geval one flew zo gek nog niet is'.. Leek me beetje vreemd dat je dat zei terwijl het aan de andere kant je strot uit lijkt te komen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 18:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mja, in de zin dat het een leesbaar boek is die op de literatuurlijst staat en op zeker wordt geaccepteerd door je leraar, in tegenstelling tot de romans die ik doorgaans in het engels lees.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 04:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
andere opties zijn
HG Wells - Time machine
Lewis Caroll's - Alice in wonderland
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2012, 19:33
Verwijderd
The Single Girls to do list van lindey kelk
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 10:53
annie5
annie5 is offline
Thanks voor de reacties!

Alice in wonderland heb ik vorig jaar helaas al gehad en aangezien docenten engels bijn ons flink bijhouden wat je gelezen hebt....

Ik denk dat ik straks maar een random redelijk dun boekje uit de mediatheekkast pak..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.