Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 14:57
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
De laatste twee weken ben ik mezelf behoorlijk aan het afbreken. Weinig slapen, weinig eten, geen ontspanning.
Normaal doe ik dit alleen tijdens de proefwerkweek om 's nachts te kunnen leren, maar nu ben ik twee weken vóór de proefwerkweek begonnen met dit gedrag. Ik moest nog zoveel doen...

Nu heb ik ook nog tussendoor met een leraar op school gepraat en hem gisteren een brief gegeven waar instaat dat ik misbruikt ben door mijn vader. Het maakt me erg zenuwachtig dat hij het nu weet, maar het is wel goed denk ik. Dit zorgt nog voor extra spanning eigenlijk, hoewel het de bedoeling was dat het zou opluchten.

Naast dit alles ben ik nog heel erg bezig met het misbruik en de gevolgen ervan, want die worden steeds duidelijker en vervelender.

Morgen moet ik voor drie vakken vanalles af hebben, maar ik moet nog beginnen. Vannacht weer bijna niet slapen dus...

Het voelt nu alsof er iets ophoudt. Alsof ik heel binnenkort gewoon niet meer meedoe. Ik weet niet hoe, maar ik ben bang dat het dan niet meer gaat, dat ik simpelweg niet meer dóór kan. En dat is erg vervelend, want de proefwerkweek komt eraan.

Weet iemand of er ergens een grens is...hoe ver je ongeveer kunt gaan? Of is dat per persoon verschillend?
En wat moet ik doen als het ECHT niet meer gaat?

Ik voel me nogal oplossing-loos..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 15:17
smilegirl
smilegirl is offline
weet denk ik ook geen oplossing...
maar maak je niet al te druk om die brief aan je leraar want dat is juist goed dat hij het weet.hij kan dan rekening houden met je gedag op school en vooral met je cijfers.
en JE MOET door....aan het eind van deze moeilijke tijd kom je erachter dat er altijd mensen zijn die je helpen....en dat je voor bepaalde mensen en dingen leeft..
probeer alle dingen die je moet leren...echt goed te plannen...
zodat je niet alles op het laatste moment moet doen..
en je moet doorgaan met eten en slapen anders worden je problemen alleen maar moeilijker en kun je het strax nie meer aan...en dat moet niet...
want jij moet je niet op de kop laten zitten door je vader...
hoelang is het al bezig weten meer mensen het?? je moet hulp hebben bij dit probleem want dit kun je niet alleen en ookal probeer je het dan hou je het nie lang vol.vind het echt heel erg voor je!!!
die proefwerken zijn proefwerken jij gaat die maken en schijt aan alles...leef wat meer voor jezelf!!!
ik hoop dat je hier wat aan hebt...tis nie echt een oplossinng

heel veel sterkte en suc6 kuz smilegirl

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:21
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
meis, ik weet even niet goed wat ik moet zeggen.
maar waar je nu mee bezig bent... met het snachts al het werk doen, is niet goed, en breekt je op.

ik ken het wel, want ik deed het ook altijd is toetsweken maar als je nou al twee weken van tevoren begint en de derde week er ook nog mee door moet gaan!! meis, dat ga je niet redden, echt niet!! dus, ga iig nu aan de slag de dingen af te maken en laat je even niet afleiden.

ik begrijp hoe moeilijk het is... ook omdat je nu die leraar hebt verteld dat je misbruikt bent (wat erg trouwens!!!). Is het pas geleden... gebeurd het vaak?! of is het van lang terug?
Dat lijkt me echt zo moeilijk he. De meeste mensen komen er ook niet makkelijk overheen... en hebben echt hulp nodig. Ik denk jij ook wel, maar je bent de enige die dat echt kan bepalen!
Ik weet niet, of je, naja, van plan bent hier 'melding' van te maken bij de politie, of een aanklacht in te dienen?! of is het pas geleden gebeurd en moet je eerst alles nog goed verwerken?
in dat laatste geval raad ik je aan eens met iemand te gaan praten.

natuurlijk is het al ee hele goede stap dat je die leraar en brief heeft geschreven... (is hij ook vertrouwenspersoon?) maar ik denk niet dat hij ook hulpverlener is?! meis... dit is niet iets waar je zomaar uit komt.

vooral nu, met al deze omstandigheden heb je je rust hard nodig..! leer overdag, slaap snachts en eet gezond. En praat. blijf praten met die vertrouwenspersoon. (leraar...) Ten eerste omdat het helpt bij de verwerking en ten tweede omdat je niet kan leren als je gedachten steeds ergens anders zijn.

meis, ik weet het verder ook niet.
moet je nog veel doen dan...? wat voor dingen? boekverslagen?! ik heb er hier nog wel wat. ook wel andere dingen, ik weet niet in welke klas je zit, maar misschien kan ik je door wat dingen te sturen een beetje helpen zodat jij meer rust hebt?

knuff en heel erg veel sterkte!!!!!

wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Steleto schreef op 19-06-2003 @ 15:57:
Weet iemand of er ergens een grens is...hoe ver je ongeveer kunt gaan? Of is dat per persoon verschillend?
En wat moet ik doen als het ECHT niet meer gaat?
Er is geen vaste grens, die is voor iedereen verschillend.
Denk dat je het zelf voelt aankomen wanneer
het gewoon te ver gaat.

Als het echt niet meer gaat, probeer er dan met iemand
over te praten, die leraar oid, al is het maar
omdat andere mensen je even kunnen oppeppen,
en dingen vaak heel anders bekijken.
Plus dat je hart luchten sowieso al oplucht.

's Nachts leren en 's morgens weer vroeg op om
naar school te gaan is geen goede combi, geloof me.
Zelf deed ik dat ook heel vaak, en het resultaat
was dat dingen er maar half in zaten,
ik op school half lag te pitten, doodmoe thuis kwam,
en zo alleen maar meer achter ging lopen.
(en dan heb ik het nog niet over in slaap vallen id klas ed )

Durf de boel ook eens de boel te laten, je slaap is belangrijk,
die heb je voor 100% nodig op de volgende dag.
Zeker met dingen als een proefwerkweek ed.
Liever genoeg geslapen en minder goed geleerd,
dan alles hebben geleerd (of poging tot),
en zo weinig slapen dat het je gewoon veel
meer moeite kost om maar enigszins logisch na te denken.

Probeer de dingen voor de proefwerkweek zo te plannen
dat je normaal kan slapen, en dingen goed kan voorbereiden.
Ik weet niet of je echt allerlei dingen moet ophalen
om over te gaan ed, maar als dat niet zo is,
denk ik dat je echt niet alles heel goed hoeft te kennen ed.
Jammer dat je cijfers misschien wat lager worden,
maar het kan niet de bedoeling zijn dat je er aan onderdoor gaat
lijkt me.

Weet niet hoe erg de gevolgen van het misbruik zijn,
maar ik denk dat je daar iig wel over moet proberen
te praten ed, zoals je al met die leraar hebt gedaan..
Heb je al antwoord oid gekregen?

Enneh.. Sterkte met je proefwerken ed!
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:35
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
smilegirl, bedankt voor je reactie
ik denk niet dat die leraar rekening kan houden met mijn cijfers...ik zit in vwo 5 en alles gaat nu nogal officieel omdat veel al meetelt voor het eindexamen.
Ik weet dat ik door moet, maar ik weet niet of het nog gaat en wat er gebeurt als het niet meer gaat. Er zijn nu wel een paar mensen die me kunnen helpen, maar er valt weinig te helpen op dit moment.
Ik ben al veel te laat met leren...plannen heeft geen zin meer. Het gaat er nu om of ik alles op de laatste dag kan of niet.

Op het moment gebeurt er niets tussen mijn vader en mij. Hij heeft de afgelopen drie jaren wel aan me gezeten (beetje) en ik denk dat hij vroeger nog meer heeft gedaan. Weinig mensen weten het. Een paar vriendinnen, die leraar...maar ik praat er niet echt over.


Citaat:
... schreef op 19-06-2003 @ 16:21:


ik ken het wel, want ik deed het ook altijd is toetsweken maar als je nou al twee weken van tevoren begint en de derde week er ook nog mee door moet gaan!! meis, dat ga je niet redden, echt niet!! dus, ga iig nu aan de slag de dingen af te maken en laat je even niet afleiden.

en de vierde week....ik heb twee weken proefwerken (heb er 12)
Ik ben inderdaad ook bang dat ik het niet ga redden, maar ik zie geen ander mogelijkheid. Voor morgen moet ik van twee vakken laten zien of ik alles af heb. En van allebei heb ik nog (bijna) niks. Moet nog twee hele hoofdstukken doen dus. En moet morgen een handelingsdeel inleveren, maar dat doe ik maandag wel. En ik moet nog aan iets groots werken dat ik maandag moet inleveren.

Ik heb geen melding ofzo bij de politie gedaan omdat ik bijna niks zeker weet. Het enige dat ik zeker weet zijn de kleine aanrakingen van de afgelopen tijd. Hand op billen, benen, schouders, rug, buik, borsten (1x) Maar alles kort, bij het langslopen of als ik naast hem stond ofzo. Daar kan ik moeilijk iets mee bij de politie..
En van vroeger weet ik niks meer, maar ik ben er zo onderhand wel bijna van overtuigd dat er toen ook iets is gebeurd...ik heb een heleboel symptomen van iemand die misbruikt is en heb een levensgroot gevoel dat er iets niet klopt.

De leraar is geen vertrouwenspersoon of hulpverlener. Hij is gewoon iemand met veel zelfkennis, mensenkennis, spiritueel en psychologisch inzicht. En hij vroeg hoe het met me ging.
Proffessionele hulpverlening kan ik pas krijgen als ik uit huis ben, want mijn ouders mogen niks weten en ik wil niet constant liegen over waar ik geweest ben enzo (dan raak je volgens mij alleen maar steeds verder verstrikt)

Ik kan 's nachts geen rust nemen en overdag leren, want met alleen overdag haal ik het allemaal niet meer. Ik weet niet of ik kan blijven praten met die leraar nu. Ik heb het erg druk, hij heeft het erg druk en het is toch bijna vakantie.
Leren kan inderdaad niet als m'n gedachten steeds ergens anders zijn, maar ik probeer het zo goed mogelijk.

Ik moe nog heel veel doen. Van verschillende vakken nog hele hoofdstukken maken en leren, voor tekenen iets maken, en dinsdag begint de proefwerkweek. Boekverslagen stel ik uit tot na de pww, dus daar ga ik me nu niet druk over maken. In elk geval bedankt voor het aanbod


Quiana, ik hoef niet echt veel dingen op te halen om over te gaan. Ik kan een aantal vakken zelfs nog naar beneden halen. Dat ga ik denk ik ook inderdaad maar doen, maar dat betekent niet dat ik dan minder hoef te doen...ik wil alles toch zo goed mogelijk.

Ik heb nog geen antwoord ofzo van hem gekregen. Vandaag heb ik hem twee keer gezien op de gang, maar hij mij niet (gelukkig)
Morgen heb ik les van hem en ik ben best wel bang dat hij dan iets zegt ofzo. Of dat ik iets in zijn ogen zie, weet ik veel.
In elk geval zie ik ertegenop, maar toch ook niet, want ik wil wel dat hij het gelezen heeft en er iets van vindt ofzo.
Kweet niet wat ik wil (behalve rust)

Ik heb net na het lezen van jullie reacties even gehuild, voor het eerst sinds heel lang. Het voelt goed dat iemand de moeite neemt om te reageren en dat het mensen boeit hoe ik me voel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:04
Verwijderd
hé,
een grens moet je zelf trekken, maar ik denk dat voor jou dit echt de grens is hoor!! je moet niet blijven werken tot midden in de nacht, dat is absoluut niet goed voor je, je gaat eraan onderdoor!! ik vind het goed van je dat je die brief aan je leraar gegeven hebt.. het is iets heel persoonlijks en je hebt het hem toch laten weten... wat je vader doet is fout, echt waar... en wanneer hij het blijft doen, moet je echt naar de politie, want hij mag dat niet!!
en ik geef eignelijk maar 1 ''advies'' : praat er met iemand over, je zult namelijk zien dat het oplucht om je hart te luchten bij iemand...
verder wil ik je echt heel veel sterkte wensen!!!!!

Kus
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:15
ICHTUS
ICHTUS is offline
Hoi Steleto,

Echt beroerd voor je! Ik kan je verder ook niet veel raad geven. Goed dat je die brief geschreven hebt! Heb je wel eens geprobeerd je vader duidelijk te maken dat je niet wilt dat hij je op die manier aanraakt? Of durf je dat niet? Ik weet natuurlijk niet hoe verder je relatie is met je vader. En weet je moeder ervan?

Heel veel sterkte verder! Zet 'em op hè!

Liefs ICHTUS
__________________
"I don't know what the future holds, but I know who it holds" -Visje-
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:26
smilegirl
smilegirl is offline
probeer positief te blijven denken
en die proefwerken STAMPEN (want dat doe je nu) heeft geen zin want dan gaat het nog niet zoals je wilt..
klinkt misschien b-tje rot...
maar ga niet 's nachts leren desnoods doe je dit jaar nog over van vwo is 6 jaar toch???
want zo maak je jezelf kapot
en dat is zonde!!
tis misschien wat makkelijk gezegt..maar dan kun je het allemaal ff wat rustiger aan doen met school en je meer richten op je problemen..
waarschijnlijk vind je het geen oplossing of lukt je het je niet...
maar tis misschien beter om het ff rustiger aan te doen met school
want hoelang je problemen ook duren hoe moeilijk het allemaal is OOIT houd het allemaal op...
dikke kus smilegirl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Psychologie de zin van het leven..
ExpoRules
116 20-02-2011 19:48
Seksualiteit Sterilisatie
Orpheo
69 20-07-2008 21:38
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom uberhaupt iets geloven? (zoals het hiernamaals)
Boebsie
145 25-10-2006 15:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush wil GPS en Galileo kunnen uitschakelen
Mr. Pignati
87 30-12-2004 11:12
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan?
Prime Evil
46 15-10-2003 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.