Oud 17-10-2003, 20:04
JCL
JCL is offline
Alsdus de minister.

Wat vinden jullie daar eigelijk van? Dat je word vergeleken met mensen die de twin towers hebben neergehaald!

Ergens zit er wel een kern van waarheid in. Het is toch ook belachelijk om de levens van mensen op het spel te zetten of om ze te vermoorden voor het leven van dieren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook een dierenvriend maar sommige mensen zijn gewoon te fanatiek!
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 20:14
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Van dieren houden is geen misdaad...maar je kan het overdrijven...wat die dierenbevrijdingsbewegingen doen kan ik nietecht waarderen...ik snap waarom ze et doen, maar ik snap ook waarom ze terroristen genoemd kunnen worden....al zie ik wel een verschil tussen de Taliban en zo'n beweging...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:51
MickeyV
MickeyV is offline
Het doel van de dierenbevrijdingsbewegingen is lofwaardig. Men kan slechts kanttekeningen plaatsen bij de middelen, ofschoon daardoor wel bewerkstelligd wordt dat de kwestie enige aandacht vergaart.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
JCL schreef op 17-10-2003 @ 21:04:
mensen die de twin towers hebben neergehaald!
Generaliseer niet zo
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 21:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
JCL schreef op 17-10-2003 @ 21:04:
Ergens zit er wel een kern van waarheid in. Het is toch ook belachelijk om de levens van mensen op het spel te zetten of om ze te vermoorden voor het leven van dieren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook een dierenvriend maar sommige mensen zijn gewoon te fanatiek!
Als je eens info zoekt naar het ALF/DBF dan zie je dat in hun regels staat, dat bij acties geen directe gewelddadige aanvallen mogen komen op mensen.

Als ze een actie voorbereiden zullen ze eerst kijken of er geen gevaar vormt bij die actie en anders word het afgeblazen.

Ze zijn er al 30 jaar en er is nog geen dode gevallen of zelfs gewonden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:07
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Het kan echt te ver gaan....mensen die gewoon zielsveel van hun dieren houden, ok. Maar bv. het vrijlaten van dieren in een nertsenfokkerij o.i.d. gaat echt te ver, bovendien help je die beesten er ook geen meter mee.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 17-10-2003 @ 23:07:
Het kan echt te ver gaan....mensen die gewoon zielsveel van hun dieren houden, ok. Maar bv. het vrijlaten van dieren in een nertsenfokkerij o.i.d. gaat echt te ver, bovendien help je die beesten er ook geen meter mee.
Denk het ook niet echt nee. Ze schijnen ook andere dieren los te laten, zoals konijntjes, alleen die nemen ze dan mee om ze plaatsen op een opvangadres. Nertsen kan je moeilijk ergens houden, en daarom laten ze die los.

Nertsen kunnen bij loslaten best overleven, alleen het probleem is de hoeveelheid die in een keer in een gebied word losgelaten.

Ben er ook geen voorstander van, maar zit toch altijd te twijfelen, want ze gaan toch doodgemaakt worden en of ze dan eerst vrijheid hebben gekent of niet? En zo heb je ook weer de publiciteit.
Het is iig echt zo een hersenknager...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:15
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 17-10-2003 @ 23:07:
Het kan echt te ver gaan....mensen die gewoon zielsveel van hun dieren houden, ok. Maar bv. het vrijlaten van dieren in een nertsenfokkerij o.i.d. gaat echt te ver, bovendien help je die beesten er ook geen meter mee.
Nee, maar door ze te laten zitten help je ze natuurlijk net zo min, want dan zal de dood evenzeer spoedig volgen. En die acties sorteren in zoverre wel effect, dat zij de deplorabele omstandigheden waaronder deze diertjes gehouden worden en de volstrekte nutteloosheid van hun sterven, kortom de moedwillige en nodeloze wreedheid van de mens, voor het voetlicht brengen.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 22:38
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 17-10-2003 @ 23:15:
Nee, maar door ze te laten zitten help je ze natuurlijk net zo min, want dan zal de dood evenzeer spoedig volgen. En die acties sorteren in zoverre wel effect, dat zij de deplorabele omstandigheden waaronder deze diertjes gehouden worden en de volstrekte nutteloosheid van hun sterven, kortom de moedwillige en nodeloze wreedheid van de mens, voor het voetlicht brengen.
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar voor die beesten die ze hebben losgelaten en overreden of verhongerd zijn moeten ook weer nieuwe in de plaats komen helaas. Ze gaan echt niet opeens zo'n fokkerij stoppen omdat er een paar honderd zijn losgelaten...nouja, ze hebben in elk geval even van hun vrijheid kunnen genieten...
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 23:09
resist / exist
resist / exist is offline
Muts123, je kunt niet zomaar nieuwe nertsen kopen want die beesten moeten een bepaalde tijd doorgefokt zijn voordat ze kunnen worden gedood voor de productie dus dat kost zon fokkerij voor 1 jaar de "oogst" en slechts een klein deel wordt overreden, een groot deel gaat alsnog dood, en een klein deel overleeft wel, en om dat deel gaat het, bovendien heb je die fokker er financieel en emotioneel gezien verschrikkelijk mee..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:38
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Gelukkig worden deze mensen nu eindelijks hard aangepakt. Nertsen los laten is gewoon diefstal en vandalisme en dat moet gewoon hard aangepakt worden.

Btw nertsen horen niet in onze natuur, dus als je ze loslaat heb je er ander wild alleen maar mee te pakken, dus die mensen die ze los laten zijn eigelijk ook 'dierenmoordernaars'.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:12
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 18-10-2003 @ 00:09:
Muts123, je kunt niet zomaar nieuwe nertsen kopen want die beesten moeten een bepaalde tijd doorgefokt zijn voordat ze kunnen worden gedood voor de productie dus dat kost zon fokkerij voor 1 jaar de "oogst" en slechts een klein deel wordt overreden, een groot deel gaat alsnog dood, en een klein deel overleeft wel, en om dat deel gaat het, bovendien heb je die fokker er financieel en emotioneel gezien verschrikkelijk mee..
Vanuit evenwel het perspectief der dierenactivisten is dat laatste weinig betekenisvol, om exact dezelde reden waarom de meeste mensen ook weinig waarde hechten aan de financiele achteruitgang van een huurmoordenaar wanneer hem de uitoefening van zijn beroep moeilijk of onmogelijk wordt gemaakt: de gevolgen van de beroepsuitoefening en het waarborgen van het levensonderhoud van de beroepsuitoefenaar staan niet in een evenredige verhouding tot elkaar. Ofwel: bepaalde beroepen zouden niet moeten bestaan. De beoefenaren daarvan kiezen beter een ander beroep.

kees, ik denk dat je blijdschap ongegrond is. Als het al zo is dat dierenactivisten harder aangepakt worden, vrees ik voor jou dat zulks niet de opmaat vormt tot een tendens. Veel waarschijnlijker is dat de in tegengestelde richting ingezette neiging in kracht wast -hetgeen blijkt uit een getalsgewijze toename van organisaties en individuen die zich inspannen ter bestrijding van onbillijke behandeling van dieren alsook uit een intensivering van de te dien einde ingezette middelen zowel in termen van frequentie als ingrijpendheid- en dat de roep om hardere aanpak niet meer is dan de spastische stuiptrekking van mensen die wanhopig vastklampen aan iets waarvan zijzelf ook vermoeden dat het weldra voorgoed geschiedenis zal zijn.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 00:37
Verwijderd
Het leuke is dat die dieren die bevrijd zijn geen idee hebben hoe ze in de vrije natuur moeten overleven en daarin gewoon verhongeren, je helpt ze er absoluut niet mee.
Dierbevrijders zijn gewoon domme idioten die het voor de kick doen, kansloos gewoon, het zijn geen echte dierenliefhebbers.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:01
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2003 @ 01:37:
Het leuke is dat die dieren die bevrijd zijn geen idee hebben hoe ze in de vrije natuur moeten overleven en daarin gewoon verhongeren, je helpt ze er absoluut niet mee.
Dierbevrijders zijn gewoon domme idioten die het voor de kick doen, kansloos gewoon, het zijn geen echte dierenliefhebbers.
Dit slaat nergens op.
Die beesten weten prima hoe ze moeten overleven in de natuur. Dat heet instinct.

ik ben ook meer voorstander van het 'stelen' van proefdieren en 'stelen' van bontfokdieren...al vinniket beter als men die troep gewoon niet koopt...dat die dierenbeulen er aan failliet gaan dondert me niet...hadden ze maar een diervriendeljkere baan moeten nemen..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:16
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-10-2003 @ 16:01:
Dit slaat nergens op.
Die beesten weten prima hoe ze moeten overleven in de natuur. Dat heet instinct.
Niet dus. Als je bv. een tam konijn [die hebben ook instinct ja, precies hetzelfde] loslaat in de wilde natuur is die ook binnen de korste keren dood.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 15:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 19-10-2003 @ 16:16:
Niet dus. Als je bv. een tam konijn [die hebben ook instinct ja, precies hetzelfde] loslaat in de wilde natuur is die ook binnen de korste keren dood.
Maar dat komt meer doordat deze dieren gefokt zijn met allerlei vage kleuren e.d.

Nertsen zijn nog wat minder doorgefokt en weten goed te overleven. Er zijn diverse onderzoeken geweest. Heb ik alleen geen link van bij de hand. Maar het vrijlaten daar ben ik niet zo zeer voor.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:10
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 19-10-2003 @ 16:16:
Niet dus. Als je bv. een tam konijn [die hebben ook instinct ja, precies hetzelfde] loslaat in de wilde natuur is die ook binnen de korste keren dood.
Heb je dat getest dan ofzo
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Jamezy schreef op 19-10-2003 @ 17:10:
Heb je dat getest dan ofzo
Het is gewoon een feit dat die diertjes die bevrijd zijn vaak in een directe omgeving dood terug worden gevonden. Als ze overleven kan het ook gebeuren dat ze het locale ecosysteem kapot maken.

Natuurlijk hebben deze dieren instinct, maar vergeet niet dat deze dieren geen idee van de natuur hebben, ook dieren leren in vele gevallen van hun ouders, en dat mist wel bij veel bevrijde dieren.

Ik persoonlijk hou het erop dat men beter geen producten kan kopen waarbij dieren misbruikt zijn, het houd namelijk alleen op als er geen geld meer mee verdient kan worden.

Dierenbevrijden is zinloos, dom, en gemeen jegens de dieren en het lost niets op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2003, 14:43
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Jamezy schreef op 19-10-2003 @ 17:10:
Heb je dat getest dan ofzo
Nee natuurlijk niet

Maar kijk eens in de zomer op asielsites of de site van konijnopvangcentrums [staat er zooo vaak]: "Dit is ....., ..... is gedumpt in het bos. Als .......niet was gevonden was hij doodgegaan, want tamme konijnen overleven niet in het wild"

Maar iedereen kan dat wel bedenken.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:25
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-10-2003 @ 16:01:
Dit slaat nergens op.
Die beesten weten prima hoe ze moeten overleven in de natuur. Dat heet instinct.
>Er is idd een kleine percentage die het overleeft, de rest gaan dood aan verhongering en stress. Maar jij hebt volgens mij geen idee van een z'n nerts kan aanrichten bij het inheemse wild(want van een te grote vossenpopulatie wist jij het al niet)


Citaat:
ik ben ook meer voorstander van het 'stelen' van proefdieren en 'stelen' van bontfokdieren...al vinniket beter als men die troep gewoon niet koopt...dat die dierenbeulen er aan failliet gaan dondert me niet...hadden ze maar een diervriendeljkere baan moeten nemen..
>Ik dacht dat die ecoterrrositen om dieren gaven, maar al ik berichten in de karant lees van dat ze weer een kippenstal in de fik hebben gestoken en dat er zoveel kippen om het leven zijn gekomen(waar ook nog een gevaar voor omwonenden was), of dat er nertsen los waren gelaten en de meeste worden toch wel weer gevangen en de rest overleeft het niet. Dan denk ik ze doen het niet voor de dieren maar ze doen het voor zich zelfs. En dan komt er ook nog z'n figuur vertelen dat ze teminste nog van hun vrijheid hebben kunnen genieten, nou ik zou je zeggen als je die beesten loslaat worden ze gek want ze zijn immers nooit buiten geweest.

o, ja D@mien nerstenfokkers zijn geen dierenbeulen.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:29
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 18-10-2003 @ 16:12:

kees, ik denk dat je blijdschap ongegrond is. Als het al zo is dat dierenactivisten harder aangepakt worden, vrees ik voor jou dat zulks niet de opmaat vormt tot een tendens. Veel waarschijnlijker is dat de in tegengestelde richting ingezette neiging in kracht wast -hetgeen blijkt uit een getalsgewijze toename van organisaties en individuen die zich inspannen ter bestrijding van onbillijke behandeling van dieren alsook uit een intensivering van de te dien einde ingezette middelen zowel in termen van frequentie als ingrijpendheid- en dat de roep om hardere aanpak niet meer is dan de spastische stuiptrekking van mensen die wanhopig vastklampen aan iets waarvan zijzelf ook vermoeden dat het weldra voorgoed geschiedenis zal zijn.
Het gaat er om dat dit mensen worden bestraf, omdat ze iets crimineels hebben gedaan(als het nou dierenactivisten of gewone mensen zijn maak niks uit). Maar ja, de straffen in nederland stellen ook geen zak meer voor.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:45
TechXP
TechXP is offline
[QUOTE]kees17 schreef op 21-10-2003 @ 19:25:
Citaat:
o, ja D@mien nerstenfokkers zijn geen dierenbeulen.
die·ren·beul (de ~ (m.))
1 iem. die dieren met opzet kwelt

kwel·len2 (ov.ww.)
1 vaak of langdurig ongemak of pijn aandoen => afknijpen, geselen, iem. op de pijnbank leggen, martelen, pijnigen, plagen, tormenteren

Kortom is een nertsenfokker volgens van Dale een dierenbeul
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 18:59
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 21-10-2003 @ 19:45:
die·ren·beul (de ~ (m.))
1 iem. die dieren met opzet kwelt

kwel·len2 (ov.ww.)
1 vaak of langdurig ongemak of pijn aandoen => afknijpen, geselen, iem. op de pijnbank leggen, martelen, pijnigen, plagen, tormenteren

Kortom is een nertsenfokker volgens van Dale een dierenbeul
He ik kan jou wel gebruiken als MickeyV weer eens gepost heeft .

Als je het zo beziet ben jij ook een dierenbeul, dan is iedereen in deze wereld een dierenbeul, en zijn roofdieren ook dierenbeulen.

Ik heb hier de link van de site van de Nederlandse federatie van edelpels dieren, www.nfe.nl
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 21-10-2003 @ 19:59:
He ik kan jou wel gebruiken als MickeyV weer eens gepost heeft .
Als je het zo beziet ben jij ook een dierenbeul, dan is iedereen in deze wereld een dierenbeul, en zijn roofdieren ook dierenbeulen.

Ik kwel ze niet met opzet

Maar over roofdieren. Als we het woordenboek aanhouden betekent 'iemand' dat het een mens betreft.

Citaat:
Ik heb hier de link van de site van de Nederlandse federatie van edelpels dieren, www.nfe.nl
Ehm, en wat moeten we ermee?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:39
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 18-10-2003 @ 16:12:
Vanuit evenwel het perspectief der dierenactivisten is dat laatste weinig betekenisvol, om exact dezelde reden waarom de meeste mensen ook weinig waarde hechten aan de financiele achteruitgang van een huurmoordenaar wanneer hem de uitoefening van zijn beroep moeilijk of onmogelijk wordt gemaakt: de gevolgen van de beroepsuitoefening en het waarborgen van het levensonderhoud van de beroepsuitoefenaar staan niet in een evenredige verhouding tot elkaar. Ofwel: bepaalde beroepen zouden niet moeten bestaan. De beoefenaren daarvan kiezen beter een ander beroep.

kees, ik denk dat je blijdschap ongegrond is. Als het al zo is dat dierenactivisten harder aangepakt worden, vrees ik voor jou dat zulks niet de opmaat vormt tot een tendens. Veel waarschijnlijker is dat de in tegengestelde richting ingezette neiging in kracht wast -hetgeen blijkt uit een getalsgewijze toename van organisaties en individuen die zich inspannen ter bestrijding van onbillijke behandeling van dieren alsook uit een intensivering van de te dien einde ingezette middelen zowel in termen van frequentie als ingrijpendheid- en dat de roep om hardere aanpak niet meer is dan de spastische stuiptrekking van mensen die wanhopig vastklampen aan iets waarvan zijzelf ook vermoeden dat het weldra voorgoed geschiedenis zal zijn.
Reken maar dat dat op zon fokker wel indruk maakt als hij verschrikkelijk veel geld investeert in zijn beveiliging en alsnog niet veilig blijkt te zijn in zijn eigen huis, dat maakt verschrikkelijk veel indruk op zo iemand... altans, ik zou me aardig rot voelen als ik mn hele terrein van top tot teen beveiligd had en er alsnog van die enge "terroristen" mn terrein opkwamen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 20:56
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
nertsen loslaten is in die mate zinvol dat het een nertsenfokker tot faillisement kan brengen.
Of een nerts nou doodgaat omdat ie wordt aangereden door een auto, omkomt van de honger, of afgestroopt wordt, maakt weinig uit als je je bedenkt dat je de nertsenfokker enorme schade toebrengt.

Toch ben ik geen voorstander van deze acties, omdat ik eigenlijk gewoon te lief ben, en ook de nertsenfokker (met gezin en kleine kindertjes) geen faillisement toewens...of eigenlijk, z'n kindertjes dus niet.
Ik hecht erg veel waarde aan het vraag-en-aanbodprincipe, dus acties a la bontvoordieren die gericht zijn op de publieke opinie, zie ik liever.

Om op de stelling van minister huppelepups te reageren, dat dierenrechtenactivisten voortaan berecht moeten worden als terroristen; das natuurlijke dikke stront.
Op die manier criminaliseer je niet alleen de hele dierenrechtenbeweging, je schiet er ook nog eens niets mee op.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
kees17 schreef op 21-10-2003 @ 19:25:
>Er is idd een kleine percentage die het overleeft, de rest gaan dood aan verhongering en stress. Maar jij hebt volgens mij geen idee van een z'n nerts kan aanrichten bij het inheemse wild(want van een te grote vossenpopulatie wist jij het al niet)

o, ja D@mien nerstenfokkers zijn geen dierenbeulen.
Vossen horen in et wild in Nederland...nertsen neit...dat is et verschil...een nerts moet je dus neit in et wild loslaten...gewoon meenemen en ergens een goed leven geven..

Nertsenfokkers zijn wél beulen..ze proppen ze in een veel te klein hokje, terwijl ze juist een groot gebied moeten hebben. Vervolgens maken ze ze dood als ze er mooi uitzien...lekker vergassen...alleen maar omdat iemand status wil..terwijl geen hond et verschil ziet tussen echt en nep bont...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 21-10-2003 @ 21:56:
nertsen loslaten is in die mate zinvol dat het een nertsenfokker tot faillisement kan brengen.
Ja, maar bekijk eens de schade aan het ecosysteem die aangericht word, dan kun je beter die nerdsen bij die fokker laten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 23:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-10-2003 @ 23:39:
Ja, maar bekijk eens de schade aan het ecosysteem die aangericht word, dan kun je beter die nerdsen bij die fokker laten
Of meenemen naar een opvangboerderij ofzo.

De DBF haalt ook weleens kippen of konijnen weg van boerderijen om ze ergens anders op te vangen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:24
resist / exist
resist / exist is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 21-10-2003 @ 23:39:
Ja, maar bekijk eens de schade aan het ecosysteem die aangericht word, dan kun je beter die nerdsen bij die fokker laten
Ja stel je voor dat het ecosysteem voor wel 1maandje lichtelijk ontregeld is zeg...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik kom echt de verkeerde dingen tegen met mijn werk. Wat ik ook niet snap, is dat mensen katten nemen op een flat, of een huis waar ze niet naar buiten mogen. Het is vrij slecht voor een kat om constant binnen te zitten. Een kat komt van oorsprong ook van buiten.

Kijk, als je een kat uit voorzorg binnenhoudt als je aan een dijk of zo woont, dan snap ik het nog wel een beetje, maar maak dan een ren of zo waar hij lekker uit zn dak ken gaan! Laat iig de keuze aan de kat over of hij naar buiten wilt of niet.

Tuurlijk zie ik met mijn werk ook wel platgereden katten, maar die hebben tenminste een vrij leventje gehad. En dat ze nou net aan een lomp iets van de menselijkheid moesten overlijden, dat is gewoon zielig. Wij hadden er met de ambulance op tijd bij kunnen zijn, maar als mensen een kat aan rijden, rijden ze 9.9 van de 10 keer keihard door. Echt misselijk.

Als je bang bent om je kat kwijt te raken, doe m dan een bandje met adres om of laat m gewoon ff chippen. Er zijn genoeg mensen die een kat vinden en dan naar een instantie bellen om de ware eigenaren te vinden van het beestje.

Maarjah, dit is mijn mening. Je kan idd TE veel van een beest houden.
Mensen die bijv. reptielen gaan houden, die vind ik ook zo dom bezig. De meesten reptielen horen gewoon niet thuis in dit koude land en dan kun je vanalles zeggen, maar de waarheid breek je toch niet!

Maar nogmaals, dit is mijn mening.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:11
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
We hebben het toch over die dierenactivisten die mensen met de dood bedreigen omdat ze nertsen enzo houden?
Tenmiste daar heb ik artikels over gelezen.

Ik vind dat dus te ver gaan. Ook al ben je het niet eens dat die mensen nertsen houden, je gaat ze, of hun kinderen,niet met de dood bedreigen.

Ik ben bang dat er mensen zijn die onder het mom "we zijn dierenvrienden" zin hebben om hun agressie te uiten (en dan bedoel ik niet aggressie vanwege die arme dieren)

Net zoals er relschoppers op protestmanifestatief afkomen en die dan ruiten in gaan gooien enzo.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:33
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 22-10-2003 @ 14:24:
Ja stel je voor dat het ecosysteem voor wel 1maandje lichtelijk ontregeld is zeg...
Korter waarschijnlijk, omdat de nertsen het toch niet langer dan een maand uithouden.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:09
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-10-2003 @ 00:39:
Of meenemen naar een opvangboerderij ofzo.

De DBF haalt ook weleens kippen of konijnen weg van boerderijen om ze ergens anders op te vangen.
Hebben die een site?
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 20:13
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 21-10-2003 @ 19:59:
He ik kan jou wel gebruiken als MickeyV weer eens gepost heeft .

Als je het zo beziet ben jij ook een dierenbeul, dan is iedereen in deze wereld een dierenbeul, en zijn roofdieren ook dierenbeulen.

Ik heb hier de link van de site van de Nederlandse federatie van edelpels dieren, www.nfe.nl
Wat een domme site zeg.
Zie dit geslijm:

Nertsen worden in open stallen (sheds) of gesloten stallen gehouden. Een nertsenverblijf bestaat uit een loopren met daaraan vast een nachtverblijf. De ren heeft een bodem van gaas waarop de dieren gemakkelijk kunnen lopen. In het nachtverblijf slapen de dieren en daar brengen zij ook hun jongen ter wereld. Het is gevuld met strooisel dat regelmatig wordt ververst. De dieren uit hetzelfde nest worden, in elk geval gedurende de eerste 11 weken, in groepen gehouden, geheel volgens richtlijnen vastgelegd in het Plan van Aanpak Nertsenhouderij. Meerdere rennen worden aan elkaar gekoppeld; het aantal is afhankelijk van de grootte van de worp. De huisvesting voldoet aan hoge eisen die precies zijn vastgelegd in dit Plan van Aanpak. Elke kooi is bovendien voorzien van kooiverrijking in de vorm van een platform of een cilinder. De dieren hebben voldoende ruimte om zich goed te ontwikkelen en om hun welzijn te waarborgen. Daarnaast speelt hygiëne een belangrijke rol.

Het zou over moeten komen alsof ze daar een verschrikkelijk goed leven hebben "De dieren hebben genoeg ruimte om zich goed te ontwikkelen en om hun welzijn te waarborgen"
Wat een gelul! Die beesten worden gek van verveling en het stil zitten...die horen niet in een kooitje...en al dat lijden alleen maar voor een paar mensen die zonodig een BONTjas moeten
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 22:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
marlies schreef op 22-10-2003 @ 20:11:
We hebben het toch over die dierenactivisten die mensen met de dood bedreigen omdat ze nertsen enzo houden?
Tenmiste daar heb ik artikels over gelezen.

Ik vind dat dus te ver gaan. Ook al ben je het niet eens dat die mensen nertsen houden, je gaat ze, of hun kinderen,niet met de dood bedreigen.

Ik ben bang dat er mensen zijn die onder het mom "we zijn dierenvrienden" zin hebben om hun agressie te uiten (en dan bedoel ik niet aggressie vanwege die arme dieren)
Tuurlijk agressievelingen zijn er altijd.
En ik vind ook dingen te ver gaan. Echter zijn die bontmensen ook geen lievertjes hoor.
En het blijft gelukkig bij dreigen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2003, 22:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 22-10-2003 @ 21:09:
Hebben die een site?
Het DBF?

Ehm geloof dat er alleen een sympathisantensite was (militantvegan.com), maar die is geloof niet meer online. Zal binnenkort wel weer een site opduiken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:15
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 22-10-2003 @ 21:13:
Wat een domme site zeg.
Zie dit geslijm:

Nertsen worden in open stallen (sheds) of gesloten stallen gehouden. Een nertsenverblijf bestaat uit een loopren met daaraan vast een nachtverblijf. De ren heeft een bodem van gaas waarop de dieren gemakkelijk kunnen lopen. In het nachtverblijf slapen de dieren en daar brengen zij ook hun jongen ter wereld. Het is gevuld met strooisel dat regelmatig wordt ververst. De dieren uit hetzelfde nest worden, in elk geval gedurende de eerste 11 weken, in groepen gehouden, geheel volgens richtlijnen vastgelegd in het Plan van Aanpak Nertsenhouderij. Meerdere rennen worden aan elkaar gekoppeld; het aantal is afhankelijk van de grootte van de worp. De huisvesting voldoet aan hoge eisen die precies zijn vastgelegd in dit Plan van Aanpak. Elke kooi is bovendien voorzien van kooiverrijking in de vorm van een platform of een cilinder. De dieren hebben voldoende ruimte om zich goed te ontwikkelen en om hun welzijn te waarborgen. Daarnaast speelt hygiëne een belangrijke rol.

Het zou over moeten komen alsof ze daar een verschrikkelijk goed leven hebben "De dieren hebben genoeg ruimte om zich goed te ontwikkelen en om hun welzijn te waarborgen"
Wat een gelul! Die beesten worden gek van verveling en het stil zitten...die horen niet in een kooitje...en al dat lijden alleen maar voor een paar mensen die zonodig een BONTjas moeten
Zo gaat het echt in een fokkerij. Want de meeste site van die dierenbewegingen staan gewoon leugens op(daarom lees ik ze ook niet meer). En wie zegt dat ze daar leiden? Ik weet niet dat jij huisdieren heb, maar als je een cavia of iets dergelijke in huis heb, dan heb jij hem ook in een kooitje(die meestal nog kleiner zijn dan op een fokkerij) of heb jij een paar kub zand in je huis dat ze daar fijn in kunnen spelen?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 18:20
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef op 21-10-2003 @ 22:26:
Vossen horen in et wild in Nederland...nertsen neit...dat is et verschil...een nerts moet je dus neit in et wild loslaten...gewoon meenemen en ergens een goed leven geven..
>Mee nemen en ze een goed leventje geven , Die beesten bijten je klauwen open. idd vossen horen in nederland, alleen ze zijn er veelste veel.

[qoute]Nertsenfokkers zijn wél beulen..ze proppen ze in een veel te klein hokje, terwijl ze juist een groot gebied moeten hebben. Vervolgens maken ze ze dood als ze er mooi uitzien...lekker vergassen...alleen maar omdat iemand status wil..terwijl geen hond et verschil ziet tussen echt en nep bont... [/QUOTE]

de nersten worden na een jaar gedood. Btw bont en nep bont is wel te onderschijden.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 24-10-2003 @ 19:15:
Zo gaat het echt in een fokkerij. Want de meeste site van die dierenbewegingen staan gewoon leugens op(daarom lees ik ze ook niet meer).
Jij noemt het leugens. Nu is er wel wat in de afgelopen jaren verbeterd in de fokkerijen, wat moest volgens de regering enzo. Maar sinds vorig jaar maakt het weer niet zoveel meer uit.

De toestanden binnen de fokkers in NL zullen nu weer slechter worden voor de dieren omdat ze weer niet te veel met het welzijn bezig hoeven te houden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 19:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 24-10-2003 @ 19:20:
>de nersten worden na een jaar gedood. Btw bont en nep bont is wel te onderschijden.
Van afstand maakt het niet zoveel uit. Tenzij je goede ogen hebt en het verschil weet tussen de beweging van de haartjes in het echt.
Verder door de vuurproef e.d. kan je het onderschijden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 21:59
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 24-10-2003 @ 19:15:
Zo gaat het echt in een fokkerij. Want de meeste site van die dierenbewegingen staan gewoon leugens op(daarom lees ik ze ook niet meer). En wie zegt dat ze daar leiden? Ik weet niet dat jij huisdieren heb, maar als je een cavia of iets dergelijke in huis heb, dan heb jij hem ook in een kooitje(die meestal nog kleiner zijn dan op een fokkerij) of heb jij een paar kub zand in je huis dat ze daar fijn in kunnen spelen?
Dan zal het wel waar zijn, maar ik geloof NIET dat die beesten het daar fijn hebben en dat er ook maar 1 happy & gelukkig is.

Ik heb 2 "kooi" dieren, konijnen waar 2 hele grote rennen voor zijn gemaakt buiten, ze zijn dolgelukkig met z'n tweeen en kunnen rennen zoveel ze willen.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:02
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-10-2003 @ 20:31:
Jij noemt het leugens. Nu is er wel wat in de afgelopen jaren verbeterd in de fokkerijen, wat moest volgens de regering enzo. Maar sinds vorig jaar maakt het weer niet zoveel meer uit.

De toestanden binnen de fokkers in NL zullen nu weer slechter worden voor de dieren omdat ze weer niet te veel met het welzijn bezig hoeven te houden.
Het welzijn van de nertsen in nederland is het beste in de wereld. En het wordt niet slechter, juist beter lees maar eens over het stuk 'plan van aanpak'. Nertsenfokkers willen wel onderhandelen met dierenbeschermers over het welzijn van de dieren, maar de dierenactivisten willen niet.

Citaat:
Van afstand maakt het niet zoveel uit. Tenzij je goede ogen hebt en het verschil weet tussen de beweging van de haartjes in het echt.
Verder door de vuurproef e.d. kan je het onderschijden.
En echt bont is warmer.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-10-2003 @ 22:59:
Dan zal het wel waar zijn, maar ik geloof NIET dat die beesten het daar fijn hebben en dat er ook maar 1 happy & gelukkig is.

Ik heb 2 "kooi" dieren, konijnen waar 2 hele grote rennen voor zijn gemaakt buiten, ze zijn dolgelukkig met z'n tweeen en kunnen rennen zoveel ze willen.
Kunnen die konijnen ook holen graven, en een ren van 2 vierkante meter is nooit genoeg voor een beest die wel meer als een are nodig heeft.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:19
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 25-10-2003 @ 19:04:
Kunnen die konijnen ook holen graven, en een ren van 2 vierkante meter is nooit genoeg voor een beest die wel meer als een are nodig heeft.
Ja hoor, als ze willen kan dat maar dat doen ze niet. Ze hebben 1 betegelde ren + hok er aan vast die 2,40 lang en het hok 1 is en verder nog een ren op het gras van 16 vierkante meter. Ik geloof dat dat toch echt wel ruimte zat is, als je het eens vergelijkt met de omstandigheden waar zij bij hun vroegere eigenaren leefden en het gemiddelde huiskonijn in Nederland.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 25-10-2003 @ 19:02:
Het welzijn van de nertsen in nederland is het beste in de wereld. En het wordt niet slechter, juist beter lees maar eens over het stuk 'plan van aanpak'. Nertsenfokkers willen wel onderhandelen met dierenbeschermers over het welzijn van de dieren, maar de dierenactivisten willen niet.

Jawel hoor. Er is dertig jaar terug (of langer) al door dierenbescherming enzo genoeg gepraat over verbeteringen. Maar die verbeteringen van nu zijn niet van zo lang terug.
De bontfokkers willen niet al te veel uitgeven. Dat is meestal zo.

Misschien dat groeperingen als ALF/DBF niet zo willen praten, maar die zijn niet zo van die praters (niet meer iig).
De andere organisaties die strijden voor meer dierenwelzijn die willen maar al te graag over die dingen praten.


Citaat:
En echt bont is warmer.
Lijkenwarmte.

Met synthetische dingen is het ook warm genoeg.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:50
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-10-2003 @ 19:40:
Jawel hoor. Er is dertig jaar terug (of langer) al door dierenbescherming enzo genoeg gepraat over verbeteringen. Maar die verbeteringen van nu zijn niet van zo lang terug.
De bontfokkers willen niet al te veel uitgeven. Dat is meestal zo..
>omdat die ideen van de dierenbescherming misschien niet finiaceel haalbaar zijn? En weet jij wat dat kost z'n hekwerk om je stallen heen om die dierenactivisten buiten de deur te houden.

Citaat:
Misschien dat groeperingen als ALF/DBF niet zo willen praten, maar die zijn niet zo van die praters (niet meer iig).
De andere organisaties die strijden voor meer dierenwelzijn die willen maar al te graag over die dingen praten
>Niet van zulke praters, net als Volkert(zou me niks verbazen dat hij ook bij z'n organisatie zat). Die alf/dbf verziekt de boel gewoon. De fokkers zijn klauwen geld kwijt vanwege de beveileging, ik vind dat ze dat geld ook beter kunnen gebruiken voor een beter dierenwelzijn.




Citaat:
Lijkenwarmte.

Met synthetische dingen is het ook warm genoeg.
Alleen synthetiche is zo zweterig, Dan heb je de ene kant van je lijf bevriest zowat en de andere gedeelte zweet je je de pleuris.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 25-10-2003 @ 19:50:
>omdat die ideen van de dierenbescherming misschien niet finiaceel haalbaar zijn? En weet jij wat dat kost z'n hekwerk om je stallen heen om die dierenactivisten buiten de deur te houden.


Misschien omdat de nertsenboeren misschien te veel geld steken in te grote massaproductie en goedkoop houden van de producten en niet aan welzijn denken?


Citaat:
>Niet van zulke praters, net als Volkert(zou me niks verbazen dat hij ook bij z'n organisatie zat). Die alf/dbf verziekt de boel gewoon. De fokkers zijn klauwen geld kwijt vanwege de beveileging, ik vind dat ze dat geld ook beter kunnen gebruiken voor een beter dierenwelzijn.
En JIJ denkt dat ze dan het geld steken in dierenwelzijnsverbeteringen? Ik zie ze eerder dat geld gebruiken om uit te breiden (op een enkeling misschien na).

Citaat:
Alleen synthetiche is zo zweterig, Dan heb je de ene kant van je lijf bevriest zowat en de andere gedeelte zweet je je de pleuris.
Er zijn zoveel verschillende synthetische materialen of andere stoffen die goedkoper worden geproduceerd en ook lekker warm zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Xal maar nie zeggen, dat wij hier in de kelder drie honderd nertsen hebben op 6 vierkante meter



Of is dat geen leuk grapje?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 20:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-10-2003 @ 20:51:
Xal maar nie zeggen, dat wij hier in de kelder drie honderd nertsen hebben op 6 vierkante meter



Of is dat geen leuk grapje?
wat is je adres ook al weer?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap jodendom.... het geloof van het geweld
CraigDavid
120 20-06-2003 13:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.