Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2009, 17:47
hahaha
hahaha is offline
Anderhalve maand geleden begonnen bij mij de klachten en was ik eventjes ziek (http://forum.scholieren.com/showthre...061&highlight=).
Het was toen ook door het weinig eten dat ik soms bijna op het punt stond om flauw te vallen,...
IK ben toen terug begonnen met toast en met een kuur enterol om je darmflora terug op peil te brengen. Na een kuur van 10 dagen was alles weer zoals vroeger.
Ik had geen diarree meer echt, geen pijnen meer in de maag en darm dus ik dacht toen dat ik er vanaf was.
Na een week of 2 begonnen de klachten terug, weliswaar minder dan die eerste keer. Voor ik naar de universiteit vertrok moest ik 2 a 3 keer naar het wc thuis met zware diarree als gevolgt. In de les had ik dan last van pijn, ofwel zo onder mijn ribbenkast (linkerkant) en ook darm/maagpijn en ook een raar gevoel. Ik durfde toen niet veel eten uit angst om misschien over te geven.
Na een paar uur at ik dan wel iets, ging het al wat beter, en meestal waren mijn klachten volledig weg zo rond een uur of 2 (begon steeds met les om 9u). De rest van de dag had ik er zowel op de universiteit als thuis geen last van, ook veel minder diarree of zelfs geen,...

En zo was dat eigenlijk elke dag opnieuw. Ik ben beginnen opletten wat ik at: zien of het aan de cornflakes of de melk lag die ik steeds 's morgens nam, maar dat was niet.
Uiteindelijk was het dan paasvakantie en omdat ik toch vaak thuis was, heb ik gewoon alles zitten eten om te zien of ik dan terug die klachten kreeg, maar dat was niet.
De afgelopen weken (paasvakantie) heb ik geen enkele keer die maag/darmpijn gehad, weinig of geen diarree,...

Word ik gisterenmorgen wakker, krijg ik weeral last van hevige diarree, en op de universiteit heb ik terug dezelfde klachten als voor de vakantie terwjil ik ze tijdens de paasvakantie niet had.

Zit het in het koppeke en/of wat is er aan te doen?

Ikzelf eet heel gezond: min 2l water, 3 a 4 stuks fruit, weinig suikers, sport 3x per week, allé, ik heb nog nooit last gehad van deze klachten en nu blijven ze maar duren, best vervelend.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 18:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ben je angstig/zenuwachtig? Bijvoorbeeld om naar de universiteit te gaan, om een vervoersmiddel te gebruiken op weg daarheen of om een bepaald persoon?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 18:22
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Ben je angstig/zenuwachtig? Bijvoorbeeld om naar de universiteit te gaan, om een vervoersmiddel te gebruiken op weg daarheen of om een bepaald persoon?
Euhm. Moeilijke vraag. Eén van mijn ouders is vorig jaar wel verongelukt op de fiets en aangezien ik zelf met de fiets rijd...
Ik moet wel zeggen dat de klachten zo begonnen, een jaar na het ongeval. Ik heb natuurlijk een hele slechte tijd doorgemaakt, diep in de put gezeten, maar ondanks de klachten die ik nu heb, ga ik graag naar de les en ben ik terug gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 18:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb je andere topic nog eens gelezen en wat je beschrijft (droge keel, brok in de keel, hartkloppingen, zweten, het gevoel dat je niet meer kan staan / flauw gaat vallen, een ongemakkelijk gevoel, etc.) past namelijk allemaal binnen het beeld van een paniekaanval.
En ergens (bewust of onbewust) erg tegenop zien (bijvoorbeeld door angst/zenuwen) kan ook tot diarree en buikpijn leiden.

Vandaar dus dat ik het vraag. Niet dat het dat persé moet zijn want het past ongetwijfeld ook bij andere ziektebeelden, maar ga voor jezelf eens na of er toch ergens (ireële?) angst zou kunnen zitten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 18:27
hahaha
hahaha is offline
Het zou inderdaad angst kunnen zijn, maar misschien dan in mijn onderbewustzijn? Ik vind het alleen raar dat ik het nu heb en niet vroeger, toen ik me mentaal vele slechter voelde...

Volgens mij heb ik ook een extreem gevoelige maag want soms heb ik thuis ook last van mijn maag en darmen als ik iets speciaal heb gegeten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 21:37
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
Ik heb hetzelfde als wat jij heb ... altijd voor als ik naar school moet, en als ik dan niet naar het toilet ben gweest loop ik de hele dag met een zere buik.. en die pijn onderin je ribbenkast ken ik ook stekende nare pijn is dat ..
ik heb ook geen idee waar het aan ligt. als ik het nog langer door heb ga ik naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 14:13
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Ik heb hetzelfde als wat jij heb ... altijd voor als ik naar school moet, en als ik dan niet naar het toilet ben gweest loop ik de hele dag met een zere buik.. en die pijn onderin je ribbenkast ken ik ook stekende nare pijn is dat ..
ik heb ook geen idee waar het aan ligt. als ik het nog langer door heb ga ik naar de huisarts
Ik ga morgen naar de huisarts dus wie weet
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Griep of?
hahaha
6 03-03-2009 18:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.