Oud 23-09-2016, 18:50
esx
Avatar van esx
esx is offline
Beste lezers,

Pasgeleden zag ik in het nieuws dat er sprake van is dat de dienstplicht opnieuw wordt ingevoerd.
Op een bepaalde leeftijd heb je geen zicht of idee over wat dat betekent. Daarom wil ik even uitgebreid informeren.

Het volgende:

Doe het niet
Ik weet zo niet hoe de meest betrokkenen, ongeveer hier is van belang, zoiets tegen kunnen houden of met welke middelen. Maar daarom maak ik bijvoorbeeld dit onderwerp aan.

Mijn gebruikersnaam vind ik er een beetje apart uitzien, maar ik bedoelde een toetsenbord patroon. Mijn avatar is niet sarcastisch/grappig bedoeld. Hij past wel bij mij op één of andere manier. .

Verplicht in het leger betekent mogelijk kapot geschoten worden. Ik bedoel niet de pacifist uit te hangen. Maar niemand wil dat en ik denk dat dit ook niet nodig is. Puur militair strategisch gezien, ziet het er ook naar uit dat een leger dat gebaseerd is op keuze van de militairen veel beter is. Dus ook nog zinloos mogelijk allemaal van dat soort zaken. Hoe het ook zei, ik denk dat het punt van vrijwilligheid absoluut beschermd moet worden.

Laatst gewijzigd op 23-09-2016 om 19:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2016, 19:28
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Poll?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2016, 00:57
Verwijderd
Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, was het al decennia niet meer gebruikelijk om de niet beroepsmilitairen naar actieve conflictsituaties te sturen, en een zin uit Trouw geeft een beetje bevestiging:
Citaat:
ook omdat dienstplichtigen niet tegen hun zin mochten worden uitgezonden én zelfs op de vliegtuigtrap mochten zeggen: "Weet je, ik ga toch maar niet."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...nnending.dhtml
Met citaat reageren
Oud 26-09-2016, 19:23
esx
Avatar van esx
esx is offline
Persoonlijk zou ik niet uit zijn op wat onhandig is voor ons volk. Of sowizo één of andere rotzaak hiervan.

--->
Zo in het algemeen, de daadwerkelijke meerderheid:
-hypotheek
-andere schulden
-partner
-onderdaan van werk
-zijn we hier in het westen, Europa, V.S., Australië, Nieuw Zeeland, soms alleen a-ok ingericht in basis?

-dienen als kanonnenvlees

Ik bedoel: niet een stap terug. Maar de gelegenheid ook aangrijpen voor vooruitgang.

Hoe zou dat kunnen? Hoe is daar een plan van te maken? Het is in ieder geval interessant als onderwerp. In alle rust.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2016, 20:09
Verwijderd
Waar teh fuck heeft die gozer het over?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2016, 20:36
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Waar teh fuck heeft die gozer het over?
zie germans arg kommin
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 20:40
Verwijderd
Dienstplicht direct weer invoeren! Israël haar leger en inlichtingendienst worden gezien als de sterkste van de wereld. Dit komt omdat iedereen in Israël 2 jaar in dienstplicht moet, of je nou een jongen of een meisje bent, slim of dom. In Nederland word je afgekeurd met platvoeten terwijl joden er juist om bekend staan platvoeten te hebben. Allemaal onzin.
Ik vind wel dat je op je eigen niveau in mag stromen bij de dienstplicht. Als je net van je VWO af komt kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om inplaats 1 jaar in dienstplicht te gaan, 4 jaar te gaan en dan mag je gewoon je WO militaire wetenschappen doen waarna je wegloopt als tweede luitenant en je je master waar dan ook aan de universiteit kan doen. Wil je dit niet kan je gewoon als soldaat der eerste klasse in het leger. Hetzelfde geldt overigens voor havo- en mavo scholieren die onderofficier kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2016, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Dienstplicht direct weer invoeren! Israël haar leger en inlichtingendienst worden gezien als de sterkste van de wereld. Dit komt omdat iedereen in Israël 2 jaar in dienstplicht moet, of je nou een jongen of een meisje bent, slim of dom.
Het heeft niets te maken met de achterlijke hoeveelheden geld die Israël in z'n leger pompt natuurlijk. En kijk eens hoe goed het met Israël gaat! Zo'n vrolijk land zonder schendingen van mensenrechten!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2016, 18:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
terwijl joden er juist om bekend staan platvoeten te hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Dienstplicht direct weer invoeren! Israël haar leger en inlichtingendienst worden gezien als de sterkste van de wereld. Dit komt omdat iedereen in Israël 2 jaar in dienstplicht moet, of je nou een jongen of een meisje bent, slim of dom.
Los er van dat de logica van je redenering compleet achterlijk is - waarom zou verplichte lange dienstplicht tot een sterk leger leiden* - is er natuurlijk nog iets idioters verborgen in je post. Namelijk de klaarblijkelijke aanname dat Nederland een leger en inlichtingendienst moet hebben die wordt gezien als de sterkste van de wereld. Je kunt van Israël ethisch gezien vinden wat je wilt, maar het is erg begrijpelijk dat ze een zeer sterk militair apparaat hebben; ze worden omringd door landen die hebben gezworen Israël te vernietigen. Vanaf de oprichting van de staat hebben ze tot en met de jaren tachtig ieder decennium een oorlog gehad met buurlanden, daarna kwamen met intifada's en zulk soort zaken een ander soort oorlogsvoering.

Ik kom nog wel eens in België, ze steken daar spreekwoordelijk wel de draak met Hollanders met hun dikke nek, maar ze zweren er niet dat ze ons zullen vernietigen. Nederland heeft helemaal geen leger nodig vergelijkbaar met het Israëlisch leger.

* Wist je dat het Israëlisch leger vrijwel enkel uit Joden bestaat? Betekent dit dat we in Nederland ook enkel Joden in het leger moeten nemen? Zelfde stukje logica!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Nieuwe Dienstplicht
Kitten
26 28-12-2011 18:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele Nationaliteit III
RepsaJ Neretgun
196 09-04-2007 20:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wordt de dienstplicht weer ingevoerd in de Verenigde Staten?
Gatara
33 03-06-2004 17:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen NE Betoog: Invoering Algemene Dienstplicht
Makaveli
6 24-01-2004 19:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bij geen enkele partij passen: mijn politieke idealen
Rabbi Daniel
32 22-05-2003 18:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.