Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 15:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Doet er iemand hier ook vrijwilligerswerk?
Ik doe allerlei vrijwilligerswerk met kinderen Is echt superleuk, bij de peuterspeelzaal, kleutergym en speelweek
M-be binnenkort ook met gehandicapte kinderen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 16:10
Ivo
Ivo is offline
Dit onderwerp is al wel meerdere keren aan bod gekomen.
Ik geef leiding bij scouting. Dat vind ik ook erg leuk om te doen. Aangezien ik al 10 jaar lid ben is het gewoon zo gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:30
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Nee, geen tijd voor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 09:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik ben trainer/coach van een sporteam.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:15
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik geef ook kleutergym!
Verder doe ik in de zomer mee met Jeugdland (speldagen voor kinderen) en dat soort dingen.
Ga heel misschien binnenkort iets doen in een verzorgingstehuis, maar daar heb ik nog geen bericht over terug gehad.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:42
Verwijderd
Ik doe aan jeugdparticipatie, dat is ook vrijwilligerswerk en ik doe mee aan verschillende projecten op het gebied van jeugdparticipatie, dit is allemaal vrijwillig
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
heejj,
wist niej dat dit forum al eerder was geweest... ben pas net nieuw hier!
Maar wil ook wel scoutingleidster worden of iets van kleutergym geven ofzo....hoe oud moet je daarvoor zijn?
En wat ga jij doen in dat verzorginshuis dan? cool!
Ik ben gister ff langs geweest bij gehandicapteninstelling, ga nu waarschijnlijk helpen bij een logeerhuis voor verst. gehandicapte kinderen of anders 1 kindje begeleiden en daarmee leuke dingen doen! super leuk!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 14:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb heel lang vrijwilligerswerk gedaan, maar ben ongeveer een maand geleden gestopt.
Wat ik deed was ongeveer 4 keer per maand bloemen brengen naar mensen van de kerk die jarig waren (en die ouder waren dan 65). Daar blijf je dan ongeveer drie kwartier.

Nu geef ik alleen nog maar training zo'n 3 uur in de week.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 15:47
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Tja het schijn zo te zijn dat ik dat doe... Ik geef leiding op scouting. Eigelijk is het zo gegroeit en zie ik het nog steeds meer als mijn hobby dan als vrijwillegerswerk en ik zou mijn kindjes helemaal niet kunnen missen...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:09
Verwijderd
ik zwem met twee verstandelijk gehandicapten. en dat is leuk. en ook verplicht (opleiding)_. maar dat maakt niet uit. ik vind het leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:36
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik ga donderdag naar Gent om een vrijwilligerswerk vacature te bespreken. Het is voor WJNH (Wel jong niet Hetero) voor de evenementen.

Ik ben ook bij Inderdaad (Holebi beweging) en die gaan ook spreken voor klassen, indien ze gevraagd worden...school moet wel 35 euro betalen maar dat is voor de club en niet voor ons.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb eindeloos lang vrijwilligerswerk gedaan op de manege (paarden voeren, kindjes te paard helpen, pony's vasthouden, evenementen organiseren, stallen uitmesten, helpen met wedstrijden en vooral bardiensten draaien) het werken met kinderen vond ik zelf altijd erg leuk, maar omdat er nieuwe vrijwilligers bijkwamen die mij totaal niet lagen, en andersom.. ben ik er destijds mee gestopt.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:38
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb heel ff met gedemtereerde ouderen gewerkt, was wel wennen en vrij heftig, maar had ook zo zn leuke kanten.

Verder scouting ook, maar nu ook mee gekapt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:43
Verwijderd
Ik heb een paar jaar zwemles gegeven aan kinderen, maar dat doe ik al een hele tijd niet meer. Sindskort maak ik de clubkrant van de vereniging en misschien dat er in de toekomst nog wel het één en ander bij komt qua activiteiten organiseren oid.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
in het pinksterweekend ga ik helpen bij een 'sovaweekend'. Dit is een weekendje weg voor autistische kinderen en/of kinderen met ADHD en hun brusjes (broertjes of zusjes). Voor de ouders even een momentje van rust dan zeg maar en voor die kinderen gewoon een leuk lang weekend organiseren (vrijdag t/m maandag). morgen (of eigenlijk vandaag) over een week hebben we een voorlichtingsdag (van 10 tot 16 uur) over allerlei belangrijke dingen mbt tot autisme / adhd en ik ben er nu ook over aan het lezen enzo. Als het me bevalt wil ik vaker gaan helpen.

groetjes, fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 09:47
Verwijderd
Ik geef seksuele voorlichting aan 2/3 vmbo klassen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:25
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
k werk in een wereldwinkel..en dat dus is ook vrijwilligerswerk..
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-04-2005 @ 00:50 :
in het pinksterweekend ga ik helpen bij een 'sovaweekend'. Dit is een weekendje weg voor autistische kinderen en/of kinderen met ADHD en hun brusjes (broertjes of zusjes).
Nieuwsgierig vraagje: ADHD-ers en autisten samen op 1 kamp?

Ontopic: ik doe vanalles bij de zwemvereniging. Zo geef ik zwemles, training en organiseer ik een aantal activiteiten mee, zoals het jaarlijkse kamp.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2005, 17:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 16-04-2005 @ 18:08 :
Nieuwsgierig vraagje: ADHD-ers en autisten samen op 1 kamp?

Ontopic: ik doe vanalles bij de zwemvereniging. Zo geef ik zwemles, training en organiseer ik een aantal activiteiten mee, zoals het jaarlijkse kamp.
jah, maar per een kind een aparte begeleider
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben tegenwoordig leiding van een paardrijmiddag. We hebben een groep van 18 kinderen en 5 helpers (incl. me) en dan doen we alles wat de pony's aan verzorging nodig hebben. Daarna rijden we ook even, maar meestal niet langer dan een half uur.

Hier ben ik ook ingegroeid inderdaad. Zelf begonnen als kindje en langzaam doorgestroomd. Nu zit ik er in een soort bestuur en ben ik sinds kort gepromoveerd tot leiding.

Ik vind het erg leuk. Er komt veel meer bij kijken en we hebben gewoon een ontzettend gezellige groep. Het gebeurt allemaal bij een stichting die ook andere dingen organiseert, dat is erg leuk en zo leer ik er ook veel meer van. Zeker de tijd waard.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:07
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik draai herrie en drink bier in een cafe. Geheel vrijwillig
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:51
Verwijderd
Ik deed scouting - leiding geven dan hee
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:49
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik doe werken bij de vriendendienst...
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:54
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik heb vorig jaar van school vrijwillergers werk moeten doen. Heb toen in een asiel gewerkt, was echt verschrikkelijk. Kattenbakken legen enzo, wat een ramp was dat.
Dit jaar moesten we het weer doen, maar mochten we het ook binnen school doen. Maar vorig jaar was echt bijna mijn dood...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:55
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Het was ook niet voor niks vrijwillgerswerk
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 14:23
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 19-04-2005 @ 16:54 :
Ik heb vorig jaar van school vrijwillergers werk moeten doen. Heb toen in een asiel gewerkt, was echt verschrikkelijk. Kattenbakken legen enzo, wat een ramp was dat.
Dit jaar moesten we het weer doen, maar mochten we het ook binnen school doen. Maar vorig jaar was echt bijna mijn dood...


vrijwilligerswerk?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 10:50
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
ik werk al een jaar voor de stichting paardrijden gehandicapten.
op elke maandag ga ik gehandicapten kinderen begeleiden bij paardrijden.

dag ziet er zo een beetje uit.
om 11 uur ga we eerst koffie drinken en rond kwart over 11 paarden poetsen en opzadelen.
dan komen rond 10 over half 12 de ruiters en die hopen we dan om kwart voor 12 op het paard te hebben.

bij sommige kinderen moet je er naast lopen/rennen en bij andere kinderen niet.
na de les die 3 kwartier duurt help je ze van hun paard af en komt de volgende groep.
s ochtends 3 lessen en s middags ook nog 3 lessen.

je bent de hele dag dus bezig met de kinderen en de paarden en je helpt de intructriese met de les.
soms moet je een kind de opdracht nog eens uitleggen als ze het niet begrijpen.

super leuk werk en kan er echt van genieten als ik iedereen zo zie genieten
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
een keer per jaar een week spelletjes doen met een groepje kinderen (12-15 kids in de leeftijd van 6-7 of 8-9 of 10-11-12) in mijn woonplaatsje waar dan nog eens 1600 kids rond lopen en bleren)

en daarom heen zijn er ook activiteiten...werven van begeleiders of helpen bij de aanmeldigen enzo...doe ik ook

dit mag van mij trouwens best vaker per jaar...

en ze doen ook aan sinterklaas verhuur

is wel grappig als je als piet in december naar een huis moet waarin een kindje woont dat je in de zomer in je groepje hebt gehad
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ben vandaag naar de infodag geweest voor het sovaweekend, was echt heel leuk, heb er zin in ik weet al van welk kindje ik persoonlijk begeleider wordt (heb foto en wat extra info). Binnenkort moet ik ff contact opnemen met de ouders om wat dingen door te spreken. heb er zin in (in het weekend dus)!!!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:19
Verwijderd
@~~Fantôme~~: Zou je me eens wat meer over dat weekend (en de organisatie die het organiseert) kunnen vertellen? (Mag via pm/mail, maar ik reageer nu toch hier, dus vandaar dat ik het hier ff vraag. )

Op het kinderdagcentrum waar ik stage loop zitten ook kinderen met autisme en ADHD bij elkaar op de groep. Beiden hebben behoefte aan (extra) structuur, wat dat betreft is het logisch om ze "samen" te nemen.

Ik doe btw nog iets van vrijwilligerswerk: ik ben forumbaas op s.com.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-04-2005 @ 21:19 :
@~~Fantôme~~: Zou je me eens wat meer over dat weekend (en de organisatie die het organiseert) kunnen vertellen? (Mag via pm/mail, maar ik reageer nu toch hier, dus vandaar dat ik het hier ff vraag. )

Op het kinderdagcentrum waar ik stage loop zitten ook kinderen met autisme en ADHD bij elkaar op de groep. Beiden hebben behoefte aan (extra) structuur, wat dat betreft is het logisch om ze "samen" te nemen.

Ik doe btw nog iets van vrijwilligerswerk: ik ben forumbaas op s.com.
je krijgt pm
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 17:39
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik geef leiding op scouting en ik heb er nog steeds veel plezier in.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 20:30
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik wrk zo'n twee jaar bij een lokale omroep, besteed daar een halve dag per week aan. Techniek, presenteren, (live) verlsga maken, echt heel leerzaam en je komt met zo veel mensen in contact, vooral ook jongeren.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 09:28
Sneaksie Thief
Avatar van Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ik werk als vrijwilliger in het project ''Ffdoenja''; een project waarmee de jeugd ouderen en bejaarden helpt met allerlei klusjes, zoals tuinieren, boodschappen doen, tv/video instellen etc... Ik doe dit nu al bijna anderhalf jaar, en het is leuk Je maakt ook een praatje met de mensen, dat vinden ze altijd leuk. Alleen hebben we meer jongeren nodig!!

zie voor meer info: http://www.ffdoenja.nl/, het is nu alleen in Zaandam te vinden, maar we gaan uitbreiden
__________________
''Yous stinksie human! Go washies yousselves...''
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 09:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
blacky schreef op 30-04-2005 @ 18:39 :
Ik geef leiding op scouting en ik heb er nog steeds veel plezier in.
ik ook.
Plus ik help af en toe bij het buurthuis als ze in nood zitten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:49
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Citaat:
Miss_kausalaya schreef op 16-04-2005 @ 14:25 :
k werk in een wereldwinkel..en dat dus is ook vrijwilligerswerk..
Dat heb ik ook gedaan!!
Welke wereldwinkel?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2005, 20:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik werk elke zaterdagochtend in het winkeltje in het bejaardencentrum (die winkel is dan wel van mijn ouders, het is echter wel vrijwillig en onbetaald, en veel meer dan alleen winkelwerk, ook praatjes maken met de ouderen enzo).
Verder heb ik een hele tijd jeugd(keepers) getraind bij mijn waterpolovereniging. Ik ben ook elk jaar vrijwilliger op de tournooien, dat doe ik nog steeds.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:46
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Zou op zich wel wat willen doen, maar ik kan hier niet echt vrijwilligerswerk vinden. Heb het er door de week en in het weeknd ook misschien wel te druk voor, maar hoop in de zomervakantie toch iets te kunnen vinden
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:13
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 20-04-2005 @ 15:23 :
vrijwilligerswerk?
vrij·wil·li·gers·werk (het ~)
1 onbetaald, vrijwillig werk
Het was onbetaald en we kozen vrijwillig voor de opleiding die ons verplichtte dit te doen.
Dus ach jah, ongeveer wel vrijwilligerswerk. Ik heb het ook nooit leuk gevonden...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:13
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik ga binnekort gratis een racemotor onderhouden en wedstrijden plannen van een vriend van mij, niet echt vrijwilligerswerk, maar ik doe het gratis en het is werk. Dus komt wel op hetzelfde neer

Maar eigenlijk ook weer niet, want we vormen dan samen een team, beetje verwarrend
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:08
Verwijderd
Echt cool dat jullie vrijwilligerswerk doen!

Ikzelf ben vrijwilliger bij een jongerencentrum. Ik hou de website bij en coordineer de PR. Ben nu bezig met een PR plan te schrijven voor de organisatie. Ik vind het erg leuk en ben echt serieus blij dat meer mensen vrijwilligerswerk doen!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 14:37
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik loop weleens met een collecte bus maar daar houd het ook mee op. Oh ja en af en toe help ik eens wat op de manege zonder betaling, maar dat is toch anders..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 22:06
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
wereldwinkel in Groningen.. en het bevalt goed nog steeds
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:49
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Willen mensen die in een wereldwinkel werken/hebben gewerkt hier misschien iets meer over vertellen?

Ik ga waarschijnlijk ook helpen in de nieuwe wereldwinkel. Echt eng bijna, een dag nadat ik hier had gepost dat er zo weinig vrijwilligerswerk was hier, zag ik de nieuwe wereldwinkel (met advertentie).
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:13
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
wat wil je weten? vraag maar raak.....
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:48
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Zou het wel willen, maar ik heb er geen tijd voor.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:55
xpieterx
xpieterx is offline
ik doe al een jaar of 2 vrijwilligers werk bij de goudvishal te arnhem. Kost me wel veel tijd, maar leverd ook veel op.
__________________
www.goudvishal.nl | Ten times better than you think you are
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:25
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ben assistent-trainer bij 2 volleybal teams en er is mij aangeboden om hoofdtrainer van die teams te worden
ben ook officieel scheidsrechter en mag in de laagste 2 klasses fluiten. En leiding bij kindervakantiewerk, das zo'n speelweek voor kinderen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vrijwilligerswerk Latijns Amerika als stage?
MichelGeerligs
0 20-06-2013 13:45
Vrije tijd Vrijwilligerswerk
Verwijderd
5 29-08-2012 16:32
Studeren Taalcursus en vrijwilligerswerk
annoniempje
3 25-01-2010 10:47
De Kantine Vrijwilligerswerk, what's your excuse?!
Verwijderd
45 13-02-2006 20:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: informatie over vrijwilligerswerk
Daantje_0705
2 06-01-2004 16:23
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk
zita swoon
7 19-09-2003 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.