Oud 17-03-2019, 12:11
gaia.thrie
Avatar van gaia.thrie
gaia.thrie is offline
Oké

Ik ben een goeie student, ik studeer meer dan 2 uur per dag, ik haal de beste punten van mijn klas, en daar ben ik allemaal erg trots op.
Ik heb in de middelbare school dus een soort wegje gewerkt naar de top, en nu ben ik zeer blij met mijn school-resultaten en rapporten.

Maar daar is juist het naam-noemen begonnen. Ik krijg van mijn klasgenoten namen zoals; nerd, Wikipedia en Hermelien Griffel (het slimme beste-vriendinnetje van Harry Potter, ik ben een GROTE lees-boek fan, en mijn klas vindt me maar fanatiek). Maar die namen kan ik niet zo snel of makkelijk losschudden.

Ik heb géén sociale media, of zelfs Whatsapp (mag allemaal niet van ouders). Maar de meeste kinderen in mijn klas (niet iedereen) zit in de klas-groepchat. Daar zeggen ze niet veel over anderen, maar via screenshots van een goede klasgenoot, is NERD een woord dat veel zegt over mij.
Volgens sommigen in mijn klas, háát iedereen mij. Maar volgens mijn ouders (die hier niks aan doen) zijn ze gewoon jaloers.

Dit naam-noemen gebeurt in en na de les (want de leerkrachten zijn doof), en in de groep-chat, (daar kan ik natuurlijk niks van lezen).

Is er iets dat ik zou kunnen zeggen tegen mijn klas? Ze zijn soms echt fanatiek...

Bai
P.S. - Ik vind dit géén vorm van pesten, eerder naam-noemen of definitief plagen. Maar toch weet ik dat jullie het oneens gaan hebben met mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2019, 12:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Oké

Ik ben een goeie student, ik studeer meer dan 2 uur per dag, ik haal de beste punten van mijn klas, en daar ben ik allemaal erg trots op.
Ik heb in de middelbare school dus een soort wegje gewerkt naar de top, en nu ben ik zeer blij met mijn school-resultaten en rapporten.

Maar daar is juist het naam-noemen begonnen. Ik krijg van mijn klasgenoten namen zoals; nerd, Wikipedia en Hermelien Griffel (het slimme beste-vriendinnetje van Harry Potter, ik ben een GROTE lees-boek fan, en mijn klas vindt me maar fanatiek). Maar die namen kan ik niet zo snel of makkelijk losschudden.

Ik heb géén sociale media, of zelfs Whatsapp (mag allemaal niet van ouders). Maar de meeste kinderen in mijn klas (niet iedereen) zit in de klas-groepchat. Daar zeggen ze niet veel over anderen, maar via screenshots van een goede klasgenoot, is NERD een woord dat veel zegt over mij.
Volgens sommigen in mijn klas, háát iedereen mij. Maar volgens mijn ouders (die hier niks aan doen) zijn ze gewoon jaloers.

Dit naam-noemen gebeurt in en na de les (want de leerkrachten zijn doof), en in de groep-chat, (daar kan ik natuurlijk niks van lezen).

Is er iets dat ik zou kunnen zeggen tegen mijn klas? Ze zijn soms echt fanatiek...

Bai
P.S. - Ik vind dit géén vorm van pesten, eerder naam-noemen of definitief plagen. Maar toch weet ik dat jullie het oneens gaan hebben met mij...
Ten eerste, je bent geen student, maar een scholier.

Ten tweede, volgens mij zijn ze inderdaad jaloers dat je hoge cijfers haald, en ik snap niet waarom volgens anderen iedereen je daardoor haat.


Je kan tegen de klas zeggen of ze willen stop met dat gebeuren. Zo ja, profijt.

Zo nee, (De meeste gaan zoiezo deze route nemen) dan moet je is naar de mentor gaan.

De derde route is dat je het gewoon negeert en het je geen ene reet kan schelen. Dan stoppen ze uiteindelijk vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2019, 12:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik zo lees wat jij over jezelf zegt, dan ben je ook best wel een beetje een nerd. Of in elk geval een serieuze en ijverige leerling. Dat is niks om je voor te schamen, maar wel iets waar pubers elkaar graag van laten geloven dat het iets slechts is. Zij begrijpen jou en jouw keuzes niet zo goed, of zijn misschien jaloers op je cijfers, en noemen je daarom nerd.

Ik zou proberen om het een beetje te negeren. Juist ook omdat het in een chat gebeurd waar jij er toch niks van kunt lezen. Als je het erg vervelend vind zou je het eens met je mentor kunnen bespreken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-03-2019, 17:01
gaia.thrie
Avatar van gaia.thrie
gaia.thrie is offline
Ja, sorry, geen student...maar scholier.

Ik heb al eens stop gezegd, daar lukt het niet meteen mee. Zie je, mijn klasgenoten zijn niet echt de super-vriendelijk-ok-we-doen-wat-je-zegt type. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik zal het nog zeker een keer proberen.

Met mijn mentor of leerkracht kan ik tevergeefs ook mee praten, maar mijn klasgenoten schelden me dan uit voor een verklikker of 'het kindje van de leerkracht'.
Ik zal dit toch effe aanpakken op het oudercontact na de examens. Dit is echt irritant aan het worden, dus tegen mijn leerkracht kan ik het best wel zeggen, anders wordt het nog erger..

Dank je voor je advies, ik kon het zelf helemaal niet bedenken.

Bai
Met citaat reageren
Oud 17-03-2019, 17:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Met mijn mentor of leerkracht kan ik tevergeefs ook mee praten, maar mijn klasgenoten schelden me dan uit voor een verklikker of 'het kindje van de leerkracht'.
Ik had ook al een vermoeden dat ze een klikspaan gaan noemen als je dit tegen je mentor gaat zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2019, 19:25
Verwijderd
Of je draagt het als geuzennamen. Seriously, stop met al die care. Je hebt kennis en vindt het prettig dat te vergaren. Anderen niet, of minder. Dat zijn de sukkels die jij later gaat aansturen, als jij je kaarten goed blijft spelen. Team 'nerd' is team 'winnaar'.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2019, 12:06
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Met mijn mentor of leerkracht kan ik tevergeefs ook mee praten, maar mijn klasgenoten schelden me dan uit voor een verklikker of 'het kindje van de leerkracht'.
so what? Jij staat in je recht. Ze hadden ook gewoon kunnen stoppen toen je dat vroeg
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 17:16
gaia.thrie
Avatar van gaia.thrie
gaia.thrie is offline
Hey,

Dank jullie voor de advies, ik zal mijn klasgenoten goed kunnen aanpakken.
And ja, ik begrijp het: ik zal mijn kaarten goed blijven spelen.😉
Bai
__________________
I'm not weird, its called being yourself.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ga er niet in als: HAHA!! Nu kan ik mijn klasgenoten aanpakken!
Ga erin als: Ik doe dit om mezelf te helpen.
Dat is wat beter ipv andere mensen de grond in trappen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 18:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Maar keep us posted
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 18:05
gaia.thrie
Avatar van gaia.thrie
gaia.thrie is offline
Zal ik zeker doen.
__________________
I'm not weird, its called being yourself.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik snap het niet....
Verwijderd
20 01-04-2012 20:59
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.