Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2012, 15:08
Elii_music
Elii_music is offline
Ik moet voor mijn muziek opdracht een grafische partituur maken op papier en heb inmiddels een lied gevonden die ik denk te kunnen doen, namelijk 'a thousand Miles ' van Vanessa carlton..

M'n vraag was of iemand me kon helpen te zeggen welke instrumenten er allemaal in het lied zitten, want ik kom er niet helemaal uit.. Piano en drum volgens mij zoiezo en voor de rest heb ik geen idee weten jullie het misschien? Zou echt heel dankbaar zijn

Laatst gewijzigd op 16-01-2012 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2012, 08:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kun je niet veel makkelijker een klassiek stuk nemen? Daar zijn namelijk gewoon partituren van beschikbaar en dan kun je er een uit de bieb halen en overschrijven welke instrumenten erin zitten. Dan weet je het zeker.
Bij popmuziek worden heel vaak elektronische instrumenten of zelfs gewoon computergeluiden gebruikt, het is dan heel moeilijk aan te halen welke instrumenten gebruikt zijn. Zelfs de 'drum' komt vaak uit een computer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 17:32
Elii_music
Elii_music is offline
Citaat:
Kun je niet veel makkelijker een klassiek stuk nemen? Daar zijn namelijk gewoon partituren van beschikbaar en dan kun je er een uit de bieb halen en overschrijven welke instrumenten erin zitten. Dan weet je het zeker.
Bij popmuziek worden heel vaak elektronische instrumenten of zelfs gewoon computergeluiden gebruikt, het is dan heel moeilijk aan te halen welke instrumenten gebruikt zijn. Zelfs de 'drum' komt vaak uit een computer.
ah ja je hebt wel gelijk indd : ) Ik denk dat een klassiek stuk wel iets makkelijker zal zijn en ook duidelijker omdat er geen stem bij zit en geen computergeluiden indd.
Weet je dan ook heel misschien een site met klassieke partituren?
want dat zou echt heel handig zijn..
& nog bedankt voor het beantwoorden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:38
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb even geluisterd. Er zit zang, piano, drums, basgitaar en een nogal elektronisch klinkend orkest in. Ook hoor je af en toe korte stukje elektrisch gitaar.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49
Verhalen & Gedichten [Verhaal]
KIET
0 10-03-2004 23:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.