Oud 20-12-2001, 21:44
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
wat vinden jullie van spot op het geloof?
bijv.
marilyn manson
de film Dogma,

ik vind deze bij toeval erg grappig/goed maar dat is niet vanwege het feit dat ze met geloof spotten?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 21:46
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik ben niet gelovig, maar ken wel mensen die zwaar gelovig zijn en die heb ik die vraag ook voorgelegd, wat ze nou van de film Dogma vonden (ff uitgelegd 'n stuff)

Ze vonden het niet normaal. In de bijbel staat immers dat God een man is... Dogma is trouwens geen spot volgens mij.. meer een andere kijk op het geloof
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 22:04
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Die film ken ik niet...

Maar over het algemeen heb ik er nooit zo veel problemen mee als mensen de spot drijven met iets wat ik geloof; over het algemeen kan ik er wel om lachen. Het is dan ook maar een geloof.

En zo zwaar gelovig ben ik nou eigenlijk ook weer niet...

[Dit bericht is aangepast door Joël (20-12-2001).]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik ben dan wel niet zwaar gelovig, maar ik geloof wel. Toch vond ik de film Dogma echt heel erg Ik kan wel tegen een beetje spot, maar van heel erg vloeken krijg ik soms de kriebels, maar da's eigenlijk niet alleen met vloeken over God. Als iemand "kanker" zegt, vind ik dat ook niet zo fijn.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:32
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
ik vind het een beetje kinderachtig..die film ken ik dan niet, maar als ik MM zie, denk ik echt, grow up..snap best dattie het superstoer vind om op die manier zoveel aandacht krijgt, maar het is gewoon bewezen dattie tieners &zow op un slechte manier beïnvloed..en over dat spotten op het geloof..ag, ben het er niet mee eens, maar ooit zullen ze er spijt van krijgen dat ze niet geloofd hebben, I'm sure..dus ik ken er nie zo mee zitten..
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:24
Spicy McHaggis
Spicy McHaggis is offline
ff een vraagje voor de gelovigen: in de Bijbel staat dat God eerst het licht had geschapen, en daarna pas de zon. Maar de laatste keer dat ik omhoog keek, kwam het licht toch echt wel van de zon hoor.

Verder wil ik ff vermelden dat ik alle respect voor jullie geloof heb (mijn vriendin is ook gelovig), maar ik vind het wel een beejte scheef allemaal. groeten
__________________
You Only Talk About Trademark, But There's A Lot More Stuff To Say!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:27
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Spicy McHaggis schreef:
ff een vraagje voor de gelovigen: in de Bijbel staat dat God eerst het licht had geschapen, en daarna pas de zon. Maar de laatste keer dat ik omhoog keek, kwam het licht toch echt wel van de zon hoor.

Verder wil ik ff vermelden dat ik alle respect voor jullie geloof heb (mijn vriendin is ook gelovig), maar ik vind het wel een beejte scheef allemaal. groeten
Als hij eerst de zon schiep en da het licht, gaf de zon daarvoor geen licht. Het licht is echt niet afhankelijk van de zoin hoor.

__________________
...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:38
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Spicy McHaggis schreef:
ff een vraagje voor de gelovigen: in de Bijbel staat dat God eerst het licht had geschapen, en daarna pas de zon. Maar de laatste keer dat ik omhoog keek, kwam het licht toch echt wel van de zon hoor.

Conclusie: de Bijbel is in tegenstrijd met de moderne wetenschap. Er is geen andere verklaring hiervoor.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:39
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Als hij eerst de zon schiep en da het licht, gaf de zon daarvoor geen licht. Het licht is echt niet afhankelijk van de zoin hoor.





[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (21-12-2001).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 15:16
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
maar de film gaat wel ergens over...

er is een stuk waarin Loki zegt dat geloven problemen veroorzaken, je kan beter een idee hebben. een idee is makkelijker te veranderen dat een geloof.........

think about it
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:11
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Conclusie: de Bijbel is in tegenstrijd met de moderne wetenschap. Er is geen andere verklaring hiervoor.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:14
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Marilyn Manson is spot op het mensbeeld. Niet geloof alleen. Dogma is ook spot op het mensbeeld, je hebt uiteraard verschillende soorten spot. Namelijk die van kleineren en die van interesseren.

Luister eens beter naar de muziek.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 19:35
Prada
Prada is offline
Citaat:
birthmark schreef:
de film Dogma,


Dogma is geen spot op het geloof...Het gaat gewoonweg in op vastgestelde religieuze stereotypen en geeft hier een draai aan...Geloof wordt niet belachelijk gemaakt..
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 21:53
Spicy McHaggis
Spicy McHaggis is offline
maar geloven jullie ook ECHT in God, of is het meer iets van een idee dat een of andere hoge macht daar boven is. Ik bedoel, persoonlijk zou ik het meer zien (als ik al zou geloven) als een algemeen goed idee, en niet alsof er een God is die de dienst uit maakt.
__________________
You Only Talk About Trademark, But There's A Lot More Stuff To Say!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 20:55
vike
vike is offline
ik denk dat geloof goed is omdat de meeste regels in een geloof zorgen dat mensen beter met elkaar om kunnen gaan maar dat er letterlijk in een god word gelooft vin ik onzin en ik heb er geen moeite mee dat geloof af en toe "bespot" word maar ik vin wel dat et beperkt moet blijven omdat je de mening van een ander wel moet respecteren en je kunt zwaar gelovigen ermee kwetsen
__________________
vergeet nooit dat wij ook dieren zijn
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 21:40
micha
micha is offline
Ik heb persoonlijk niet zo'n problemen met de 'spot' in muziek en films. In films bijvoorbeeld kan ik er zelf ook nog wel is om lachen, tot op zekere hoogte.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Het licht is echt niet afhankelijk van de zoin hoor.
Mag ik aannemen dat de het enige serieuze in deze reply is?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 11:35
jimmyO
jimmyO is offline
ik ken Dogma niet, MM natuurlijk wel. Naja, ik zeg van; Laat die gast maar! En spotten over het algemeen vinik een beetje triest, maar goed zolang ze mij er niet op gaan lastigvallen, dan zal ik ook niets doen om ze tegen te houden...
Citaat:
Conclusie: de Bijbel is in tegenstrijd met de moderne wetenschap. Er is geen andere verklaring hiervoor.
Daar heb je gelijk in; hoe kon Jezus uit de dood opstaan? Het geloof is nou eenmaal iets wat boven wetenschap uitsteegt. en toch geloof ik dat... hoe kan dat?
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2002, 22:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Daar heb je gelijk in; hoe kon Jezus uit de dood opstaan? Het geloof is nou eenmaal iets wat boven wetenschap uitsteegt. en toch geloof ik dat... hoe kan dat?
Geloven in het Godswonder en geloven in de exacte wetenschap zijn volstrekt verenigbaar: het ene ligt op goddelijk niveau en het ander op menselijk niveau.

Persoonlijk geloof ik graag, dat de profeet Jezus(as) kon spreken, toen hij een baby was. Maar ik kan niet accepteren, wanneer ik lees dat God eerst het licht had geschapen en daarna pas de zon.
Het licht dat door het heelal schijnt is het gevolg van complexe reacties die zich ter hoogte van de sterren afspelen. In dit stadium van de schepping zijn er echter nog geen sterren gemaakt, volgens de Bijbel, omdat de "lichten" aan het uitspansel pas in vers 14 van Genesis genoemd worden. Ze zijn op de vierde dag geschapen " om de dag en de nacht van elkander te scheiden", en ze moeten als lichten staan aan het hemelgewelf, om de aarde te verlichten." Dit is een waarheid als een koe. Maar het is onlogisch om het voortgebrachte effect (het licht) al op de eerste dag te vermelden en dan de schepping van het produktiemiddel (de "lichten") pas drie dagen later te zetten.Het is bovendien puur allegorisch om op de eerste dag al het bestaan van een avond en een ochtend te veronderstellen. De ochtend en avond als delen van een dag zijn toch pas denkbaar vanaf het bestaan van de aarde en de omwenteling van de aarde in het licht van haar eigen ster, de zon.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
birthmark schreef:
wat vinden jullie van spot op het geloof?
bijv.
marilyn manson
de film Dogma,

ik vind deze bij toeval erg grappig/goed maar dat is niet vanwege het feit dat ze met geloof spotten?

Abosluut niet kunnen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke
Char Margolis
8 29-12-2005 23:18
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Psychologie Sommige mensen brengen zichzelf in een soort gevangenschap
Eend
38 02-05-2003 14:43
Lifestyle Stad vs Platteland
rodina
63 10-02-2003 18:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het leger afschaffen
Rabbi Daniel
73 25-04-2002 13:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.