Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 17:20
mucize
mucize is offline
heey, ik wil graag les gaan geven, maar weet nog nie zo goed in welk vak. iedereen zegt frans is wat voor jou, het is mijn lievelingsvak en ik sta een 10. het lijkt me echt onwijs leuk om frans te geven, maar ik heb eerst nog ff een vraagje. als ik het doe wil ik het echt universitair doen, maar hoe is zo'n opleiding? wat moet ik me erbij voorstellen? het is dan toch nie zoiets als nederlands op de middelbare dan hè? is er hier iemand die misschien frans studeerd aan de universiteit en mij meer kan vertellen? nou dada liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 21:49
Brigitte
Brigitte is offline
Bonjour,

Ik studeer dus niet Frans aan de universiteit maar ik ben dit jaar wel voor t eerst begonnen aan een lerarenopleiding Frans op de HRO in Rotterdam.
De opleiding bevalt echt heel erg goed, maar het is erg moeilijk vind ik. Het tempo ligt hoog, omdat ze verwachten dat je al een redelijke kennis hebt van de grammatica en het ook redelijk spreekt, en daarmee bedoelen ze dus niet middelbare school niveau. De lessen worden ook in het Frans gegeven af en toe.
De vakken vind ik zelf erg interessant en de lerarenvakken zijn ook erg leuk.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt omdat je natuurlijk universiteit wil gaan doen, maar succes ermee iig!

Salut,
Brigitte
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:57
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik studeer Frans aan de Universiteit Leiden.

Je mag me mailen als je vragen hebt.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:09
skifreak
skifreak is offline
is het bij jullie dan niet de gewoonte dat de lessen frans in het frans gegeven worden? Bij ons is dit vanaf het eerste middelbaar! frans aan de Universiteit is heel zwaar naar 't schijnt, vooral tweetaligen doen dit. Maar ik ken je niveau natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:17
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Brigitte schreef op 11-03-2003 @ 22:49:
Bonjour,

Ik studeer dus niet Frans aan de universiteit maar ik ben dit jaar wel voor t eerst begonnen aan een lerarenopleiding Frans op de HRO in Rotterdam.
De opleiding bevalt echt heel erg goed, maar het is erg moeilijk vind ik. Het tempo ligt hoog, omdat ze verwachten dat je al een redelijke kennis hebt van de grammatica en het ook redelijk spreekt, en daarmee bedoelen ze dus niet middelbare school niveau. De lessen worden ook in het Frans gegeven af en toe.
De vakken vind ik zelf erg interessant en de lerarenvakken zijn ook erg leuk.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt omdat je natuurlijk universiteit wil gaan doen, maar succes ermee iig!

Salut,
Brigitte

Isset dan niet handig om daarvoor een (half) jaar naar Frankrijk te gaan? Volgens mij leer je de taal daar ook het best...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Meisjes met NT profiel
marleentje_star
60 20-08-2012 08:29
Studeren Frans studeren in België?
Emsiolili
0 29-04-2012 15:59
Studeren Frans
JulietteD
2 08-05-2010 16:18
Studeren Frans studeren
Frankrijk
5 05-03-2005 10:12
Algemene schoolzaken Als Nederlander studeren in Belgie ?
Str0nk
12 30-12-2004 01:11
Algemene schoolzaken Frans studeren
marlies
1 30-12-2001 15:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.