Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 17:20
mucize
mucize is offline
heey, ik wil graag les gaan geven, maar weet nog nie zo goed in welk vak. iedereen zegt frans is wat voor jou, het is mijn lievelingsvak en ik sta een 10. het lijkt me echt onwijs leuk om frans te geven, maar ik heb eerst nog ff een vraagje. als ik het doe wil ik het echt universitair doen, maar hoe is zo'n opleiding? wat moet ik me erbij voorstellen? het is dan toch nie zoiets als nederlands op de middelbare dan hè? is er hier iemand die misschien frans studeerd aan de universiteit en mij meer kan vertellen? nou dada liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 21:49
Brigitte
Brigitte is offline
Bonjour,

Ik studeer dus niet Frans aan de universiteit maar ik ben dit jaar wel voor t eerst begonnen aan een lerarenopleiding Frans op de HRO in Rotterdam.
De opleiding bevalt echt heel erg goed, maar het is erg moeilijk vind ik. Het tempo ligt hoog, omdat ze verwachten dat je al een redelijke kennis hebt van de grammatica en het ook redelijk spreekt, en daarmee bedoelen ze dus niet middelbare school niveau. De lessen worden ook in het Frans gegeven af en toe.
De vakken vind ik zelf erg interessant en de lerarenvakken zijn ook erg leuk.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt omdat je natuurlijk universiteit wil gaan doen, maar succes ermee iig!

Salut,
Brigitte
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:57
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik studeer Frans aan de Universiteit Leiden.

Je mag me mailen als je vragen hebt.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:09
skifreak
skifreak is offline