Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 09:58
Nebula
Nebula is offline
Sinds afgelopen vrijdag gebruikte ik tijdelijk mijn moeders tandpasta (Sensodyne Extra Fresh). De eerste 5 keer dat ik deze tandpasta gebruikte gaf het geen enkel probleem, maar gisterochtend gebeurde er iets raars. De 1e paar uur nadat ik mijn tanden had gepoetst leek mijn mond in brand te staan, alsof ik iets enorm scherps/pittigs had gegeten.
Inmiddels is dit gevoel weer over, maar sindsdien lijken mijn smaakpapillen aangetast te zijn. Vooral zoute en zoete dingen proef ik niet tot nauwelijks meer. Ik heb gelezen dat enorm koud of heet voedsel de smaakpapillen kan beschadigen, maar tandpasta?
Ik heb ook gelezen dat beschadigde papillen zich als het goed is in zo'n 7 tot 10 dagen weer herstellen, maar ik was even benieuwd of iemand het zou kunnen verklaren of een soortgelijke ervaring heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 15:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb het wel eens als ik erg sterke kauwgom eet of erg sterke pepermuntsmaak tandpasta gebruik, gaat wel weer over
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 11:54
Verwijderd
Tja, je hebt van die enorm scherpe tandpasta's (bijv. die roze tandpasta, ook van sensodyne dacht ik) die je het gevoel geven alsof je mond in brand staat. Ik proef dan zelf ook een tijdje minder goed, maar na een dag is het vaak weer over.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 12:14
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Een kwestie van wennen of een andere tandpasta kopen als het niet went...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 07:18
paarden_girly
paarden_girly is offline
ik gebruik zelf altijd sensodyne omdat ik hele erge gevoelige tanden heb voor iets kouds en warms..nadat ik begon met de tandpasta was er na 2 weken al verbetering vooral bij het ijs eten werkte dit bij mij super goed..dus wat jij verteld vind ik raar..nog nooit gehoord eigenlijk en zelf ook nooit gehad..misschien omdat het zo'n scherpe smaak is dat je even zo gevoel kreeg maar das ook zo weer over..
__________________
-->:DEen dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!:D<--
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb jij vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 17-08-2008 08:54
De Kantine Lama Hobby's!
Paul Ryan
65 24-08-2004 23:16
Lichaam & Gezondheid Helpt sensodyne??
Tulpje6
23 05-10-2003 19:41
Lifestyle schoonheidsdingetjes!
load_harmony
24 28-07-2003 23:43
Software & Hardware Beschadigde CD....
Upior
23 26-09-2001 14:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.