Oud 04-01-2017, 13:32
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Iemand die in staat is om Spotify aan de praat te krijgen kan ook Keepass installeren. De tering.

Los daarvan; als je werkzaamheden met gevoelige data te maken heeft is het des te relevanter serieus met credentials om te gaan. Het is een stukje verantwoordelijkheidsgevoel. Al ben je een Excel-tijger; credentials horen hoger op je prioriteitenlijst te staan. Tenzij je dingen als ISO 27001 maar geleuter om niets vindt, natuurlijk.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2017, 13:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Megatron, jij doet me enorm denken aan de Informatici op mijn studie die roepen "De klant is stom!" en "Ik programmeer lekker wat ik wil". Super fijne mensen om projecten voor een klant mee te doen
Tja, maar de klant weet vaak niet wat 'ie wil' of wat er echt nodig is en roept maar wat. Zo maken wij software om bijvoorbeeld binnen de wereld van e-mailmarketing zeer specifieke problemen op te lossen (een soort niche in een niche) en wij weten echt, echt, echt, echt veel beter dan de meeste 'klanten' hoe we dit soort problemen moeten aanvliegen. Natuurlijk staan we open voor fatsoenlijke feedback en input; maar omdat we vrij streng zijn hebben we wel de volledige regie over ons eigen product en kunnen hierdoor juist weer snel zaken aanpassen en implementeren als dat nodig is. TL;DR: klant is zeker niet altijd koning.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 13:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Als ze het vergeten niet nee, daarom is het de taak voor de belastingdienst (waar ik overigens niet werk) om het die mensen zo makkelijk mogelijk te maken en ze te helpen het niet te vergeten.
Mijn voorbeeld was niet heel sterk. Andere variant: ik kan niet met geld omgaan want ik maak altijd alles op en ik kan de belastingdienst daardoor niet terugbetalen.

Dan is het toch niet de verantwoordelijkheid van de belastingdienst om die persoon te leren om goed met zn centen om te gaan?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 14:22
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Tja, maar de klant weet vaak niet wat 'ie wil' of wat er echt nodig is en roept maar wat. Zo maken wij software om bijvoorbeeld binnen de wereld van e-mailmarketing zeer specifieke problemen op te lossen (een soort niche in een niche) en wij weten echt, echt, echt, echt veel beter dan de meeste 'klanten' hoe we dit soort problemen moeten aanvliegen. Natuurlijk staan we open voor fatsoenlijke feedback en input; maar omdat we vrij streng zijn hebben we wel de volledige regie over ons eigen product en kunnen hierdoor juist weer snel zaken aanpassen en implementeren als dat nodig is. TL;DR: klant is zeker niet altijd koning.
Als de klant wél koning is: oh hai duisentmiljard iteraties en gepingpong in de OTAP, vaak veroorzaakt door consultants die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt en de klant, die überhaupt niet van het bestaan van een klepel weet.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 14:33
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Vul in!
Wil je trouwens praten over je haat-issues? Ik zie twee topics van jou met 'hekel aan' erin
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 14:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ja, en bedrijven die 'volledig volgens Agile' werken en daardoor broodmongolen de user stories laat uitwerken
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 14:39
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
ICT geklets. Maar alleen omdat ik het niet kan volgen hoor
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 14:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik heb ook een hekel aan ICT geklets; is zelden ergens voor nodig.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 15:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tja, maar de klant weet vaak niet wat 'ie wil' of wat er echt nodig is en roept maar wat. Zo maken wij software om bijvoorbeeld binnen de wereld van e-mailmarketing zeer specifieke problemen op te lossen (een soort niche in een niche) en wij weten echt, echt, echt, echt veel beter dan de meeste 'klanten' hoe we dit soort problemen moeten aanvliegen. Natuurlijk staan we open voor fatsoenlijke feedback en input; maar omdat we vrij streng zijn hebben we wel de volledige regie over ons eigen product en kunnen hierdoor juist weer snel zaken aanpassen en implementeren als dat nodig is. TL;DR: klant is zeker niet altijd koning.
Ben ik me van bewust. Uiteindelijk is het vooral de kunst de klant te leveren wat hij nodig heeft en niet zozeer wat de klant denkt dat ie wil hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 16:39
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
-mensen die te laat komen op een afspraak en pas na de afgesproken tijd een update geven over hoe laat ze er werkelijk zijn.

-je verheugen op een restant uit de koelkast en dat iemand anders dat dan al heeft opgegeten in je afwezigheid.

-volwassen mensen die steeds weer de keuze maken om te gaan zuipen terwijl ze van zichzelf weten dat ze een slechte dronk hebben en vervelend worden.

- mongolen die te lui zijn om hun afval naar een prullenbak te brengen en het op straat gooien, of nog erger: uit een rijdende auto smijten. Wat mij betreft komt daar een boete van 1000 euro op te staan.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Als ze het vergeten niet nee, daarom is het de taak voor de belastingdienst (waar ik overigens niet werk) om het die mensen zo makkelijk mogelijk te maken en ze te helpen het niet te vergeten. Het lijkt me dat je in de meeste beroepen wel te maken hebt met mensen die onhandige dingen doen, maar dan is het jouw werk om ze daarmee te helpen want daarop ben jij de expert. Als er een handige passwordmanager of weet ik veel is, dan zou ik daar iig graag mee geholpen worden door een ICT expert en geen ergelijk gezucht krijgen als ik om een nieuw wachtwoord kom vragen. Mijn werkzaamheden zien er nou eenmaal anders uit waardoor dit soort dingen vaak op de laatste plek komen en wel eens misgaan.
Nee. Goed wachtwoordbeheer is hetzelfde als je kont kunnen afvegen. We hebben het tienduizend keer gezegd en nog neem je niet de moeite om te gaan zoeken (of de link op het intranet te volgen met hoe het moet, met betaalde én onbetaalde open source oplossingen). Flikker maar op. Dit is 2001 niet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ik heb ook een hekel aan ICT geklets; is zelden ergens voor nodig.
Ik snap dit nooit. Als jij een andere sportgek tegenkomt heb je het ook over allerlei termen waar ik geen kut van begrijp.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Nee. Goed wachtwoordbeheer is hetzelfde als je kont kunnen afvegen. We hebben het tienduizend keer gezegd en nog neem je niet de moeite om te gaan zoeken (of de link op het intranet te volgen met hoe het moet, met betaalde én onbetaalde open source oplossingen). Flikker maar op. Dit is 2001 niet.
Oke, nou mij heeft nog nooit iemand het uitgelegd en ik heb nog nooit van dat programma gehoord, maar ik zal het eens gaan opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 23:40
Verwijderd
Ik ben ook een ramp met wachtwoorden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2017, 23:44
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik ook, ik rouleer een paar verschillende en ik vergeet dan steeds welke ik waar gebruikt heb.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 00:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap dit nooit. Als jij een andere sportgek tegenkomt heb je het ook over allerlei termen waar ik geen kut van begrijp.
Techniek is uiteindelijk gewoon niet zo boeiend, het is er, het is statisch totdat de verbeterde versie er is. Het gaat er om wat je er mee doet. Praten over (ict) techniek zelf boeit me geen moer. Ik krijg vooral jeuk van de typische autisten die opscheppen over hun nieuwe moederbord en op specs fappen maar geen benul hebben over hoe een logisch circuit enigszins in elkaar steekt. Dan praat ik liever over sport, menselijke prestaties zijn veranderlijk en kunnen verrassen, vooral icm een spelelement, en daardoor vaak prima gespreksstof. Een computer zal nooit zomaar iets origineels doen. En geef maar gewoon toe dat je niet snapt wat buitenspel is bij voetbal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 06:00
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Techniek is uiteindelijk gewoon niet zo boeiend, het is er, het is statisch totdat de verbeterde versie er is. Het gaat er om wat je er mee doet. Praten over (ict) techniek zelf boeit me geen moer. Ik krijg vooral jeuk van de typische autisten die opscheppen over hun nieuwe moederbord en op specs fappen maar geen benul hebben over hoe een logisch circuit enigszins in elkaar steekt. Dan praat ik liever over sport, menselijke prestaties zijn veranderlijk en kunnen verrassen, vooral icm een spelelement, en daardoor vaak prima gespreksstof. Een computer zal nooit zomaar iets origineels doen. En geef maar gewoon toe dat je niet snapt wat buitenspel is bij voetbal.
Buitenspel is toch als de bal buiten het spel is?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 06:55
Altbiene
Altbiene is offline
Oh en ik heb ook een hekel aan Amerikanen. Ik zie nu weer een filmpje op het nieuws van een of andere halfdebiel die met z'n tas aan de skilift hangt. Kan beuren natuurlijk, maar die mongool die het staat te filmen roept dingen als "HANG IN THERE BUDDY!!!!" Terwijl dat kind daar echt niks aan kan veranderen en "YOURE THE SUPERHERO OF THE DAY KID!!!!" Terwijl dat joch gewoon te stom is om fatsoenlijk uit een skilift te stappen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Techniek is uiteindelijk gewoon niet zo boeiend, het is er, het is statisch totdat de verbeterde versie er is. Het gaat er om wat je er mee doet. Praten over (ict) techniek zelf boeit me geen moer. Ik krijg vooral jeuk van de typische autisten die opscheppen over hun nieuwe moederbord en op specs fappen maar geen benul hebben over hoe een logisch circuit enigszins in elkaar steekt. Dan praat ik liever over sport, menselijke prestaties zijn veranderlijk en kunnen verrassen, vooral icm een spelelement, en daardoor vaak prima gespreksstof. Een computer zal nooit zomaar iets origineels doen. En geef maar gewoon toe dat je niet snapt wat buitenspel is bij voetbal.
HAH, buitenspel snap ik geloof ik wel Als de poppetjes van de verkeerde kant verkeerd lopen en dan met de bal zo HEUH

Maar ja, ik snap wat je bedoelt maar dat heb ik met alles. Mannen die helemaal los gaan op PK's bij auto's maar niet weten wat overbrenging is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 10:57
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Oh en ik heb ook een hekel aan Amerikanen. Ik zie nu weer een filmpje op het nieuws van een of andere halfdebiel die met z'n tas aan de skilift hangt. Kan beuren natuurlijk, maar die mongool die het staat te filmen roept dingen als "HANG IN THERE BUDDY!!!!" Terwijl dat kind daar echt niks aan kan veranderen en "YOURE THE SUPERHERO OF THE DAY KID!!!!" Terwijl dat joch gewoon te stom is om fatsoenlijk uit een skilift te stappen.
Ja dat is wel een goede reden om Amerikanen te haten
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is wel een goede reden om Amerikanen te haten
Nou.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 19:49
Altbiene
Altbiene is offline
Citaat:
Ja dat is wel een goede reden om Amerikanen te haten
Amerikanen zijn gewoon zo fake expressief dat het jeukt in m'n schedel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 20:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik haat mensen die hun ranzige snothoofd meenemen in het openbaar en constant niezen, hoesten of hun neus ophalen.
Hou je ranzige teringbaccillen bij je of doe op z'n minst een hand voor je mond ipv in m'n bek te hoesten!
(ik ben voor de zoveelste keer in korte tijd ziek en ik word er kneitergek van!)
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2017, 21:52
RickSanchez
Avatar van RickSanchez
RickSanchez is offline
MIJN OMA
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 06:39
Altbiene
Altbiene is offline
Citaat:
Ik haat mensen die hun ranzige snothoofd meenemen in het openbaar en constant niezen, hoesten of hun neus ophalen.
Hou je ranzige teringbaccillen bij je of doe op z'n minst een hand voor je mond ipv in m'n bek te hoesten!
(ik ben voor de zoveelste keer in korte tijd ziek en ik word er kneitergek van!)
Beetje weerstand kweken! Toen ik begon met reizen voor m'n werk was ik ook om de week ziek, na een jaartje had ik zo'n weerstand opgebouwd dat ik ook imuun ben voor kogels en explosies.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 10:39
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Beetje weerstand kweken! Toen ik begon met reizen voor m'n werk was ik ook om de week ziek, na een jaartje had ik zo'n weerstand opgebouwd dat ik ook imuun ben voor kogels en explosies.
Ik doe m'n werk al 12 jaar en heb me denk ik pas 3 keer ziekgemeld. Als werkelijk iedereen om je heen ziek is kan je nog zo'n goede weerstand hebben, maar dan ben je gewoon de Sjaak.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 10:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
MIJN OMA
WUBBADUBBADUBDUB!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Beetje weerstand kweken! Toen ik begon met reizen voor m'n werk was ik ook om de week ziek, na een jaartje had ik zo'n weerstand opgebouwd dat ik ook imuun ben voor kogels en explosies.
Nee jij moet weerstand kweken, dodo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2017, 22:43
Altbiene
Altbiene is offline
Citaat:
Nee jij moet weerstand kweken, dodo.
Weerstand voor je moer op een houtvlot
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 10:40
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Weerstand voor je moer op een houtvlot
Zuster. Niet moer.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 13:07
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
- Mensen die hoesten en niezen met open bek.
- Bedrijven, instanties, sites, apps enz. die vereisen dat je een account + wachtwoord aanmaakt, terwijl dat nergens voor nodig is.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat maakte jouw dag helemaal goed?
TheRedArrow
500 21-08-2005 20:59
De Kantine Waar voer jij een kruistocht tegen?
perfectme
51 15-11-2004 22:57
De Kantine Waar heb jij een hekel aan?
dyfusica
56 14-06-2003 10:10
Lifestyle Waarom haat jij een bepaalde subcultuur?.
Sailingthemoon
182 27-05-2003 15:24
Lifestyle Onfatsoenlijke kleding
JesusLovesYou
406 15-03-2003 17:46
Psychologie waar heb jij wat aan gehad?
Eend
4 23-10-2002 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.