Oud 06-01-2003, 16:21
Sjaan
Sjaan is offline
Mensen van VWO met Tekenen in hun pakket hebben nu de examenopdrachten gekregen... Ik wil graag weten welk onderwerp je gaat kiezen, en wat je waarschijnlijk ongeveer gaat maken... Ik weet namelijk totaal niet welk onderwerp ik moet kiezen, en ik hoop dat ik zo wat ideetjes krijg...

Als je op Havo zit weet ik nie of je dezelfde onderwerpen als ik hebt, maar reageer toch maar gewoon, want dat kan natuurlijk ook handy zijn voor de Havo-mensjes die nog niet weten wat ze gaan doen...

Ik hoop dat jullie fftjes reageren, want ik moet echt voldoendes halen hiervoor, en Tekenen kan ik gewoon echt NIET! En dan heb ik ook nog es zo'n leraar die je naait waar je bij staat, en waarvan je dus écht niet zo snel een voldoende krijgt, ook al heb je al je vrije tijd in dat k*twerkstuk gestoken... Dus vandaar!~

Alvast bedankt!!
xxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 19:00
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Dit hoort op Creatieve vakken.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:33
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik heb ook praktijk tekenen en heb voor de vakantie de opdracht gekregen. Ik weet alleen niet wat ik ga doen..

Trouwens, is het niet zo dat ze op de Havo geen pr. tekenen hebben? Dat is bij ons zo, die krijgen alleen SET's.

Verder over je werk, dat wordt toch door 2 leraren (de jouwe en eentje van een andere school) beoordeeld? (Bij mij iig wel)
Het gaat er (bij ons) om het hele pakket: dus voorstudies (ideeën/vormen, compositie en kleurenonderzoek schetsen) en je hoofdwerk(en). Met dat eerste kun je dus meer scoren, ook al kan je niet tekenen.
Je kan ook een voldoende halen als je een 'spannende' tekening hebt gemaakt, dan hoef je niet eens goed te kunnen tekenen. Je kunt ook iets bijv. een pen zo in beeld brengen dat het niet saai is. (ik dwaal af )
succes met je teken examen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:35
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik heb echt een superhekel aan tekenen, en die opdrachten zijn zo vaag allemaal!!! Vooral die ene met die zingende zaag.

Vanochtend onder de les ben ik begonnen met na te denken wat ik ga maken, maar er kwam niet echt veel uit.

Misschien is Arcimbaldo anno nu een idee en dan een gezicht maken van computeronderdelen of zo? (wel moeilijk)

Als andere mensen ideeen hebben, laat ze vooral horen!!!!!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:47
Sjaan
Sjaan is offline
Ja, daar zat ik ook wel aan te denken, maar lijkt me wel errug moeilijk...
Het blauwe uur is wel ontzettend vaag, maar daar kun je wel veel kanten mee op... Pfff, ik weet het echt nog niet, zit in mun lessen een beetje voor me uit te staren, echt vreselijk...

En ja, je hebt natuurlijk een tweede corrector, maar dat is alleen bij het eindexamen, en niet bij de so's die ik nu heb... Majah, ut zal wel goed komen allemaal... Als ik op tekenen zak wordt ik iig helemaal GEK!!!

Dikke kusss
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 10:04
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Wat zijn de opdrachten dat precies?
vinnik gewoon leuk om te weten, doe namelijk geen examen, en inderdaad, HAVo heeft geen praktisch tekenen.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:34
Sjaan
Sjaan is offline
Ooooh, ik wil ook géén praktijk-examen...! Dan had ik iig meer kans om te slagen, die theorie moet maar lukken vind ik! Ik zal es gaan klagen op school!!

Maar kmoet ff nadenken, kweet nie meer precies wat de opdrachten ook alweer waren...

Iig een gedicht, iets met vrolijk ochtendlicht, ontwaakt op mijn gezicht ofzowiets... Dat moet dan uitgangspunt zijn voor je werk.
Tweede is iets waarbij je moet uitgaan van een stripfiguur ofzow...
Derde is het blauwe uur, en dan staat er zo'n zinnetje bij dat het gaat om het moment waarin alles blauw wordt, zodat de omtrekken van dingen vervaagt, en dat een diep verlangen optreedt, en je het liefst op zou willen lossen in dit eeuwige blauw...
Vierde is een omslag maken met iets van de school ofzo, dan moet je er iig in terug kunnen zien dat het om je school gaat.
Vijfde is Arcimbaldo anno nu, dan moet je denken aan een soort ventje die bestaat uit allemaal dingen van nu... Vroeger was dat zo'n ventje die getekend werd uit allemaal stukken fruit ofzo...
En zesde is een foto die als uitgangspunt moet dienen. Een foto van een of ander rangeerterrein in Tokyo of daar ergens...

Najah, niet echt duidelijk wat het nu precies is, maar ik heb de opdrachten op school laten liggen, en weet nie precies wat het ook alweer allemaal was...

Najah, khoop dat je er iets mee kunt!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 13:55
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
haha ja dank je, leuk om te lezen, zitten koele opdrachten bij, lekker veel vrijheid en dergelijken
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 17:21
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
laten we dit topic niet doodbloeden? Mensen, we hebben ideeen nodig!!!!!!!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:47
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ow, haha hebbe jullie ook iedeen nodig?
ik zal ffies gaan denke... ben zo terug
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:56
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
foe, ochtendlicht.. felle kleuren.,.ontwaakt op mijn gezicht-->

Op de voorgrond, rechts onder in de hoek, een gezicht, een meisje met gesloten ogen.
Achtergrond, tiepies nederlands landschap, weilandje, boompjes in de mistige achtergrond, een roze gloed over het water en het silhouet van een boerderij, een paard, je ziet z'n ademdamp, hij proest zachtjes.

het ochtendlicht doet haar gezicht glimmen en de contouren van haar mooie gezicht lijken roze en oranje te zijn, je ziet de douwdruppels op haar voorhoofd en haar bevochtigde haar plakt tegen haar oren...

Getekent met potlood, accenten met houtskool of 9b,
Kleurschakeringen met kleurpotlood en accenten met fluor markeer stift.
Steriel getekent, licht ge-abstraheerd.

ofzow, haha hier hebbe jullie nix an,
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 22:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sjaan schreef:
En dan heb ik ook nog es zo'n leraar die je naait waar je bij staat, en waarvan je dus écht niet zo snel een voldoende krijgt, ook al heb je al je vrije tijd in dat k*twerkstuk gestoken... Dus vandaar!~
Als je zo'n rotdocent hebt, weet ik niet of ie je goed heeft ingelicht, maar onze docent heeft verteld hoe de beoordeling in z'n werk gaat:

er is een speciale examinator die samen met de docent beoordeeld. waarnaar gekeken wordt is niet je eindwerkstuk, maar het zijn al je voorschetsen!!
Maak in eerste instantie hééél veel schetsen, werk er dan 3 nog eens uit ofzo. Kies er daarvan weer 1tje uit en ga die op ALLE manieren onderzoeken die je maar kan verzinnen.
Maar kopietjes en werk daarop heel veel kleuren uit, verander de compositie, (als je letters op je tekening hebt onderzoek héél veel soorten lettertypes enz.

Volgens m'n docent maakt het vervolgens niet echt uit welke keuzes je maakt. Wat JIJ mooi vindt zegt namelijk niks over wat de examinator vindt. Dat gaat om verschillende smaken. Bij de beoordeling kijken ze alleen maar of je wel alles hebt onderzocht om een goede keuze te kunnen maken.
Ook kijken ze uiteindelijk wel naar je eindwerkstuk, maar heb je daar iets in verknald ofzo, dan weegt dat véél minder zwaar tegenover wanneer je geen goede voorstudie hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:34
Black Butterfly
Avatar van Black Butterfly
Black Butterfly is offline
er is idd altijd een tweede corrector, altijd een tekendocent van een andere school, die met je eigen leraar mee beoordeelt.

Ik heb gekozen voor de opdracht van het blauwe uur. Ik ga waarschijnlijk een meisje tekenen, dat als het ware versteend is. Dit meisje is grijs, als een echt standbeeld, en er zit een scheur in haar jurk (als een scheur in steen dus) Ze staat op een klok zonder wijzers (dit toont allebei aan dat de tijd stilstaat) op de achtergrond komt een zon en een maan, wat ook weer aangeeft dat er iets niet klopt qua tijd. de achtergrond bestaat uit verschillende, in elkaar overlopende tinten blauw (dat lijkt me op zich best logisch als de opdracht het blauwe uur heet ) en enkele slierten blauw wikkelen zich van onder af om het meisje heen, zodat ze op den duur op zal gaan in het blauw.

Ik heb ook nog een ontwerpje gemaakt met een soort zeemeermin, althans, dat lijkt ze op het eerste oog, maar als je beter kijkt is het een soort kruising tussen een zeemeermin, een zeepaardje en een duiveltje (klinkt heel vaag, ik weet het ) zij bevindt zich onder water, dus een niet al te egale donkerblauwe omgeving wat bovenaan steeds lichter wordt, en om haar heen zijn waterplanten. In de rechterbenedenhoek ligt een rots met (alweer ) een klok zonder wijzers daarop. Het feit dat het tafereel zich onder water afspeelt symboliseert de tijdloosheid, net als de klok.

kheb nog wel een paar meer ideetjes, maar deze post is al zo lang... dus die zet ik er maar niet meer bij

wij moeten trouwens op het eind ons werk exposeren en het werk en de collectie helemaal mooi aankleden zo dat het bij het onderwerp past (doeken ophangen, kaarsjes, andere dingen wegzetten, enz.) zijn er meer mensen die dit moeten doen?
__________________
fladder.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Black Butterfly schreef:
enorm lang verhaal *knipt*
Ja, wij doen ook een expo. Lijkt me wel erg leuk, alleen ben ik nu al vast gelopen
Nou ja, het gaat wel goed komen, maar ja, nu ben ik al best wel aan t stressen..
Ik ga waarschijnlijk de eerste doen, dat gedicht van weet ik niet meer wie. Ik ga mn ideeen niet hier opzetten, geen zin om t lange verhaal te typen. (hoezo lui )

Succes iedereen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:29
MarilynManson
MarilynManson is offline
ik wil dit echt NIET!!! ik vind de opdrachten afschuwelijk en ik kan niet tekenen dus dat helpt niet zoveel

ik ga het blauwe uur doen en ik gah een zandloper maken met daarop de text 'time flies'en de zandloper heeft vleugels maar die staan stil ( want de tijd lijkt stil te staan)
en ipv het zand dat in de zandloper loopt komen er aan de onderkant het woord blue uit.....

mn leraar heeft gezegd dat je in je proces niet het woord MOOI mag zetten maar steeds alles terugverhalen op beeldaspecten ed dus echt alles zakelijk enzoow
das maybe wel een goede tip voor iemand

verder veell succes iedereen

Ik zelf maak me meer zorgen om dat ongelooflijke saaie boekje dat we door moeten werken
__________________
~BLUB = DOOD!!!!! ik ben een meizjuh hoow !!!..TSJOEK TSJOEK!! ~
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:28
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MarilynManson schreef:
Ik zelf maak me meer zorgen om dat ongelooflijke saaie boekje dat we door moeten werken
Welk boek?
(die van ons is ook niet bepaald spannend.. waarschijnlijk dezelfde)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:18
Black Butterfly
Avatar van Black Butterfly
Black Butterfly is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:
Welk boek?
(die van ons is ook niet bepaald spannend.. waarschijnlijk dezelfde)
*opzoekt*

Kunst, Kennis, Kunde 1 *blablabla* (nog veel meer tekst op de voorkant) tis een donkergroenachtig boekje met hersenen en portretjes in potjes erop enzow

(en MM heeft die ook want die zit heus wel bij mij in de klas )
__________________
fladder.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 16:24
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Black Butterfly schreef:
*opzoekt*

Kunst, Kennis, Kunde 1 *blablabla* (nog veel meer tekst op de voorkant) tis een donkergroenachtig boekje met hersenen en portretjes in potjes erop enzow

(en MM heeft die ook want die zit heus wel bij mij in de klas )
dank je voor t opzoeken, hmm, ja ik heb dus dezelfde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2003, 17:04
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
QUOTE]Sjaan schreef:
Vierde is een omslag maken met iets van de school ofzo, dan moet je er iig in terug kunnen zien dat het om je school gaat. [/QUOTE]

Deze heb ik gekozen.. ik ga de voorkant van onze schoolkrant ontwerpen, met jaartal erop, uitgave, als architectonisch (ofzo) gedeelte ga ik de plastic zuilen aan de voor/zijkant van onze school erop zetten..
En verder ben ik er nog niet helemaal uit...

Het blauwe uur leek me ook leuk, om een meisje te tekenen.. de rest van het idee ben ik even kwijt.. maar dat soort dingen vermijd ik, omdat ik niet goed kan tekenen, en al helemaal geen mensen.

Citaat:
MarilynManson schreef:
Ik zelf maak me meer zorgen om dat ongelooflijke saaie boekje dat we door moeten werken
Ik ook.. het is echt zo droog geschreven... Mrja, onze leraar had een docu over koepels laten zien, dat maakt dat hoofdstuk over koepels wat sprekender/'levendiger'.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:28
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ja, ik ben op dreef! (dus niet.. nou ja, ik heb wel t een en ander geschetst en moest mn procesbeschrijving inleveren.)

hoe gaat t met jullie examen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:34
Brenda_lelie
Brenda_lelie is offline
Ik doe de eerste opdracht, het gedicht en het moet worden;
een oude vrouw die in het water kijkt en dan een jonge vrouw ziet (overkant) water --> natuur en ook de spiegel, wel leuk om te lezen wat iedereen gaat maken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:26
Sjaan
Sjaan is offline
Ja, das idd leuk om te lezen ja...

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik ga maken... Iig heb ik gekozen voor het blauwe uur, kan je wel veel kanten mee op... Hoop alleen dat ik het haal in de tijd die ervoor staat... Ik heb nog niet echt een idee van wat ik precies wil, en onder druk kan ik al helemaal niets fatsoenlijks proberen te maken...

Het boekje is idd wel saai, maar ik vinnut wel chill, want als je dat allemaal goed kent, haal je wel een goed punt denk ik... Eerst kregen we bij theorie alleen wat vage aantekeningen van onze leraar, en gingen we urenlang dia's kijken... Toen had ik steeds een 4 ofzo voor toetsen, nu had ik een 8,5 voor mun mondeling theorie!!!!

xxxx
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:14
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik vond dit vorig jaar zo'n leuk examen! Ik had alleen geen tekenen maar beeldende vorming. Ik vind het nog steeds jammer dat ik dat 'creatieve' niet meer nodig heb op school.

Iedereen heel veel succes enzo!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:50
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik heb ook eindelijk een idee, ik ga de beeldende verwerking van een strip doen. Ik heb een tof plaatje gevonden in Aterix en Obelix, nl drie mannetjes die precies zo staan als de beroemde beeldengroep van Laokoon. Die mannetjes ga ik in een museum zetten, alsof zij de beeldengroep zijn.

Wat vinden we ervan? en tips?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:29
vechlive
Citaat:
Black Butterfly schreef op 20-01-2003 @ 20:34:
er is idd altijd een tweede corrector, altijd een tekendocent van een andere school, die met je eigen leraar mee beoordeelt.

Ik heb gekozen voor de opdracht van het blauwe uur. Ik ga waarschijnlijk een meisje tekenen, dat als het ware versteend is. Dit meisje is grijs, als een echt standbeeld, en er zit een scheur in haar jurk (als een scheur in steen dus) Ze staat op een klok zonder wijzers (dit toont allebei aan dat de tijd stilstaat) op de achtergrond komt een zon en een maan, wat ook weer aangeeft dat er iets niet klopt qua tijd. de achtergrond bestaat uit verschillende, in elkaar overlopende tinten blauw (dat lijkt me op zich best logisch als de opdracht het blauwe uur heet ) en enkele slierten blauw wikkelen zich van onder af om het meisje heen, zodat ze op den duur op zal gaan in het blauw.

Ik heb ook nog een ontwerpje gemaakt met een soort zeemeermin, althans, dat lijkt ze op het eerste oog, maar als je beter kijkt is het een soort kruising tussen een zeemeermin, een zeepaardje en een duiveltje (klinkt heel vaag, ik weet het ) zij bevindt zich onder water, dus een niet al te egale donkerblauwe omgeving wat bovenaan steeds lichter wordt, en om haar heen zijn waterplanten. In de rechterbenedenhoek ligt een rots met (alweer ) een klok zonder wijzers daarop. Het feit dat het tafereel zich onder water afspeelt symboliseert de tijdloosheid, net als de klok.

kheb nog wel een paar meer ideetjes, maar deze post is al zo lang... dus die zet ik er maar niet meer bij

wij moeten trouwens op het eind ons werk exposeren en het werk en de collectie helemaal mooi aankleden zo dat het bij het onderwerp past (doeken ophangen, kaarsjes, andere dingen wegzetten, enz.) zijn er meer mensen die dit moeten doen?

heeey ik heb ook een zeemeermin bij het blauwe uur getekend!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 13:10
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
upt

wanneer moeten jullie klaar zijn met t examen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:37
Black Butterfly
Avatar van Black Butterfly
Black Butterfly is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 03-04-2003 @ 14:10:
upt

wanneer moeten jullie klaar zijn met t examen?
morgen hebben we de laatste zitting van 4 uur, dan moet ie af zijn... als t goed is. moet nog best veel doen

en 9 mei moeten we de expositie op gaan stellen.
__________________
fladder.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:52
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Black Butterfly schreef op 22-04-2003 @ 21:37:
morgen hebben we de laatste zitting van 4 uur, dan moet ie af zijn... als t goed is. moet nog best veel doen

en 9 mei moeten we de expositie op gaan stellen.
(voor de up)
(vanwege de ) Succes nog

Ik heb vanochtend op school nog wat zitten schilderen maar t was geen succes.
We moeten er gewoon voor zorgen dat het voor 9 mei af is, zodat we na dat weekend de dinges kunnen tentoonstellen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:57
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Wat hadden jullie voor cijfer?
Ik had een 6.5.. ook wel terecht eigenlijk, een van de slechtste werken die ik gemaakt heb..
Ik had voorkant van schoolpublicatie gekozen en een kaft voor de schoolkrant ontworpen.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:12
Verwijderd
tekenen is de bom, kan niet wachten tot ik aan me vervolg opleiding kan beginnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VMBO Moeilijke examenvakken.
Miekje*
21 29-05-2010 00:29
Eindexamens 2010 Tekenen theorie!
Cherry Springs
2 17-05-2010 22:23
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Ckv2
lautie
14 15-11-2005 16:15
VWO Praktijk examen tekenen
Chick Rock
6 15-04-2005 19:19
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.