Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2013, 22:25
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik heb een vraag aan oud-examenleerlingen; zijn er onder jullie mensen die geschiedenis CE hebben geleerd door de filmpjes van Jort geschiedenis? Ik heb al zijn filmpjes gekeken en daar veel aantekeningen van gemaakt. Nu vroeg ik me af of dat niet te basic is. Dus zijn er mensen die dit ook vorig jaar hebben gedaan en mij dit aanraden/afraden?

ALVAST BEDANKT
Advertentie
Oud 09-05-2013, 14:40
Allahakbar
Allahakbar is offline
Ik ben geen oud-examenleerling, maar goed. Ik zelf gebruik zijn filmpjes al een tijdje en ik moet zeggen dat het wel helpt. Nou is geschiedenis wel een van mijn beste vakken, maar de stof in het examenkatern vind ik soms onoverzichtelijk. Zijn filmpjes gebruik ik dan als een soort samenvatting. Sommige begrippen die ik moeilijk vind/niet kan onthouden, worden nog eens uitgelegd.
Slecht is het dus zeker niet!
Oud 10-05-2013, 20:26
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
HOI. Een andere vraag: zijn er ex-examenkandidaten die enkele en alleen uit de examenbundel hebben geleerd? Ik heb er een aangeschaft en er zitten veel oefenopgave, examenopgave en een samenvatting in. Alleen is de samenvatting niet heel uitgebreid.
Oud 10-05-2013, 20:27
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
SORRY voor al deze vragen maar bij wie moet ik anders terecht lol.
Oud 14-05-2013, 14:41
Remcom00
Avatar van Remcom00
Remcom00 is offline
Citaat:
HOI. Een andere vraag: zijn er ex-examenkandidaten die enkele en alleen uit de examenbundel hebben geleerd? Ik heb er een aangeschaft en er zitten veel oefenopgave, examenopgave en een samenvatting in. Alleen is de samenvatting niet heel uitgebreid.
Je kunt ook het boekje 'samengevat' kopen, daar staat een samenvatting van alles stof in .
Voor vakken waar je veel voor moet leren, zoals geschiedenis, schrijf ik meestal een samenvatting.
Dat werkt bij mij altijd wel goed.
__________________
รрคςє รєรรīєร
Oud 14-05-2013, 16:23
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
De boekjes zijn dun, in twee dagen heb je ze allebei uit (ik lees niet heel snel hoor, dus het kan vast nog sneller) + kun je de samenvattingen, begrippen en relevante personen doornemen. De filmpjes van Joost heb ik zelf allemaal maar een keer bekeken voor de SE-toetsen.
Bij mijn havo-examen heb ik alleen de boekjes vluchtig doorgenomen. Ik heb zelf niet zo heel veel moeite met geschiedenis dus voor mij is het boekje doornemen en een beetje jaartallen stampen voldoende, maar als je er niet zo goed in bent zullen de filmpjes sowieso veel helpen denk ik.
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 15-05-2013, 12:43
Anne1996
Anne1996 is offline
Hoi laura, ik doe ook eidexamen geschiedenis en ik schrijf altijd de jaartallen en de gebeurtenissen op zodat ik een overzichtje heb, misschien iets voor jou?? Groetjes anne
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Geschiedenis leren
.:ikbenik:.
2 31-10-2015 20:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis leren
merle15
9 03-03-2012 11:40
Algemene schoolzaken Geschiedenis leren
Element
9 04-03-2011 20:32
Eindexamens 2003 Geschiedenis-spel (VWO)
cybergurlie17
137 20-05-2003 20:56
Verhalen & Gedichten [verhaaltje]
oeski
4 18-12-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.