Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2016, 22:25
CharliePuth
CharliePuth is offline
Hallo allemaal,*

Zoals jullie aan de titel kunnen zien heb ik heftige problemen met mijn oudere broer. Ik zit al bij een psycholoog voor onder andere dit. Maar dat lijkt niet te helpen. Hij doet me fysiek pijn als mijn ouders er niet zijn, hij scheld me uit of gebaard dat ik klein ben. Zelf heb ik achondroplasie, een groeistoornis waardoor ik kleiner ben dan "normale" mensen. Hij zegt ook vaak woorden die met mijn groeistoornis hebben te maken. Maar mijn vraag was eigenlijk, hoe kan ik mijn ouders al deze dingen laten geloven als ik geen goed bewijs heb? Want ik sta op het randje om al het contact te verbreken tussen mij en me broer, maar diep van binnen wil ik dat eigenlijk niet. Laat alsjeblieft tips achter..

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2016, 22:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Mag ik vragen hoe je "al het contact" met je broer denkt te verbreken? Of woont je broer niet bij jou in huis?

Je zit onder andere hiervoor bij de psycholoog zeg je: geloven je ouders dan niet dat je hiervoor bij de psycholoog zit?

Hoe oud ben jij en hoe oud is je broer?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:50
CharliePuth
CharliePuth is offline
Citaat:
Mag ik vragen hoe je "al het contact" met je broer denkt te verbreken? Of woont je broer niet bij jou in huis?

Je zit onder andere hiervoor bij de psycholoog zeg je: geloven je ouders dan niet dat je hiervoor bij de psycholoog zit?

Hoe oud ben jij en hoe oud is je broer?
Ik denk dat als ik het contact ga verbreken dat dat gewoon betekent dat ik hem op alle sociale media verwijder en hem in het echt proberen te vermijden. Me broer woont in hetzelfde huis als ik. Ik ben 15 en hij 18.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat heeft je psycholoog tot nu toe allemaal aangeraden? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Wat zegt je psycholoog als jij zegt dat er geen verbetering in de situatie zit?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 19:52
CharliePuth
CharliePuth is offline
Citaat:
Wat heeft je psycholoog tot nu toe allemaal aangeraden? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Wat zegt je psycholoog als jij zegt dat er geen verbetering in de situatie zit?
Zij zegt dat ik het duidelijk moet zeggen tegen hem dat ik het niet leuk vindt, maar dat helpt niet zo erg want dan lacht hij me uit. Zelf heb ik geprobeerd om foto's/video's te maken als hij me iets aandoet of iets vervelends zegt. Maar telkens als ik het wil filmen dan stopt hij. Als ik tegen mijn psycholoog zeg dat er geen verbetering in zit zegt ze dat dit tijd vergt, wat ik ook wel snap maar ik zie echt helemaal niks van verbetering.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2016, 19:33
2e jaars
2e jaars is offline
probeer eens stiekem een gesprek op te nemen... en dan niets tegen hem zeggen tot je ouders thuis zijn en het hebben gehoort.... filmen kan ook maar dat valt meer op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken wie helpt ons in een paar minuutjes met ons pws? (enquete echtscheidingen)
nummer12345
6 25-08-2012 20:37
Liefde & Relatie Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD
Verwijderd
21 30-06-2004 17:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met Engels
Nolita
17 11-10-2003 11:41
Psychologie Wat heeft mijn broer?
Phylicia 14
51 02-07-2003 11:01
Psychologie Mijn ouders slaan mij maar denken nu dat IK daar hulp voor nodig heb.
mylentje
11 04-03-2003 12:07
Psychologie Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen?
Verwijderd
4 25-10-2002 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.